Příspěvky

Květen 2014



Veselé krávy VIDEO
Dnes zase svítí slunce a je teplo
Včera jsme se měli všichni sejít. Říkal Zdeněk. Říkal Slávek. Jo, přišly dvě kytary a nás bylo málo, ale než kluci vybalili nástroje, přišla banda mladých holek, tak kolem čtyřicítky a obsadily sál. Bylo jich asi dvacet, měli sedm kytar a basu. Pravou. Všechny měly trička vzadu s nápisem „Veselé krávy“ a tak se hrálo chvilku ve výčepu a chvilku na sále. Pak byl již jen zmatek a nikdo nevěděl kdo hraje. Byla tu starostka z Čisovic a přišel i můj bratr Karel s kamarádem Petrem. Než se starostka odhodlala zeptat, co že tu Karel chtěl, byl již zase pryč. Po dlouhé cestě z Mnichova si chtěl dát pivo a tak jel domů, do Voznice. Veselé krávy to táhly až do rána a pak se vyspaly na palouku před hospodou.
******************************


The Sparrow and the Mouse
Vrabec a Myš VIDEO
pátek, 30. května 2014
Dnes je zima 11° a prší
Včera jsme se vypravili do Prahy. Madame Melanie Gall z New York zpívala vlastní malý muzikál o Edith Piaf. Bylo to na Jánském vršku, v muzeu alchymistů. Chtěli jsme strávit odpoledne na Malé straně, ale počasí nám nepřálo a tak jsme jeli hned do divadélka. Tak malé divadlo jsem ještě neviděl. Jestli se tam vešlo dvacet lidí. Nejprve jsme čekali v malé hospůdce a pak jsme přešli do divadla. Bylo to moc hezké a jaksi naivně okouzlující. Při zpáteční cestě domů jsme v autobusu potkali Zuzanku a její sestru Báru. Bára si již dělá řidičák a bere si půjčku a staví si s přítelem dům. Zuzanka zápasí s angličtinou a v sobotu zpívá na zámku v Mníšku. Nakonec jsme se stavěli v hospodě, kde bylo docela plno. Motorkáři dojednávali cestu do Rumunska. Byl tam také Láďa Drda z Bojova…
***********************************


To se může stát jen jednomu…VIDEO
čtvrtek, 29. května 2014
Zcela jsem zapomněl tuto příhodu. U Štěpánků prokopávali zahradu, o tom jsem se již zmínil. Když bylo do příkopu vše položeno, co tam patřilo, tak to vše zasypali a zbyla jim hlína. Povídám: ta se vám bude hodit, ono si to sedne. Míla na to: to si nesedne, bagr po tom jezdil a průkop byl vykopán ve tvaru „V“ a to si nesedá. V duchu jsem s ním nesouhlasil, ale jeden nemusí všechno vědět a tak jsem byl zticha. Můj živočišný hard disk v mé hlavě mi sice hlásil, že podobnou informaci ještě nezaznamenal a že to teda uloží do paměti. Den na to šla Hanka doprovodit kamarádku Olinu k autobusu a byla svědkem této scény: Mílovo auto bylo zaparkované pravými koly přesně na zasypaném výkopu, jenže nestálo již rovně, ale leželo na boku, jako když se překotí koráb, jakoby chtělo spadnout do rokle, která tam však není. Před zahradou se pilně snažilo obrovské hasičské auto, aby auto vytáhlo, což nebylo snadné, jsouc zcela vcucnuté do výkopu ve tvaru „V“, který jak mi bylo řečeno si nesedá. A tak jsem tu mylnou informaci z biologického hard disku zase vymazal.
**************************************************


Den otců
čtvrtek, 29. května 2014
Dnes je pod mrakem a zima 11°
Co je psáno, to je dáno. Dnes je den otců, v Německu je celostátní svátek, lépe řečeno křesťanský, neboť je dnes 40. den po Velikonocích. Slaví se vždy ve čtvrtek, ale datum je pokaždé jiný, to podle těch Velikonocích. Je to svátek na nebe vstoupení Ježíše Krista. Zajímavé je, že je to v každé zemi jinak.    Den otců je den, kdy mají svátek otcové. Na světě se fakticky slaví během celého roku - ve velké většině zemí třetí neděli v červnu. V mnoha latinskoamerických zemích, Itálii, Portugalsku, Španělsku se Den otců slaví tradičně na den sv. Josefa 19. 3. V České republice se fakticky neslaví, leč oficiálně připadá také na třetí neděli v červnu. První akcí podporující Den otců byl a stále je Tátafest, pořádaný v mnoha městech České republiky od roku 2007 Ligou otevřených mužů spolu s různými rodinnými a komunitními centry za podpory Unie center pro rodinu a komunitu.
Der Vatertag, Herrentag oder Männertag ist ein in verschiedenen Teilen der Welt begangener Feiertag zu Ehren der Väter und Männer. Im deutschsprachigen Raum variieren Bedeutung und genaues Datum des Tages. In Deutschland wird er an Christi Himmelfahrt gefeiert, dem 40. Tag nach Ostern.
**********************************


Když je hotovo

středa, 28. května 2014

Dnes je pod mrakem a docela zima


Včera se odehrávaly bouřky a přívalové deště. Samozřejmě to nebylo jako na Balkáně, přesto se voda valila, když jsme se vraceli z Měřína z plavání. Byli jsme tentokrát na Dobříši u Číňana. Má to vždy dobré. Pro Mílu to byl nový svět, neměl si z čeho vybrat. Ve finále chtěl smažený sýr. Povídám: to tady nebude k jídlu, vezmi si něco čínského. Tak si pak dal hovězí na bambusu a nerad připouštěl že mu to chutnalo. Štěpánkovi měli za sebou perný víkend, ale zahradu mají již zase zasypanou, vodu, kanál, proud k dolnímu domu položenou. Akorát azalka vzala za své, asi se na ten binec nemohla dívat. U Štěpánků se kope 2. díl
 *************************
 
Konečně rozkvetly lekníny

Zeptej se, řekl Robert
úterý, 27. května 2014
Dnes jsou pěkný Slejváky a bouřky, teplo
Můj chytrý telefon se dá ovládat hlasem. To vám asi neříkám nic nového. Vždy, když se sedí v hospodě tak se kecá. No přece tam nebudeme chlastat potichu. Obyčejně se zapleteme do téma a nevíme pak dál. A tu vždy Robert pohledem na mně přikáže: no zeptej se. Pamatuji si, že se nevědělo, jak vypadá irský teriér. Tak jsem dal telefon do pozice a říkám: irský teriér! Nic! Tak tedy opět: irský teriér. Zase nic. Pamatuji se, že jsem pak celý večer, jak ten blbec říkal do telefonu irský teriér a nechtěl jsem věřit tomu, že byla na serveru nějaká chyba a on mi toho pitomého teriéra neukázal. Když jsem přišel domů, ukázal mi ho okamžitě. Irského teriéra.


******************
Příběh
Úterý 27.5.2014


Jednoho dne požádala učitelka své žáky, aby napsali jména ostatních kamarádů ve třídě na list papíru. Zároveň požádala, aby u každého jména ponechali trochu místa. Pak řekla žákům, aby si promysleli co se dá u každého jména, spolužáka napsat něco milého, něco, se mu na něm, na ní líbí.

Trvalo to celou hodinu, než byli žáci s touto podivnou úlohou hotovi. Než opustili třídu, nechali na stole učitelky své úlohy.
 O víkendu napsala učitelka jména žáků, na každý list jedno. Pak připsala všechny milé posudky, které žáci o svých kamarádech napsali. V pondělí tyto listy rozdala žákům. Po krátké chvilce se všichni usmívali. „Opravdu?“ bylo slyšet jak se šeptem žáci divili. „Já jsem nevěděl, že jsem někomu důležitý“, bylo slyšet odjinud, „nevěděl jsem, že pro někoho něco znamenám.
Pak se již o těchto listech nikdo nebavil. Učitelka nevěděla, zda si žáci mezi sebou o této úloze povídají, nebo zda se svěřili doma rodičům. To nebylo důležité. Tato úloha splnila své poslání: žáci byli spokojeni sami se sebou a i mezi sebou.
  
Několik let později zemřel jeden z žáků při úrazu. Učitelka přišla také na pohřeb. Kostel byl přeplněn mnoha lidmi, učiteli a spolužáky. Jeden po druhém z těch kdo měli mrtvého, mladého muže rádi, nebo ho znali, přistoupili k rakvi, aby podali zesnulému poslední poctu.

Učitelka přišla k rakvi jako poslední a dlouho se modlila. Jak tam tak stála, říká jeden z těch, co nesli rakev: „Nebyla jste Markova učitelka na matiku?“ pokývla hlavou: „Ano.“  „Marek o vás často a hezky mluvil!“

Po pohřbu se většina Markových spolužáků zdrželo, povídali si. Markovi rodiče byli obzvláště vytrvalí  a chtěli s učitelkou mluvit. „My bychom vám chtěli něco ukázat,“ řekl Markův otec. Z peněženky vyndal starý mnohokrát rozložený a zase složený kus papíru. Učitelka věděla, aniž by se podívala, že to byl jeden z těch listů, na kterém byly zapsány ty milé věci, které Markovi kamarádi o něm napsali.
„Chtěli bychom vám poděkovat, že jste tenkrát udělala takovou dobrou věc,“ řekla matka zesnulého. „Jak jistě vidíte, bylo to pro Marka velmi důležité.  Stále měl ten list u sebe!“

Tu se všichni žáci sestoupili kolem bývalé učitelky. Charlie se trochu usmál a řekl: „Já mám také můj seznam. Mám ho stále v hořejší zásuvce mého psacího stolu!“  Manželka Honzy řekla. „Honza mě poprosil, abych list přilepila do našeho svatebního alba!“ „Já mám ten list také, mám ho v mém deníčku,“ řekla Monika. Pak sáhla Irena do svého kapesního kalendáře a vyndala ošumělý list papíru. „Já ho nosím stále u sebe!“ a pak mínila: „Já si myslím, že jsme si ty listy schovali všichni!“

Učitelka byla tak dojatá, že si musela sednout a plakala. Plakala pro Marka a pro své žáky, kteří již nikdy nebudou s kamarádem moci zajít na pivo, promluvit s ním.
Ve spolužití s našimi bližními, příbuznými a známými, které máme rádi, o které si děláme starost, často zapomene, že každý život jednoho dne skončí a my nevíme kdy. Proto bychom jim měli včas říci o naší lásce, dříve, než bude pozdě. Nech vědět ty, které máš rád o které se strachuješ, že tu pro ně jsi. Mysli vždy na to, že co zaseješ, to také sklidíš. Co do života druhých přineseš, to se vrátí do života tvého.
Německá verze
 *****************************


Před hospodou se hrálo VIDEO
neděle, 25. května 2014
dnes je čerstvý vzduch a slunce pálí
Byla to shoda okolností. Parta, co se znenadání objevila před hospodou za sobotního odpoledne, měla hrát nahoře u Dörnerů. Tedy u čučí huby. Jelikož ale byla bouřka a v hospodě bylo nabyto, přešli hudebníci k nám. Seděli jsme na zahradě a pozorovali neobyčejný počet chodců a pak dokonce několik aut, jak zahnulo k hospodě a pak jsme zalezli před bouřkou domů a nakonec nás vylákal hlahol a zpěv. Tak jsme se tam s Hankou vypravili. Pajda směl tentokrát s námi, byl velice vděčný a za odměnu nám neudělal doma hromádku, jak to provozoval již několik nocí. Nakonec přišla Irenka se svou skupinou a já zase musel konzumovat Metaxu, protože se kazí….
 ******************


U Štěpánku se kope VIDEO
sobota, 24. května 2014
Dnes je pod mrakem a občas prší 18°
Dnes je pod mrakem a takové ticho. Zvířata jakoby si ulevila od posledních horkých dnů. I lidi jsou smutní, kde je slunce? Nakonec zase tolik nelilo a tak se zahrada u Štěpánku v klidu kope. Staví se přívod k novému domu, co si malý Míla staví.
Včera odvezla Hanka Helenu k autobusu do Prahy, který se vydal na cestu do Frankfurtu. Hanku mrzelo, že přijde o něco v hospodě, ale tam se nic nedělo. Nikdo nepřišel. Ungrovi a já a ještě onen podivný ajťák jedl zelnačku. Pak tedy přijela Hanka a divila se do prázdné hospody. Muzikanti se prý sjížděli u Jardy. Tady nenacházím slov. 
***********************


Přivezli dříví VIDEO
pátek, 23. května 2014
Dnes je horko, kolem 30°
Byla to shoda okolností. Jeli jsme v úterý plavat, byla s námi i Helena. Míla povídá, tak mezi řečí, že dostal SMSku, že mají nabídku dřeva, bez poplatku za dovoz. No, je horko, kdo by myslel na dřevo a že bude v zimně potřena. Tak jsem během jízdy zavolal, majíc chytrého Tiguana s telefonem a dříví mi bylo přislíbeno. Pak se pán ozval ještě jednou, že tedy přijedou ve čtvrtek. Hanka a Helena byly v Praze, ve dvě hodiny se vrátily a pak přivezli to dříví. Byla ho halda, ještě, že nás tu bylo dost. Já nakládal do kolečka, Helena vozila a Hanka ve dřevníku skládala. Půjčili jsme si ještě jedno kolečko od Míli a tak šla práce od ruky. Byla to dřina. Polínka, ač vypadala zdánlivě stejně, byla čím dál těžší. Tak jsme to k večeru vzdali. Pak přišli Štěpánkovi na víno a dnes ráno jsme tu hromadu dodělali. Hanka pěkně dřevo složila, bylo ho najednou mnohem méně. Slávek přišel ráno okukovat, a že by se mu hodilo jedno polínko na uzení, tak jsem mu ho přes plot podal. On však mínil, že je to moc těžké a šel si po svých. Děkuji touto cestou všem pomocníkům, určitě si v zimně vzpomeneme na tu dřinu…
************************************


Zajímavý ajťák
středa, 21. května 2014
Dnes je horko, slunce 29°
Včera bylo v hospodě veselo. Všichni měli dobrou náladu, to tím, že se naše těla nahřála konečně blahodárným teplem a nasála vitamínů D a B a naše ústrojí počalo produkovat serotonin, jinak známý jako hormon štěstí.
 Bylo tedy veselo. Vedle mě seděl mladík a jedl nějaké jídlo. Dal jsem se s ním do řeči: ty tady pracuješ? Jo, tam vzadu, mínil.  Aha, tak ty jsi ten pokrývač co ti dělníci dnes ráno nadávali? Měl totiž onen mladík krunýř kolem krku, jak se dává lidem, když se jim nějak vyhoupne krční páteř. Ne, ne, mínil, já dělám tam vzadu, co se píší ty počítačový hry, jsem grafikem. Chvíli jsem se naň koukal a dal se do smíchu. Jo, přesně ten serotonin zapůsobil. Takže sedíš u klávesnice a před sebou máš monitor? Ano, přesně tak. A u toho se ti stal ten úraz?? Jo, padl jsem hlavou na desku stolu. Neuvěřitelné. Teprve později mi Irenka vysvětlila, že mladý pán má padoucnici a to již zase sranda nebyla….
 **********************************


Trója a ZOO Praha VIDEO
pondělí, 19. května 2014
Dnes se udělalo vedro a odpoledne byla bouřka
Dnes jsme jeli do Tróji. Synovec od Hanky tam má hospodu. Je to hned vedle divoké řeky, kde se dějí mistrovství ve sjezdu kánoí a s rafty. Navigace nás spolehlivě odvezla až do Vodácké ulice, což vlastně prý ulice není, je to prý naplavenina. Tam jsme byli pozváni na oběd a pokec. Vlaďka, Tomášova matka perlila jako dříve. Na každém si něco našla, ale co má být: je to její život. Pak jsme jeli do ZOO. Naštěstí jsme dostali volňásky od Tomáše, takže jsme platili jen za parkování a za psy. ZOO byla narvaná a hlavně maminkami s kočárky. Tolik maminek a dětiček na jednom místě jsem ještě neviděl. Určitě je zahrada krásná, mně to ale moc neříká. Když jsme byli u paviánů, volala Milena, že nám zachránila peřiny, které jsme před odjezdem vyložil z okna, že prý je ve Stříbrné Lhotě hrozná bouřka. Moc děkuji ještě jednou touto cestou. Měl jsem milný dojem, že po dnech hrozné zimy již bude krásně. Vraceli jsme se přes Zbraslav, abychom se vyhnuli zácpě na dálnici, protože se tam něco opravuje. Pejskové byli vyhládlí, ale již jsou spokojeni,  a nasyceni…. 
*****************************************************


Padel  ODKAZ
neděle, 18. května 2014
Celý den prší a je zima 8°
Padel je sport, o němž se v Čechách ví, ale ještě se tu nehraje. Je to taková odmocnina tenisu a squashe. Již se prý budují potřebná hřiště v Praze a jiných městech. A co jinak? Není o čem psát. Venku je tma jako vánocích a teplota se také moc neliší. Vzpomněl jsem si na tento sport, protože ho hraje syn Roberta co vaří na Fuerteventura, Lukáš, v Malaze. Jenomže jsem si na název toho sportu nemohl vzpomenout až teď, co přijela Helena, dcera Hanky. Ta si totiž na ten název vzpomněla. Však proč by ne, je jednou tak mladší než já. Padel se hraje, podobně jako squash v kleci, ne však skleněné ale síťové. Lukáš má být v Malaze přeborník. Jinak není nic nového na Lhotě, tedy nic pozitivního. Parta z hospody se rozpadla, náš stůl je považován za blbce, tedy Hovorkovi vyjímaje, a tak si hledáme jinou zábavu. Třeba je to všechno jen počasím. Možná. Asi jo. Nebo se mýlím?


************************************
Být objektivní
čtvrtek, 15. května 2014
Zima zima zima

Člověk má být objektivní. Posoudit vše ze všech stran. Hlavně mají být objektivní novinové, televizní a radiové zprávy. I můj deníček. Jednoho dne, za jisté situace se změnila naše hospoda navždy. Otázka je, kdo udělal chybu, kdo neviděl důsledky jistého rozhodnutí. A již se to nikdy nenapraví. Právě pro tu objektivnost tu uvádím: jak to vypadá v sousední hospodě. Tak, a teď obraťme list, nehodlám věc dále komentovat. Dnes jsme s Hankou byli v Obořišti nakoupit kytky. Přijeli jsme tam právě v čas, neboť Ungrovi by nám vše vykoupili. Hanka doma všechny zasadila, já se zabýval technikou uschlé jabloně, na kterou jsme zavěsili květináče a bylo zapotřebí uvést do provozu tak zvané květinové výtahy. To aby se mohlo zalévat.
**************************


13. skříňka 13 Bouřka VIDEO
úterý, 13. května 2014
Zima, déšť bouřka
Dnes jsme byli opět plavat. Jeli jsme za deště a zimy. Jako zcela normální plavání až na to, že jsem dostal skříňku číslo třináct. S Aničkou jsme měli šťastné číslo, bylo to také třináct. A dnes je také třináctého. Jak jsem psal, byli jsme s Hankou a Mílou a Evou na Skalce na koncertě, což se nám moc líbilo a paní sopranistka z New York paní Melanie Gall hraje, nebo lépe řečeno stvořila muzikál „The Sparrow and the Mouse“ (Vrabec a Myš) jež pojednává o Edith Piaf. Hrají ho v Praze v Museu Alchymistů a tak jsme si s Hankou řekli, že se tam pojede. Vrhl jsem se k počítači, že si koupím vstupenky. Dostal jsem od spořitelny novou kreditní kartu, ale ta mi při placení hlásila, že je nefunkční.  Byl jsem tedy včera v bance a vyčítavě jsem tu situaci paní Talůžkové vylíčil. Vzala kartu a podívala se do počítače: jo, vy tu nemáte aktivovanou platbu přes internet, to zařídím. Ale bude to funkční až zítra. A to bylo dnes. A tak jsem to zkusil znovu a hned jsem si mohl vytisknou dvě vstupenky na představení. Dnes odpoledne dávali v televizi život Editd Piaf a tak se to vše hodí. Při odpolední procházce se psy se přes Brdy přihnala bouřka, vypadalo to hůře, než to dopadlo.
*************************************


Koncert na Skalce VIDEO

pondělí, 12. května 2014

Slunce, zima, déšť


Dnes jsme byli na Skalce v klášteru. V rámci Americké Jaro tak koncertovala sopranistka Melanie Gall a kytarista Tomáš Hanzlíček. Město přistavilo u duchoďáku autobus a tak jsme se svezli. Bylo to jedinečné vystoupení, Melanie se dokonce uváděla legrační češtinou a mělo to dobrý ohlas.
Koncert na Skalce fotogalerie 
Koncert na Skalce, pouze hudba

 **********************************************
  Milena nám poslala skvělou kuchařku
 PODÍVEJ SE

************************************

Neuschwanstein
neděle, 11. května 2014
Dnes je zima pod mrakem a bude pršet
Irena měla v sociálním klubu několik dní absence, včera se provalilo proč. Byla s Robertem konečně navštívit pohádkový hrad Neuschwanstein v Allgäu, v Bavorsku.
Robert se ukrutně vytočil, kolik že to máme těch černej, ať si tam uděláme pořádek. Nic jiného k vyprávění neměl. Teprve, když si objednal svíčkovou, za protestu Ireny, se trochu uklidnil. Irena byla toho názoru, že se již nevejde do rukávů od košil, no každý stárnoucí tělnatosti říká jinak. Ona například by se k tomuto téma neměla vyjadřovat, již dlouho nechodí nakupovat do dětských velikostí. Nicméně se pak rozpovídala, jak se tam Robertovi líbilo. Neuschwanstein je slátanina stavebních slohů, která z tohoto pohledu nemá žádnou hodnotu. Pohádkový bavorský král Ludvik byl tak praštěný, že ho tehdejší vláda nechala zavřít do blázince, kde se pak se svým dvorním lékařem záhadným způsobem utopil. Ludvik stavěl po celém kraji pohádkové hrady a zámky a vláda na to již neměla. Dnes těží mnoho peněz z turistů, kteří sem jezdí. Celý večer se Robert nemohl přestat rozčilovat nad tou skupinou tmavších občanů Německa, až jsem musil zakročit řka, že mu také nezávidím jeho Romy. To pak již vypěnil opravdu. Asi byl po dlouhé cestě unaven.
Slávek nám upekl chléb, tak jsme se o něj podělili se Štěpánkovými. Byl zrovna vyndaný z trouby a horký, hned jsme si doma dali. Pajda byl tentokráte s námi a Andy, co zůstal doma sám z toho měl asi průjem.
********************************************


Konkurence
sobota, 10. května 2014
Dnes je horko na slunci a zima v chládku
Tak se to konečně provalilo. Na Stříbrný Lhotě se hraje ve dvou hospodách. Ne proto, že by nás bylo tolik, ne, počet se nezvětšil, jen ten hraje tu a ten zase tamhle. A jsou i tací, co během večera přebíhají z jedné hospody do druhé. Jak stárneme tak blbneme. Nyní jsem zralí do mateřské školky. Časem budeme nosit i plínky. Nic nám však nebrání dále vést blbé keci a ty, jak říká Jirka, nemají cenu….
**************************


Tváří v tvář VIDEO

pátek, 9. května 2014

dnes je oblačno, horko a zima


Dnes ráno jsme stáli tváří v tvář bachyni se selátky. Dlouho si nás nevšímala, jelikož šel vítr od ní a proto nás necítila. Bylo to prvně, co jsem ji spatřil živou a ve skutečnosti.  O tom, že se prochází v Mníšku po náměstí se píše i v novinách, ale vidět ji na vlastní oči to je jiné. Nejprve jsem ji vyfotil a pak to oznámil Hance, aby se také podívala a pak jsem ji křikem odehnal. Zvedla hlavu, odměřila vzdálenost, asi promýšlela zda mně má napadnout ale pak odběhla do lesa. Selátka za ní, v jedné řadě. Další cestou ranní procházky jsme obdivovali Milošovo, odborně opravené auto. Americké!
  *********************

Zázračná hadice VIDEO
čtvrtek, 8. května 2014
Dnes na slunci vedro pod mrakem zima
Dnes jsme se cestou se psy stavili u Mařenky a Ládi. Ládík se totiž chtěl pochlubit svojí zázračnou hadicí. Je to pěti metrová hadice na zahradní potřebu, je lehounká jako kus hadru a skutečně se při zapojení na vodní tlak třikrát prodlouží. Dosud jsem nepřišel na to, jak to funguje. Jedna věc mě zaráží: nesmí se používat na pitnou vodu, tedy, voda, která hadicí proteče není pitná. Je to bod, u kterého bych měl hledat záhadu? Moje maminka vždy říkala: nech to myšlení koňovi, ten má větší hlavu. Když jsme se vrátili a mohli již sedět na sluníčku, zlákala mě tráva a tak jsem ji posekal. Nevypadala na to, ale měl jsem šest košů posekané trávy. Hanka si hrála na kadeřnici a zkracovala tu vysokou trávu, kterou sekačka neskousne. Pak přišel Míla na jedno pivo a zapomněl u nás rukavice od kola. On má totiž specielní na kolo, ukrutně drahé. Tak jsme mu je po procházce se psy donesli domů a zůstali na zmrzlinu a skleničku vína. Teď nevíme, zda máme jít do klubu?!...
*********************************************





Dětenice VIDEO
středa, 7. května 2014
Kdo by neslyšel o Dětenicích? O její proslavené středověké knajpě? Až naškudlíš, přijď se zase nažrat? Tam si buduje Tomáš se Zdenkou hotýlek. Budou to mít asi moc hezké. Až otevřou, pojedeme se tam podívat.
*******************


Svátek
středa, 7. května 2014
Dnes prší
Dnes má svátek Slávek. Máme jednoho v hospodě a tak mu touto cestou přejeme vše nejlepší. Ája mu včera upekla limonádový koláč, ve světě známý jako Fantakuchen. Chtěla mu upéci „Mraky“, ale neměla potřebný materiál. Večer Slávek upekl škvarkové placky s kmínem, který neměl a tak si ho Ája půjčila u nás. Bylo hezky, tak jsme její návštěvu spojili se skleničkou vína. Dnes tu má Hanka na návštěvě kamarádku Olinu.
Hodili jsme řeč a došli jsme k tomu, že jsme byli na pionýrským táboře v Kácově nad Sázavou a že tam byl bývalý skautský vedoucí, který nám zpaměti vyprávěl román „Pes Baskervilský“, což tedy asi nemohl být někdo jiný. Četl/vyprávěl ho na pokračování. K obědu máme Krautspätzle. To jsou nudle, které se dělají v okolí Stuttgartu, jinak je prodávají u LIDL. Je to jednoduchý recept: osmahne se cibulka, česnek, kyselé zelí, zamíchá se vše do vařených nudlí a bohatě se promíchá se strouhaným sýrem, čím více smrdí, tím lepší. Pak se vše zapeče v troubě. Dobou chuť.

 ***********************



 
Máme doma Pardála
úterý, 6. května 2014
Dnes je slunečně a teplo
Měli jsme uprostřed zahrady velkou třešeň. Mimo toho, že měla plno dobrých třešní, dávala pěkný stín. V loni nám zašla. Mysleli jsme si, že se letos chytí, ale ne. Tak jsme ji ořezali a pokoušeli se mnoha výmysly navodit stín. Jedna varianta byla, že natáhneme plátno od větve k větvi a uděláme jakousi zahradní plachetnici. Pokus se nevydařil, mimo posměchu sousedů jsme nic nezískali. Pak jsme strom ověnčili pentlemi a jediný kdo nás pochválil byl jeden malý chlapeček, ale to bylo tím, že si mnoho vykoledoval. Teď jsme na strom pověsili košíky do kterých zasadíme visací kytky. To se již ve vsi ujalo. Ale pořád jsme nedocílili ten stín! Až jednou jsem plakal na správném místě v správnou dobu a vykoledoval si Pardála. Měl sice skobu jako hrom, ale Hanka to zašila. Dnes jsme stojan vestavěli do trávníku, aby se dala dobře sekat tráva a věc je hotová. PardálPardál
**************************************

Jak Hanka šlápla do hovna
pondělí, 5. května 2014
Dnes svítí sluníčko ale je zima
Dnes jsme jeli nakupovat a rozhodli jsme se, že necháme psy doma. Nakoupeno, stavili jsme se ještě u studánky pro vodu a automatická brána do zahrady se otevřela (Hanka vystoupila odemkla vrata) a pak jsme počali nosit nákup domů. Psy ze jako vždy vyvalili ze dveří a skákali, no radost, jako bychom nebyli doma 10 let. Nákup se vždy odnese do kuchyně a pak se třídí a prakticky se nejprve roznáší přibližně tím směrem, kam co patří. Ovoce na velký stůl, pasta na zuby na schody, aby se příležitostně dostala až do koupelny a tak sále. Jak Hanka nesla tu pastu na schody, zjistila, že psy rozbili vázu s umělým pískem a takovou umělou kytkou. A tak mi jedným dechem říkala: „hele, oni shodili vázu, já jsem šlápla do hovna!“  No, pejskové se asi hnali po schodech dolů, protože nahoře u arkýře nás vyhlížejí, rozbili vázu a Andy se asi u toho posral. Odhadujeme to jen podle velikosti hromádky, co jsme našli. Tak to je naše dnešní příhoda. Čekáme, co se stane dál…


*****************************

Sociální klub
sobota, 3. května 2014
Dnes prší a je zima 5°
Včerejší večer se nebude moci zapsat do rekordních návštěv. Z party kolem kytar nepřišel ani jeden. Jen náš stůl byl plně obsazen. Akorát Wendys s Hankou přišli a hned zase odešli. V podstatě to vypadalo jako domluvené. To se stává, když se hospoda dostane do špatných pomluv. Já to za mého působení coby hospodský znám moc dobře. To se valí pomluvy jako načasované, v pravidelných přílivech. Dobré vlastnosti hospodského se ponoří ke dnu a v pěně příbojů se jeví jen to špatné. Obyčejně se pak již nic nezachrání. Buď si hospoda najde nové hosty, nebo jiného hospodského. Pro nás je to období trochu nešikovné, nechceme totiž nic jiného, než se sejít a pokecat si. Ale nezbývá nám nic jiného než vyčkávat.
Dnes jsem si dal do překladače slovo Anlieger. To totiž stojí v Německu pod značkou zákazu vjezdu, tam co v Čechách stojí „Pouze pro dopravní obsluhu“. Pořád mi připadalo, že to není výstižné. Vždyť tam třeba bydlím, nic tam nedodávám. A přátelé, které jsem pozval ke mně také přece mohou přijet! A tak jsem dnes zjistil, že německé „Anlieger frei“ znamená, že tam sousedi smí. Je to jednoduché a výstižné. Slovo Anlieger jsem nepoužíval, protože soused má také v němčině obdobu: slovo Nachbarn. Tak jsem zase o kousek chytřejší. Dnes mi také dodal Zdeněk fotky ze čtvrtečního posezení: Večeře u Mařenky
 ********************************


Koníček, rádio a Hitlerovi narozeniny VIDEO
pátek, 2. května 2014
Dnes je hezky, bouřky, zima i teplo
Včera mi přinesl bratr Karel staré rádio, které jsem kdysi daroval Píseckým. Je tomu nejméně 30 let. Takže se rádio zakoupené ve Frankfurtu dostalo přes Novodvorskou na Stříbrnou Lhotu. Píseckých totiž opouštějí pražský byt. Ten, kterému slibovali, že se tam vrátí, až budou staří. Švagrovi je 91 let, kdy ale budou staří zapomněli říci. Nyní ten byt pronajímají. Bratr s tím má běhání a tak si stačil u nás vypít jen kávu. Pracuje v Bavorsku jako kuchař ve starobinci a mimo řeči mi říkal, že měl Hitler včera narozeniny. Zajímalo mě, jak na to přišel. Docela jednoduše: polovina pacientů, lépe řečeno, důchodců, je uzavřeno na zvláštním oddělení, kde dožívají postižení stařeckou demencí a ty Hitlerovi narozeniny slaví. To se totiž událo v jasných chvílích jejich myslích a že prožívali dlouhé období, kdy se tomuto pánovi již nefandilo, zapomněli. Gott sei Dank že jsou většinou upoutaní na lůžko. K tomuto téma  od D. Mentzlové: Cesta do Berlína.Vzpomněl jsem si na mladé lidi co pískali při vztyčování evropské vlajky. Ty ale na lůžko upoutaní nejsou. Možná, že je to vina nás starých! Nedokázali jsme dost barvitě popsat jaký byl život pod vládou Sovětského svazu. Ta mláďata si myslí, že být v EU je to samé….Ach jo, koníček dnes vezl dceru ze školky...


***************************

Česko a EU A pískají
pátek, 2. května 2014
V noci se udělal zima 14°
Včera tomu bylo 10 let, co jsme se stali členy Unie. Nikdo to neoslavil, nikdo si nevzpomněl. Pro media to nebyl důvod ke zmínce. A přesto:
Česko vstoupilo do Evropské unie 1. května 2004. Tomuto kroku však předcházela dlouhá léta vyjednávání. Myšlenky na vstup do tehdy ještě Evropského společenství se objevily hned po sametové revoluci 1989. Na novou realitu však nebyli připraveni ani Češi, ani západoevropští politici. Nastala doba mnohdy bolestivých změn a reforem, ale i oddalování vstupu nových zemí do unie. Dnes je tendence z Unie zase vystoupit. Volím korunu, volím jistotu, křičí u dálnice nějaký poslanec. Ano, krást v korunách je přehlednější a zblbovat lidi také. Na to, aby občané zjistili, že je na západě vše levnější si člověk musí vzít kalkulačku. Kdyby tu platily Eura, bylo by to vidět na první pohled. Možná, že splní naivní přání a osvoboditel přijde zase z východu. Již je na cestě, pak ale bude pozdě bycha honit…
*********************************


Máj ODKAZ
Slunce a mraky, jiskřivý vzduch
Když jsme včera odjížděli na návštěvu, nedělo se před hasičárnou nic. Měla se stavět májka. Již jsme se smířili, že letos nebude a ejhle, při návratu tam stála v celé kráse. Chlapi si dělali oheň a ve finále se uložili ve spacákách kolem krásné, spanilé májky. A samozřejmě že lotři přišli a chtěli ji porazit. Naši se však nedali a bránili májku vlastními těly. Míla Štěpánek jim ráno přinesl čaj.