Příspěvky

ÚNOR 2018





VIDEO Co vyplavil Internet



➤Únor se loučí
pondělí 26. února 2018**slunce a mráz

➤Zase již se blíží konec měsíce. Máme krásné počasí, slunce zlatem nešetří, ale venku člověk nevydrží, protože mrzne. Ale koukat do prosvícené krajiny je tak i tak lepší, než věčná tma. Sedím tedy u PC a dělám si věci. Například jsem vytvořil hlavičku pro Deníček, to aby byla změna. Také poslouchám různé názory, třeba pana Okamury či bývalého presidenta Klauze, kteří verbují pro vystoupení Česka z Evropy. Ještě že tu žije plno moudrých lidí, kteří jejich argumenty okamžitě odhalí jako lži a uvedou na správnou míru, že od vstupu do EU se mzdy zvedly o 50% a ne, že nestoupaly. Tak si tady klidně sedím, s vědomím, že to chytří lidé zvládnou. Horší je to s těmi méně chytrými s těmi, co si hrají s moc velkými výbušninami a co se neustále neštvávají a vyhrožují a tak je jisto, že jim jednou prdne v bedně a svět se bude klouzat do neznáma….



➤Hombré šel do penze
sobota 24. února 2018**stále hezky a mráz


➤Když se jde do penze tak se to může oslavit, nebo ne? A tak jsme slavili odchod Tomáše již podruhé, protože poprvé jsme s Hankou nebyli v hospodě. A taky se nás včera sešlo docela plno a kluci hráli, jako za peníze. Někdo se nechal slyšet, že to filmování je pořád stejné! povídám: jaké to štěstí, to totiž znamená, že tu stále jsme. Myslím jako na tomto světě. Tak z tohoto místa posílám pozdravy tam i sem i nahoru a dolu. Ano, probírali jsme zda je Anička v nebi, všichni s tím souhlasili, ale já řekl, že si určitě skočí občas do pekla na pivo. Na to Jana: Anička? Ta tam má již otevřenou hospodu.


 


➤Dá se pískat bez zubů?

pátek 23. února 2018**slunce svítí a mrzna
Dnes se mi ztratil pes. Ano, Pajda. Jelikož byla Hanka v Praze na pokec s kámoškou, šel jsem s Pajdou sám. Šli jsme jako vždy a došli pohodlně až k lesu a Pajda že se prý podívá do lesa. No nic jsem nenamítal a šel dále naší cestou, kterou se dá jít i potmě. U lesa bylo zaparkované auto a hned z toho domečku u kříže přišla dáma a nasedala do auta a odjela. To byl okamžik, kdy jsem neviděl na psa a on na mne také ne. Jednoduše dáma odjela a pes nikde. Jelikož je hluchý, tak nějaké volání na něj neplatí. Tak jsem se pokoušel pískat, ale pískejte, když máte zuby v opravě! Nakonec jsem šel domů a tu u branky vidím pana Rouska a Pajdu jak u nás doma zvoní. Myslel jsem že vám utekl, tak tu zvoním, vysvětloval pan Rousek. Jo, ještě jednou děkuji…










➤Po dlouhé době
neděle 18. února 2018**dnes je pod mraky

➤Včera jsme se po dlouhé době opět slezli a bylo to veselé. Stařecká nemohoucnost zatím zanechává ve vzpomínkách veselé metafory. Jak to bude za pár měsíců, nebo let nemohu posoudit. A tak se smějeme Robíkovi, co ztratí klíč na věčné časy mezi obývákem a garáží a mně, že si vařím kašovitou stravu do foroty, nemajíc zuby. Také jsme si vzpomněli na našeho frajera z Královských Vinohrad, Láďu a posíláme mu pozdrav. Pozdrav je zakódovaný : taky, taky….


➤Zítra se slaví
pátek 16. února 2018**dnes je krásně


➤Dnes jsme si vyrazili jako vždy do sluníčka do čerstvě napadaného sněhu. Bylo prý plno bouraček, ale co bychom se tam, do pracujícího světa cpali, když nemusíme do práce. Takže jsme si to vše s klidem poslechli. Hospoda se dnes nekoná, tak si zase vyhlídneme nějaký ten film. Posledně jsme se docela vžili do příhody „Prázdná kolébka“, jež popisuje jak ještě donedávna posílala Britská vláda opuštěné děti ze sirotčinců do, mezi mnohé, Austrálie a jak tam byly děti zneužívány. Kauza není ještě k dnešním dnům vyřešená, ještě stále hledají dospělé děti svůj původ. Na světě je v podstatě tolik zla, že lidstvo snese jeho odhalení jen po hodně tenkých plátcích. 



Výlet do slunce
úterý 13. února 2018**od rána sluníčko

Od samého rána dnes svítí sluníčko. Tak jsme se jeli koupat. Andělka ze Řitky s námi nejela, protože jsou  školní prázdniny a ona musí hlídat vnoučata. Jo to jsou povinnosti prarodičů. My takové starosti nemáme protože nás naše děti prarodiči neudělaly. Jak milé od nich. Jenže zase to nemělo tu výhodu, protože byl bazén plný. Ve vířivce byla rodinka, máma táta a tři děti. To prostřední dítě bylo to čemu se říká: šijí s ním čerti. Nejdříve do vířivky přinesl červený náklaďák a pak ve finále do ní spadl po hlavě. Bylo to ale milé. Na Marjáně bylo prázdno, že to prý tak v únoru bývá. Ale cesta autem v prozářené krajině byla opravdu malý zázrak. Jak krásné je žít, chtělo se nám zpívat....











Kamarádkám a kamarádům, mladým i starým, milenkám i milencům,
dcerám i synům, dámám i pánům, holkám a klukům, posíláme přání k Valentýnu
Arno i Hanka


My house is my castle
neděle 11. února 2018**dnes vysvitlo slunce

➤Dnes jsem dostal od Marka fotky. Neustále pilně pracuje na svém domě a vše jde do finále. Začátkem března se přistěhují nájemníci. Jeho byt v přízemí konečně bývalá majitelka opustí a on se pak bude moci také přestěhovat. Mám z něj, z kluka radost a jistě by se více radovala i Anička. Ale možná že tam na obláčcích dělá stavitelku a dodává mu odvahu. 


Tomáš (Hombré) oslavil významnou událost: je v důchodu!!
pátek 9.2.2018













➤Byli jsme plavat
středa 7. února 2018**dnes je pod nulou a pod mraky



➤Dnes jsme byli zase plavat. Jezdí s námi Jaruška a její kamarádka. Je to milá paní a čistě náhodou jsme se dostali k tomu, jak řeč šla, že její rodina vlastní již po mnoho pokolení restauraci Veselku na Řitce. Nyní již je jediný majitel její syn, pokud jsem tomu dobře rozuměl. Vím, že to bývala vyhlášená hospoda, ještě za totality a dříve prý v ní přespal i sám Napoleon. Ale možná, že to byl jiný známý pohlavár. Jisté je také, že nyní restaurace neběží, je někomu pronajatá a ten provoz neprovozuje. Ono je to tady s hospodami jako u nás ve Frankfurtu. Ještě když jsem měl já restauraci, bylo jich v tom malém městečku, které bylo a je přilepené na prsu Frankfurtu asi 28 hospod. A všichni se uživily. Ke konci mého podnikání jich bylo již jen osm a přesto se v nich žádné velké kšefty nekonaly. Jak je to možné? Lidé se rozhodli žít jinak. Mnoho jich sedí doma u počítače a dodávkové služby všech nejmožnějších kuchyní světa se činí. Dále pak jsou lidé vybíravější a vědí přesně co chtějí a jdou i předbíhají dobu. Jakmile nemá pan podnikatel dobrý nápad a nenajde díru v trhu, může hospodu zavřít. Vím o čem mluvím. Shodou okolností jsem před 40 lety hledal jakousi druhou nohu pro mé podnikání, protože jsem měl podnik sezónní, v zimě jsem neotvíral. Ale poplatky tu byly stále a tak jsem počal dělat party-service a měl jsem kšeft. Teprve po třiceti letech počaly tento kšeft provozovat jiní ale já jsem již slízal všechnu šlehačku. Pak jsem počal pořádat Brunche, tedy příležitostné sváteční akce, kdy hosté za jednotnou cenu můžou nekonečně hodovat u Švédských stolů. Tyto akce doprovázel vždy nějaký motiv: Loď snů, Karibské pochoutky, Zabíjačka, Dožínky, Vánoční i Velikonoční, Pytlácké pamlsky, Středozemské poledne  a i jiné. Personál jsem oblékal do k motivu padnoucích krojů a často hrála i živá hudba. Také úspěch. Jakmile se přestane v hospodě usínat na úspěchu, jde vše z kopce. A to se stává většinou rychleji, než se člověk probere. A tak se na trhu udrží jen ti nejsilnější. Mezi ně patří klasické familiérní zájezdní restaurace, ty, kde se provozu účastní celá rodina a pak již jen hotelové a podobné  řetězce. Jenže pravidlo, které se dříve usadilo v hlavách lidí, že hospoda znamená snadný a rychlý vývar, již dávno neplatí. Hospoda znamená dřinu od nevidím do nevidím a soboty i neděle jsou vyškrtnuty ze slov znamenajících odpočinek a idylu. Jsou to nejuspěchanější dny.

 

Mail od kamarádky
úterý 6.2.2018**venku je pěkně
Koukala jsem na deníček. Copak je to s Pajdíkem ? Chudinka malej. My jsme také měli patálii s Nerinkou. V neděli ráno zvracela, pak sežrala další várku granulí a odpoledne jsme šli na procházku. Všechno bylo v pohodě. Na svůj věk lítala jakko splašená. Večer se zase nažrala a zase zvracela, pak si šla lehnout a pořád mlaskala. To znamená, že je jí blbě od žaludku. No a také jo. Najednou vystartovala a už jsme letěli, aby to nebylo v ložnici nebo na schodech. Ona je i v takových vypjatých situacích, děvečka moje zlatá, tak disciplinovaná. Takhle jsme letěli asi dvakrát až jsem si s ní lehla v obýváku, že to budeme mít blíž. Ale pak už spala jako dudek. Na rozdíl ode mne. Já jsem byla tak vynervovaná, že jsem nemohla zabrat. A ráno jsme měli ve schránce oznámení od sousedů, že našli na pozemku hozený váleček s jedem na krysy. Už to dali policii, ale já mám nervy, aby to u nás také nebylo. Tak Nerinu hlídám víc než malé dítě, protože ona sežere na co přijde.

Výzva: všiml si někdo něčeho?  



➤Napadne sníh?
neděle 4. února 2018**dnes svítí slunce a leží sníh


➤Vypadalo to tak, ale nebylo to tak. To že jsme seděli v hospodě a povídali si o důležitých věcích, byla jen náhoda. Když jsme šli do lokálu nebylo po sněhu ani památky, když jsme vyšli ven, bylo bílo. Jaká to nádhera v době, když již očekáváme jaro. Nicméně jsme se radovali jako děti. A ráno nás obdarovalo slunečním svitem. Bylo to dobré ráno, i když se Pajdovi udělalo při procházce špatně. Kašel a dávení mohl být infarkt a chvilková ztráta vědomí, jež se podobala záchvatu padoucnice to potvrzovala. Necítil se chudák dobře a celou cestu se choval vzorně a neustále mě hlídal. Jo, je chlapíkovi již 17 let.




➤Co nás zaujalo
pátek 2. února 2018**dnes je chladněji a pěkný vzduch



➤Dnes ráno byl pěkný a čistý vzduch. Přestože bylo jen fousek na nulou pocitově bylo v povětří hauch jara. Jeden takový den mne vylákal podívat se, kam by se dalo jet na dovolenou. Musím se přiznat, že jsem neměl chuť někam letět, protože ve všech destinacích se buď střílí, nebo tam umírají lidi hladem, nebo jsou již všichni utečený a to bych mohl jet do Spolkové Republiky, tam ale náhodou bydlím. Tak jsem si nakonec z toho zla vybral to nejmenší a sice: Ziku. Tu mouchu. Starým prý neškodí a otěhotnět teď zrovna neplánujeme. Takže jsme si vybrali Kapverdy, ostrov Boa Vista, hotel RIU Karamboa. Leží tam jako v pohádce na obrovské pláži. Máme tam přímý let z Frankfurtu a dostal jsem také App na mobil, který mi hlásí za jak dlouho?? Tak třeba v tomto momentě nastává  naše dovolená za 63dní*16hodin*8minut*29vteřin. Není to výborná maličkost? Ani nevím, jak jsem do této doby mohl žít a  být bez APP TUI ? A co nás zaujalo? Hezký obrázek: 
praví přátelé drží spolu, jedno co se stane!!