Příspěvky

Srpen 2013

 
 
Piráti na Marsu
Knížku, kterou jsme obdrželi na jejím křtu, jsme dávno přečetli. A jak Ruda při svém proslovu říkal, mezi fantazií bylo zapleteno plno pravdy. Já například nevěděl, že má Mars jistou atmosféru, že se tam při střídání dýchacích masek dá chvilku přežít. Sám také rád sním o věcech neskutečných. Mojí nikde nenapsanou fantazií jsou létající stroje, které mají schopnost zrušit zemskou gravitaci a tím pádem se bezhlučně pohybují po obloze. Od té doby, co jsem četl Piráti na Marsu vím, že si musím vymyslet jiné létající stroje - s těmi antigravitačnímy motory to asi nepůjde. S knížkou, kterou napsali Dana a Rudolf Mentzlovi jsem se dostal snadno tam, kde jsem již v mé fantazii býval ale nebylo to takové odborné, a vrátil jsem se do doby dětství, do třídy a mohl jsem mít opět starosti, že se Věruška podívala na Pepíka a ne na mě a Pepíkovi se to líbilo. O přestávce mu zakroutím krkem. Zajisté k vydání knihy odborným nakladatelstvím Aldebaran patřilo hodně odvahy a Rudova přesvědčujícího talentu! Akorát se nikdo nedozvěděl, zda ta kometa za dva roky skutečně tu Zemi mine!  Když si tady tak povídáme o knihách, musím se pochlubit s chystaným vydáním mé dávno napsané knihy Barva touhy

Mrak
pátek, 30. srpna 2013
Dnes je nádherné babí léto
Včera byl pěkný den. Nadělal jsem plno práce, vypral, uvařil Pajdovi, byl jsem na Zbraslavě poptat se nějakou na součástku k sekačce. Součástku neměli ale dostali jsme vynadáno, proč pana vedoucího, který se očividně dloubal v nose, když jsme do obchodu vstoupili, rušíme součástky od firmy Wolff, on že má jinou. Odpoledne se opaluji na zahrádce, prádlo se již usušilo ale nechával jsem ho na šňůře aby se ještě více nadechlo krásného léta, když tu se přihnal mrak a lilo jak z konve. Jen tak, tak jsem prádlo zachránil. Pan Richard mi včera v hospodě kladl na srdce, abych o tom nezapomněl napsat v deníčku. Zde provedeno, zapsáno..
Kousíček světa Kousíček světa
čtvrtek, 29. srpna 2013
Dnes je teplo a slunce svítí.
 
Každý z nás má takový malý kousek světa. Vzpomínám si, že ačkoliv jsem pražský rodák, je spousta čtvrtí města, kde jsem nikdy nebyl. Ačkoliv jsem posléze žil čtyřicet let v Německu, nikdy jsem třeba nebyl v Berlíně či Hamburku. A přesto že jsem byl v Americe, New York jsem viděl jen z letadla. Ano, každý máme svůj kousíček světa, který se proplétá s kousky světa našich bližních a přátel. A tak jsme v podstatě každý částí světa, celého světa a nebýt těch našich kousků, nemohly by se upříst ty další. Důležité je, že ten svůj kousek světa máme, že si ho vážíme a že ho oprašujeme ale, že se o něj dokážeme podělit s ostatními. Je důležité aby v tom našem koutě bylo místo pro přátele, aby hořel oheň pro hosty aby se chladilo pivo. Když totiž přijde podvečer, zůstáváme zase sami, v tom našem kousíčku světa.  Ten náš kousíček světa je především v našich srdcích, v našich láskách v našich přátelstvích a proto tu zůstává navždy…
 
Hanka

28. srpna 2013
Dnes je zataženo 15° C

Včera odjela Hanka do Frankfurtu. Zůstalo tu po ní ticho a smutno. No zase se sjedeme. Dnes jsem byl nakoupit pro Pajdu. Zase již všechno sežral. Tentokrát  mu vařím kuřecí křidélka, žaludky a jatýrka. Jako zeleninu jsem tam přidal kapustu a mrkev. A na zahuštění jsem vzal těstovinová kolénka. Vždy když vařím, dostane jedno jatýrko a to již hodinu předem chodí po domě a natahuje nos. Byli jsme  na Dobříši, u LIDL. Konečně je vše dostavěno, jen ještě parkoviště uklidí od konstrukce stanu, ve kterém se nouzově prodávalo. Kvůli Karlovým narozeninám jsem zase začal hrát na kytaru a našel jsem perfektní stránku na transponzici  akordů. To by určitě zajímalo Jardu, Evičko, ukaž mu to.

Úterý plavecký den VIDEO

úterý, 27. srpna 2013

Dnes prší a je jen 15°C

Dnes jsme byli jako vždy plavat. Dokonce se dvěmi auty. Byli jsme taková malá výprava. Poznalo se to při mačkání do dveří plavečáku, dovádění ve vodě a pak v restauraci hádka o židle. Ale ne, bylo vše v pořádku…


Oslava Karlových 90tin VIDEO
neděle, 25. srpna 2013
Od rána je zataženo a poprchává.
Včera se na Voznici slavilo. Jednak se tam konala oslava piva, což se nás netýkalo, ale hlavně se ve dvoře slavili Karlovy 90tiny. Kája přichystal švédský stůl, byla tam Pražská šunka, saláty, Monika uvařila takový guláš a Lenka upekla oslavenci 90 pusinek. Byl toho plný talíř. Přemýšlel jsem, zda bych je měl přepočítat, zda ten počet souhlasí, ale Lenka se dušovala, že to počítala dvakrát. Přišla dokonce Zuzana s Jirkou. Přišel i velký Standa a tak jsme hráli na kytaru. Po večeři měl Kája přichystán a od policie schválen ohňostroj. Dělal to na louce u rybníka a my se od domu koukali, bylo to velkolepá jako v Mníšku předposlední den v roce. Asi tak kolem čtvrté hodině ranní jsme s Hankou zalezli do auta a spali do až desíti. Myslím, že celý dvůr spal také tak dlouho…




Pony Expres 2013 VIDEO
středa, 21. srpna 2013
Dnes je příjemně chladno a svítí slunce.

Dnes je výročí napadení Československa Varšavským paktem!!



. Včera projel Stříbrnou Lhotou Pony Expres. Nikdo nic pořádně nevěděl, nikdo nic neorganizoval a ono se to zorganizovalo samo. Počalo to gulášem, který Slávek udělal na výbornou. Pak se převlékl do kuchařského, měl bílý rondon a červenou zástěru. Zdeňkovi z Brd se velmi líbil. Pak najednou asi kolem šesté se počaly sjíždět auta s přívěsy s koňmi, a kovbojové se plížili krajem. Hospoda se zaplnila podivnými stvořeními, Robert přivezl auto plné klobouků a nakonec i Irenu. Kluci hráli o sto šest, přestože nebyl pátek. Slávek ani nechtěl, aby se dodržovala pracovní doba a tak se pilo do hloubi noci. Venku na paloučku hořel táborák. No prostě naprostá idylka…




Guláš u Slávka

úterý, 20. srpna 2013
Dnes je pod mrakem a prší.

Dnes jsme byli plavat, ale jeli jsme jen já a Hanka. Míla byl u doktora a Láďu píchá. Prý se poslední plavání namohl. Protože má dnes Stříbrnou Lhotou projet Ponny Expres, uvařil Slávek guláš a k tomu zelný salát moc se mu vše povedlo. Otázka je, zda ty koně vůbec přijedou…Hurá na Rachotu



Křest knížky VIDEOpondělí, 19. srpna 2013


Dnes jsme byli s Hankou na neobyčejné oslavě. Křtila se kniha. Piráti na Marsu. Je to v podstatě dětská knížka a dovedu si živě představit, že ji psala celá rodina. Ruda jí dával věrohodnost a technické znalosti, paní Dana meziplanetární vztahy, Klárka měla určitě spoustu nápadů a Leon vše s nadhledem přehlížel. A tak vznikla knížka, kterou jsem ještě nečetl, protože mi ji zabavila Hanka a která bude jistě mít mnoho úspěchu. Protože paní Dana se nemohla slavnosti zúčastnit, přikládám tu amatérské video Rudova proslovu.

Výlet na Rochoty VIDEOpondělí, 19. srpna 2013

Dnes prší.

Včera jsme se konečně vydali na Rochoty. Byl krásný den, teplo ale ne moc. Ať jsme se ptali kohokoliv, každý nám radil něco jiného. Jediný, kdo nám poradil věrohodně a stručně a nevsouval mezi instrukce příběhy třeba prababičky, byl Pepa Máša. A taky jo. Našli jsme to na první pokus. Cesta vedla po rovině ale také do pěkného krpálu. Vzpomínal jsem, jak lehce se chodilo za mladých let a co jsem se nachodil právě po Brdech. Zcela nový penzion na Rochotě leží na krásném palouku, s jezírkem, je ti vzpomenuto na děti, na cyklisty  i auta se sem dostanou, pouze však z Haloun, což je na druhé straně Brd. Jídlo bylo dobré a bylo pečlivě obsluhováno. Mohu zde doporučit. Láďo ve videu jsem napsal pěší tůta místo růra. To tě jen zkouším...

Postřižiny VIDEO

neděle, 18. srpna 2013
Od rána je krásně teď se trochu zatahuje

Včera večer před kulisou Mníšeckého zámku hráli Postřižiny od Hrabala. Hráli po berounští ochotníci se čtvero profesionálními herci. Až na to, že pan starosta šetřil a nepostavil pro herce žádné podium, byl večer dokonalý. Co se na jevišti děje jsme si domýšleli, nicméně vnímali jsme krásu letního večera a bojovali s touhou po pivu (protože o tom ten kus je) a cítili jsme chladno, které nám teď noc co noc hlásí příchod podzimu. Tedy, že již není daleko. Pak jsme doma otevřeli vínečko a docela se pobavili. Byla tu Hanka i Jana. Já se odporoučel po půlnoci, s vědomím co nás čeká v neděli, ale děvčata se bavila až do tří….


Pátek

sobota, 17. srpna 2013
dnes je do 30°C a obloha bez mráčků.
Včera byla u kytar velká účast. I Lea s Luďkem přijeli, dokonce přivezli i med. Takový med je tu nějaká zvláštní hysterie, že ačkoliv je ho v obchodech plné regály, mnoho lidí si potrpí na ten domácí. Také se konečně zase objevil Hombré a hospoda hučela. On totiž kupuje muzikantům panáky a oni pak začnou zpívat a hrát. Ten počet panáků musí být přesně dávkován, protože při předávkování pak již zase nezpívají. Ovšem včera přišel kdo nohy měl. Dokonce Martin se svou princeznou (tři roky), která dala dědečkovi pusinku a mně také. Dnes jsem si naladil kytaru a při tom jsem zjistil, že moje ladička si dělá co chce. Tak jsem si ji naladil podle internetu. Protože ani s internetem ta potvůrka nesouhlasila, došel jsem k názoru, že je nanic. Takže se teď cvičím v hraní písniček, protože Karel příští sobotu slaví ve Voznicích 90tiny a přál si mít kytary. Jak si tady hraji a zpívám, Hanka říká, že když mě slyší, slyší zároveň i Aničku.



                                                      Dnes rozkvetl leknín 
 

pátek, 16. srpna 2013








Posezení u lesa
čtvrtek, 15. srpna 2013
Krásné, slunečné počasí, a chladné večery.
 Dnes jsem se ráno vydal do Modřan na rentgen zubů. Bylo to fajn, hned jsem přišel na řadu. Navigace mě tam zavedla jakoby tam už někdy byla. Někdy člověka zarazí, co všechno ona ta paní co je schovaná v přístrojové desce ví. Večer jame seděli u lesa u Mařenky a bylo to pěkné, ale v osm hodin nás zima zahnala do chaloupky. Amaretto se pilo a Jana měla strach, že na ni nezbude. Já jsem tentokrát odolal, tu prázdnou hlavu co jsem ještě z Davle měl jsem potřeboval vyčistit. Pan MGR Pepa mi vynadal, že je sice promovaný ale o nějakou třídu níže a teď po něm Liduška chce aby na té nové vizitce ty tři písmenka před jménem stála. No jak já znám Lidušku, tak ta určitě Pepu doma nezlobí….

středa, 14. srpna 2013
Dnes je hezké slunečné počasí a vzduch je čirý, chladivý.
 Dnes jsem se vypravil na druhou injekci očkování proti tetanu a zároveň jsem zašel nahoru, kde jsou zubaři. Vypadl mi totiž zub. Když jsme byli v sobotu v Davli a večer pak zpívali s Jardou, byli jsme takový povedený dědkovský páreček. Jarda stařecky pohublý, já stařecky obtloustlý ale jeden detail neseděl. Jardovi chyběl zub. Mně od neděle chybí také. Tak nějak to osud s námi myslí dobře, že až se příště uvidíme, budeme oba bez zubu. Avšak pan doktor v Mníšku na tom pracuje a 4. září dostanu korunku. V čekárně jsem potkal Toníka, byl ale u druhého zubaře. Ukazoval mi kopii a fotku z pozemkové knihy někdy z roku 1932. Zápis to byl z jeho pozemku na rovinách. V čekárně naproti mně seděla taková kyprá, ale vzhledná maminka se dvěmi dětmi. Vyndala z tašky pohádky a počala dětem číst o žabičce, co chtěla být chlapečkem a když se jím stala skákala tak vysoko, že si do botiček musela dávat podkovy, aby byl těžší. Tedy ten žabí chlapeček. Pajda čekal způsobně v autě, naštěstí nebylo dnes tak horko….

 
Požehnaný věk Karlova 90.
13. srpna 2013
Dnes je oblačno, sluníčko a větrno Teplota je 22° C. 
Včera bylo Karlovi 90 let. Byli jsme jíst u Číňana, protože on to má rád. Hlavně, že je vše měkké a na kousky nakrájené. Přijel jsem na Dobříš chvilku dříve a tak jsem se byl podívat naproti, je tam teď takové nákupní středisko. V obchodě Kik jsem objevil čepice s číslem 90. Tak jsem mu jednu koupil. Měl z ní radost jak malé dítě. Po obědě jsme ještě strávili chvilku u Káji na dvoře a pak jsme se rozjeli. Já na Stříbrnou Lhotu a Kája do Německa. Jelikož na Voznici není signál, zjistil jsem, že mi volal Ládík. Měl zaseknutý počítač. Prala se tam francouzština s češtinou. Bylo to velmi naivní pojmenování problému, ale nakonec jsme to vyřešili a byli na sebe náležitě pyšní. Měl tam instalovaný francouzský antivir, který se počítače držel jako klíště. Po dlouhé době jsme se ho dokázali zbavit a dali tam ze Slunečnice AVG. http://www.slunecnice.cz/ jsou výborné stránky na všechny možné programy. Vřele doporučuji

 
Nehmatatelné bohatství
 neděle, 11. srpna 2013
Včera jsme strávili večer v Chýši. Před tím jsme vyzkoušeli s Hankou lůžkovou úpravu Tiguana. docela se nám to podařilo a ve finále jsme dobře přenocovali. Největší problém byl v tom, že se dveře auta automaticky sami zamykají a jak jsou zamčené, spustí se i alarm, který Tiguan vlastní. Měl jsem to vyzkoušené z loňska, kdy jsem spal prakticky s klíčem od vozu v ruce a pronikavé hvízdání vždy vypnul. Opravdu nezapomenutelná noc. Letos jsem na to šel od lesa. V menu operačního systému jsem našel položku „automaticky zamykat dveře“ a zrušil ji. A pak se mohlo v klidu spát. Večer v Chýši byl výborný, Jarda perlil a sypal písničky jednu za druhou jako kouzelník z rukávu. Tu jsem si uvědomil, jaké neskutečné bohatství v jeho repertoáru má. Ani jsem netušil kolik textů se z té mé staré hlavy uvolnilo. Zpívali jsme jak za mlada a jako tenkrát jsme se stále hádali o hlasy. To ovšem publikum nepostřehne. Byl jsem rád, že Fanda, „můj úhlavní nepřítel“, přečkal vážnou chorobu a je zase fit. Miluška se mu sice chvilku ztratila ale pak ji našel. Miládka nám zatancovala na stole a Evička měla pěkné tričko. Většina hostů bylo buď místních, nebo spalo v lodích, které byly zakotveny u mola, jež klub vlastní. Hance se večer také líbil a Pajdovi jak by smet..

 
Gastronomická úroveň
neděle, 11. srpna 2013
Dnes je pěkní letní počasí, kolem 21°
Neustále si přemýšlím, jak je možné že si to neuvědomí. Obsluhují u nás v hospůdce v roztrhaných Krátkých kalhotách, buď do půl těla obnažení a nebo s košilí vystrčeným břichem. Bezdůvodně otvírají již ráno v devět kdy tak každopádně nikdo nepřijde, terásku mají „šeřík obsluhy“ což si každý musí přeložit bez obsluhy a vyžadují dodržování pracovní doby, což je deset večer, což je na letní období příliš brzo. Když pak přece něco donesou, mají cigarety buď ústech, nebo ve volné ruce. Popelníky zásadně neuklízí a většinou jsou roztažení tam, kde si mají sedat hosté. Píší na laptopech, nějaké romány. Po sedmé hodině večerní mizí jeden z nich pod lípy, neboť má od té doby telefonování zadarmo a to si nemůže nechat ujít. Většinou mají špatnou náladu a celý den mají po ruce malý půllitřík s pivem, které stále ucucávají. Proč si neuvědomí, že to není žádná gastronomická úroveň? To nikdy nebyli v restauraci? Majitelům je to také zřejmě jedno, nebo možná také v životě nebyli v normální restauraci. Nevnímají obě strany, že tam již skoro nikdo nechodí

Když kamarádi stárnou
pátek, 9. srpna 2013
Dnes je pod mrakem a chladněji.
Nespokojenost ve stáří je trapná, ale nedá se s ní nic dělat. Kamarád Mirek je v momentě strašně nervní, možná přišel zase do puberty. Na každého a na všechno nadává. Neustále nadává, že sem již nebude chodit, ale stále se vrací a vždy nám vynadá. Situace v hospodě se vyvíjí k horšímu, chodí tam stále méně lidí. Jestli je to horkem nebo prázdninami, čert ví. Dnes ráno bylo chladněji. Protože čekám balíček od ALZA šel jsem s pejskem sám a Hanka zůstala doma, aby ho mohla převzít. Zatím tu ještě není. Tedy ten balíček, ale SMSkou jsem dostal od pošty depeši, že přijde. Když jsem šel kolem sociálního klubu, ptal se Slávek jestli nám má na večer držet místa a když jsem šel kolem paní Duškové, ta se ptala, zda má pověsit prádlo, že má vypráno. A to pro mě není žádný problém, já rád poradím
 
Stromy berou za své
 
čtvrtek, 8. srpna 2013
dnes je pod mrakem a dusno.
 
Právě jsem obdržel poštu z dalekých Písků. Kamaráď Zdeněk poslal pád švestky. I v lese padají stromy, jeden dokonce leží přes cestu. A zase nás v radiu varují před bouřkami. Včera, když jsem v hospodě vyprávěl, jak jsem letěl vzduchem, držíc sluneční plachtu, jež dávala stín jezírku, nazvala mne Irenka Stříbrnolhoteckým rogalistou. Nenapadlo mě, že může mít vítr takovou sílu a lehce zvedne mou váhu. Naštěstí jsem si odřel jen koleno, další následky se zatím nehlásí. Již tam tu plachtu dávat nebudu.
 

Lípa ve Stříbrné Lhotě ODKAZ
středa, 7. srpna 2013
Dnes je po včerejší bouřce chladněji.
 
Máme teď skoro každý druhý den bouřku. Přiřítí se vždy zcela nečekaně s poryvy větrů a s přívalovém deštěm. Ve vsi již spadlo několik stromů, jedny z nejstarších jsou čtyři lípy u křížku. Jedna byla marod a měla se porazit. Než se ale úředníci města vzpamatovali přišla bouře. Naštěstí nikoho nezranila a na domek co spadla byla také docela hodná. Ale mohlo by to dopadnout jinak. V odkazu od Dana je o tom pěkné povídání. Sílu větru jsem si vyzkoušel já. Včera na vlastní tělo. Ta trojúhelníková plachta, která má dávat rybníčku a tím pádem i rybám trochu stínu, se již třikrát utrhla. Včera při tom větru jsem se snažil jí držet. Plachta se urvala a já letěl kus vzduchem až jsem přistál u rybníčku. Odneslo to jen odřené koleno.

                                Objížďka
 úterý, 6. srpna 2013
Horko a vedro, hrozí bouřkami.
 
Dnes, cestou do Měřína, mě napadla myšlenka, zda není Velká Lečice průjezdná. Oni tam opravují takový nenápadný most přes říčku. Tak malý, že by si to člověk opravil sám. A jelikož přes Novou Ves je též uzávěrka, napadlo mě jet přes Lečici, kdy již nebylo oznámení, že je ves zatarasená. Avšak byla. U místa kde býval most se potil jeden bagrista s bagrem a nic nedělal. Že možná za tři mědíce. Cedule zákazu vjezdu nesly neutěšené nápisy zoufalců: tak KuDY MÁME JET? Nakonec jsme museli jet přes Davli a Štěchovice. Takže jsme měli cestu nejméně o půlhodiny delší. Jinak v koupališti to bylo prima, jako vždy. Ani jsem neměl čas na počítání jak dlouho blikají dvě obrovské lampy. Patnáctkrát nesvítí a do dvaceti jedné svítí. Ta druhá má jiný rytmus. Jinak tu mám radostnou zprávu, manželům Mentzlovi vydali knihu! Tak se sejdeme u křtu….

 
Rýže
pondělí, 5. srpna 2013
Dnes je krásné teplo
 
Dnes jsme se museli vypravit do Mníšku, prostoře nám zase ulítla sluneční plachta a bylo zapotřebí koupit plotový utahovák. Ve Vervě stojí jeden 20 kc no nech to tam. Pak jsme byli nakupovat v Penny, já hlavně za účelem, že musím uvařit Pajdovi. Rozhodl jsem se mu mezi maso, jatýrka žaludky a srdíčka dám rýži. Co myslíš, ptám se Hanky, dlouhozrnou nebo tu kulatou, mléčkou. Hanka chvíli váhala a pak povídá: myslíš že ten pes o tom, že je vícero druhů rýže ví? Na asi ne, a tak jsem koupil tu podélnou. Pak jsme spravovali ti plachtu a tak je teď tak pevná, že jedinou možnost ty bouřky mají, jen zbourat barák. A to pak již žádnou novou nechci. Přikládám zde povídání ze Mařenčin narozenin: Mařenčinazpověď

 
140 let VIDEO
Neděle 4. srpna 2013
Dnes bylo dusno a navečer bouře.
 
Dnes jsme měli velké rozrušení. Po dopoledních vedrech přišla odpoledne intenzivní bouře. Neuvěřitelný přívalový déšť, plachta nad jezírkem se urvala, u křížku spadla stará lípa na nějaký domek a naproti Duškům povalil vichr strom a ten přetrhl vedení proudu. Jinak jsme byli celý den trochu mimo, to po oslavě 140 narozenin Mařenky a Ládi. Nechám tady dále mluvit obrazy VIDEO
 
Záhada zmizelých ryb
 pátek, 2. srpna 2013
dnes je horko a krásně, obloha bez mráčků.


Měl jsem v rybníčku hejno takových malých rybiček. Nebyl jsem z nich nadšený, protože jsem dojem, že nepouštějí zlaté ryby k žrádlu. Byly nevítaní hosté, které mi tam Míla v loni nalil aniž by se zeptal. A teď? Po poslední pořádné bouřce tam nejsou. To mi připadá, že jako já si přál aby tam nebyly a oni jsou pryč. To jako že bych si přál aby tam Slávek nebyl a on zmizí. To se mi dělá docela špatně, to abych si nepřál již nikdy nic. Ono jako věcí by se našlo dost. Ale nechme toho, dnes jsme strávili s Hankou a mojí sestrou u rybníka ve voznici. Byla to nádhera a Pajda plaval s námi…
Srpen

Čtvrtek 1. Srpna
Dnes je horko.


  Koupil jsem si u Vervy slunečník. Byl poslední. Je docela pěkný, ale zjistil jsem, že nemá žádné aplikace k mým betonovým stojanům. Trochu mě to mrzelo, neboť jsem chtěl ohromit Hanku a to se mi nepovedlo. Ráno jsme šli cestou naší procházky a narazili jsme na pana Duška, který rozdával letní jablka. Hanka projevila zájem. Byli jsme zavedeni do zahrady, kde jsme si mohli jablka buď posbírat a nebo natrhat. Tak jsem využil mé frajerské hole a stahoval větve a Hanka trhala.  Dokonce jsme dostali i igelitový pytlíček. Když jsme nabyli pocitu, že těch jablek máme dost, odhodlali jsme s k návratu. A tu jsme procházeli kolem sbírky starého železa, které bylo připravené na odvoz a já v něm objevil pětinohé zařízení od kancelářského křesla. Tu mě popadla myšlenka na slunečník, který jsem nemohl postavit a tu věc jsem si vzal. Až na to, že to byl výborný podstavec, se to nedalo spojit. Tak jsem si vzpomněl na Pepu. Pak jsem jako zázrakem našel dům Pepy Máši, byl jsem tam totiž před patnácti lety a Pepa byl doma a byl ochotný nějakým způsobe obě ty dvě věci spojit. Jo, já se na to podívám, ale dnes to nebude, říkal. Ale bylo! Když jsme se vraceli z procházky s Pajdou, našli jsme vše již dokonale svařené za brankou. A tak máme na zahradě dílo magistra Pepy a jsme hrdi a rádi a touto cestou posílám ještě jednou tisíce díků! Liduško, nemám tady v Čechách vaši E-Mail adresu. Mohla by jsi mi ji poslat? Díky….