Příspěvky

ZÁŘÍ 2015

Jablíčka dozrála
29. září 2015


Přišlo od Ládíka
Ahoj
Cesta byla celkově dobra až na to, že asi kolem
poledne jsme se dostali na dálnici do kolony aut
která se jednu hodinu nepohnula tak, že byla zácpa
moc kilometru a nikdo nevěděl o co jde až najednou jela
sanitka za ni policajti a pak druhý.Tak že jsme usoudili
že jde o bouračku nějakou vážnou a za nějakou dobu
přiletěla helikoptéra tak jsme si říkali, že je to zlé
Po hodině a něco se ta šňůra aut dala pomalu do pohybu
když ta helikoptéra odlítla a zjistili jsme, že mezi dvěma
ležela rozbitá motorka a helma.Tak, že chudák bůh ví jak
na tom je..Tak, že nám cesta trvala devět a půl hodiny
ale nebyla mlha, nepršelo, celníci na hranicích nebyli
ani jsme žádné utečence neviděli. A když jsme přijeli
domu a otevřeli poštu která se nahromadila za tři měsíce
tak jsem zjistil, že nám vrátili za plyn asi 670 FR což je
milé tak, ze jsme ihned koupili novou lednici s mrazákem.
Opatrujte se
L+M

Václav

pondělí, 28. září 2015
Dnes bylo pěkně slunečně ale studený vzduch

Dnes byl v Čechách státní svátek, den české státnosti. On byl totiž Václav velký český král. Bylo plno akcí co se ve městě děly, ale snad nejlepší byla slavnost piva, kam jsme nešli. Ale vyprávěl nám to Emil. Dnes měl být starověký trh na farní zahradě, ale byl tam jen jeden stánek. Tak jsme poseděli na zahradě a pak šli na procházku. Měli jsme tu noc krvavého měsíce, ale nic jsme neviděli, bylo pod mraky. Ládík se ozval, dojeli dobře až na hodinové zpoždění kvůli těžkému úrazu, někde na německé dálnici.



Poslední pátek

neděle, 27. září 2015

Dnes je již podzimní počasí




Poslední pátek při kytarách, s Mařenkou a s Ládíkem se po stránce hudební nevydařil. I když není na co si stěžovat. Máme umělce u nás ve Stříbrné Lhotě, který o sobě tvrdí, že zpívá jen po desáté večer, a tím pádem je to umělec jen pro dospělé. Tak ten nám zazpíval. Nálada byla družná, přijela i Jana s obrovskou kytkou a tak se povídalo. Ten věděl to a ten zase ono a večer hezky plynul. Pak jsme doma otevřeli ještě jednu lahvičku, protože u nás Jana přespávala. V sobotu ráno Hanka vypadala jako by se poprala, v noci jí něco štíplo a měla monokl jako kdyby se vrátila z války. Já jsem se konečně odhodlal vyměnit prasklé dlažky v kuchyní, Míla mi namíchal lepidlo a půjčil mi elektrické kladivo, tak to byla paráda. Dnes jsem chtěl vyčistit pumpu u rybiček, která běžela již hezky dlouho, voda byla stále čistá. Po dnešním vyčistění se již nerozeběhla, takže se bude na jaře kupovat nová. Jo, a dnes v noci budeme mít totální zatmění krvavého měsíce. Je to předzvěst nějaké apokalypsy, a nebo to bude jen krásná podívaná


Hostina na Pískách

čtvrtek, 24. září 2015
Dnes je již zima 12°

Včera jsme byli pozváni na hostinu na Písky. Jana se statečně držela, má již delší dobu bolesti v zádech. Takže vaření a obsluhy se ujal Zdeněk. Stůl byl prostřený, jídlo dobré, předkrm, hlavní chod, vše se chuťově i vzhledově povedlo a  zasloužilo si Standink Ovation,
neboli neutuchující potlesk ve stoje. Byl to příjemný večer, Zdeněk si dokonce připravil staré fotky z dob, kdy jsme mívali takový hlad, že by si musel vzít na včerejší hostinu výpomoc do kuchyně. Děkujeme touto cestou za hezký večer.


Podzim a popel na koberci

středa, 23. září 2015
Dnes je chladno a prší


Dnes v 10:20 hodin dopoledne počal podzim. Máme také rovnodennost. Noci se budou prodlužovat a bude ošklivé počasí, zato bude pěkně u kamen. Měl jsem naplánováno, že musím vyčistit kamna, ale dokud jsem neměl hotové oplechování podestu, na kterém kamna stojí, při kterém mi velice pomohl Pepa, nemohl jsem kamny šoupat, dlažba by to nevydržela. A tak jsem se do toho v pondělí, za aktivní pomoci Hanky, dal. Kamna mají takový jakýsi kouřovod a tam se člověk nedostane, musí se sundat kouřová roura a nejlepší je to vysát. Jenže náš lux se netrefí do pytle, protože je tam nějaký jiný a pytle na model, který je po celém světě neznámý, nejsou ke koupi. V kouřovodu je usazený po mnoha letech takový jemný popílek. Nakonec se to povedlo a já ještě vybral popel ze zděného komínu a pak jsem kopl do kýble, který byl plný popele a ten se svalil na koberec. Říkal jsem, ba i nadával, jak je člověk v letech neohrabaný a jak bych spokojeně vzpomínal na život, kdybych odešel na věčnost ve čtyřiceti. Jenže to bych zase nemohl vzpomínat, protože bych tu nebyl, a tak jsem rád, že jsou kamna zase čistá a pěkně hoří a hřejou



Červená Lhota, Tábor a pečená kachna

neděle, 20. září 2015

Dnes bylo střídavě, slunce i déšť


Dnes jsme se vypravili na výlet do Červené Lhoty. U počítače to bylo jednoduché, Google mi ukázal hned tu, kterou jsem měl na mysli. Byla za Táborem a bylo to asi 130 kilometrů vzdáleno. Jenže ráno, zmatky před odjezdem, mi navigace (Frajerka jedna pitomá)  dala na výběr hned čtyři. Bylo to navíc mezi 300 až 400 kilometrů daleko. Tak jsem rozhodl. Že udáme město Tábor a pak to již najdeme. Jenže problémy začaly již kousek za Příbramskou haldou, jelikož tam byl uzavřený nějaký most, na Milevsko to nejelo. Nakonec jsme to našli a v papírové mapě zjistili, že ta naše Červená Lhota je u Pluhův Žďár a to pak jsme jeli jako namydlení. Pejskové čekali v autě a my se procházeli po honosných komnatách zámečku, paní průvodčí bylo roztomilá. Na mne v podstatě podobné akce moc nejsou, pakliže dokážu kousek ujít, stát je pro mne mnohem horší. Ale stálo to za to, protože při zpáteční cestě přes Tábor jsme na krásném náměstí našli ještě krásnější hospodu a tam měli krásně upečenou plněnou kachničku  s červeným zelím, které chutnalo zvláštně. Domníval jsem se, že tam kuchař nastrouhal trochu perníku, ale pak přes pana vrchního prozradil to tajemství: červené víno rozinky a skořice. A záhada byla vyřešená. Když jsme se vrátili domů tak jsme si všimli, že na Kvíkalce má někdo pejska, co vypadá jako Pajda. Asi bych o tom neměl moc mluvit, aby někdo nechtěl alimenty.

 

Také jste se báli?

pátek, 18. září 2015

Dnes je oblačno a vlhko

Přišlo od Mileny

Nevím jak u vás ale já mám sezení pod stříškou po celý zahradě, zítra to budu muset uklidit ono už na to posezeni stejně není A i kdyby bylo trochu slušně tak Mirkovi je všude zima tak sedíme v hale. No byla to pěkná mela měla jsem strach o ty velké stříbrné smrky mají mělké kořeny ale zatím to dobře dopadlo.Tak ahoj zdravím vás oba.


 

Včera se s příchodem stmívání přišel prudký vichr. Vypadalo to, jakoby chtěl urvat střechu nad hlavou. Co nebylo uvázané to ulítlo a jabloně byly z části očesané. Nejvíce jsem se obával o dřevěnou stavbu co dělají dělníci od rána do noci, aby jim domeček nespadl, jako z pověstných karet. On se totiž staví z dřevěných panelů, a tak to vypadá jako by byl  z karet…

 


Na rychlostní silnici R4 zabilo BMW chodce, který přelezl svodidla

čtvrtek, 17. září 2015
Dnes bylo vedro a teď je vichr
MNÍŠEK POD BRDY / Tragická dopravní nehoda se odehrála ve středu 16. září v odpoledních hodinách na rychlostní silnici R4 u Mníšku pod Brdy ve směru na Strakonice, kde chodce, který přelezl svodidla smetlo vozidlo značky BMW. I přes snahu zasahujících záchranářů se muže již nepodařilo oživit. Silnice byla v levém jízdním pruhu neprůjezdná, sdělila serveru ZprávyExtra.cz berounská mluvčí policie Marcela Pučelíková.
K tragické dopravní nehodě došlo po 13. hodině na 16 až 17 kilometru rychlostní silnice R4 u Mníšku pod Brdy. Podle zjištění serveru měl dělník ze stavby, která je poblíž silnice R4, přecházet silnici a v té chvíli ho srazilo vozidlo značky BMW.
„U nehody zasahoval přivolaný lékař, který i přes resuscitaci bohužel život muži zpět nevrátil. Řidič z vozidla byl ošetřen jen se zraněním lehkého charakteru v příbramské nemocnici, “ sdělila serveru ZprávyExtra.cz mluvčí středočeských záchranářů Petra Effenbergová.

Tragickou dopravní nehodu nyní šetří středočeská policie.

Palačinky
Beatels
Coq au vin de Bourgogne
středa, 16. září 2015
Dnes je slunečně a silný studený vzduch

Včera navečer nás Mařenka s Ládíkem pozvali na slavné, a v historii francouzských králů oblíbené Coq au vin de Bourgogne kuře na červeném víně. Bylo to opravdu dobré, děkujeme ještě jednou za pozvání a za příjemný večer.


Jiný kraj, jiný mrav- řidičák
úterý, 15. září 2015
Dnes dopoledne mrholilo a odpoledne vylézá sluníčko



Dělat řidičák v Německu znamená vydat se do rukou mafie. Chodí se několik dnů na teorii a během toho se dělají jízdy. Když jsem dělal řidičák  v roce 1969, byl jsem připuštěn po sedmi jízdách ke zkouškám. Podmínkou je, že teoretické testy dopadnou dobře. Tenkrát se nesmělo s učitelem vyjet na dálnici a také neexistovaly  noční jízdy. Na otázku, jak se mám naučit jezdit po dálnici jsem obdržel pokrčení ramen.
Dnes je řidičák velmi výdělečné povolání. Jízdních hodin, a ty jsou drahé, musí být nejméně osmnáct a ještě noční a dálniční jízdy. Mladé lidi jasuo tu vydány na pospas instruktorů.
Jinak to chodí ve Švýcarsku:

Než dostanete řidičský průkaz, musí být podána žádost o udělení studijního listu. Budete k němu potřebovat doklad o očním testu, o účasti na kurzu mimořádných opatření pro záchranu života (kurz první pomoci), a také v některých kategoriích vozidel, lékařské vyšetření. Poté potřebujete teoretické zkoušky, které musí být kladně dokončeny. Teoretické zkoušky mohou být podávány v závislosti na kategorii vozidla v jazycích německy, francouzsky, italsky a anglicky. Pro  toto povolení je nezbytným předpokladem účast na dopravní teorii. Obvykle trvá  osm hodin a musí být dokončena. Když jste  teorií úspěšně  prošel, bude povoleno vydání provizorního, časově omezeného řidičáku. Nyní se žák může učit s osobou starší 23 let, s matkou, otcem, kamarádem, vlastnící minimálně tři roky řidičák. Nicméně, vozidlo musí být nápadně označené  modrou značkou s bílým nápisem,  „L“.. Pak přicházejí na řadu praktické testy. Po absolvování testu, dostanete svůj řidičský průkaz nejprve na zkoušku. Zkušební doba začíná s výstavou řidičského průkazu a trvá tři roky. Po uplynutí této zkušební doby dostáváte trvalý řidičák. Ještě je zapotřebí navštívit vzdělávací kurzy zahrnují šestnáct hodin a mohou  být rozloženy na dva dny po osmi hodinách. Tato povinná školení se konají na, kantony uznaných místech (autoškola?) První kurz by měl být absolvován do šesti měsíců po nabytí zkušebního řidičského průkazu, druhý musí být dokončen po prvním kurzu ale ještě v platnosti řidičského průkazu ve zkušební době. Jak říkám, jiný kraj, jiný mrav…

Nákup u Lidlu
pondělí, 14. září 2015
 dnes od rána poprchává

Dnes ráno jsme byli nakupovat u Lidlu. Počasí bylo zrovna tak na to nakupování. Nějakým způsoben jsem Hanku od rána nervoval. Ani nevím proč. Ovšem měli jsme dohodnuto že po nákupu si já zajdu do lékárny a Hanka se staví u KIKU. Jen tak podívat. V lékárně byla fronta a tak jsem dlouho čekal. S každým otevřením dveří jsem se otáčel, očekávajíc Hanku, protože ona to v KIKU moc dlouho nevydrží. Jenže já odešel od auta naplněným nákupem, majíc klíče v kapse aniž bych před tím auto zamkl. Tak Hanka chudák hlídala auto a tím jsem jí dnes dorazil. Doma jsem objevil, že jsem v sobotu v Davli také něco nahrál, a hlavně, Miládka tam tančí!

Večer v Davli
neděle, 13. září 2015
Dnes je teplo a větrno



Včera navečer jsme se opět vypravili do Davle do Chýše, za Jardou. Nebylo nic dojednáno, ale náhodou se sešlo pár lidí. Byla tam Zuzana, Láďa, který se vytahoval, že přišel z Dobřichovic pěšky a pak ještě nějaký chlapík, kterému Jarda říkal elektrika. To proto, že tam hraje na zesilovač. Ten  tam náhodou neměl, zato měl novou kytaru, kterou stále dolaďoval. Jinak zpíval jen anglicky a žánr se točil kolem Beatels. Zuzana pěla písně krásné, a mimo slovníku si jich hodně pamatovala. Miládka také přišla, přijela na kole, protože vlak nejezdí, vytrhali mu koleje. Zaměstnanci byl samí Romové (abych se správně vyjádřil) a ještě v šest večer pracovali. Dnes ráno, v neděli, byli již také v plném pracovním zápalu, tak co to rozčilování? Byli jsme asi do půl třetí vzhůru a pak se pěkně vyspinkali v autě. Byl to pěkný večer.

Venca se hlásí
sobota, 12. září 2015
Od poledne svítí sluníčko

Již od včerejška mi Venca posílá SMSky. Jsou sice prázdné, ale vím, že se snaží komunikovat. Pravděpodobně mě má v sesnamu na prvním místě. Tak jsem mu pro jistotu odpověděl. Celá hospoda na něj vzpomíná a přeje brzké uzdravení, bude-li to psáno v jeho osudu. Jinak večer v pátek v hospodě proběhl ve velkém návalu, Fanda se vrátil z nemocnice po bypassu a zase hrál na kytaru, i Tonda byl na lehkém zákroku a také přijel a samozřejmě Olda se svou paní. Byl to pěkný večer…


Co je ve vsi nového
čtvrtek, 10. září 2015
Dnes je studený vzduch 14°


Tak nám ve vsi přibyl nový plot. Vašík ho stavěl celé horké léto a celou svou dovolenou. U sousedů dělali nový plot již z jara, a přestože si ty ploty budou hodně podobny, soused ho ještě zdaleka nemá hotov. Nastává studený podzim, u hospody již uklidili slunečníky. Teploty se drží pod 15° a v noci ještě méně. Dnes jsme se s Hankou zmocnili poházených trámků ještě od Pony Expressu a nařezali je. Pěkně hřejí. Pepa mi svařil plech, 3 mm tlustý a tak má podstavec na kamna železný poklop. To je velice pěkné, hlavně, že ty dlažky již nejsou vidět. Byly za ta léta popraskaný.



Přišlo od Mileny
Na tomto místě byla fotka Nelinky a také video. Na tyto podobizny
má  ochranné právo nejmenovaná agentura. K presentaci došlo z nevědomosti.
***VIDEO Nela***
Tak jsem si přečetla na deničku jak jsi obdivoval tramvaj č.4 Ona byla opravdu první v Praze a končila u nás v Zahradňáku a já byla na ni naštvaná protože mě do ni nevzali s kočarkem a já jelikož jsme jezdili na návštěvu k tchyni do Chyně tak jsem musela pěšky až na konečnou staré tramvaje.Tak aspoň ruzny pohled na minulost 

Oslava
pondělí, 7. září 2015
Dnes je zima a prší


Včera byla oslava 60. výročí svatby, Arnošty a Karla. Já si na tu svatbu pamatuji. Hostina byla v bytě v domě který stál v ulici Křížová, a tudy se pěkně přišlo přes Zlíchovský můstek až na konečnou elektriky číslo 4. A tyto soupravy byly nové, moderní, vůbec první v Praze. Byly červenožlutě napřené a já se na ně nemohl vynadívat. Kdyby mě nepočala svatební společnost hledat, asi bych tam stál ještě dnes..

Pozdravy z dovolené
neděle, 6. září 2015
Dnes je zima a vítr 16°


Náš drahý dopisovatel z Písků nám zaslal pozdrav z dovolené. Podle fotek to musela být pěkná dovolená. Zdali je již zase ve svém království, nebo poslal depeši z dovolené, zatím nevíme. Ale určitě přijde nějaká zpráva…


Helene Fischer
Nummer . 1
Podzimní turné 

Ještě jednou Helene Fischer

Příhoda s kolenem
sobota, 5. září 2015
Dnes je slunečně a chladný vítr



Včera v hospodě se nehrálo. Dva kytaristy skolilo zdraví, jeden byl na výletě a Hombré na Šumavě. Ale náš stůl se zaplnil, přišel i Pedro s madame Mici. Mařenka nás zásobovala příhodou s kolenem. Byli v Praze a stavili se ve Vodičkově ulici číslo 20, kde se nachází PRVNÍ NOVOMĚSTSKÝ RESTAURAČNÍ PIVOVAR. Objednali si k jídlu každý koleno, pečené na černém pivu. Každé koleno vážilo minimálně 1 KG Samozřejmě to nesnědli a tak si vzali zbytek domů, že si večer ještě pochutnají. Jenže buď ho zapomněli v autobuse, nebo ve Velké, kde si sedli na pivo když čekali na spoj do Lhoty. Takže koleno jezdí buď po Praze elektrikou, nebo mezi Stříbrnou Lhotou a Smíchovem… 

www.npivovar.cz 

Posezení u lesa
pátek, 4. září 2015
Dnes je chladný vzduch a i trocha sluníčka



Včera jsme byli pozváni na posazení u lesa s Raclette, tedy normálně česky je to Raklet a ve francouzštině to znamená škrábat! To je úžasné, jak je můj deníček poučný, nezdá se vám? A tak jsme spokojeně škrábali a pili vínečko, voda se nesmí to by se v žaludku udělal tvrdý kámen a jeden by dopadl jako ten vlk z té Červené karkulky. Byl to moc pěkný večer, při kterém Mařenka udělala známost s paní Krtkovou….
Plech a Krtek
čtvrtek, 3. září 2015
Krásný slunečný den



První co se stalo, když jsem dnes otevřel poštu, že  dostal vynadáno od Irenky, že již mám stávat. Ale to jsme již byli v Radotíně pro plech, který chci dát pod krb, byli nakoupit a pro vodu. Večer jdeme k Mařence na trochu pokecu. Jo a abych nezapomněl: Irenka moc chválila zahradu u Hovorků, že ona by  si tam jen sedla s dvojkou a dívala by se na tu nádheru. Ireno, dáš si ještě dvojičku ????


Podivná řeč
úterý, 1. září 2015
Dnes je opět vedro


Včera jsme našli na hospodě podivnou řeč. Byla, nebo lépe řečeno, měla to být němčina, ve skutečnosti to byl nesmysl. První povel se třemi vykřičníky nám říká, že máme dát použité sklo k baru. Jenomže tu žádný bar nemáme, pouze výčep. Druhý pokyn, ten je tedy bez vykřičníků nanejvýš veselý: Buďte odpad v papírovém koši. Nevím zda po vyvěšení podobných pokynů se kvalita gastronomie naší hospůdce zvýší, ale pochybuji o tom. Pro jistotu tu přikládám překlad přání nevím přesně koho, v řeči, která se němčině více podobá. Ovšem v němčině tam chybí slovíčko bitte.

Geben Sie ihre gebrauchten Trinkgläser an der Theke ab.

Entsorgen Sie Ihren Müll in den Abfalleimer!!!