Příspěvky

LEDEN 2016


Vítr
neděle, 31. ledna 2016
Je vítr a pod mraky

Dnes v noci byl takový vítr, že se naše světlo pořád zapínalo. Hanka se rozčilovala a protože nám Petr, náš soused oddělal plot, že bude stavit nový, tak si jasně vybavovala, že tam chodí zloději. Nakonec musel ven s pejskem a našla větev té pnoucí se rostliny, jak se tam před čidlem producíruje. To bylo v noci. Ráno pak Pajdy Hance utekl, byl u sousedů.

Vzpomínka na Mirku
sobota, 30. ledna 2016
Venku je předjaří

Včera se sešla velká sešlost a přijela Hanka s manželem
Mirky, která nás nedávno navždy opustila. Bylo to pěkné posezení, chybělo jen to bendžo, na které ráda hrála. Ještě chybělo, aby dělala do fotoaparátů čerta. Jinak co je nového? Počal zase chodit do salónu Mirek z mníšku a hraje na ukulele. Ukulele má čtyři struny a já se nedokázal dopídit, jaké se na to hrají akordy, Slávek běhal až se potkával a asi třikrát se zeptal, zda je vše v pořádku. Dnes jsem zažil horkou chvíli: nechtěl mi startovat počítač. Doufám, že to byla jen taková slabost. Dojíždím s Vistou, už nebudu mít podporu. Škoda, byl jsem s ní spokojen.

Divadelní představení
pondělí, 25. ledna 2016
Nastala obleva

Včera jsme byli ve Švandově divadle, kde hrála Zuzanka. Byl to muzikál. Vyprávěl o třech chlapcích, kteří utekli z vojny a na hranici čekali na vlak, který by je odvezl do západního Německa. Jeden z chlapců tam měl v pohraničí strýce, jenž byl farářem a schovával je v kostele. Psal se rok 1968, dnes již pro generaci Zuzanky zahalený do tajemných pavučin. Jenomže kluci v kostele nevydrželi a seznámili se s děvčaty a nakonec jim vlak do svobodného světa ujel. Bylo to hezké, umělci byli vesměs 15 let staří a bylo vidět, že ještě cítí vůně, které my již vesměs zapomněli: svět dálek, svět lásky a svět svobody. Pak tu byla ještě vůně, kterou jsme tenkrát, my skutečné postavy roku 68, neznali: pocit bezpečí a teplo domova.

Pracovní náplň
sobota, 23. ledna 2016
Dnes padá sníh

Včera byl pátek a tak se šlo do salónu. Byli jsme tam jenom my.  Mařenka a Ládík se loučili, jedou v neděli domů. Tedy do Švýcar. Naši kluci s kytarami tam nebyli, ale přišli jiní, mladší a dalo by se říci moderní trampové. Měli dokonce originální tele a uzdy. Měli také kytaru a pak hráli nám zcela neznámé písně a jeden mladík měl na sobě pumpky! Ano, čtete správně, pumpky. Když jsem se narodil a že tomu je již 70 let, tak jsem pumpky znal jen ze starých rodinných fotek a z filmů. Takže ony ty pumpky jdou zase do módy? A že prý budou přespávat venku, protože se dnes koná přechod Brd. Kolem našeho domu je neustále plno dětí a jdou a švitoří. Brdská armáda šla na roviny a budou sjíždět svah na saních: ale pozor, připuštěny jsou pouze sáně starší sto let. Jo a abych nezapomněl: Slávek dostal novou pracovní náplň. Neustále se chodí ptát hostů zda je vše v pořádku a dokonce se u toho usmívá! Docela mu to sluší…


U krále Brabantskýho
pátek, 22. ledna 2016
Dnes mrzne, leží sníh a svítí slunce



Včera jsme se vypravili do Prahy ke králi Brabantskému. Je to z Malostranského náměstí za rohem. Jakmile se zahne k zámeckým schodům, již je po levé straně starověká knajpa. Hospoda se rozléhá ve sklepení, na různých výškových podlažích, všude jsou schody a osvětlené je to pouze svíčkami a tak to bylo pro mé postrádající 3D vidění dost náročné. Jednoduše řečeno, nic pro člověka s jedním okem. Jídlo bylo dobré a velkého množství, dali jsme si drůbeží paštiku a nakládaný Camembert a pak přišla na řadu žebírka. Pivo jsme pili černé Dětenické. Co si dáš k žrádlu a co chceš chlastat bylo běžné oslovení. Vcelku včas počalo představení, byl tam hadonosič, nevím co to bylo za hada ale měřil asi dva metry a každý si mohl sáhnout..Brr. šermovalo se tam a chrlil se tam oheň z úst.

Jeden klučina tam neustále běhal s jídlem kolik tam bylo lidí se nedalo odhadnout, protože to byly sklepy asi ze 13. Století a podle mého byly použity podzemní prostory z více domů. Pak tam ještě chodil pan manažer, klučina asi dvacetiletý a ptal se, zda jsme spokojeni. Když jsem se ptal, kde je záchod, řekl: támhle za rohem a vychcat se můžeš na ulici. A proč se tam prodávalo Dětenické pivo? Lokál v Dětenicích vlastní otec a ten v Praze syn. Jo abych nezapomněl, byli jsme tam jako všude a častěji ti nejstarší a celou akci sponzorovala Miládka. Byl to dárek k narozeninám. Miládko, ještě jednou díky….

Karel slaví 61
středa, 20. ledna 2016
Dnes bylo pod nulou ale sucho




Dnes slavil Karel narozeniny. Bylo mu 61, jak ten čas letí. Ráno jsme byli u pana Jírovského, nebyl spokojený s mým tlakem, ale je to asi tak zvaná bílý plášť fobie. Ráno jsem si měřil, měl jsem 150 na 90 a v poledne 190, no pan primář se na to chce podívat. Pak jsme jeli non stop na Dobříš, kde byla slezina u Číňana a kde jsme oslavili Kájovy narozeniny. Karel přišel jako ruský generál v beranici, která mu byla před sedmdesáti lety malá a teď je on malý té čepici.
Sekt a jahody
úterý, 19. ledna 2016
Dnes je krásně a sníh je pln diamantů

Včera se jsme se sešli na oslavu napadlého sněhu. Irena koupila jahody a „šmajzla“ láhev šampaňského, to si dámy a páni dávali, já ne já to nepiji. V podstatě chtěla tu láhev dát již v sobotu, ale to na to zapomněla a my jí to nepřipomněli. Včera by se nám hodila ještě jedna lahvička, ale my jsme to Irence nepřipomněli. Pan Vojtíšek sebou seknul v hospodě na zem, ani se sám nezvedl. Nebylo to alkoholem, měl snad dvě piva, doufejme, že se mu daří dobře. Když jsme šli domů, nějakým způsobem si Pajda umanul, že jsem ještě ve výčepu a nechtěl se od zavřených dveří hospody hnout. Nakonec pro něj Hanka došla



Co se může stát dědečkovi

Nazdárek všichni. Kdo ještě nemáte vnučku, nebo nejste v roli dědečka, tak buďte zatím v klidu.
Jestli máte vnučku, pravděpodobně řešíte podobné dilema, když řekne: Dědo, já musím kakat. Na pánský nebo na dámský? Samozřejmě, že ji odtáhnu na pánský, jenže ona protestuje: Ale tohle je klučičí! A já jsem holka. No to máš smůlu, já na dámský nejdu. Proč se ti tu tak nelíbí?
Načež Simonka pronese nesmrtelnou větu: Protože tady je to plný bimbasů. Na to není co říct. Má pravdu. Do značné míry. Jeden pán u pisoáru musel nachvíli přestat, jak se začal smát. A kluci jsou čuňata. Jozífek u nás říkal, že jednou počůral i světla na stropě. No, to má výkon. ocenil jsem a tlačil jsem ji do kabinky. A učitelka se prý ptala, co to dělá a on se otočil a taky jí počůral.
Více pánů u pisoárů muselo přestat, ale Simonka si smíchu vůbec nevšímala. A paní učitelka křičela, takže přiběhla paní uklízečka. Na chvíli nastalo ticho v napjatém očekávání. Simonkai si rozepla kalhoty a já ji vysadil na prkénko. A taky ji počůral. Pánské záchodky se změnily v bezva Show. Radši tlač. pronesl jsem zničeně. Mě to nejde. Pomůžeš mi? Věděl jsem, že každý poslouchá, ale co jsem měl dělat. Jinak tu zkejsneme navěky.
Heeee..." začal jsem neochotně. A Simonka se chytla: Heeee... A odvedle z kabinky se ozvalo: Heeee... A od pisoárů se ozvalo několikahlasé: Heeee....  Byli jsme Mužský Tlačící sbor. Simonku to nadchlo, takže to zkusila ještě několikrát. Hlavně, že to zabralo a padalo to tam, což komentovala slovy: Jé, mně se úplně vysypalo bříško. A pak to zazdila: Já udělám celou rodinku čokoládových anakond, jo? radovala se. Jen jsem odevzdaně přikývl.
Já si myslela, že si jen prdnu a teď se mi narodila celá rodinka, kopala nožkama spokojeně do mísy.
Já to tady snad dneska nedodělám... ozvalo se od pisoárů, když ustal smích. Hotovo. Hledal jsem vlhčené ubrousky, Simonka chvíli čekala, pak jí to přišlo dlouhé, tak povídá:
Ty jsi zapomněl hajzlíka papíra! A teď tu budu muset stát a čekat až uschnu. Našel jsem je. Utřeli jsme, oblékli se, Simonkai chtěla sama spláchnout. Tak jsem ji nechal spláchnout a ona: Pa pá, hovínka! Mějte se, hezky plavejte a nezlobte tam. U pisoárů bychom z fleku mohli vybírat vstupné. Táhl jsem vnučku ven. Zatímco si vyhrnovala rukávky k mytí, přišla s dotazem dne: Dědo a co dělají hovínka, který nemaj maminku ani tatínka?
Spolkl jsem větu, že to asi budou zasraný sirotci a rychle jí umyl ruce. Pisoáry se konečně uvolnily a jeden z nastojáků při vycházení ven povídá kamarádovi:Tady je to skvělý, sem musíme chodit častěji."
No. My ne. Už nikdy.....
Zdroj Olga Kolaříková



Popeláři to věděli
pondělí, 18. ledna 2016
Sníh leží a sluníčko svítí

Ráno jsme jeli koupit známku na popelnici a v tu chvíli volala Milena. Že to popletla, že dnes není sudý týden ale lichý, tedy 3. a kluci od popelnic jí nevzali popelnici. Ani bych o tom nepsal, kdyby to nebyl takový malér. Jak se mohou v nějaké tiskárně splést a napsat špatná čísla týdnů? Já vím, u nás to není takový malér, my to potřebujeme vědět jen na tu popelnici, ale jsou určitě daleko důležitější záležitosti, třeba ve zdravotnictví, letecké dopravě a čert ví co ještě. Zajímalo by mě, zda takto vytištěné kalendáře vezmou zpět…

Den kdy napadl sníh
neděle, 17. ledna 2016
Sněží a je trochu pod nulou

Konečně nám napadl sníh. Ne že by se nám hodil, ale líbí se. O Vánocích by ovšem udělal větší kariéru. Teď je to jen takový otravný společník zimy. Pajda se  ale raduje a neustále snížek líže, čuník jeden. Tento týden co přichází a bude to týden třetí, ovšem podle Hovorků čtvrtý máme plno termínů, že by to bylo bez sněhu lepší. Umístil jsem na stránky návěstí, které ukazuje kolikátý je den, týden a kdo má svátek. Je to česká stránka, ale Mařenka mi předložila jako důkaz český tištěný kalendář, kde číslo týdnu nesouhlasí. To jsem zvědav, jak se to vyvine. 

Nela a babička, kamarádky pro život
sobota, 16. ledna 2016
Padá sníh a je pod nulou




sobota, 16. ledna 2016
Padá sníh a je pod nulou

Dnes se tu stavila Milena s Nelinkou. Nelinka to již hlásí celý týden, že se u nás musí stavit. Byla se pochlubit jak jí to sluší, nakrmila psy a zase spěchala domů…


Slávek slavil narozeniny
sobota, 16. ledna 2016
Napadl snížek a drží
Včera  bylo v hospodě neuvěřitelně plno. Mařenka si sedla na jiné místo, tak jsem byl trochu zdezorientovaný, ale nedivím se jí, byla neustále oplachována pivem, jak Slávek točí. Ze začátku večera to bylo takové útulné, bylo teplo, ale když pak dorazil autobus, bylo narváno, zakouřeno a protože se otevřelo na sál, táhlo na nohy. Ale jinak se zpívalo, Mirek z Mníšku, který tu nebyl snad sto let měl nový ukulele a Olda hrál a zpíval několika světovými jazyky, které se bohužel naučil jen on sám. Slávek točil pivo zadarmo, Ládík si objednal při odchodu ještě jedno a na Mařenčin pohoršený pohled procedil mezi zuby, taj jak to dělával John Wayne“ vždyť je to zadarmo! Když již bylo úplně plno, přišel i Bandička, ale ten je tak tenký, že se vejde všude. Byl to velice povedený večer. Ještě jednou díky Slávkovi za pěkný večer…


15. Ledna
pátek, 15. ledna 2016
Ráno se ukázalo sluníčko, je vítr a počíná mrznout

Dnes je to sedm let, co nás Anička opustila navždy. Doposud jsme každý rok s kamarády a přáteli zapálili svíčku a dělali večer vzpomínek. Jenže proč vzpomínat na milého člověka jen patnáctého, když je v mysli zasazený každý den. Řekl jsem si, že musím přestat otravovat mé dobré přátele, však oni si také vzpomenou. A věru, že nám na to vzpomínání stále více lidí přibývá. Myslíme na Wendyse, na Mirku horolezkyni, na Venouška na Fáru a jeho kamaráda z Kanady, ti všichni si tam u nebeského táboráku sedí a drží nám místa. Ještě jsem nezažil, že by se někdo pro nedostatek místa vrátil. A na obzoru přichází nová generace, například Nelinka, vnučka Mileny vyhrála konkurz modelky, bude v nějakém katalogu předvádět dětské pyžama. Měla chudinka starost co si počne, když se jí to pyžamko nebude líbit, ano, to jsou pravé starosti!

Tak hurá, vyskočíme z postele, naladíme rádio a okoukneme co nás nebolí. To je totiž důrazně kratší seznam….
Popelnice
úterý, 12. ledna 2016
Dnes je divoký studený vítr, asi přinese sníh

Měli jsme takovou zajímavou kombinaci: poslední týden v roce byl 53. První týden v roce byl 1. To znamená, že jsme měli dva liché týdny za sebou. Není to žádný problém a přesto to nadělalo zmatek: v ulici jsou popelnice připravené k odvozu, někdo si zaplatí celý měsíc, tedy každý týden a někdo dvakrát do měsíce a to je každý sudý týden. Tím pádem nám 53. týden nevyvezli, ale hned 1. týden také ne. Jenže popeláři vzali všechny nádoby, co  stály před plotem. Milena, přesně jak praví pravidlo, popelnici postavila 1. ledna, popelnice byla odvezena ale 11. ledna, tedy první sudý týden v roce popelnici nevystavila. 
I volala Hanka Mileně, že zapomněla vyndat popelnici, Milena po dlouhé době vylezla z domu, že je popelnice až příští týden. Ale to není. Příští týden je lichý. Tak jsme zvědaví, jak to příští pondělí dopadne. Včera jsme měli sezení v hospodě, Milošek měl službu a přišla řeč na to, že již mohu jezdit po Praze zadarmo, a Hanka, kdyby platila chlupatou peněženkou, tak by to měla také zadarmo. Nevím, zda to pochopíte, já ten výraz do mého vysokého věku také neznal….

Síla představivosti
neděle, 10. ledna 2016
Venku je pošmourno

Již několikrát jsem dostal E-poštou psaní, o zaručeném prostředku proti bolestem. Jednoduše si pomocí lékařské náplasti přilepíš na kůži kousek alobalu, neboli kuchyňské pečící folie a vyhledáš bolavé místo na těla a přilepíš to. Když jsem toto pitomé psaní dostal potřetí, zrovna jsem se díval na lepenku a tak jsem to na sobě vyzkoušel. Bolí mě levé rameno. Najednou, někdy večer u televize říkám Hance: ono to pomohlo, rameno mě nebolí! Takže se na ten zázrak podíváme. Jenže lepenku jsme nenašli na mé paži, ani po celém bytě ne. Tak co mě to přestalo bolet?

Tři králové
sobota, 9. ledna 2016
Je obleva,ledovka a docela pěkně

Dnes, ještě než jsem vylezl z postele, tu byli zpěváčci, tři králové a zazpívali Hance písničku. Mezi nimi,jak máme ještě v paměti, byl i jeden černý. Vystrkoval bradu a přál nám vše nejlepší, dlouhá léta. Jaksi dobře navazoval na naší včerejší debatu o přistěhovalcích. Je to těžká debata, každý má svůj a jedině ten správný názor, ale jeden společný jmenovatel tu přece je: strach. Jediný viník je Angela Merkel! Strach nás nutí najít viníka a když tu již všichni na ni nadávají, tak se připojíme. Každý ale víme, že vina je jinde, mnohem lépe schovaná a rafinovaná, že to nedomyslíme. A tak mi přišlo na mysl, když to jedno děvčátko vystrčilo bradu a zpívalo, že je černé, ale že nám přesto přeje štěstí. Byla to již tenkrát předzvěst, kterou jsme si špatně vyložili?


Angela Merkel zpívá v ruské televizi
Zpíval kos
pátek, 8. ledna 2016
dnes je vítr ale svítí sluníčko



Dnes svítí sluníčko, ale je strašný vítr. Šli jsme varováni Mařenkou, že jí prý vítr málem odfoukl. Říkala, že Ládíkovi je již dobře, jestli ale jdou dnes do hospody to ještě neví. Tak abych nezapomněl: na plotě u cesty seděl kos a koukal na mně. Nic neříkal ani nezpíval a tak jsem mu začal zpívat já. Dovedete si představit jak tomu kosu bylo? Ještě žádný člověk mu nezpíval a tak naslouchal, hlavičku nakláněl doleva a pak doprava, pak se otřepal a ulít. Asi mu to bylo příliš blbé. Ale je to hezký pocit, obšťastnit po ránu ptáčka…

Plavečák na Příbrami
úterý, 5. ledna 2016
Dnes je správně škaredě, silnice jsou plné ledu

Dnes jsme si vyrazili na Příbram, protože plavečák na Měříně je do konce února zavřený. Takže jsme si museli zvykat na nové věci.ŠaTny  a sprchy tam mají jako ve Spessartu akorát kabinky na převlíkání jsou menší a skříňky na uzamčení osobních věcí velice náročné na pochopení. Jinak mají velice dobře vymyšlený klíč ke vstupu, odchodu a uzamykání skříňky. Je to jedno čidlo a upevnění na ruce je   také dobré. Vlastně nejlepší- první cenu vyhrává Aquapark Příbram, pak Měřín a nakonec Spessart. Tedy v praktičnosti klíče. Bylo ale strašné počasí, sníh a sůl, okna neustále čistily  stírače a občas bylo potřeba stříknout vodu, protože bylo sklo neprůhledný rozetřenou solí. Při zpáteční cestě jsme nakoupili v LIDL, je to při ruce…

Svině
pondělí, 4. ledna 2016
Zabloudil jsem dnes na Rudův deníček. Píše, že o svátcích zajel na chatu a našel tam boží dopuštění. Divočáci se dostali do zahrady a zcela zničili trávník. To je jev, který je tady u nás pod Brdskými hvozdy velmi běžný, zabývá se tím problémem i starosta a městská rada. Ruda přišel na mylný nápad, že až v létě spraví plot, bude mít klid. Uzavřel kapitolu v deníčku přesně těmito slovy:

Spravil jsem to nějak provizorně, na jaře bude třeba zabezpečit vnější hranici pořádně, jinak nám ty svině zničí zahradu totálně. Vidíte, nebýt povídání před tím, řekl by člověk, že je Ruda sprostý. Ale takhle musíme konstatovat, že je korektní.
Napadl sníh
pondělí, 4. ledna 2016
Dnes sněží

Dnes napadl sníh. Dlouho jsem tu na deníčku nebyl a tak se do toho pouštím, než mi Ládík vynadá. Hned po Silvestru jsme byli pozvání do Voznic ke Kájovi na novoroční oběd. Byla tam i Lenka a pěkně se povídalo. Jediná nevýhoda toho pospolitého sezení byla volba pokrmů. Jako předkrm byl listový, dušený špenát se šneky a česnekem. Předkrm byla čočka a hlavní jídlo byly španělský ptáčky po Bavorském způsobu. Zapříčinilo to časté odcházení stolujících na toaletu, neboť nikdo z nás nechtě troubit voňavé fanfáry za účasti publika.  Sobotu jsme nějak proflákali a v neděli přijel Jarda z Davle s Evou a strávili jsme příjemné odpoledne s veselými historkami, z mládí a ze současnosti. Protože jsme objevili plavečák na Příbrami, chtěli jsme se tam dnes vypravit, ale napadl sníh a to se určitě nebudeme plést po silnicích. Stačí, když tam překáží ti, co musí. Ach jo, hezký Nový rok 2016



***VIDEO Bourání chaty, stavba domku***
Silvestr 2015
***VIDEO Silvestr 2015**
pátek, 1. ledna 2016
Dnes byl poprašek sněhu a chladno


Silvestr 2015
pátek, 1. ledna 2016
Dnes byl poprašek sněhu a chladno
Tak jsme se po dlouhých dohadech dohodli, že budeme slavit 
 Silvestr u nás a každý něco donese. Protože v hospodě se nic 
nekonalo. Slávek tvrdil, že někdo přijde ale že neví kdy a kdo to je. 
tak jsme si řekli, než abychom tam seděli sami, budeme doma. 
Den před Silvestrem po ohňostroji jsme se tam ještě stavili abychom viděli Irenku a Slávek povídá- tak přijdete zítra, nebo do mám 
dát těm 15 lidem. Jo a těch 25 lidí dám na sál. Takže na Silvestra 
ráno nastalo dohadování a naštěstí jsme se rozhodli, že budeme 
u nás. Pak to tak dopadlo: po půlnoci se tam šel někdo podívat a v hospodě seděli jen kytaristi. Jednoduše jsme se nedomluvili a 
aby to tak dopadlo, o to se postaral Slávek, protože ten o nějakou 
oslavu neměl zájem. Dále to nekomentuji. My jsme se pobavili 
dobře, akorát s tím jídlem to vždy přeženeme. To co připravila J
ana, to by v podstatě stačilo!