Příspěvky

DUBEN 2022

    K ONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭UNESENI ⧭Kdo KDO má dnes svátek?  Vzpomínka po Deseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznampísní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich účinků  Pohádky,Romány,Povídky    IT WAS MY LIVE  Vánoční pohádka 2020    komunistický psi 

                                                         ➽➽Deníček seznam let a měsíců



►Cesta do Frankfurtu

čtvrtek 28. dubna 2022#krásný jarní den

 VIDEO Cesta do Frankfurtru➤➤

►Okolnosti mne donutily vydat se do Frankfurtu. Cesta tam byla skoro celá v dešti. Vše co bylo nutné jsem zařídil a vše dopadlo dobře. Při zpáteční cestě nás po celou dobu doprovázelo slunce a krásný jarní den.

Doma jsem se pak pustil do zahrady a předjarních prací….





►Rozkvetly tulipány

Pondělí 24.4.2022#již druhý den prší

TULIPANY►

 Mám tady takový záhon, kde vždy kvetly narcisky, pak tulipány a ve finále přišly ještě nějaké kytky na jejich jméno si nemohu vzpomenout. To je již mnoho let a jejich nádhera rok od roku slábla. Tak jsem vloni nasadil nové cibulky a mám to nádherné. Přesně jak říkala Květa, pastva pro oči. Je to taková nádhera, když po smutných barvách zimy se najednou v zahradě rozsvítí žlutá a pak červená.





►Na velký pátek se otvírají poklady

sobota 16. dubna 2022#od rána prší a je zima

 VIDEO Kytary na velký pátek►►

 ►Že by to bya pravda nemohu přísahat. Jeli jsme s děvčatech na kole 25 km a žádný poklad jsme nenašli. Akorát to počasí bylo jako poklad, slunce a teplo, v lese to vonělo a je škoda, že ten den bylo jen takové intermezzo v tom bláznivém počasí. Dnes to je  venku jako na vánoce…

 







►Ruk cuk, to byl fofr

 pátek 15. dubna 2022#krásné jarní počasí zase zmizelo

►Říkala mi tuhle moje zlatá Víla, že bych měl mít Velikonoční výzdobu. Když jsem se k tomu konečně odhodlal a vše podle mé fantazie začal realizovat, ulomil se semnou betonový poklop study. Tak jsem se vydal hned další den do stavebnin tady u nás v městečku. Ani jsem nestačil mrknou a již byly dva půlkruhy betonu v Tiguanovi. Docela mě to rozhodilo a tak jsem si vzpomněl na mého bratra Jirku, dej mu Pánbůh lehkou zem. Přijel za mnou do Frankfurtu v době tvrdého komunismu ani jsem se do dnešních dnů nedozvěděl jak to udělal. Samozřejmě měl lísteček co si tam na stopro musel koupit. Já dnes již nevím co to bylo ale v prvním obchodě která jsme navštívili to měli. Prodavač ani neodstoupil od pultu, jen se otočil a podává tu věc bratrovi, jež na prodavače civěl s vyvalenýma očima. Jelikož počal koktat, musel jsem do něj vrazit. Pak se mračil v autě a nakonec vybouchl.To by mně zajímalo, z čeho vy tu na západě máte radost. Já, když tu věc týdny sháním a pak ji seženu, jsem tak šťastný, to se nedá popsat. Tímto ta vzpomínka. Jak jsem dojel domů poslal jsem Mílovi  SMSku a než jsem sklidil harampádí ze starého poklopu, již byli pánové, Míla a Radek na pozemku a poklop byl vyměněn. A tak jsem zažil tu radost, co mi bratr popsal.

 


►Rozkvetly sedmikrásky

pondělí 11. dubna 2022#od rána je jaro

VIDEO:Rozkvetly sedmikrásky►►

►Přestože bylo v noci mrazivo a já nevěřil, že jaro nad tímto dnem zvítězí, docela se stal malý zázrak a bylo krásně. Krásně a teplo a tak jsme vytáhl kolo a již drandil. S Květou jsme měli domluvenou Republicu, kterou si dáme před domem sedě na sluníčku a dnes to poprvé vyšlo. Zlatá Republica Rum se mi nashromáždil a na zpestření nálady je výborná. Dnes ráno jela Irenka lyžovat, ale nějakou zprávu od Mařenky ještě nemáme. V pátek našli na sousedově  pozemku kusy lidské kostry. Jedná se však o staleté ostatky tak tak  se rozčílení zase uklidnilo.





 



►Obyvatelné plochy jsou volné

středa 6. dubna 2022#trochu v té bídě vysvituje slunce

 ►Je to tak. Když se zamyslím nad místem kde žiji je to přesně tak. Východně od mé zahrady je náves a za ní v těsné blízkosti dům, co nemá ani zahradu. Majitel, když opustí dům, je hned na ulici, kterou projíždí dost aut. V tom domečku bydlí a žije již léta sám. Obyčejně chodí na autobus, když jede dolu do města nakoupit. Jinak je vidět, jak se prochází, asi ze zdravotních důvodů, vzdálí se však tak daleko aby měl dům neustále na očích. Obyvatelné plochy volné! Na tento dům se také východním směrem mačká jiný dům, o kterém jsem si dlouho myslel že je opuštěný. Ale není. Žije tu muž co chodí pravidelně hůlkami, asi má záda marodná. Ten také neopustí výhled na svůj dům. Určitě tu budou obyvatelné plochy volné. Naproti přes ulici bydlí žena, která je také již dlouhou dobu sama. Čas od času se vypraví na autobus aby si nakoupila. U ní jsou také plochy volné. Dále severním směrem u lesa žije jedna duše, také sama, na severozápadě bydlí také dvě ženy, nikoliv však spolu, každá sama ve svém domě. Pod lesem na konci ulice pak žije muž také sám. Každý den mu přiváží oběd. Schovaný za budovou hospody žije také osamělý muž, ten se denně vydává cestou za pivem a těsně vedle mé zahrady západním směrem žije také osamocená žena. Tady také budou obyvatelné plochy volné. Když si nad tím přemýšlím, dochází mi, že nic než osamocení a bydlení v prázdných domech nemají tito lidé jiného společného. Jo a zapomněl jsem že jsem na tom zrovna tak. Tyto domy mají každý svou historii, mohly by vyprávět mnoho příběhů, byly jevištěm mnoha osudů, byly na prsknutí plny dětí, rodičů, manželek a manželů, stařen a starců. A teď jsou prázdné. Jsou to do jednoho staré stavby, bývalé statky, chaty, zahradní domky, jejich sláva doznívá. Ze všech stran vyrostly moderní domy, se svou moderní technikou, která odpovídá době a tak je jisté, že tyhle naše milé a věrné domy nová generace zbourá, protože nové obyvatelné plochy budou pořád zapotřebí. 


►Aprílové zpívání

sobota 2. dubna 2022#vrátila se zima padá i sníh

VIDEO: Aprílové zpívání►►

 ►Tak jsme se těšili, že již bude jaro ale zase nám to nevyšlo. Takové slibné teplo a zase jsme tam kde jsme byli celou zimu. A jelikož se říká, že z celého dění je nejkrásnější až se to dění uskuteční, tedy to čekání, tak čekáme a chvějeme se zimou. V sousedním Německu budou mít také zimu, Putin jim vypnul Gasprom boudou z té roury proudit jen jeho prdečky. Ale alespoň jsme si v pátek zazpívali, konalo se aprílové zpívání.

 




►Duben, ještě tam budem

čtvrtek 31. března 2022#venku se vrací zima

►Zase se přehoupl měsíc k měsíci a máme duben. Jakoby zima znovu převzala vládu. Nic si nedělá z toho, že jsme tu měli dobrých deset dní krásného jara, kdy teploty vystoupily až ke 20⁰.  Takže se zase může topit, zářící krb je lákavý i když dřeva v kůlně ubývá. Narcisky již vykvetly a tulipány mají vystrčené listy, jo to je koloběh každého jara. A tak jako ty květiny prožívají období svého růstu, tak i nám lidem mnohé končí a zrovna tolik toho začíná. Každý na to myslí a jen málo se o tom mluví. A tu mě napadá přísloví, ve kterém je tolik pravdy! „Zapomněl na to jako na smrt.“ Ano, jinak by se asi nedalo žít, kdyby se nedalo ledacos zapomenout.