Příspěvky

DUBEN 2021

  KONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭UNESENI ⧭Kdo má dnes svátek?  Vzpomínka po eseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznampísní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich  účinků ⧭SEZNAM LETLET Pohádky, Romány, Povídky ⧭všechna videa IT WAS MY LIVE    Vánoční pohádka Čechům se vrátila svoboda  tady čti dále  Sbohem a šáteček



►Vašek Kurva

čtvrtek 29. dubna 2021#dnes je sice pod mraky, ale je teplo

 

►Dnes se oteplilo a tak jsem vyndal kytky a ještě nějaké přikoupil. Takže teď se budu třást strachy aby nemrzlo. Ale o tom jsem nechtěl psát. Václav Krátký je herec a já jej osobně znám. Hraje ve spoustu filmech a také v seriálu „Policie Modrava“. Vyprávěl mi, že  hraje takového vesnického chlapíka, který se všude cpe. Cpe se do  drbů, do hospodských rvaček ale také do práce. Dělá najednou  na více staveništích a své řeči špikuje na častých   místech jedné věty slovem  kurva. Když měli seriál, Policie Modrava natočeno, všimla si nějaká etická kontrola těch často vyslovených kurev a nechali to jedno místo předabovat. Mělo ho nahradit nějaké zkomolené slovo, ale mně to teď vypadlo z hlavy. Poznal jsem ho na pozemku známých a teď mi dochází, že se tam pohyboval jako v tom seriálu. Usměvavý a do sebe zahleděný, neustále něco dělající a vždy ochotný se dát do řeči. To slovo kurva tam ale nepoužíval.


  Diváci Vás znají především z detektivek nebo válečných filmů. (např. Policie Modrava, Ruka, Krev zmizelého, seriál Letiště, Kriminálka Anděl). Co je asi to „něco“ ve Vás, co Vás předurčilo pro tyto filmy?

„Tak to vím úplně přesně. V minulém životě jsem byl určitě policista a v předminulém číšník. Protože jinak si nedokážu vysvětlit, proč bych byl do těchto rolí obsazován. I když teď jsem si v jednom seriálu zahrál pěknou roli lesního dělníka. Tak jsem v jednom z dalších minulých životů musel být asi kůrovec nebo motorová pila. Ale naštěstí i v divadle mám zajímavé charakterní role. Zahrál jsem si například – medvěda, vlka, motýla, lva, lachtana a koníčka dokonce 2x. Takže v dalším minulém životě, jsem musel být pěkné zvíře. To, co mě tedy předurčuje k mým rolím, jsou mé minulé životy!“                 Čti dále…..

 




►Konečně přišlo jaro

středa 28. dubna 2021#celý den slunce a teplo

 

VIDEO: Konečně jaro 21►►

►Již včera se to na nás řítilo a jen při dobré fantazii bylo jaro ve večerním vzduchu cítit. Převažovala však zima a do rána jsme měli i mrazíky. Měl jsem již několik dní v dílně zasazené  muškáty a tak jsem je dnes vyndal. Doufám, že mi nezmrznou. Stále máme zavřené hospody a nijak nedávají najevo, že by to změnili. Lidi jsou otráveni a mnoho jich chodí sem k nám do Brd na procházky a projížďky, máme za sebou dokonce zcela náhodný výlet na kolech. To bylo v sobotu. Bylo tak pět hodin v podvečer a já se chtěl  jít osprchovat, když jsem si řekl, že bych se mohl projet na kole. Jak jsem vyrazil ze zahrady viděl jsem Janu s Květou, jak rokují s Emilem. Měly sebou kola  a okamžitě se hlásily, že se mnou pojedou na  výlet. Tak jsme vyrazili přes Kytín kolem hájovny až na Knížecí studánky. Cesta to byla 20ti kilometrová a již se stmívalo, když jsme dojeli domů. Ale byla krutá zima. Tak nejsme sami kdo čeká na oteplení: zvířátka, stromy a kytky i lidé.

 



Co napsal pan Vladimír Vaněk

úterý 20. dubna 2021#počíná se vyjasňovat, rozkvétají stromy

 Erupce na slunci nebo 50-léta jsou opět tady a zájmy cizí mocnosti jsou opět nad zákonem. No pokusíme se to rozklíčovat. Minulý týden byl prostě výživný.

- USA oznámilo vyslání 5-ti lodí do černého moře a CNN natočilo neskutečný nesmysl jako imagemaker prezidenta Zelenského pro veřejnost v USA.

- Biden volá Putinovi, ale vůbec se nezmíní o Navalném.

- Biden po telefonátu odvolává lodě, ale zavádí proti Rusku sankce. Zakáže americkým investorům nakupovat ruské státní obligace a vyhošťuje ze země několik ruských diplomatů za údajné ruské kybernetické ataky na federální orgány USA... také bez důkazů.

- Rusko odpovídá stejně a vyhošťuje stejný počet amerických diplomatů včetně třech Poláků zaměstnaných na velvyslanectví USA.

- Rusko oznamuje zvýšení úrokových sazeb Ruské federální banky a potvrzuje tendenci ruské měny odstoupit od dolaru a SWIFT..sůl v očích USA protože ekonomika Ruska navzdor sankcím roste a vysoká procenta zúročení přitahují stále více amerických investorů, kteří proto odcházejí z USA podnikat do jiných zemí, aby se vyhýbali dodržování různých protiruských sankcí.

- Rusko vydává Bělorusku Bělorusa s občanstvím USA a dalšího jeho běloruského kolegu, kteří měli plánovat vraždu prezidenta Lukašenka a únos jeho dětí. Také zveřejňuje natočené video z jejich schůzek. Jejich schůzky probíhali metropolích EU i v Praze.

- Polsko vypovídá několik ruských diplomatů ze země, jako odvetu za své pracovníky na velvyslanectví USA v Moskvě.

- České republice se vrací paměť. Náhle v tuto dobu vyšetří sedm let starý případ, předloží důkazy jaké "svět neviděl", vyhošťuje 18 ruských diplomatů s rodinami (28 lidí včetně dětí) a vyloučí Rosatom z tendru na modernizaci Dukovan. V tendru zůstává americký Westinghouse, britské EDF a korejský KHNP ( tipuji jen jako kamufláž )

- Rusko vypovídá 20 českých diplomatů s rodinami z Moskvy.

- britské námořnictvo přebírá černou práci od USA a vysílá svoje lodě do Černého moře.

Takže chytrým nemusím napovídat, o co tu jde. Připomíná mi to dobu, kdy můj děda byl v politickém procesu v 50-ých letech odsouzen na doživotí a nikdo nikdy neviděl důkaz o jeho protistátní činnosti.





►Druhé očkování

pondělí 19. dubna 2021#stále je zima a prší

 

►Ve čtvrtek 15. dubna jsem byl na druhém očkování. Návod známý od prvního očkování: počkat chvilku po vpíchnutí, celý den se šetřit a nedělat těžké věci. Návod na nařízené chování od rána do noci neustále omdlévána ve všech mediích. Jenže vš dopadlo jinak. Jelikož mi při první dávce corona impfung nic nebylo, tak jsem vůbec nečekal. Když jsem konečně za pomoci cizích hodných lidí zvládl zaplacení parkoviště a konečně seděl v autě, rozhodl jsme se, že se stavím v Obořišti pro kytky. Tedy obligátní muškáty. Rozhodl jsem se, letos pro bílé a červené a koupím jich decentně  málo. Měl jsem v úmyslu je přesadit do květináčů a v nechat je v dílné do té doby, než se počasí umoudří. Aha, a u pokladny jsem si vzpomněl, že potřebuji hlínu a tak jsem se zeptal slečny jakou musím koupit. Venku byly pytle modré barvy, které ale k pokladně vykukovaly pouze jedním růžkem. Zhodnotil jsem situaci a nařídil, že zaplatím tři kusy a pak se pro ně vrátím. Jenže ty pytle byly asi třicetikolový, hladký a kluzký a já je nemohl dostat na vozík a pak zase do kufru. Nakonec mi nějaký pán pomohl. Když jsem seděl ve voze a byl již na cestě domů, tak mi to docvaklo: mněl jsem dnes zůstat v klidu a nedělat těžkou práci. Od rána do večera to hlásí v mediích…




 




►Brdy můj osud

úterý 13. dubna 2021#opět padá sníh a je zima

 

►Nemohu tvrdit že  Brdy znám. Jsou jiní, kteří to tvrdit mohou a já jim to prvenství nebudu brát. Ale Brdy jsou mým osudem. Vše, co je v životě člověka důležité, jsem prožil v jejich lesích. Prvními  krůčky do mého života jsem učinil v zahradě nad rybníkem ve statku ve Voznicích. A jako školou povinný jsem za asistence matky a asi pěti žen ze vsi v hloubce jejich lesů zaloudil. Tenkrát se ptaly ženský v obchodě se smíšeným zbožím u Vítovců v Čisovocích mé mámy, zda by nechtěla jít s nimi na houby. Matka souhlasila s námitkou, že neví, kdo by mě hlídal. Poradili matce, aby mě vzali sebou a tak jsme jednoho rána vyjeli vlakem z Čisovic do Nové Vsi a pak lesem přes Voznici do hlubokých lesních svahů podél hřebenů. Hledali jsme houby  tak dlouho až jsme zabloudili a já v podstatě dámy vyvedl z lesa. Měl jsem obdivuhodný orientační smysl. K mému prvnímu zamilování a do náruče první lásky mě voněly opět Brdské lesy. Také rozlučka se svobodou byla slavnostní a konala se na Zlatém Dně, odkud jsem, tenkrát vybaven jen polévkovou lžící. pochodoval do Čisovic, kde jsem se loučil s rodinou. Jako tramp stačilo mít sebou pouze lžíci, vždy ses totiž u někoho přiživil. Když jsem se po dlouhých letech poprvé mohl vrátit z ciziny do rodné vlasti, bylo to opět v Brdech na Packardu, kde jsem zanechal vzkaz: byl jsem tu, podepsáno: Winston.  Časem jsem si tu pod hvozdy Brd postavil základnu, bod k mému návratu, koupil si kolo a tak se nechávám hýčkat vonícím dechem  slunečních pasek a hlubokých luhů. Jméno tohoto pohoří se kdysi dávno  odvodilo od jejich vzhledu. Brdy totiž ve staročeštině znamenají  kopce. Sdílel jsem s tímto pohořím všechny fasety života, každou mou lásku a všechny děti jsem jim přivedl.  Jenže nikdo z nich nestál o to,  trávit tu mé dny. Letos jsem si vzal za parťáka mého vodníka. Ten starý dříve sedával u jezírka a koukal se na ryby, ale ty nezachránil, nechal volavky, aby je vyžraly. Stále tvrdí, a každému vypráví, že jsem ty ryby otrávil já. Tak jsem ho  ponechal hlídat popelnici. A ten nový sedí se mnou na zahradě a čučí zrovna tak bystře, jako já. Takže koukáme oba, jak moje rodina pomalu vymírá. On, kůže vodnická to vše přežije. Je zelený, je umělohmotný, je věčný.




Královská cesta  pohlazení na duši



➤Proč zemřel miliardář Kellner

 sobota 10.4.2021  


Deníček také na Facebook

➤Moje rodina jezdí na Podkozí již od roku 1942. Protože jsem se vždycky zajímala o historii okolí, vyprávěla mi v 50.letech paní Veverková, jejíž rod z těchto míst pocházel, pověst, která se říkávala o Fajmanově mlýně, který Kellner koupil v 90.letech a přičlenil k dalším loukám a lesům které koupil pod vesnicí v údolí, včetně bývalé hájovny (byl to kdysi Horní Podkozský mlýn) a bývalé hospody u Skrčených.  Je to vlastně bývalé Dolní Podkozí. A tak jsem také tu pověst před 27 lety zapsala do osadní kroniky. Kopii kroniky si před 27 lety udělalo berounské muzeum a také jsem tu pověst poslala Otomaru Dvořákovi pro další případné rozšířené vydání knížky o Kačáku. Pravost pověsti mi před časem potvrdil i pan Karel Boček, když jsem měla v Unhošťském muzeu přednášku o mlynářských rodech na Kačáku a Černém potoce. - Takže mě nikdo nemůže podezírat, že si vymýšlím. 

V dávných dobách kdy ještě mlynářské řemeslo vzkvétalo, přišli do Dolního Podkozského mlýna (dnešní Fajmanův mlýn) jednou navečer dvě putující jeptišky. Požádaly o nocleh s tím, že putují podél potoka do Sv. Jana pod Skalou.
Mlynář je pozval k večeři a tak zasedly s mlynářskou rodinou a celou
mlynářskou chasou ke stolu. Mládkovi ve mlýně ale bylo podezřelé, že jeptišky mají na ženy moc velké nohy. Svůj poznatek si ale nechal pro sebe. Mlynář jim poskytl komoru na spaní přímo nad mlýnicí, s oknem, které vedlo nad mlýnské vantroky V komoře byly dvě postele. Pod jednu postel však ústila padací dvířka z mlýnice. Mládek se hned po večeři od společného stolu vytratil a vlezl dvířky pod postel a tam čekal. Jeptišky vešly do pokoje, ale ke spaní se nechystaly. Mládek pod postelí pořád vyčkával. Kolem půlnoci jedna z jeptišek sáhla do vaku a vyndala z něj dětskou ručičku z nekřtěňátka: „Všechny prsty jsou tmavé, jen jeden svítí. To znamená, že všichni spí, jen jeden je vzhůru. Bude to asi někdo v čeledníku, ale ten nám nevadí. Na tato slova obě jeptišky shodily své hábity – byli to chlapi. Jeden opustil světničku. Druhý se vyklonil z okna nad vantroky a začal houkat jako sýček.
Na toto znamení se z okolních strání začali sbíhat lupiči. Mládek navíc nečekal,. Vyskočil zpod postele a chlapa vykloněného z okna shodil po hlavě rovnou do vantroků. Tam si srazil vaz.
Druhý chlap zatím na dvoře otevřel bránu a lapkové se hrnuli do mlýna. Nastala bitka, protože mládek zatím vzbouřil všechny domácí obyvatele. V bitce zahynula celá mlynářova rodina, jen mlynář se zachránil. Když si uvědomil tu hrůzu, pomátl se na rozumu, mlýn proklel a podpálil.
Na památku tohoto masakru prý byl do nově postaveného mlýna dalším mlynářem vestavěn do jedné zdi kamenný kříž.
Podle pověsti se prý
žádný další majitel mlýna  následkem prokletí nedožije 60 let.´Obyvatelům mlýna se opravdu prokletí nevyhnulo: Jeden z členů rodu Fajmanů se oběsil, mlynářka zemřela na poli při okopávání brambor, ale ani jiní neměli štěstí. Posledního člena rodu ranila mrtvice v autě ve věku 59 let, když měl mlýn restituovat. 

A posledním majitelem Fajmana byl Petr Kellner

Jiří Talmann






►Jdi se osprchovat

čtvrtek 8. dubna 2021#stále je zima


Deníček také na Facebook

 ►Ještě nám zní v uších maminčina slova: dnes jsem převlékla postele, jdi se osprchovat. Málokdy si uvědomujeme, že tato výchovná slova nás budou provázet celý život. Ano, po celodenním běhání po městě, po hřišti, za pracovními povinnostmi jsme se zpotili a když tedy nemáme ve zvyku zapáchat, stejnak jsme do postele na noční spánek nepřipraveni. Říkáme tomu večerní hygiena. Není to důvod abychom o tom přemýšleli zkrátka to patří k dennímu rituálu. Ale???

Jo, kdyby tu nebylo to ale. na toto vše jsem si vzpomněl, když se mi dostali do rukou stránky Michala Šopora. Je to mladý muž co po škole kam doma v Karviné chodil odjel do USA a nyní tam již osm let žije, pracuje jako trenér a je úspěšný Blogger. Ve svém Blogu přináší spoustu zajímavostí, které se zase hodí mladým v Česku když chtějí jet do států. Jeho doménou je srovnávat života tady a tam. A on si všiml, že se Američani nesprchují po celodenní lopotě, ale ráno, když se probudí a než jdou do práce. No, nejsou to jen oni, je to v západní Evropě běžným zvykem – sprchovat se až ráno. Není tím řečeno, že jsem se já při mém padesátiletém životě v Německu sprchoval až ráno. Pouze jsem vnímal, že to mí spoluobčané tak praktikují a ať dělám co dělám, nemohu přijít na důvod, na nějakou výhodu. Jako kompromis bych bral  sprchování večer i ráno. A tak mám dojem, že velké tajemství západní kultury „sprchování po ránu“ zůstane nevyřešeno. Alespoň já to tady a teď neudělám. Má k tomu někdo co říci? Něco, co by tuto záhadu objasnilo?




 



►Duben, za kamna lezem

pondělí 5. dubna 2021#zima a déšť se sněhem

 

►Dnes nastal konec světa. Měli jsme tu před třemi dny z ničehož nic léto. Teplo, modrou oblohu, úsměvy na tváři, v Praze u Vltavy přeplněnou náplavku. Zato teď máme zimu, prší déšť se sněhem nějací čerti se prohání našimi  nervy takže   kdybychom měli jen trochu na vybranou vlétli bychom do kužele světla a jako jepice dali svůj život. Nic podobného samozřejmě neuděláme, ale mohli bychom. Jenže pak nám dochází, že je to duben a že je to jen počasí. Zatím to tak vypadá, že každá hrůza jednou skončí. Ve světe jsou záplavy, lidé přijdou o vše, jsou požáry je zemětřesení a máme tu pandemii. A pořád věříme, že to jednou skončí. Skončí a bude zase jako dříve. Jenže nenamlouváme si něco? Když se přestaneme rmoutit nad dubnový počasím, dochází nám jak to je: vše co nám lidem dělá potěšení, je jed pro naši planetu. Mezikontinentálními  lety, kterými létáme na dovolenou a tak rychle spojíme všechny vzdálené kouty světa, že se nemůžeme divit bakteriím, že ty spoje využívají a úspěšně se šíří. Proč by to neměli využít i ty jiné a nové pandemie, které přijdou? Neberte to osobně: svět potřebuje polovinu obyvatelstva vyhubit, aby se mohlo začít od počátku! Ne, není to nic osobního…




 

 

►Velikonoce