Příspěvky

ŘÍJEN 2016

Pátek v hospodě
sobota 29. října 2016

Zase nepřišli muzikanti. Ono to již jiné nebude. Ale alespoň nás navštívil frajer Míla, v klobouku a v šále, jako velký náčelník…

Zase přišel čas
Dnes je podzimně nevlídno

Léto skončilo, je tu podzim a tažní ptáci táhnou. Včera ráno přišlo psaní, to elektronický, v nemž nás Hančin bratr zve do Ohio . Tak na tři měsíce. Jsme z toho trochu vyšinutí, protože tam kde bydlí, je počasí jako tady. Takže to pozvání nemůžeme chápat jako jarní let za teplem a co bychom dělali v létě tady s naší zahradou?

Gratulace

Jana  připomněla Zdeňkovi jak už dlouho jsou spolu a že nebude  určitě vařit a že se jde na oběd.. Tak jí nabídl
několik možností a ona si vybrala Dlouhou  řeku v Dobříši.

Poslední výlet na kole
čtvrtek 27. října 2016
dnes vysvitlo slunce

dnes dostala Hanka nápad: ne až po obědě, kdy je člověk línej a slunce už pomalu dohasíná, ale před obědem se vypravit na výlet na kolech. A opravdu, měli jsme štěstí. Jeli jsme k dubu a pak na Skalku, odtud dolu do Mníšku, tady jsme projeli několik ulis jak se říká na Kvíkalce a pak u křížku dolů, k novým domkům. Bylo krásně a stromy hrály všemi barvami a jetu takový soukromý výhled na zámek.

Píseň Chlapům nesluší moc pláč

Tahle píseň se mi líbí

Jackson - Johnny Cash/June Carter (Cover by Casi Joy and Woody James)

Čas strašidel
neděle 23. října 2016
Dnes svítilo sluníčko
***VIDEO Čas strašidel*** POZOR, JEN PRO SILNÉ NERVY!!!
Halloween  je anglosaský lidový svátek, který se slaví 31. října, tedy den před křesťanským svátkem Všech svatých, z jehož oslav se v Irsku vyvinul. Dnes slouží v podstatě jen pro zábavu dětí a hlavně podporuje tržbu maloobchodu. Ať tedy žije Halloween ….

Pátek u kytar
sobota 22. října 2016
Ráno bylo 3⁰ a přes den vysvitlo i slunce

Včera v hospodě bylo narváno. Přišel snad i ten, co neměl nohy. Byli tam tři pejskové a Pajda se šel ven urazit, protože Venci pejsek ho nechtěl poslouchat. Vedly se řeči o věcech důležitých, bylo plno smíchu a rozhořčení, ale jedna věc je zajímavá: ráno vždy všichni všechno  zapomeneme. Takže, proč tam vždy jdeme? No protože se nám to tam líbí. Zdeněk má opět počítač, který s ním mluví česky, on totiž z neznámých důvodů najednou počal mluvit jen anglicky a tak mu jeho vnuk, toho času v Austrálii, napověděl, jak se to dá přehodit, no není ten svět krásný?

Tak a je to
pátek 21. října 2016
Dnes prší a je zima

Sledovali jsme přestavbu chaty, kde dříve bydlel pejsek Bohoušek, a dnes jsme zůstali koukat! Nádhera!!!

***VIDEO Cesta do Měřína***

Průšvih
čtvrtek 20. října 2016
Dnes nás sluníčko vylákalo

Dnes ráno nás sluníčko vylákalo na projížďku na kole. Potkali jsme Pavla a ten volal, abychom nepřestávali šlapat, ano, lidé mají o elektrickém kole různé informace. Nejprve jsem udělal okruh s Pajdou, aby o nic nepřišel a pak jsme jeli s Hankou. Projeli jsme celé sídliště pod Křížkem a obdivovali nové domy a výhled na mníšecký zámel, ale byla nám taková zima, že jsme se moc nezdržovali a jeli zase domů. Hlavně nám zalézal mráz za nehty.    Aha a to s tím šlapáním; elektrický motor našich kol se zapne jen v tom okamžiku, kdy šlapeme a někdy je to docela záhul vyjet třeba na Roviny. Mimo tohoto zážitku mi přišel mail dvou roztomilých provinilců, který tady presentuji…

Dnes se staví kanalizace
středa 19. října 2016
Dnes ráno lilo a kolem poledne svítilo sluníčko
Dnes jsme se šli podívat, jak se u Ládíka staví kanál. Ládík mne žádal, abych udělal reportáž. Tak jsme se vydali s Pajdou na cestu lesem a již z daleka jsme slyšeli hukot strojů. Kanalizace se v té malé uličce dělá vrtem, nejprve jede asi 8cm vrták, který sa později asi zvětší na 250cm a tudy půjde voda odpad. Tak jsme se nechali poučit od pánů dělníků. Pak později si mařenka celou uličku předělá, Liduška jí posílá nápady!!!
Teror
úterý 18. října 2016
Dnes je chladno a mlha

Včera večer dávali na ARD totálně povedený experiment. ARD je 1. Německý program a tuto produkci vysílal součastně s Rakouskou a Švýcarskou televizí. V Německu u každého soudu sedí tak zvaní Schöpfe, což přeloženo znamená dobrovolní, civilní soudci, kteří nemají žádné právní vzdělání. Takže jsme se všichni diváci v Německu, v Rakousku a Švýcarsku stali soudci a pomocí zavolání jsme rozhodli, zda je obžalovaný vinen, či zda se má osvobodit.
Nyní přejdeme k vymyšlené příhodě. Cestovní letadlo letící z Berlína do Mnichova se 156 lidmi na palubě je uneseno a terorista chce nechat spadnout stroj do Olympijského stadionu kde sleduje fotbal 70 tisíc diváků. Úřad pro ochranu vzdušného prostoru vysílá stíhačku s pilotem Larsem Kochem. Ten má letoun donutit k přistání, vypálit výstražnou střelu, nebo… letadlo odstřelit. V okamžiku, kdy zbývá již jediná možnost, nechá vláda i úřad pro ochranu vzdušného prostoru pilota, který neustále žádá o povel, rozkaz, ve štychu. Nikdo mu neodpovídá. Musí tedy sám zvážit situaci, postavit 156 lidských životů proti 70 tisícům diváků ve stadionu. Nakonec v poslední chvíli letoun odstřelí a ten spadne do polí. Po přistáni je okamžitě zatčen pro vraždu 156 lidí. Nyní mají  dobrovolní soudci říci, zda je vinen.
Státní obhájce napadá vládu, že nenechala vyklidit stadion a  právník pilota poukazuje na to, že úřad pro ochranu vzdušného prostoru očekával, že mladý pilot letadlo odstřelí, že je jakýsi nepsaný zákon že si to tak na základně představují . Nejvyšší soud nedávno vynesl rozsudek a tím i zákon, že nikdy nesmí být lidský život vyvážen jiným lidským životem. A jak rozhodli televizní soudci?

Všechny německy mluvící země Evropy měly stejný výsledek. Přibližně 20 % označilo pilota za vraha, vinného proti 80% diváků za nevinného. Byl to velice napínavý večer.

Cesta do Voznic
pondělí 17. října 2016

Pracovní nahrávka

Pivovar
neděle 16. října 2016
Dnes je pěkně a slunečně

Dnes se udělal pěkně a tak jsme rychle po obědě vyrazili na kolech na Brdy. Tentokrát jsme nezabloudili. Akorát jsme jednou vjeli sedlákovi do dvora, ale na druhém konci byly vrátka a tak jsme si je otevřeli. Pak jsme se stavili u pivovaru v Kytíně, ještě pivo nevaří…

Vzpomínka
neděle 16. října 2016
Zítra, 17.10.2016 to bude rok, co nás navždy opustil kamarád Venca, věhlasný Wendys. Vzpomínáme…

Kapr u Evy

sobota 15. října 2016
Dnes jsme byli pozváni k Evě na kapra. Byla rybí polévka, smažený kapr a bramborový salát. Jediné co na všem chybělo, že nebyl štědrý večer.
Pak jsme, protože vysvitlo slunko,  jeli zase na kole a hledali spojení mezi Kytínem a Rovinami ale takové, že se jede kolem hájovny a nezahne hned doprava ale ono tam asi žádné takové není. Les jako hrom, a koho jsme nepotkali? Evu s Mílou, šli na houby.

Úlovek paní Duškové

Nejlepší reklama

sobota 15. října 2016
Dnes trochu vysvitlo slunce

Tato nejkrásnější reklama  mi přišla poštou, od Miládky a i od Markéty. Nejkrásnější je, že tam nikdo nic neříká a je tam plno smíchu. Je veselá. Včera v salonu, byli samí civilisti. Nikdo tam nehrál na kytaru a přece jsme se dobře pobavili. Když jsme odešli, Pajda to přehlídl protože běhal venku a pak se dobýval do hospody. Jana ho naštěstí zachránila.

Zazimování
pátek 14. října 2016
Stále pod mraky a zima

Dnešním dnem jsme zamkli léto tak kam odešlo. Již se nám letos nevrátí. Dnes byl den bez deště a město přistavilo kontejner na kytky a tak jsme zazimovali zahradu. Většinu zazimovávala Hanka, já jsem vařil podle Polreicha kachní prsa na pomeranči. Bylo to sice dobré, ale Hanka si stěžovala, že po tom Polreichovi je v kuchyni strašný binec. Ach jo, abych nezapomněl, již týden denně topíme v krbu, je to navečer moc příjemné. Dan nám dal pytel ořechů a tak Hanka po večerech loupá a já si většinou píši román. Mám ho u Zuzany v opravě a několik stránek mi ještě chybí. Tak to musím dopsat dříve, než bude hotová. Koupil jsem si auto-kameru, je to taková hračka, ovšem poslali mi to bez paměťové karty ani se nesnažili v popisu na to upozornit. Ještě že mám těch kamer více a jednu kartu jsem mohl použít. Aha, a vodníka jsem také odnesl nahoru do okna, aby nám v zimně nezmrzl. A pak, ke konci měsíce se jede zase domů. Do Frankfurtu.

Dan měl narozeniny
neděle 9. října 2016
zima a pod mraky

v sobotu navečer slavil Dan a Radek ze zeleného baráčku společně narozeniny. Postavili hasičské  auto ven a do prostoru dali stoly, natazili sud piva a pak opékali pražskou šunku. Dan přinesl plátno a notebook a tak si každý mohl na YouTube vybrat píseň jakou chtěl. Akorát fotky se při osvětlí zářivek nedaly udělat. Je to jako ve strašidelném hradu. Zábava byla docela nezávazná a tak nás udivilo, že jsme přišli domů až ve tři ráno….

Sklizeň

sobota 8. října 2016
Trochu méně prší a i sluníčko se ukázalo
Dnes po ránu svítilo sluníčko. Nebyla to sice žádná velká sláva, ale vylákalo to Hanku na sklizeň jablek. Já jsem předělal poličku vedle krbu a i všelijak jsem se motal kolem domu. Dnes večer slaví Dan narozeniny, je mu kloučkovi již čtyřicet. Tak se jde do hasičárny……

Prší
pátek 7. října 2016
prší
Od té doby, co odjeli Hovorkovi, stále prší. Vzali si pěkné počasí sebou. Je to jako o Vánocích. Nemohu posekat trávu, ani očesat stromy. Tak se nacházíme v modus „čekání“ a neztrácíme naději.

Tady vidíte zaslouženého otce Dana, našeho ajťáka. Bude slavit narozeniny, kulaté…

Řádění divočáků
pátek 7. října 2016
Stále prší ale i slunce se občas ukáže 7⁰

Sotva nastal pocitově podzim, ujali se divočáci kraje. Všude všechno zryjí, nemáme zdání, kdy se objeví v naší zahradě, navíc se roznesla zvěst, že přenášejí nemoc, kterou se nakazí psi a ta není vyléčitelná…

Nechť hoří plamínek naděje na vynalezení léku proti rakovině!

Takové sladké zvířátko
úterý 4. října 2016
celou noc lilo

Nastaly dny, které jsou pochmurné a studené a člověk je trpí, protože jako korálky na šňůrce nás přivedou zase k dnům slunečným. A tak člověk žije ze vzpomínek z léta. Tady například chytil Míla malý takové roztomilé zvířátko!

Déšť
pondělí 3. října 2016
Od rána prší

Tak a máme po létu. Počasí se změnilo tak rychle, že o tom psali i v novinách. Bylo to v sobotu a bylo to na každém patrné. Například Milošek se tvářil jinak, jeho žerty byly jiné, Robert se hned po příchodu schoval, Irenka sháněla noviny, jakoby nám chtěla přečíst nějakou důležitou zprávu a pak si na ně sedla, Pajda odmítal poslouchat na procházce a koně, co nějakou dobu stály u hospody dostaly prudký katar střevní a vypustily to nadělení před našim plotem, no byl toho kýbl. Já jsem nevěděl kdo jsem a Hanka se pohádala s Janou. Říkala sice, že to byla výměna názorů, ale obě dámy mlátily do stolu pěstí jako kdysi Chruščov v OSN a tvrdily, že jedna druhou nepustí ke slovu. Ať to bylo jak to bylo, přežili jsme to a máme tu podzim a zimu a brrrrrrrrrrrrrrr. Nevíte kam se zatoulalo Jaro?

Explosion in Vélez-Málaga
neděle 2. října 2016
Dnes je pod mrakem a poprchává

Včera otřásla kavárnou v jižním Španělsku detonace. Sedmdesát lidí bylo zraněno, dva těžce. Na celé této příhodě je pro mě důležité, že se nestalo nic Robertovi a Karině. Robert je můj synovec a tak jsem mu telefonoval. Říkal, že tam Karina byla s kamarádkou, ale hodinu před výbuchem odešla. Ještě dodal, že v bytě nad kavárnou v době, kdy ve Španělsku začínali, bydleli. Výbuch neměl teroristické pozadí, jednalo se o defektní plynové potrubí. Výbuch se udál v kuchyni, z čehož plyne ponaučení, že kuchař je nebezpečné povolání.

Canada
Přišlo od Ládi

Odkaz: Totální vymývání mozků
Přišlo od zdenka
 Spisovatel a historik Vlastimil Vondruška

Zrcadlení
sobota 1. října 2016
Dnes je ještě teplo a svítí sluníško

Dnes je již zase nový měsíc. Nevíme, co nám přinese, ale s jistotou můžeme tvrdit, že ten co včera  skončil, byl tak krásný, že si to lidé snad ani nepamatují. Pravý Indian Summer, jako bych cítil tu exotickou vůni květin a nekonečných lesů, i řehtání a ržání  mustangů, jak se prohánějí po severoamerické savaně. Byl to velice krásný měsíc a my si ho užili o to lépe, že jsme se proháněli na našich kolech. Poslední výlet, kdy jsme skoro nenašli naše auto jsem asi nastydl a tak se potýkám s nejhorší nemocí, co může chlapa potkat: rýmou.