Příspěvky

ZÁŘÍ 2017






***VIDEO Barvy podzimu- Molýl***



➤Dnes jsme sklízeli jablka
čtvrtek 28. září 2017**ráno bylo mlhavo a odpoledne slunce


➤On ten den vždy přijde. Jedno co, a zdali se na to těšíme nebo ne, ten den přijde rychleji, než se nadějeme. Přísloví mé babičky znělo takto: život je jak lán pole. Zpočátku, když ho obděláváš je nedohledný ale pak na konci, je to jen kousíček pole. Zrovna jako ta jabloň. Když z jara kvetla, nebylo pomyšlení, že se budou sklízet jablka. A přece jsou dnes již sklizena. Přišla nám pomoci Tereza a odnesla si košíček. Jablka jsme uskladnili v přenoskách a naše sousedka Milena si může celou zimu podle potřeby  dojít.




➤Takový smutný den
pondělí 25. září 2017**dnes prší a je tma


➤Dnes zemřel herec Jan Tříska. Již několik měsíců žil v přípravě na natáčení nového filmu, navštívil již dílny, kde mu na míru ušili kostým pro film potřebný a šel si sednout na Karlův most, aby si dopřál rituál, který používal celý svůj herecký život: den před natáčením nového filmu rozjímat nad velkou a symboly i mýty opředenou řekou. Tentokrát mu však tento bájný tok požehnání nedal ale vpravém slova smyslu ho zahubil. Nic nebylo platné že síly, které ho životem doprovázely posadily na vyhlídkovou loď dvojici statečných, kteří ho po pádu z mostu, při nasazení vlastních životů, vytáhli na palubu a podařilo se jim Jana Třísku obživit. Posléze však v nemocnici zemřel. Určitě nepřijel z Kalifornie aby zemřel, ne přijel proto, aby zase hrál v novém filmu…


➤Dnes máme první, podzimní den

➤22.září 2017

➤Chutná houbová ouška

Pakli máte v kuchyni hodně hub:




➤Budovy v Marijánkách
čtvrtek 21. září 2017**Dnes je dusno


➤Dnes jsme neměli žádný program. To znamená, že  se děvčata válela, pak šla Evička na schůzku s kamarádkou a my na oběd, já s Hankou jsme dělali procházku krásnými Marijánkami a obdivovali se architektuře hotelů. Domy a jejich styl se neřadí do žádné kategorie, přesto jsou v Německu lázně velmi oblíbeny a pojmenování jejich stylu je  trochu výstřední. Říká se mu Zucker-Becker Architektur. Tedy  cukrářská! A skutečně, když si dáte práci a pozorujete zdejší žluto-bílé štuky, přijdou vám domy jako umně,  cukrářským pytlem naplněným máslovým krémem, nazdobené dorty. Ve vkusně založených parcích  se tyto romantické hotely jakoby v rozkoši povalují a vždy najdou zalíbení lázeňských hostů. Jedinečná památka Prvorepublikového podnikání!



➤KLÁŠTER TEPLÁ
středa 20. září 2017**dnes bylo deštivo a i slunko vyhlédelo

***VIDEO Klášter Teplá***


➤Dnes jsme původně vyrazili k hotelu Krakonoš, kde se nachází miniatury různých, českých symbolických míst. Třeba Karlstein, nebo Ještěd. Ale nenašli jsme to, neboť jsem měl zcela jinou představu, kde to je. Tak jsme jeli do kláštera Teplá. Nádherné místo! Nejen architektura byla bombastní, ale i místo, kde se klášter nachází a jeho velikost byla překvapivá. Premonstrátský klášter Teplá založil u osady Teplá blahoslavený Hroznata z Ovence, podle tradice roku 1193. Tento český šlechtic a dvořan na panovnickém dvoře se po smrti manželky a jediného syna rozhodl zasvětit svůj život Bohu a roku 1188 připojil se ke třetí křížové výpravě do Svaté země (pravděpodobně k dílčímu tažení Leopolda Rakouského), ovšem po příjezdu k moři si to rozmyslel a požádal papeže Celestýna III., aby ho slibu účasti zprostil Papež mu v dubnu 1191 udělil dispens, ovšem s podmínkou, že na svých statcích založí klášter, což Hroznata posléze splnil. ➤➤Čti dále:
Stavili jsme se na čaj a jelikož byla moje setra u stolu s chodítkem a šla na záchod, vynesl jsem chodítko ven a moji hůl jsem tam zapomněl. Pak, při zpáteční cestě jsme našli ten hotel Krakonoš a tady si všiml, že hůl nemám. Takže jsme se vraceli.








➤Zpívající fontána
středa 20. září 2017**zase je pod mraky


➤Hned první den jsme se byli podívat na zpívající fontánu. Určitě je to hezčí, když je tma a je vidět i hru barev. Netřena se pozastavovat  nad jej krásou, protože ta tu není. Tak třeba v LasVegas je takových mnohých fontánem a hodně větších a jsou prosvíceny i za slunečního svitu. Asi se tam nešetří. Ozvučení je tam bombastické, to se tady, v Mariankách říci nedá. Nejen že se melodie pouště k tryskající vodě nehodí, ještě navíc záznam prská a místy se přehlcuje. Tak to ke světovým lázním…



➤Cheb a lázně Kynžvart
úterý 19. září 2017**dnes svítilo sluníčko

➤Výlet do Chebu se povedl. Počasí bylo také pěkné. Byli jsme i v Německu, dali jsme si švestkový koláč a koupili si čokoládu a ovocný guss. Moje sestra vydatně nervovala, dělala to celý život, proč by měla teď přestat, že ano. Obdivovali jsme v Chebu náměstí a proslavený  Špalíček, což je trochu nesmyslné uskupení hromady domků nalepených na obrovském, prázdném náměstí. Také kostel sv. Mikuláše byl pozoruhodný! Když jsme vyjížděli z historického centra, překáželo mi hromada Německých turistů. Ne že bych  troubil, ale přesto mě ty lidičky obstoupili a mávali a hrozně se divili, že nereaguji, až mi došlo, že mám německou poznávací značku, a že oni to brali, tady 12 KM od domova, jako setkání krajanů. Tak jsem jim zamával a oni nás nechali projet. Ve Františkových lázních pršelo a tak jsme jimi jen projeli. Večer jsem se rozčílil v bazénu. Nefunguje jim proti proud, ačkoliv jsme si ho zaplatili. Plavčík nám oznámil, že ho asi rozbili Rusáci. No ten se divil jak jsem pěnil a hned fungoval! Tedy ten proti proud.


➤Stres a sláva Mariánek
pondělí 18. září 2017**dnes již vykouklo sluníčko

➤Tak jsme  tu. Je to tu stará sláva v mladé ideologii. Stres, to bych nevěřil. V našem balíčku jsme měli možnost přikoupit si podle chuti procedury, ale když jsme tam šli, tak nám řekli, že mají málo personálu a vůbec, co je otravujeme. Personál, co patří k medicínskému praporu je vysloveně nepříjemný  a nepřátelský. Dovedu si tu situaci dobře představit: šéf nepřibere personál a nutí stávající aby makal za dva. Ten se brání a hlásí to zákazníkům. Dlouhodobý výsledek: do Marijánek již nikdo nepojede. Ale naštěstí tu máme opuštěný a čistý bazén, vodní gymnastiku nikdo nevede a tak se tam můžeme celý den vyvalovat. Takže štěstí pro nás, ale pro lázně je to ostuda. Jinak z Mariáek, je tu docela hezký hotel a přímo u zpívající fontány, zrovna jsme přišli. Zítra se pojdem podívat do Chebu, pokud se nemýlím, tak je to Eger, a Eger je také řeka. Tady se jí říká Ohara, nebo Oharka. Krásné jméno, že? Včera mě zastavila babička a že wissen Sie nicht wo hier ein Aufzug ist? Já se tak lekl, že jsem řekl: výtah je támhle!! Tak jsme byli na dortíčku a chystáme se na večeři.  Hanka si lebedí, protože já musím neustále napomínat moji sestru Arnoštku, že nemám čas okřikovat Hanku



 

➤MARIÁNSKÉ LÁZNĚ
neděle 17. září 2017**DNES JE DOCELA HEZKY


   ➤ Tak jsme dorazili do Marijánek. Počasí nám přálo, a hotel jsme našli také dobře, o něm jsme ale věděli, kde je již z minule. Bylo kolem vyklízení auta, najití pokoje, pak kavárny a bez přestávky útok na jídelnu, zdolání lahvičky, kdy se vyskytly potíže, protože Arnoštka nemohla pro její velký nos vypít sklenku vína. Pan vrchní nám říkal, že tu měli hosta ten také měl velký  nos a pil víno brčkem. Byl to pan Kopecký a má tady kousek od hotelu Flora sochu. Zítra se podíváme, zde na té soše má to brčko. Jinak zdravíme touto cestou všechny kamarády a také Milenu a hlavně Pajdu, který dostává papání ohřáté….



Animals
sobota 16. září 2017** Dnes je kolem 10⁰ jako v zimně

Dnes jsme odvezli kola na inspekci. Máme je přesně jeden rok. Když jsme je kupovali v obchůdku v Mníšku, netušili jsme, že pán do deseti dnů umře. Takže jsme ztratili v podstatě všechny záruky. No jo, nějaká detektivní kancelář by něco vypátrala, ale nechceme to lámat přes koleno, kola jezdí a moc jsme si na nich užili. Včera jsme byli na jízdě lesem a dostali jsme se až na pět metrů k srně a mláďatům. Stála na velké cestě a my přijížděli z lesa, což bylo asi neobvyklé, protože lidé na kolech se obyčejně blíží cestou. Pak teprve lehce utekla, žádný stres. Na Chouzavé jsme se pozdravili s oslem, který nám velice nahlas zakejchal.



➤Lidskost
pondělí 11. září 2017**Dnes je podzim
➤Poslal mi Ládík mail, ve kterém se poukazuje na stránky: 



které jsou asi pro většinu populace v české kotlině hrůzostrašné. Trochu jsem se v nich poohlédl a zamyslel se nad tím, proč jsou tu lidé jiní než já? Vždyť jsme se narodili ve stejné zemi, vyrůstali u stejné řeky a měli stejné mládí a ty samé zkušenosti. Jenže pak, když jsme dosáhli plnoletosti, jsme počali žít v jiných světech a udělali si jiný názor. Nechci tu polemizovat o tom kdo má správnější názor, kdo má pravdu to určitě ne. Jen mne zaujalo pár řádků na těchto stránkách, které by si měl každý, kdo chce o této ožehavé situaci mluvit, přečíst. Tady je přikládám:
Lidé se nejvíce bojí toho, co neznají, nebo považují své negativní předsudky a extrémy za znalost celku. Například emigrantů, nebo i muslimů, se bojí lidé nejvíce tam, kde jich moc není, a naopak tam, kde mají osobní zkušenost, taková předsudečná xenofobie a strach není. Dobře je to vidět třeba v rozdílech mezi západním a východním Německem, kde je západ s velkými komunitami emigrantů a muslimů, mnohem tolerantnější, než východ. I v Česku to začíná fungovat, když lidé nestojí proti „odosobněné hrozbě z ciziny“, ale najednou vidí rodinu na nádraží, nebo stojící u odstaveného autobusu, vidí matku, otce, dvě malé děti v ošuntělém oblečení, shánějící pleny… nevidí to, čeho se bojí, ale spíše jim to vžene slzy do očí a změní postoj.



➤Julča
sobota 9. září 2017**Dnes je všelijak ale teplo


➤Včera v pátek v hospodě bylo málo lidí ale zato tři kytary a Zdeňkova basa a zpěv byl velice kvalitní. Druhohlasové expertky s univerzálním jekotem tu chyběly. No, jak pro koho. Ale zajímavou situaci zažil Pajda. Byla tu včera Julča. Julča, to je stará dáma, čerá a kudrnatá jako pudlice, a navíc byla asi po mrtvici, běhala  s hlavou podivně zakloněnou. Velká byla jako Pajda. Nějakým způsobem si vyhlídla hospodskou kuchyň a měla tendenci tam stále běhat. Pajda jí dával na jevo, že tam se nechodí a že tam je v pozoru hospodský, který nemá psi rád a Pajdu již vůbec ne. Julča se vždy před výčepem nechala přemluvit a šla s Pajdou ven, ale u východu z výčepu se hbitě otočila zase šla do kuchyně. Tady statečně hlídal vchod hostinský. Pajda se snažil Julču i postrkovat čumáčkem ale ta byla neodlomná. Nakonec si Pajda skočil na zelený ručník a chvilku odpočíval. Pak ale zase běžel ven a dával na Julču pozor.





➤Podzim je tu
středa 6. září 2017
➤Ačkoliv se to nezdá, máme tu na krku podzim. Počasí si s námi hraje a ani nemyslím  tady u nás v Čechách. Stačí sledovat co se děje ve světě a člověk má takový divný pocit. Jako když jsem byl malý chlapec a pan farář, co docházel z Mníšku do Čisovic na náboženství ve mně vypěstoval strach z různých biblických pohrom.  Když se rozvodnil Bojovský potok, na jehož břehu jsem vyrůstal, měl jsem strach z potopy světa! Tak takovýhle pocity mám, když ve světě řádí to oteplování? Či se tomu dá říci jinak? No člověk si dělá myšlenky a stejně na tom nic nezmění a pravděpodobně to časové rozpětí, kdy na zemi žije člověk je asi velice zanedbatelné, když se na to podívám s nadhledem. Kolik takových civilizací tady žilo? Tak se zase projedeme na kole a les nám spraví náladu, to se mu povede vždy…





➤Život a vodovodní kohoutek
úterý 5. září 2017
➤Zdá se, že tu není žádná souvislost. Ale je! Dovedete si představit, jak takový kohoutek co neustále kape dokáže otrávit život? Byl jsem v poslední době ve vysilujícím souboji s takovým, který kapal. Jistě, je to jako v životě: když kohoutek odvádí svou práci a nekape, tak si ho nikdo nevšimne. Ale v okamžiku když se postaví proti všem zákonům slušného chování, je zle. Byl to ten s modrou čepičkou, tedy ten kterým protéká studená voda. Nenechal se dotáhnout, teprve po skoro znásilnění za pomoci utěrky přestal kapat ale do rána již bylo zase zle: kap, kap, kap! I odhodlal jsem se jednou, že vyměním těsnění. Bylo  tam gumové a tak jsem tam chytře dal takové co vypadá jako povrh od spojky, nebo brzdové destičky. Paráda! Kohoutek  se dal utáhnout a velice lehce a voda nelapala. Chodil jsem po chalupě a nadýmal se pýchou. Asi tři dny. Pak zase počal kapat. Tak jsem tam dal zase ty gumové kroužečky a byl klid. Ale jen čtyři dny. Pak již zase vesele kapal jako by se nic nestalo. Počal jsem přemýšlet, že budu míjet kuchyň ale to při té architektuře co jsme v domě použili to nejde. Tak jsem vynadal Hance. Nepomohlo to. Nakonec jsem se vypravil do Mníšku do instalatérského krámečku a vzal sebou celou tu vložku, která se na jedné straně zašroubuje do armatury a kde se nachází ono těsnění a na druhé straně se nachází kohoutek, který se rukou utahuje. Postěžoval jsme si panu prodavači a on mi dal těsnění s malou dírkou ve svém středu! Takových mám doma plno. Jenže abych je mohl nasadit, musel bych odšroubovat rakovu matičku uprostřed. A to jsem neudělal a s tím byly ty trable. Nechal jsem se poučit. Teď vodovodní kohoutek již druhý den neklape. Paráda. A tady je dobře vidět, že takový malý prevít, když neslouží, dokáže otrávit celý život….
 



Vlastiny obrázky

➤Starý strom
31. srpna 2017**Venku se počíná počasí měnit
➤Jezdíme kolem již dlouho. Vždy profrčíme a jsme pryč. Ale ten starý strom, tedy to co z něj zbylo, je tak impozantní, že jsem si ho včera vyfotil. Vím, že by se dalo podle let zjistit jak byl starý. Ale jisté je, že bude dále někomu sloužit a to možná hodně dlouho.






➤Taková podivná stavba
31. srpna 2017**Venku se počíná počasí měnit
➤Říkal nám tuhle u piva Dan, že za Kytínem směrem na Madlenky je nějaký rondel. Včera jsem si na to vzpomněl. Když jsme jeli z lesa na kolech, hned jsem si toho zvláštního jevu všiml. Jsou to do spirály úhledně naskládané kameny, vyplněné vesměs zahradními odpady. Těžké je teď pro mne rozpoznat, zda ty kameny skrývají ten odpad, nebo zda je odpadu použito aby tam mohl ten rondel vzniknout.