Příspěvky

BŘEZEN 2015

Pumpa

úterý, 31. března 2015
Dnes se přes nás žene příšerná vichřice, jsou i oběti na životech
Měl jsem tady vzadu v zahradě pěknou studnu se stříškou, jaká je často vidět v českých časopisech zahrádkářů. Postupem času přibyl v zahradě obrovský bazén a líbezná stříška nad studnou přestala být praktická, více důležitá byla vodárna, kterou ukrývala a pro ni  bylo čím déle tím méně místa. A tak jsme se minulý týden dali s Markem do práce. Dojel jsem s Adrianem pro materiál a včera jsme se dali s Markem do kopání a nakonec jsme postavili z cihel jámu, přišel i Eiser a udělal elektriku a dnes jsme to dodělali. Neustále jsme utíkali před deštěm a chvílemi bylo i horko a na botách jsme měli pořád deset kilo bláta. Při té příležitosti pustil Marek nahrávku hlasu Erika Honeckera: Honecker se kouká z okna, jak dva policajti v DDR kopou díru na sloup s agitací "se SSSR na věčné časy". Když sloup postavili, zbyla jim hlína. A tak se rozhodli, že udělají jinou a tam tu hlínu schovají. Jenže zase jim zbyla hlína. Honecker to nemohl vydržet, otevřel okno a volá: musíte tu díru udělat hlubší!!!


Robert a Honza

sobota, 28. března 2015
dnes je trochu sluníčka

Dnes jsem dostal fotky od Roberta. Byli oba pár dní na slezině v Praze. Jeli navštívit tatínka. Honza přijel z Denver, Colorádo a Robert z Kanárských ostrovů Fuerteventura. Oba přiletěli a zase dobře odletěli, Robert u nás jeden den přespal, Honzíčka jsme neviděli.

Záhada?

Návrat

pátek, 27. března 2015

je docela chladno a vítr 9°


Ve středu 25. března jsme se vraceli z Gran Canaria. Měli jsme poněkud zvláštní Arrangements naší cesty, museli jsme přestupovat v Madridu. Letěli jsme ze Španělska do Německa den potom co spadlo letadlo letecké společnosti   Germanwings Airbus A320. Celých dvacet čtyři hodin před tím, nám mleli neustále na všech televizních kanálech dopodrobna o té katastrofě. Od prvního okamžiku jsem nevěřil, že se jen tak pro nic zanic letadlo řítí s jedenácti kilometrové výšky osm minut a nikdo se neozývá, z kokpitu nekomunikuje. Tipoval jsem na teroristický útok a ten by nám naše vlády zatajily. Každopádně dlouhou dobu. I teď se mi ta verze toho případu moc nelíbí. Řekněme že se jednalo opravdu o útok teroristů! Aby celý společenský život západní Evropy nevykolejil a nezhroutil se, potřebovaly vlády vymyslet něco, sice také hrozného, ale více přijatelného, než případný atentát. Jelikož Blackbox měli již dávno na stole, a po dlouhou dobu 24 hodin dešifrovali  osmi minutovou nahrávku?! Takovou dobu bylo zapotřebí něco vymyslet, naplánovat a utajit  a již tu máme sebevraha…..


VIDEO DivadloCordial Mogán Playa

Španělsky pro pokročilé:

Gastronomie Hotelu Cordial Mogán Playa Gran Canaria

***

VIDEO exteirér Hotel Cordial Mogán Playa

***

VIDEO Interiér Hotel Cordial Mogán Playa

****

Tak jsme na Gran Canaria
17.3.2015

Let na ostrovy slunce byl neobvyklý. Jednak jsme přestupovali v Madridu a pak jsme letěli společností IBERIA což je společnost Španělská a tam se nepodává nic k jídlu. I čaj si musel člověk zaplatit. Nicméně jsme let zvládly. Malý incident nastal když jsme dorazili již na ostrově, ke kufrům a hledali autobus co nás měl odvést do hotelu. Pan šofér nemohl pochopit, že se mé společnice jmenují Pesrson vyžadoval jejich jména: Jak se ty osoby jmenují? Person Hana a person Helena to již bylo chudáku autobusáku více srozumitelné. Náš hotel se jmenuje Cordial Morgán Playa. Náš velký soused má místo Playa Valee a to byl další důvod k durdění našeho autobusáka. Jakto, že jedete do Cordial Morgán Valee když máte jet do Playa? Ne, já se jen jmenuji Valeš!! Nyní mám pochyby, jestli mají Španělé Š.


Záhada Madridského letiště
17.3.15  2.

Oproti  Frankfurtskému letišti je letiště v Madridu podstatně menší. Když jsme vystoupili, řekla nám tabule, že odlet na Gran Canaria se koná z Gates HJK To bylo zdánlivě jednoduché, jenže jak se zeptat, kde se nachází Gate H když se ve španělštině nevyslovuje, ba ještě horší: oni to písmenko nedokáží vyslovit. Měli jsme více jak hodinu pochopit zázračný smysl španělských Gates, tedy chodeb či nástupišť, až jsme zjistili, že letíme z  40 a usadili se v klidu na čaj a Baguette a Hanka se šla projít. Po dlouhé chvíli přiběhla, že tamhle stojí napsáno, že letadlo do La Palmas letí až támhle z Gate K a je již  bording. Takhle dlouhé trasy a tak intenzívně jsem již dávno nechodil. Když jsme konečně lezli do letadla, bylo nám řečeno, že nastupujeme docela dobře, ale do špatného letadla. My máme letenky do Las Palmas Gran Canaria a ne na ostrůvek La Palma. Tenkrát, když dávali ostrovům jména, již brali na zřetel, jak mě letos naštvat. Tak jsme zase hnali zpět a na Hanku se mračili. Ona pak prohlásila, že to byla jediná možnost, jak nás přimět k procházce


Hotelové divadlo
18. 3. 2015
Včera večer jsme byli po večeři v kabaretu, tak zdejší animátoři nazvali své vystoupení. Bylo to docela dobré, až na oříšky, které byly grátis a nedaly se vůbec skousnout.  Ještě že jsme na to hned přišli, jinak bychom dnes byli asi bezzubí. Taneční čísla která se na jevišti odehrávala byla velice profesionální. Jeden z mladíků kterého jsme již znali z wassergymnastik, byl Polák a hlavní choreograf, který tančil jako buzerantský tanečník španělského flamenga, který zajisté celou skupinu naučil tančit byl také Polák. Ještě tam běhala taková barokní Polka.

Vyhnout se davům.
20.3.2015

Máš hotel je přepychový, jeho pozemek je skoro tři km dlouhý, je plný květin romantických skalních zákoutí a mnoho bazénů a vířivek. Davy se odehrávají výhradně u snídaně a u večeře. Tady se tlačí jeden před druhým, jeden s jasným cílem něco k jídlu urvat, druhý bez chuti a nerozhodně. Často se mně stávají skoro srážky, které v poslední chvíli dopadnou dobře. Snažím se míjet protijdoucí levou paží a oni, tedy většina z nich chtějí docílit pravý opak. Copak je tu tolik lidí bez řidičáku? přemýšlím. Teď jsem konečně dospěl k závěru: všichni mají řidičák, ale většina hostů našeho hotelu ho dělala v Anglii a proto se snaží, jako já, dodržovat silniční provoz.. tedy hotelový.

Počasí se kazí
21.3.1
Pomalu se nám kazí počasí. Když je tu pod mraky, tak to neznamená, že je tma. Vždy je někde vidět modrá obloha. Abych se ještě zmínil o včerejším pořadu v divadle. Vystupovali tak zvaní TŘI a zpívali no, jo! Již jsem slyšel lepší. Máme tady takového šaška jako konferenciéra, je to Ital a huba  mu mele jako vodopád. Většinou dělají takové kvizy kdy se jednoho ptali na různé tance. No žádné jsem neznal až přišel valčík. Nikdo se nehlásil a tak jsem se přihlásil a řekl, že to je  VALČÍK.  To se ovšem říká tímto způsobem jen v Čechách. Jelikož byl organizátor Polák, tak mi to uznal, a obecenstvu  vysvětlil, že tak se jmenuje Walzer v Tschechische   Republik!

Jaruška
22.3.15

Již dávno jsem se přesvědčil, že všichni lidé mají někde na světě dvojníka. Když jsem byl před šesti lety s Janou v Robinson Clubu viděl jsem na druhé straně bazénu Aničku! Postavou, pohyby a i plaváním. Když se pak otočila ke mně, bylo kouzlo pryč. Tentokrát tu máme Jarušku. Malou, drobnou, s mnoha vlasy s trvalou, neustále se v předklonu ženoucí za nějakým kouskem drobtu, majíc v rukou koště a lopatku. S největší koncentrací se věnovala všemu, co hostům v jídelně upadlo. Tvářila se velice důležitě a nic ji od práce neodlákalo. Jiné ženské co obsluhovaly se rády zapletly do každého hovoru, byly většinou velmi úslužné a pozorné k hostům. Kdepak naše Jaruška: ta si hleděla jen odpadků na zemi. No přesně jako ta pravá, Aniččina sestra.

Husse

sobota, 14. března 2015

Venku je sychravo a vítr

V životě jsem to slovo neznal. Neznal a ani jsem ho neslyšel. Mařenka včera při Skypování hned věděla o co jde. Jenže se to vyslovuje usse. O co jde? Koupili jsme si kdysi bílý, rohový gauč. Vím, že mi mnoho života nezbývá, ale už bych to nikdy neudělal. Bílý gauč a pes a hlavně já, to nehraje dohromady. Fleky všude a že se to dá nějakým prostředkem vyčistit je drzá lež. Pak jsem obdržel poštu od OTTO a tam byla ta Husse, dá se s ní přikrýt všechno: motorka, zahradní stoly, a také slavnostní události dokáží zkrášlit celý interiér. Tahle husse byla myšlená na gauč a bylo v té reklamě i video, jak se to potahuje. Tak jsem si to objednal. No, mohlo to vypadat hůře. Ládík byl nemocný a tak při skypování ležel v pozadí na gauči. Akorát sem tam něco řekl. Povídám: Mařenko, měla bys mu dát kozí obklady. V tom okamžiku se Ládík zrovna zabalil do deky a Mařenka to zahlédla: už přede mnou utíkáš? Moc jsme se nasmáli. A jako vždy, došla řeč na nemoci a mimo jiné Mařenka zase měla hlášku: já, když jdu po ulici, tak jsem přesvědčená že se ženu jako stíhačka a to jen do té doby, než mě předejde, klidným krokem, nějaká mladá ženská….

Video reportáž od Zdenka

sobota, 14. března 2015

Venku je sychravo a vítr


Dnes jsem za časné hodiny ranní obdržel Mail od kamaráda z Písků. Nezdržoval se nějaký psaním, jen poslal vtipné záběry z naší hospody. Jo také bych mohl napsat, že jsem obdržel poštu, ale Mail zní zcela jinak, cizokrajně, důležitě, ačkoliv znamená to samé: poštu.


Zase jsem se naštval
pátek, 13. března 2015
Sem tam sluníčko ale studený vítr
A jé je, dnes je pátek a ještě k tomu 13. Hned ráno jsem se naštval, jen co jsem otevřel branku ze dvora, abych mohl jet s Pajdou na kole. Sotva jsem prolezl!  Postavil si tam stan trhovec co prodával nějaké blbosti. Říkám mu: u mě v obýváku je také ještě místo, že jste se nenastěhoval hned tam? To místo mi určilo město. Namítal. Ale mohl jste půl metru doleva! Tam to nejde, tam je vjezd do dvora. A to bylo jako by popíchnul včely. A co to tady mám já? Tady ta vrata nejsou vjezd do dvora? Bylo mi vše hned jasné: trhovci jsou v naší ulici  vždy v pátek dopoledne. Všichni musíme postavit auta někam jinam, protože se od 4 ráno počínají roztahovat. Před vjezd u sousedů se nestaví protože sousedka několikrát řvala na radnici a tak si ten volný vjezd verbálně vybojovala. Smysl toho týdenního trhu mi uniká, protože mají všechno o polovinu dražší než jinde, ani se nesnaží lhát, jako v Čechách, že je to zboží od farmářů z okolí, no tvrďte to třeba u banánů, jediná věc, která vlastně drží tuto opičárnu nad vodou jsou sousedé, kteří sem chodí drbat. Sousedé z celého městečka. Ať si ten trh nechají postavit v jiné ulici!!!

Potkal jsem jaro

Restaurace La Degustation a Alcron 

potvrdily michelinskou hvězdu



středa, 11. března 2015
Dnes je jako na jaře, ale vzduch je ještě studený


La Degustation Boheme BourgeoiseTak kamarád Olda Sahajdák opět obhájil Mischelinskou hvězdu a to zrovna v době, kdy je v Praze Robert. Oba spolu dobývali svět tady u nás ve Frankfurtu a oba byli do jisté míra a po určitý čas členové naší rodiny. Určitě to pánové řádně oslaví. Včera mi Robík poslal SMS, že Honza z Ameriky nepřiletěl, že si to dnes ráno zopakují, (to čekání) což je určitá Špičkova tradice. My jsme před dvěma lety také čekali na Gran Canaria v přístavu dva večery…..

Městečko pod Skalkou
úterý, 10. března 2015
Dnes prší
Dnes jsme byli zase plavat. Hned nás tam naštvali. Od nového roku berou 9,50 € místo  7,50 €. Povídám: to jste nás naštvali, nás penzisty, to nemáte nějakou slevu? NE, slevu nemáte, říkala paní pokladní, ale výhodu! Kdyby jste byli více jak 65 let, tak můžete být v bazénu tři hodiny. Tak to bereme prohlásil jsem, domnívajíce se, že je vše vyřešené. To mi ale musíte ukázat občanské průkazy!, hlásila paní pokladní. Chvíli jsem na ni koukal a pak povídám: tak to je milá paní nejlepší kompliment za posledních pět let. Díky za poklonu….

Miládka
vše nejlepší touto cestou přejí Kamarádi

Robert
8. března 2015
Dnes je pěkně a teplo

Robert je syn Aniččiny sestry. Tedy náš synovec, Markův bratranec. Po vyučení přišel k nám do Frakfurtu a udělal tu slušnou kariéru. Oženil se se Španělským děvčetem, které se narodilo a vyrůstalo v Německu. Dostali synka Lukáše a pak se navždy odstěhovali do Španělska do Malagy. Jeho žena Karina si tam založila Jazykovou školu, oni tomu říkají institut a Robert sám, pro nedostatek pracovní příležitosti vaří na Kanárských ostrovech na Fuerteventura v hotelu Iberostar. Nyní je zde na návštěvě, jede právě dále do Prahy, navštívit tatínka. Přiletí i jeho bratr Jan z Denver Colorado, ten má jen hodinový přestup ve Frankfurtu. Včera byli  kluci navštívit Restauraci pana Sautra u kterého Robert skoro 9 let vařil. Dostal okamžitě nabídku, aby se vrátil. Robert však pokukuje po nějakém místě v Praze, Oldřich Zahajdák, držitel Mišelincké hvězdy, je jeho kamarád. Olda vlastní v Praze restauraci La Degustatia. Takže se necháme překvapit. Robert asi touží po nějaké změně, ostrov větrů a slunce je mu již malý…

Volný pátek
sobota, 7. března 2015
je docela hezky, 6°
ozval se kamarád Oliver, že by zase rád trochu pokecal, říkám tenhle pátek mám zcela volno. Dopadlo to úplně jinak. Robert tu je, projíždí do Prahy a tak se neustále něco děje. Adrian také přišel na víkend domů a tak teď ještě ve finále přijde Hanka s Helenou aby Roberta viděli, protože navečer pojede s Markem za svým bývalým šéfem do Gasthaus zum Löwen. Takže se zvládne vše, když se chce…

Ukradené kolo, Robert a jiné příhody
pátek, 6. března 2015
Dnes sluníčko zalezlo

Včera odpoledne jsme se sešli u mě doma, Hance totiž někdo ukradl kolo. Tak jsme seděli a vzpomínali na Aničku, neboť by měla narozeniny. když jsme si otevřeli lahvičku červeného, přišel Marek, že teda po jedenácté v noci pojede pro Roberta! Jak pro Roberta, ty máš nyní obojživelníka? Ne, Robert přiletí do Frankfurt-Hahn a já ho tam musím vyzvednout. Letiště Frankfurt-Hahn nějakým způsobem patří k našemu letišti, ale je asi 150 KM daleko. Takže, kdyby jste tam náhodou přiletěli, já pro vás nepojedu. Vyklubalo se z Roberta, že letět z Fuerteventura do Frankfurtu by ho stálo 800 Eur a do toho Hahn jen 140 Eur. Takže to byl již pádný důvod na bratranci Markovi požadovat aby ho vyzvedl. Přijeli někdy v noci, já spal a Pajdovi to bylo putna, že se někdo v obýváku uložil na gauči. Ráno se Robert zbudil a Pajda ho vodil po městečku, šťasten, že se nejede na kole a on si může vše pořádně očuchat. Nutno se zmínit, že tu Robert minimálně deset let žil. Když se vrátili, byl jsem již vzhůru a tak jsme si pěkně povídali. Annabella koupila Robertovi přes internet jízdenku do Prahy, k zaplacení použila moji kreditkartu, Robík jí poděkoval. Odpoledne mi poslala Hanka mail, že se kolo našlo, že obyvatelé vyklidili kolárnu aby se mělo kde slavit Silvestra a Hanky kolo  si v novém roce z nějaké garáže nikdo nevyzvedl. Jak také, když byla na Stříbrné Lhotě. Mezi tím se ozval Míla, že již nemusí pořád ležet, že si může dojít třeba na záchod a skypoval i s Hovorkovými, kteří si stěžovali na špatný zvuk, což bylo u nás to samé. Wiffina je u nich na půdě a nikdo nemá čas ji instalovat dole. V domnění, že se dnes nic neděje jsem si pozval na večer kamaráda Olivera, bude se pořádat tradiční orgie zelených zapečených nudlí a masových kuliček s rajskou omáčkou a potoky červeného vína a tiramisu po té. K tomu Becherovku, kterou asi nemám….

Anička
středa, 5. Března 2015
Dnes by bylo Aničce teprve 62 let. Pořád mi vězí v hlavě text jedné písničky: láska je totiž veliký prevít, nemůže se nikomu dvakrát zjevit!
Je to šlágr a já si teď nevzpomenu jak se jmenuje. Akorát vím, že jsou to pravdivá slova. Kamarádka Míla zase říkala, že většina lidí tento pocit za celý život nepozná. A tak si tu na Tebe, milá Aní všichni vzpomínáme. Dala jsi do tvého života tolik Power  se kterým se obyčejně  naplní několik životů. Dala jsi mnoha lidem pocit štěstí, dala jsi sebevědomí a pak jsi se celá rozdala. Dávno již nepláču, když se vzpomínka k tobě zatoulá. Cítím jen štěstí a vděčnost, že jsem Tě směl poznat. A věř mi, že nejsem sám….


Zase doma?
úterý, 3. března 2015
Dnes svítí sluníčko, je 8° ale studený vítr
Dnes jsme již podruhé vyrazili s Pajdou na kole. Včera jsme jeli dokonce k pumpě, abych si, jako vždy, když se po dlouhé době vrátím domů, dopumpoval kolo. To zadní za dva půl měsíce změklo. Ne, že by se na něm nedalo jet, ale když vjíždím na chodník, tak se dostanu až na ráfky. Ráfky, to je krásné slovo. Mám pocit, že jsem ho použil naposledy jako kluk. Včera jsem byl dokoupit zásoby a teď vařím jen pro jednoho. Matka Tereza se od pána Boha dozvěděla, že pro dva se vařit nevyplatí a to bych měl zajít hlady. Vidím, že se usmíváte, ba i že se smějete, já to vše vím. Tak se jdu podívat do trouby, mám tam krůtí stehno…

  Dojezd
pondělí, 2. března 2015
Pod mraky, deštivo, teplo
Tak jsme dorazili do Frankfurtu. Cesta nebyla moc pěkná, nejprve poprchávalo, pak lilo a pak bylo zase sucho. Doma jsme našli vše v pořádku, Pajda měl štěstí, Marie šla zrovna na dlouhou procházku a vzala ho sebou. Hance nehraje televize, ono to s tou moderní technikou někdy nestojí za nic. Takže, jsme zase doma a zdravíme všechny, co jsme po tolika měsících opustili..
 



ďa má k dispozici náplně do tiskárny
canon pixma
ip3300/p3500/ip4200/ip4300
ip4500/ip5200/ip5200R/ip5300
ip6600d/ip6700d/ix4000/ix5000
pro9000markII/mp500/mp510
mp520/mp530/mp600/mp600r
mp610/mp800/mp800r/mp810
mp830/mp960/mp970/mx700
mx850
Kdyby měl někdo zájem ať se ozve
                                                arnov@onlinehome.de