Příspěvky

BŘEZEN 2021

 KONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭UNESENI ⧭Kdo má dnes svátek?  Vzpomínka po eseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznampísní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich  účinků ⧭SEZNAM LETLET Pohádky, Romány, Povídky ⧭šáteček  ⧭všechna videa IT WAS MY LIVE    Vánoční pohádka Čechům se vrátila svoboda  tady čti dále

VIDEO: Koukat se do lesa➤➤

VIDEO: Jak se budovalo nové parkoviště




►Velikonoce

neděle 4. dubna 2021#zima ale svítí slunce

 ►Velikonoce, svátek jara. Ano, tak nazvali komunisti za jejich 40ti-leté vlády tyto svátky. Že to jsou nejvyšší křesťanské svátky se mladí dovídali jen od babiček. A proč ta úzkost? No nechtěli mít ještě nějakou svrchnost v zemi, byli jediní a na věčné časy. Mezitím se církev svatá provinila tolika morálními poklesy, že se věřící od ní odvracejí. Vystupují a tím pádem přestávají platit daně. Nejhorší prohřešky jsou zneužívání dětí. V naší zemi za toto období vyrostli bezvěrci. Kde se však bere ta potřeba zase se k víře vracet? Velký Pátek máme svátek teprve pár let a v mediích se objevují snahy, vrátit národ opět k víře. Jenže pro mě to není hledání Boha, toho zatratila především církev, pro mne je církev instituce co přinesla kulturu, školy, lékařskou vědu, umění a i hudbu a mnohem více. Buďme tedy shovívaví nechme tuto mocnou velitelku času snít a dále ukládat věci do paměti. Někdo to dělat musí…






► Nové parkoviště  

středa 31. března 2021# jako v létě

 

Video: Parkoviště➤➤

►Dnes se počalo stavět nové parkoviště.






►Běloši, černoši, cikáni

středa 31. března 2021#máme tu léto, ale bude zase zima

 

Jsem běloch. Necítím žádnou hrdost, že jsem bílé pokožky, byl jsem tak narozen a nic s tím nenadělám. Není to důvodem abych to někomu říkal, každý to vidí. Po celém světě jsou bílí lidé běloši. Černoši se od jisté doby cítí uraženi, že jsou černí, říká se jim Afričani a nebo afro-američani. Cikáni nejsou cikáni ale Romové.

Viděl jsem nedávno český seriál, který se jmenuje Most! Mezi obyčejnými bělochy, partou sousedů z hospody vyrůstá kluk vysokého nadání. Že chce dělat maturitu pro to není pochopení. Zároveň se mezi nimi  pohybuje muž Romského původu. Na to již kamarádi zapomněli, zvykli si naň. Při různých lumpárnách jim připomíná: kluci, tam nejdu, jsem přeci cikán. Pak se po dvaceti letech vrací domů bratr, z kterého se stala žena. Pro pochybnou hospodskou morálku jsou to všechno naprosto neslučitelné věci. Výčepní z hospody, která se ve dne jmenuje Severka a v noci Sever, to protože dvě poslední písmena v noci nesvítí, přijde s poznáním, že ho transsexuálka Dáša  vzrušuje a Rom si s ní dá rande. Parta cikánů z Chamova pro to nemá pochopení a po mnoha náhodných nedorozumění vznikne internetová stránka „Šedá tíseň“, na kterou se přihlásí sociální úřad, že chce toto hnutí dotovat, neboť to řeší problémy s cikány. Jednoduše povedený seriál, který nic neřeší ale na vše ukáže. doporučujeme…




 



►Hana Hegerová

úterý 23. března 2021#stále je zamračeno a zima

VIDEO: Jak vypadá čas►►

 

►Dnes zemřela žena a hlas, který doprovázel moje a také mnohých mých kamarádů cesty do dospělosti, bouřlivým údolím puberty. Její písně a texty tenkrát nadšeně hýbaly našimi dušemi. Řekni mi mámo, jak vypadá čas, byla otázka, kterou jsme pokládali v soukromí našim matkám a pak si o těch moudrostech co si chudinky mámy vymýšlely, diskutovali. Hana Hegerová tenkrát dokázala ťuknout strunu doby, naší doby. V poměrně krátké době jsem ji zažil ve Frankfurtu, tenkrát za železnou oponou, jak dávala koncert, který si sama uváděla. Mluvila perfektně německy, mnohem lépe než v té době my, emigranti šedesáti osmého roku a opět stoupla v našich srdcích. Byla to velká, skromná dáma….






►Zima se vrací

sobota 20. března 2021#v noci je pod nulou a ve dne také zima

 

►Přestože nám kalendář hlásí, že je dnes první jarní den, nevěřte mu, je prolhaný lhář. Včera skoro celý den sněžilo a přes noc napadl sníh a zůstal ležet. Moje narcisy a tulipány, které jsem v loni na podzim zasadil u plotu jsou již deset centimetrů vylezlý a tak se obávám, zda mi nezmrznou. Bylo by to škoda, ony jsou totiž jediní, co se mohou pochlubit, že jsem někdy v životě něco zasadil. I když to není zase pravda, za ta dlouhá léta co jsme žil v kubu jsem zasadil i stromy. Takže syna jsem zplodil, strom zasadil a dům postavil. Ale to co má vyjít v této rovnici mi již nevychází, jsem děda. Někdy, když sedě na bobku, protože jsem přikládal do kamen, nemohu se zvednout a tak se pohupuji, až se po dlouhém pohupování přinutím abych se postavil. Ještě že se na sebe nekoukám, to bych smíchy zase upadl. Nicméně chuť k životu tu je a tak se těším na jaro jak ty moje tulipány a narcisy.

 




 ►Očkování Pfizer-Biontec

čtvrtek 18. března 2021#dnes je oblačno, chvilkami i slunečně ale zima

 

►Po přerušení systému počítačového zvaní (udělal jsem chybu v doptávání se termínu) na očkování starců nad 75+ jsem překvapivě rychle obdržel další termín. Bylo to na dnešek 18.3.21 a zároveň byl v mailu i termín druhý na 15.4. Očkování se konalo v nemocnici v Příbrami.

Takže jsem byl dnes na tom prvním očkování. Pokud jsem to mohl správně odhadnout, očkují tam asi dvě hodiny od 11:00 13:00 a při neskutečném množství personálu tam vpichovali jehly  jako na běžícím pásu. Měli hlídky i v přízemí a výtahem odváželi skupiny do 4. patra, kde se v jakémsi přednáškovém sálu očkovalo. Museli jsme vyplnit nějaké formuláře a spoustu jiných jsme obdrželi a pak jsme zase byli zahnáni do jiného prostoru, abychom se zdrželi kvůli případným nežádoucím reakcím. Všichni se mačkali, klopýtali přes sebe a jinak se mačkali, tělo na tělo ve výtahu. Vedle mě nějaká stará dáma co přišla o berlích vyplnila dotazník aniž by uvedla své  jméno a tak si broukala pro sebe: No když jsem kráva blbá tak se nediv, že mě poslali zpět, ježíš rodný číslo, co to je? Já se tady ještě zblázním, nechápu proč sem lezu, měla jsem zůstat doma????

 

 


 



VIDEO Zvířátka

Roztomilé video o zvířatech a jejich mláďatech




 ►Drobeček

úterý 16. března 2021#zima a zataženo

 

VIDEO: Steakový dort►►

►Není tomu tak dávno, co mě Drobeček objevil na facebooku a ozval se mi. Slíbil mi, že mi zavolá. Pak jsem nedávno našel na jeho stránce krásný dort ze steaků, těch pravých amerických a protože jsem si to video neuměl stáhnout, napsal jsem Drobečkovi aby mi ho poslal. Udělal to a dnes mi zavolal. Abych ještě připomněl: Drobeček je velký člověk, asi tak 200 kilo a zrovna tak těžký dobrák. Jméno, které si dal do profilu je jméno umělecké, celý svět ho tak zná a od je jeho hrdý nositel. A tak jsme vzpomínali na mnoho příhod a zjistili jsme s uspokojením, že oba k těm příběhům postrádáme jména. Vše se nám z našich hlav pomalu vytrácí. „Pamatuješ, měla bílého psa a chodila kolem hospody, a vždy jsem si s ní povídal…jak ona se jmenovala???“ v tomto smyslu běžela naše debata. Padli si tenkrát moc dobře do noty s mojí  Aničkou. Je tomu již dvanáct let, co Drobeček z hospody odešel, naposledy vařil na Robertovy padesáté narozeniny.

Dnes se mi ozval znovu počítač na očkování proti Covidu, tentokrát jsem to nezoral  a dostal jsem termíny na první a také na to druhé očkování…..

 

Co nám posílá Drobeček:

Dort ze steaků➤➤





►Ve vězení se něco děje….

čtvrtek 11. března 2021#celý den pod mraky a zima

 VIDEO: Výlet do NewYorku►►

►Dnes po poledni zazvonil telefon. Co děláš? Ptal se mě Zuzanin hlas. No čumím tady do blba odpověděl jsem. Docela po pravdě. Tak á přijedu na kafe, měla jsem Koronu a mám i po karanténě. Jelikož jsem osamělý starý příbuzný, souhlasil jsem. Oťukávali jsme se o čem si tak asi bude povídat, moc často se nevidíme. Tak jsme zdrbali Babiše a i jiné politiky až jsme skončili u výletu do New Yorku, který Zuzka absolvovala krátce před Vánocemi. Měli štěstí, přiletěli posledním letadlem před uzavření letišť Donaldem Trampem. 






►Kdy se tam vypravím?

úterý 9. března 2021#obloha je polojasná, slunce se trochu stydí ale je pořád zima

 

►Denně se dívám na zprávy. Prvních patnáct  minut na ZDF, což je druhý Německý program a pak na CT1. Vypráví tam mimo domácích událostí, přibližně totéž, akorát Události na jedničce jsou obsáhlejší. Přestože jsme sousedi, Češi a Němci, je tu pohled na svět podobný a také úplně jiný. Ale o tom nechci psát. Včera dělali záběry a pohovory z útulků pro staré lidi a tu jsem si uvědomil: kdy se tam vydám já? Je mi 75. Na obrazovce jsem viděl usměvavou stařenku, které se stýskalo po vnoučatech a bylo ji 62, byl tam aktivní pochůzkář, tomu bylo 72 a vozíčkář, který měl na bedrech 69 let. Docela mi ujel vlak, nebo jsem propásl  dobu, já jednoduše nevím jak to uchopit. Když se tím tak zabývám vycházím mi, že protože si umím uvařit a vyprat prádlo jsem ještě doma? No přemýšlel jsem o tom celou noc a ráno jsme vstal, dojel pro uhlí, udělal kamna, uvařil si čaj a rozmixoval jablko s pomerančem a založil oběd. Měl jsme dnes steky z krůtího prsa, pečenou papriku, brambory v páře a okurkový salát.




 



►Jak na své sny

sobota 6. března 2021#slunce se snaží ale je zima

 

VIDEO: Jen chtít se nebát   Toto je náhradní video to moje mi YouTube nepovolilo

 Chtít se nebát➤➤


►Zaposlouchal jsem se do jedné písničky a najednou mě celá zaujala nechala mě vplout do její fascinace. Není to píseň co se otevře na první poslech, ale pak toho má hodně co říci. Věř svým snům, vždyť žít se dá i lépe, najdi si partnera co tvým snům věří a jdi tvrdě za svým cílem. Věř že bude tvůj plán ten nejlepší, že vyhraješ, splň si svůj životní cíl, netušíš jak je život krátký. Neboj se prvních počátečních neúspěchů, chce to jen chtít se nebát, chtít se nebát….




 



►A zase ta vzpomínka, Anička

čtvrtek 4. března 2021#nehezké počasí pokračuje, zima a vysoká mlha

 

VIDEO: Vzpomínka na Aničku

►Každý máme pár termínů, co se každým rokem vrací. Jako milníky trčí tu u cest našich životů, nejprve rostou jak se přibližují a pak se zase zmenšují, jak se vzdalují. A ještě něco: jak se vždy mihneme kolem, zjišťujeme, že jsou ty milníky stále šedivější. Jejich barvy se vytrácí. Ne že by se mohly vytratil zcela, to ne. Ale již netrčí tak vyzývavě, bolestivě, hrozivě, po těch letech se sžijí a splývají  s cestou a již nejsou tak vyzývavé, tak srdcervoucí. Ano i na to, že nás opustí milý a nepostradatelný průvodce naší pozemské toulky, se dá zvyknout. Ano, zítra to je 68 let, co se narodila moje žena Anička. A je to 12 let, co odhodila poutní hůl naší pozemské cesta a nechala nás tu šlapat cestou samotné. Píši tu úmyslně, že nás nechala samotné, protože její srdce bilo pro všechny, které cestou poznala, potkala a každému nechala kousek. Když se její srdce zastavilo, nebyl jsem to jen já, co zůstal opuštěn, bylo nás více. A tak na tebe stále vzpomínáme…






►Svět se točí dále

 

►Zase uběhl měsíc a svět se točí dál. Pandemie Coronu 19 stále trvá, ba naopak dosáhli jsme světového unikátu, jsme nejvíce postižená země na světě. Nouzový stav trvá a snad od dnešního dne nastává ten nejhorší a nejtěžší stav. Nesmíme opustit své oblasti, nebo kraje či co, to je ten problém, protože já neznám hranice přes  které nesmím překročit. Nikde o nich nemluví, znamená to že já, z Mníšku jsem středočeský kraj a tak nesmím jet do Prahy?? To tam někde budou policisti a řeknou mi abych se vrátil? Také se my nad 70 smíme přihlásit do registrace abychom se dostali na očkování a jedno je jisté: pokud to očkování nepomůže tak je to sama příroda, co bojuje o záchranu planety Země a nepomůže nic. Vlastně je pandemie možná jediná možnost jak to tu zvládnout. Aby nás nebylo tolik aby se nás nerodilo tolik, vždyť je tu plno, ať si počkají na jiný vlak…

A každý již známe několik lidí co se stali obětí viru a tak nemá cenu si vymýšlet. Nedávno jsem dostal takové psaní, že to není žádný vir ale následek používání sítí 5G, Jak tomu může dospělý člověk věřit? 5G není nic jiného než pátá generace mobilních sítí.  

 




►Smutná zpráva

Pondělí 1.března 2021 počasí je slunečné ale vzduch studený

 

►V těchto dnech nás navěky opustil náš manžel, otec, dědeček, kamarád a přítel Míla Štěpánek. Dopřeje mu po tak dlouhé a kruté nemoci zasloužilý odpočinek. Celé rodině tu z tohoto místa vyslovuji upřímnou soustrast.