Příspěvky

DUBEN 2016


Stavění májky
neděle 1. května 2016
Dnes bylo docela hezky


Tak jsme dorazili do Lhoty v pořádku, cesta byla dobrá a hned jsme se zapojili do sekání trávy a takových podobných věcí. No naproti u hasičské zbrojnice stavěli hasiči májku. Protože ji chlapci celou noc hlídali, stojí tam ještě dnes!

Návrat Mařenčina mazlíčka
pátek 29. dubna 2016
Dnes je pod mraky

Dnes se nám, a hlavně Mařence vrátil z nemocnice kamarád Láďa. Přejeme mnoho šťastných chvil a těšíme se na setkání na Lhotě.
Přišlo od Irenky


Když se čistí bazén
čtvrtek 28. dubna 2016
Odpoledne se vylepšilo


Když se počne čisti bazén, tak to se blíží jaro. Více jak dvacet let máme ten bazén a teprve letos se spálila pumpa. Koupili jsme novou a tak se zase další rok čistí bazén. Pajda je již druhý pejsek, co v něm plave a tak dává pozor, abych to dělal dobře.

Poslechni si: HOT DOG BAND



Ano, nemýlíte se. S touto kapelou počala zpíval Míša Štěpánková ze Stříbrné Lhoty

Svět se zbláznil
čtvrtek 28. dubna 2016
Dnes je stále velká zima, ale sluníčko sem tam vysvitne



Člověk se tomu nevyhne. Jako penzista sleduji zprávy jen tak z povzdálí. Jednak na tom všem nemohu nic změnit a pak, zdá se to skoro neuvěřitelné: Obama se nechal slyšet, že přemýšlí o prvním úderu atomovou bombou na severní Koreu, Trump vede zmatené řeči, jedni chtějí TTIP a druzí ne a já to mám nějak vyřešit? Mně prozatím stačí můj boj se zimou, která přišla místo jara. Takže si hraji na svém písečku a řeším si své problémy. Konečně jsem vyklidil šatník: to je k neuvěření, jak se ty nenošené šaty sráží. Udělal jsem s nimi rychlý proces: dal je do dvou pytlů a hodil je do kontejneru, extra na to postaveném na rohu. Pak mě však trápila v noci můra, že jsem ty kapsy u kalhot a sak neprohlédl dost dobře a že tam mohla zůstat stovka. No teď na tom již nic nezměním. Sbalil  jsem si při té příležitosti kufry, zase se v sobotu vracíme domů. V neděli pak máme ve Dlouhé Lhotě zádušní mši za Karla a pak se jde ve Svatém Poli na oběd. Takže se pak ozvu.

Pajda Starý pán
pondělí 25. dubna 2016
Dnes je zima a stále prší. Někde padá i sníh

Jak jsem již psal, Pajda musí brát prášek na srdíčko a po krevním obraze, který dorazil dnes, musí brát ještě dvakrát v týdnu kapky, má špatná játra, chudáček malý a to ani nechlastal.
Poslední den dubnovýho léta


Václav Klaus podporuje  Německou AfD
stranu, která bojuje proti etnickým menšinám!
Je to novodobá nacistická strana. Opakuje se historie?

Čti dále...

Duben si hraje na léto
pátek 22. dubna 2016
Dnes se s námi sluníčko loučí



Dnes po ránu bylo ještě léto, ale teď v poledne se podle předpovědi má vrátit zima. Doufáme, že tu nebude dlouho. Konečně jsem koupil nové laterny na svíčky, jednu u vchodu do bytu a jednu do skalky pro Aničku. Pajda stále kašle a já myslel, že má vlastní chlupy v krku, protože to vypadalo, jako by něco chtěl vydávit. Hanka byla toho názoru, že je to od srdce, ale já si myslel, že by se mnou na kole neběhal tak lehce, kdyby to bylo od srdíčka. Tak jsem se stavil u zvěrolékařsky a ta mi řekla: to je od srdce. Udělal Pajdovi krevní obraz, cukrovku nemá a dala mu prášky:Ty musí až do smrti jíst, zdůrazňovala. A tak budeme každé ráno brát prášky. Já i Pajda, ano, jaký pán takový krám, to je ale blbé přísloví…
Svaté Pole
středa 20. dubna 2016
Dnes je hezky a teplo


Dnes jsem objednal v Restauraci ve statku ve Svatém Poli oběd pro 15 lidí, Arnoštka pořádá 1. Května zádušní mši za Karla. Svaté Pole je krásná malá vesnička u Dobříše. Na cestě z Příbrami vezmete výjezd Dobříš-jih a již jste tam. Je to jistý fenomén, že tak malé vesničky v Čechách mají i katedrály. Zádušní mše se koná od 10:30 hodin v kostele a je součástí tam probíhající bohoslužby. Samotné uložení urny se bude konat v úzkém kruhu rodinném.






Kdo to buší tak pozdě?
pondělí 18. dubna 2016
Dnes svítí sluníčko a je čerstvý vzduch

Každý den mi to vyjde tak, že chodím do postele tak v jednu v noci. Pak si třeba ještě chvilku čtu a pak zhasínám. Dnes však počal někdo klepat na dveře. Vylítl jsem z postele a před dveřmi se mi naskytl obraz božího dopuštění. Adrian stál jen v tílku, v ruce držel trychtýř na který byl přivázaný pytlík a mezi nohama se mu válela velká sportovní taška a za ním stál nějaký pán. Byl jsem v nemocnici, hlásil mi. A co ti bylo? Byl jsem ve studiu, já přece dělám již tři roky sportovní box a při tom jsem si vykloubil rameno. Říkám aha, co tu dělá ten pán? Jo, ten chce zaplatit 25 €, to je taxikář. S jednou rukou nemůžu řídit auto. Dal jsem mu tedy peníze a ptám se na co máš ten trychtýř? No, dali narkózu a tak do něj bliji… 

Bác a bum
neděle 17. dubna 2016
Dnes lilo a bylo odpoledne pěkně

Dnes jsme byli zase plavat. Cestou do Spessartu pršelo, ale pak bylo pěkně. Bazény nebyly tolik plné lidmi ale zato trochu přesolené. Nevím jak to tam praktikují: mají mít minerální prameny, ale asi tolik sole z podzemních vod neteče a tak to asi přisolují. Jednoduše to v bazénech pěkně klouzalo. Když jsme se vraceli, počalo svítit sluníčko a u „Jugoše“ nebylo narváno a tak jsme dostali skoro v mžiku jídlo. Shodli jsme se s Hankou bazénu, že máme chuť na játra po anglicku. Zkoušel jsem Hanku v autě, jak se zeptá, zda mají játra čerstvá. Mínila, to se nemůžu ptát, to bych číšníka urazila. Byl jsem jiného názoru a zeptal jsem se. Odběhl do kuchyně a hlásil, že ano, že „Játra jsou čerstvá“ co by také mohl jiného říci. Mně ale šlo o něco jiného. Němci neznají pomnožné číslo. Takže „Sind die Leber frisch“ je nesmysl, leda by se jednalo o játra z několika krav. „Ist die Leber frisch“ je správně, i když to zní dost blbě. A nakonec jsme jeli ještě s Pajdou lesem a já chtěl pejskovi zastavit, aby si mohl očuchat a dostal jsem problém s rovnováhou, normálně, normálně bych přistál na pravou nohu, jenže tam byl Pajda a nemohl pryč, protože tam byla taková malá stráň a tak jsem padl na záda, byl jsem jako obložený chlebíček: dole Pajda pak já a na vrchu trůnilo kolo. 


pátek 15. dubna 2016
Dnes je slunce i déšť
Jistě se vám doneslo, že tu máme opět diplomatickou krizi, ve které všichni přehání. První kdo tu věc trochu přepískal je moderátor Böhmermann. V satirickým magazínu v TV složil báseň o Tureckém presidentu! Odkaz a pokus o překlad se nachází v nadpisu tohoto článku. Druhý přehmat: Turecký prezident zažaloval Německou vládu a i Böhmermanna. Třetí kuriózní povstání: Německo se rozdělilo na dva tábory: má Erdogan pravdu, jo a nebo ne. Nezanáší nám sem cenzuru, kterou si v Turecku již prosadi? Když se mu za pravdu nedá, pošle nám sem milion utečenců, které se uvolnil, za spousty peněz, v zemi dočasně zaparkovat. Mezi tím chytří lidé našli zákony v ústavě z roku „razdva“ které sice nejdou s dobou ale jsou platné: § 103 StGB  uražení veličenstva a ještě jeden podobný. Babo raď! Co teď?
Dnes ve 13:00 hodin vydala Merklová satirika Böhmermanna na pospas soudům.

Skoro nepřeložitelnou báseň jsem na internetu ještě našel. Podle mého je pan Böhmermann trochu padlý na hlavu. Nebo je perverzní? A tady jsme u toho, co je ve vztazích mezi lidmi dost těžké: najít hranici, kde končí legrace a počíná urážka.

Smutná zpráva
čtvrtek 14. dubna 2016
Dnes opět vylézá sluníčko


Dnes ráno zemřel ve svých 93 letech můj švagr a manžel mé sestry, Karel. Měli spolu dlouhá léta harmonické manželství. Ti co ho znali, budou vzpomínat. Zbude po něm prázdné místo….

Jaro ve vzduchu
středa 13. dubna 2016
dnes prší a je chladněji



Jaro je velká událost. Celá příroda se probouzí a jakoby život počínal znovu. My, co žijeme v našem kraji vždy znovu prožíváme ten malý zázrak. Na Kapverdských ostrovech podobný zázrak snad ani není. Je tam doba dešťů, a doba tepla, ale na rostlinách se nic neděje, jsou tam lidé o dost připraveni. 

Kdysi u Karla




Sobotní sešlost lhotečáků v hospodě
pondělí 11. dubna 2016





Ahoj přátelé,  v sobotu jsme  byli  na srazu  Lhotečáků a bylo opravdu plno.  Slávek si musel přivzít pomocnici a to svoji Janičku  protože by to sám nestačil. My jsme všechny pozdravili pokecali, a nakonec si sedli na svá místa . Při našem příchodu totiž  na nás kynul Bandička  Milan Paulín a Vondřička kteří seděli u našeho stolu. Karlík Jansa jako vždy nám vyprávěl o svých firmách a své nemoci. Přinesl si i svou kytaru a my jsme při vzpomínání na jeho dobu  u něho v hospodě ho jen chválili. Bandička prohlásil že jeho život v té době byl jeho hospodou silně obohacen   na  duši i těle. Pepa Máša byl v hospodě bez své Lidušky, a bylo to znát. Byl středem pozornosti většiny slušných děvčat. U našeho stolu se rozpoutala diskuse o politice a jak jinak o imigrantech. Bandička měl dialog a nechtěl nikoho jiného pustit k řeči. Všechno věděl a všechno  znal.
Dokonce nám z jistotou generála řekl jak všechno dopadne.I jinak ukecanej Karlík po chvíli  všechno vzdal. Čím víc měl Bandička pod čepicí, tím  víc  všechno uměl rázně  vyřešit. Jana  nevydrží stále déle sedět, a tak jsme po dvou hodinách šli domu .S diskuse o politice a imigrantech nás brněla hlava ještě v posteli.
Zdraví Vás z dalekých Brd  Z+J

Co to buší na vrata?
neděle 10. dubna 2016
Dnes je jarní krásný den



Dnes je krásný jarní den. Jeli jsme plavat do Spessartu, tentokrát s námi byla i Helena. Celý kraj v podhůří Spessartu byl jako nový. Pestře zbarvený. Jasně zelená tráva, fialky a zlatý déšť. Pak jsme byli zase na obědě a vše bylo jako vždy dobré. Dnes si se mnou hrála Davle, teda kočka z povodí Vltavy. Byl jsem velice poctěn, na mne dosud nikdy neměla čas. Jemně mně fackovala tlapkou a pak mě něžně kousla. Pajda samozřejmě vše s nelibostí pozoroval, ale pak se zase uklidnil…

Selfi
pondělí 4. dubna 2016
Dnes je teplo ale sluníčka je málo

Když jsme letěli zpět z dovolené, tedy v druhém letadle z Gran Canaria, koupil jsem na palubě Markovi voňavku „PACO“, protože pro nás přijel na letiště a já si, podle palubního katalogu koupil selfi. Nevím jak se tomu říká česky. Mají tuto funkci moderní dotykáče a člověk se může vyfotit sám. Jenže je většinou ruka příliš krátká a tak si chytré hlavy vymysleli tyče na jejichž konec se připevní foťák a pak za pomoci Bluetooth se spustí spoušť. Nebo, kdo má zvukové ovlávání tak to s tím „sýýýr“  jde také. Jenže, když jsem to doma rozbalil, byla to náhradní baterie na dobíjení telefonu. Tak jsem to daroval Adrianovi a objednal si tu tyč u Amazon. Tak jsme to vyzkoušeli…



Hudba a život na Kapverdech

Gil Semedo

Nejlepší přátelé
sobota 2. dubna 2016
Dnes je hezky, teplo



Tak jsme měli problémy s Hančiným laptopem, doufám, že již zase běží, má také tu slavnou Desítku. Já ji mám na počítači a je docela dobrá. Ono je to jinak: je absolutně výborná, jen si na ni člověk musí zvyknout. A tak si zvykám.

Asi jsme přivezli slunce
sobota 2. dubna 20
dnes svítí sluníčko
***PALMY***

Dnes je prvně docela pěkně. Je docela možné, že jsme to sluníčko přivezli z Kapverd. Byl jsem teď s Pajdou  u Hanky, nějak jí blbne laptop. Ale pan Krok se na to jde podívat. Instaloval tam tu desítku a nějak to blbne. U mě to běží jako po kolejích.

Konec dovolené

pátek 1. dubna 2016
Dnes prší a je zima

Cesta domů byla dobrá, i když tu byli jisté zmatky. Nejprve mě skoro zapomněli v hotelové hale u počítače, pak jsme byli na letišti dost brzo, pak, když jste urazili 1500 KM na Gran Canaria, čímž v tu chvíli vstoupili na území EU, tak nám kontrolovali pasy. No, zlatý Schengen. Byla tam parta barevně oblečených a zahalených bab s jedním princem ve středu, ten byl také zahalený. Pořád řešili, zda je mají do Evropy pustit či ne. A tím pádem byl velký fofr na další spoj do Frankfurtu. Hanka vždy nabrala rychlost a šla úplně jiným směrem, ale pak vždy došla správně. Kamufluje to prohlášením, že se stará o můj pohyb.