Příspěvky

Červenec 2014





Hanka je doma
úterý, 29. července 2014
dnes občas prší a je dusno
včera jsem přivezl Hanku z nemocnice. Chlubí se novým kloubem v levém rameni. Je zafačovaná takovým obvazem na suché zipy. Cestou jsme něco nakoupili v PENNY a v tu chvíli při placení mi volala sestra. Že prý jsou u zubaře a že se u nás staví a jestli mají přinést nějaké dorty. Říkám: chlebíčky by byly lepší. No, ale to bychom museli jet do Penny. Říkám: to jako chceš říci že dorty u zubaře mají? Ne, jeli bychom do cukrárny, odvětila sestra. No, to je stejné nebo? Ano, Nám starým to již tolik nepálí. Irenka mi doporučila film, Blbý a ještě blbější, tak jsem zvědav jak se pobavíme. Dnes jsme byli plavat, Hanka si pila v kavárně kapucino a četla si. Pak jsme byli na obědě na Prachandě… 
********************


Gramatika – pravopis
pondělí, 28. července 2014
Dnes je dusno a prý budou bouřky
Za včerejší článek v deníčku jsem dostal od pana spisovatele Ríši vynadáno. Napsal jsem psy tam, kde mělo být psi. Dokonce jsem to dostal zcela zdarma vysvětleno: kdyby s námi šli psi a kdybych votal psy, tak je to správně. Ačkoliv rád píši, gramatika je u mě katastrofální. A tak je docela namístě se zamyslit nad tím, kdo si ji vymyslel. Je jasné, že se nejprve  lidé naučili mluvit a pak mnohem později zatoužili mluvené slovo zapsat. A tady jsme u jádra věci: někdo si to musel vymyslet a ten někdo kdysi dávno naprogramoval pětky ze školních diktátů. Zrovna ten příklad se psy/i je velice výstižný, protože se to v obou případech vyslovuje stejně. Tak proč ten stres? Jsme bláhového mínění, že se čeština oproti angličtině, němčiny či francouzštiny vyslovuje foneticky. Ale to je omyl: dejte lidem těchto jazyků přečíst český text a to by jsme koukali. Nakonec jsme v dnešní době svědky, že se na gramatiku stále více zapomíná. Třeba pan Ros Hedvicek, znamy nenavidec Cechu a ceske kotliny vede obrovsky Blogg stvavych vymyslu timto zpusobem. Když jsem ho upozornil, že americké počítače také znají háčky a čárky,tak mi odepsal, že tyto zkurvené znaky těch zasraných čechů nenávidí. Ostatně mládež, co komunikuje pomocí SMS již dávno má svou řeč trochu se podobající těsnopisu v tom smyslu že vlastní sousty zkratek. Jisté je, že znát pravopis se pro slušného člověka hodí, v některých společenských vrstvách je to zcela nutné.       A tak tady na tomto místě panu Richardovi děkují za korekturu a budu se i nadále těšit na jeho podporu. Jak píše pan Ros Hedvicek  
*************************************************************      

Před bouřkou
27. července 2014
Je před bouřkou, dusno
Dnes je dusno a asi bude pršet. Hlásili to na radiu Blaník. Co se stalo v poslední době? Hanka je po operaci, dobře to dopadlo. Má umělý kloub v levém rameni. Jirka sice tvrdí, že jsem ji zmlázil, ale Mařenka byla u toho, když sebou praštila. Nešlo nám do hlavy, že to bylo tak vážné. I Hanka tvrdila, že to přejde. No, nepřešlo to. Ve čtvrtek ji operovali, museli v nemocnici v Motole objednat nějaký přístroj, co zrovna neměli. V pátek jsme tam byli, koupil jsem Hance čtečku, takže má asi dvacet románů. Zítra má jít domů. Andy, její pejsek to nese těžce, má porouchané nervy. Nechce chodit na procházku, protože si myslí, že by ji mohl zmeškat, až přijde. Včera jsem nezaplatil v hospodě, protože přestože jsem třikrát žádal o účet, nikdo napřišel. Robert byl toho mínění, že ať jdu domů, když nikdo nechce mé peníze. No, zaplatím dnes, doufám, že to přežijí..
******************************


Staroba…
 Nikdy bych nevyměnil moje úžasné přátele, můj krásný život, moji milující rodinu za míň šedých vlasů, nebo za plošší břicho.
Jak jsem zestárl, stal jsem se k sobě laskavější a méně kritický. Stal jsem se svým vlastním přítelem.
Nechci peskovat sám sebe za to, že sním extra zákusek, za to, že si neustelu postel, nebo za koupi toho hloupého plastového trpaslíka, kterého jsem vůbec nepotřeboval, ale vypadá tak krásně na mé zahradě.
Viděl jsem příliš mnoho mých přátel opustit tento svět příliš brzy, předtím, než pochopili velkou svobodu, která přichází s věkem.
Co je komu do toho, když se rozhodnu číst, nebo hrát na počítači do 4 hodin a spát až do poledne?
Budu tančit sám se sebou na ty nádherné melodie z 60. a 70. let, a když se mi zachce plakat nad dávno ztracenou láskou tak klidně plakat budu.
Klidně budu chodit na pláž v těsných plavkách, natažených na vypouklé břicho, a nořit se do vln, pokud se tak rozhodnu, navzdory soucitným pohledům mladých lidí atletických postav, ale oni budou také jednou staří.
Vím, že jsem občas zapomnětlivý. Ale některé životy jsou úplně zapomenuty. A já si konec konců pamatuji důležité věci.
Jistě, v průběhu let moje srdce bylo zlomené. Když ztratíte někoho blízkého, nebo pokud dítě trpí, nebo dokonce, když vašeho milovaného psa přejede auto? Ale zlomená srdce jsou to, co nám dá sílu a porozumění a soucit. Srdce nikdy nezlomené je dokonalé a sterilní ale nebude nikdy vědět, jaká radost je z bytí nedokonalého.
Jsem tak rád, že jsem žil dost dlouho, aby mé vlasy zšedly a mé mladické úsměvy se věčně vryly do hlubokých rýh na mé tváři.
Mnozí se nikdy nezasmáli, a mnozí zemřeli dříve, než jejich vlasy zbarvilo stříbro.
Jak člověk stárne, je snazší být pozitivní. Už mne nezajímá, co si myslí ostatní. Nemám otázky, už se sám sebe neptám.
Dokonce jsem získal právo být špatný.
Takže na vaši otázku odpovídám, ano, jsem rád zralý. Můj věk mne osvobodil.
Líbí se mi člověk, kterým jsem se stal. Nebudu žít navždy, ale dokud jsem ještě tady, nebudu ztrácet čas hořekováním, co by mohlo být, nebo dělat si starosti, co bude.
A jíst dezert budu každý den, pokud budu chtít a mít chuť!
*************************


Přistižena
středa, 23. července 2014
Dnes ráno byla přistižena nejslavnější žena Stříbrné Lhoty, M.H.  při natírání vstupu do jejího paláce. Náš fotograf duhového světa ji zachytil. 
*************************




Jak dny běží 
středa, 23. července 2014
Dnes je teplo, slunečně
Někdy jdou dny a nic se neděje, není o čem psát, jindy je toho tolik a na psaní není čas. Hanka leží v nemocnici. Má před operací. V sobotu upadla na zahradě, snad zakopla na trávníku o vlastí nohu a padla na levé rameno. Bolí? Ptal jsem. Ano, ale to bude lepší. V neděli to lepší nebylo a Mařenka naléhala abychom jeli na Pleš. Doktor na snímku spatřil neblahé: rameno nebylo jen vykloubené ale roztříštěné. Tak Eva zavezla Hanku do Motole a zítra ve čtvrtek bude operovaná, jelikož nemocnice musí obstarat nějaký přístroj. Po krátké byrokratické válce kdo přebere účty, musel intervenovat ADAC z Mnichova dnes běží vše svou cestou. Koupil jsem Hance čtečku od kindle a nahrál jí spoustu románů. Máme za sebou víkend kdy byla v Mníšku pouť a spoustu atrakcí, které jsme strávili na zahradě ve stínu, čtením.
Zdeněk byl v sobotu v Detěnicích, kde jeho syn otvíral hotýlek, Marek, můj syn pořádal ve Frankfurtu párty a tak tu vše dokumentuji. Hlavně přejeme všichni Hance brzké uzdravení…
**********************************************




Mandolína VIDEO

21. července 2014

Dnes je vedro a jsou bouřky


Stalo se na narozeninách Jany, které slavila u nás. Bylo pěkné počasí a seděli jsme dlouho do noci venku. Na Janino přání jsme trochu hráli na kytaru a já hrál písničku Mandolína. Ládík se podíval hluboko do lahve Metaxy a nějak mu má písnička přišla moc k smíchu. Smál se, až se za břicho popadal. Nakonec se rozesmál celý stůl. Tak mu ji tady věnuji i s textem, aby mohl zpívat spolu….


  ****************
Co je to HOAX ? ODKAZ
***************************

Kde zůstala úcta a slušnost?
pátek, 18. Července 2014
Dnes je vedro
Mrcha Alexis se svlékla do plavek. Je jí již 81 let. Joan Collins je to srdečně jedno, co píše chytrý člověk na Seznamu. Ona se svléká ve svém soukromí, Paparazzi za ní lezou sami. A člověk v osmdesáti vypadá tak jak vypadá. Spíše by se tu mělo psát o tom spratkovi, co tenhle artikl psal. Kdo ho vychovával? Jak to že nemá úctu ke stáří? Zdalipak dokázal v životě alespoň zlomek toho, co paní Collins? Tyhle názory a šuplíčkáření nemám rád. Pamatuji si, jak jsme v roce 1968 vstoupili do svobodného světa a najednou bylo vše jinak: zelená a modrá se k sobě hodily, babičky nosily světlé kostýmky, dědkové krátké kalhoty. Najednou bylo plno zábran pryč. Možná, že ten chytrý člověk ze Seznamu ještě nepostřehl, že Německo již kapitulovalo a i císařpán již nechodí v Praze po mostě….
********************************************


Narozeniny
středa, 16. července 2014

Dne 14. Července měl kamarád Zdeněk narozeniny.
13. července měla narozeniny Mařenka.
Touto cestou vše nejlepší

***************************************************

Večer v Kytíně VIDEO
16. července 2014
Dnes je dusno a pod mrakem

Včera jsme se sešli s Wendysem a s Hankou v Kytíně. Kytín je velice malebná vesnička, která má na návsi kostelíček, který je posazen mezi dvěma rybníčky. U staré hospody udělali takové venkovské schody, takže nahoře vznikla dost velká terasa. Když se na ní sedí, je pohled do návsi zcela úchvatný. Je to také vesnička, která žije. Hosté si nosí jídlo po schodech dolů a sedí pak u kostelíčka, nebo u rybníčka, jednoho či druhého. Tady také již léta sedí vodník. Pivo mají jako křen a víno také. Znenadání se u nás objevil Standa, prohodil pár slov, a do hospody vplula i Markéta, která nás podle očekávání přehlédla. Večer jsme si s Hankou vypili ještě Habánské u aztéckého krbu. Byl to pěkný den, i když jsme dopoledne jeli plavat sami, Mílovi se totiž udělalo špatně….
******************************

Jak šel Láďa v sobotu domů ODKAZ

****************
Milenina zahrádka VIDEO
pondělí, 14. Července 2014
Odpoledne přiběhla sousedka Milena, abych jí vyfotil lilie. A opravdu, tak krásné jsem ještě neviděl. Posuďte sami. Tato nádhera se nachází ve Stříbrné Lhotě.

***************************************************



Týpí
14. července 2014


Dnes se často najde v zahradách postaven indiánský stan. Většinou je to zábava pro děti. Týpí (též teepee či tee-pee) je obydlí Indiánů Velkých plání a přilehlých oblastí. Je to velký kuželový stan, původně vyráběný z bizoní kůže. Milióny bizonů žijící na Velkých pláních poskytovaly zdejším indiánům dostatek materiálu na tato obydlí. Od běžných stanů se liší také tím, že uprostřed stanu je na zemi vybudováno ohniště, kde může hořet otevřený oheň.
Stany podobného typu jsou známy i mimo Severní Ameriku, u Eskymáků, obyvatel Sibiře a Laponců. Od sibiřského čumu nebo laponského stanu se týpí liší konstrukčními prvky: je opatřeno kouřovými chlopněmi pro odvod kouře a kužel je nakloněn tak, že zadní stěna je strmější než přední. Původní týpí byla malá, protože týpí z bizoních kůží byla dosti těžká a pro tahání nákladů používali indiáni psy. S příchodem koní a díky lehčí plachtovině získávané obchodem s bílými mohla vznikat týpí vysoká až 8 nebo 9 metrů.
Týpí byla používána indiány Plání, z nichž nejsilnější byla skupina Lakotů (Siouxů), dále Šajeni, Vraní indiáni, Černonožci, Komančové, Kajovové a další. Kmenové rozdíly ve stavbě týpí spočívaly především ve způsobu stavby základní kostry (trojnoha nebo čtyřnoha), ve tvaru kouřových chlopní a různých detailech.
Zdroj:Vikipedie
*****************************************


Tak a je to!
pondělí, 14. července 2014
Pod mrakem 20° občas prší
Včera skončilo mistrovství  světa ve fotbalu. Vyhráli to Němci. Helena, jež bydlí nedaleko Römer, což je historický střed Frankfurtu nám ráno mailovala, že se tam konal kravál až do pěti do rána. V Berlíně to bylo ještě horší, ostatně podrobnosti hlásili v radiu. Oproti mínění odborníků získal Lionel Messi čtyřikrát za sebou Zlatý míč pro nejlepšího fotbalistu planety. Argentinci byli smutní ale dokázali férově prohrát. WhatsApp opět nelenil a jedna sranda stíhala druhou. Jeden obrázek tu přikládám. Já jsem Messi, čteme v bublině, no a co? Já jsem  Wessi (hovorově západoněmečtí občané) a já jsem Ossi! (Hovorově východoněmečtí občané). Sranda musí být….

**************************************


Co se dlouho plánuje  Píseň pro Janu
13. července 2014
Dnes je oblačno chladný vzduch
Měli jsme ten den dlouho v plánu. Nejprve se mělo jet na Spořilov, ale ono tam dojet, není problém, ale jak se vrátit, když se slaví? Tak se slavilo u nás. Připravili jsme s Hankou venku stůl a ten se sám prostřel, protože Jana vše přivezla z domova. Pak se pilně snažila s chlebíčky a ovocem jednohubky a výborný guláš. Samozřejmě mnoho vína, Ládík si zamiloval lahvičku s Metaxou a hrozně se mu líbila moje písnička Mandolína, nemohl se celý večer utěšit smíchy. Aztécká kamna hořela v předu i v zadu, nálada byla nadmíru dobrá a veselá. Ještě jednou děkujeme Janě za krásný večer.

Jana slaví narozeniny

***********************************************************

Aztécká kamna

pátek, 11. července 2014

Slunce, horko, bouřky




Minulý týden v sobotu jsem si přes internet objednal aztécký krb. Je to taková dekorační záležitost, ne že by to byla potřebná věc. Ale, jak jsem již psal, kdo se rád u skleničky vína dívá do ohně, tak to je správná volba. Jenže, musel jsem objednávku zaplatit předem, krb byl k dostání jen u jedné anglické firmy se zastoupením v Německu. Jak člověk poslouchá o podvodnících na inertetu, tak jsem si dělal starosti, zda vůbec něco dostanu. Okamžitě jsem dostal mail, že peníze došly a krb je odeslaný. Dnes přišel. Byl jsem upozorněn SMSkou, mailem ještě mi volal šofér, že už jede. Zásilka došla v pořádku, hned jsme ji rozbalili a samozřejmě, to bych nebyl já, vyzkoušeli, jestli hoří. Paráda!
  **************************************
WhatsApp k mistroství světa
Protože zase řádí bouřka, přestala hrát televize. Němci vedli již 7:0 ale fanouškové neustále píší telefonem:




Není o čem psát
úterý, 8. července 2014
Dnes se střídají bouřky se sluncem

Jak říkají novináři, okurková sezóna, není o čem psát. Včera jsme jeli na Dobříš a pak se stavili u sestry ve Voznici. K obědu jsme dostali ptáčky a pak jsme vytáhli ze sklepa člun a jezdili po jezeře. Napsat „jezdili“ je přehnané, protože se nám nepodařilo nafouknout člun tak, aby byl pevný a tak jsme se v té měkotě spíše stali obětí vánku, než aby plul kam jsme chtěli. Oba pejskové byli také na palubě. Pak jsme snědli zmrzlinu, kterou jsme zakoupili u Lidlu a za ukrutného deště jeli na Stříbrnou Lhotu.  Před tím jsme však zůstali zavřeni ve dvoře, protože brána je elektrická a bez proudu nefunguje a jeden z nájemníku se marně pokoušel o ruční ovládání. Nakonec zase proud zapnuli. A tím, že je ta Lhota stříbrná, tak tady sotva pršelo. Dnes jsme byli v Měříně v plavečáku, nebylo tam plno a bylo to dobré. Jela s námi i Míša, Mílova vnučka. Na Marjáně měli plno, ale jídlo na nás ještě zbylo. Nejprve tam bylo asi dvacet cyklistů, a když jsme již platili, přišlo asi dvacet vojáků. Tak jim tam asi vše snědli. Teď prší….
 ****************************

7. července
Elvis Presley
Král rockenrollu ODKAZ
***********************************************************
Lůžkový vůz
neděle, 6. července 2014
Dnes je vedro





Včera Hanka udělala z auta lůžkový vůz a navečer jsme se vypravili do Davle k Jardovi do Chýše. Pěkný sobotní večer se vydařil. Nám se to líbilo, i když by se našli lepší zpěváci, lepší muzikanti, ale lepší kamarádi určitě ne….
  *******************
Markův luxus




 Toto je nejnovější Markovo zařízení. Obývák pod širým nebem u bazénu.

*********************
WhatsApp
sobota, 5. července 2014
Dnes je dusno a vyhrožuji bouřkami

Že jste o tomhle slově ještě neslyšeli? No já to donedávna také naznal a navíc, je to vymyšleno nedávno. WhatsApp je aplikace, která umožní posílání zpráv, obrázků a videí z mob. telefonu do mnoha jiných mobilních telefonů najednou. Celá aplikace stojí jedno Euro za rok. Zcela se vyřadí funkce SMS, protože ta se musí platit. A tak se posílají veselé, vtipné i blbé zprávičky sem tam jako pinkponkovým míčkem. Včera večer, ačkoliv jsem seděl v hospodě na Lhotě, byl jsem průběžně informován co se děje v hospodě ve Frankfurtu, kde se konalo velké dívání na fotbal navíc, Němci vyhráli. Dostal jsem německého orla jak ukloval francouzskou slepici, Eiffelovku svítící v barvách německé vlajky a umlácení francouzského croissantu a vpíchnutím vítězné vlaječky a tak dále. Muselo to být kraválu v Německu…



****************************


Aztécká kamna VIDEO
pátek, 4. července 2014
Dnes je vedro
Včera jsme si udělali večer u aztéckých kamen. Do hospody již nikdo nechodí a sedět tam ve čtyřech, to můžeme mít doma pohodlnější. Naše hospoda zcela ztratila svůj účel: komunikace, která se tu nekoná! Aztécká kamna jsou velice důmyslná věc, teprve asi před deseti lety je nějaký podnikatel vyhrabal z hloubi Mexické tradice. Hoří takřka sama od sebe, skoro člověk nabývá dojmu že je v nich zabudovaný nějaký ventilátor. No od starých kultur se můžeme vždy něčemu přiučit. Pajda se již po dlouhém spánku probral a motal se jako my, když se někdy vracíme z hospody.
********************************* 


Pajda byl u zubaře VIDEO
čtvrtek, 3. Července 2014
Dnes jsme byli objednaní u zvěrolékaře s Pajdou na čištění zubního kamene. Protože si Pajda na sebe nenechá sáhnout, muselo to být pod narkózou. Byli jsme tam v jednu hodinu, tedy před začátkem ordinačních hodinou. Paní doktorka ho uspala a poslal nás na hodinu pryč. Šli jsme teda s Hankou nakupovat a pak si ho vyzvedli. Vytrhla mu osm zubů, vyčistila zuby a ostříhala drábky. Pak celé odpoledne spal. Ve finále se motal jako opilý. No má to chudáček za sebou….
**************


Střechy
čtvrtek, 3. července 2014
Slunce se vrací
Dnes se opět vrátilo slunce. Byli jsme s Hankou a se psi na procházce, jako vždy, stejnou cestou. Chodíme kolem spousty chalup a domků, které se schovávají vždy pod střechou. Každý stavitel ví, že střecha je nejdůležitější. Pod střechou se vše schová, pod střechou nic nezmokne. Chodíme kolem starých staveních, kde střechy schovávají několik lidských generací, několik životních příběhů. Chodíme ale také kolem nových chalup a tady se teprve historie počíná odvíjet. Ano, střechy jsou fascinující, kdyby tak mohly vyprávět….
*********************************************


O tom, jak Pražáci nechtějí přírodu
1. července 2014
Slunce a mraky, teplo
Divoká prasata jsou stále velký problém. Občané vyzívají starostu, aby s tím něco udělal. Pořádaly se hony. Zastřelilo se více jak 140 zvířat. Láďa tvrdí, že je to oblbování lidí, že se zastřelilo jen jedno. Na Rovinách chodí selátka, která ztratila bachyni lidem ke plotu a oni je krmí! Starosta se nechal slyšet (napsáno v mníšeckým časopisu), že se Pražáci nastěhovali do přírody a teď, když příroda přišla k nim, v podobě hordy prasat, do zahrady tak naříkají. Asi on sám ještě neví, že tlupa divočáků zdevastovala zahradu jeho souseda u domku, který si na Lhotě staví a který ještě není oplocen. Z jeho pozemku pak zcela vyrušili sousedův plot. Naštěstí má starosta na pozemku jen hordu šutrů. Kdyby tam měl záhony květin, manželka by mu již řekla, jak to s tou přírodou co leze do zahrady vypadá. Mimochodem: proč má starosta na voze pražskou poznávací značku? On není místní?

Odkaz na článek: Madeira ostrov věčného jara