Příspěvky

LISTOPAD 2020

 KONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭UNESENI ⧭Kdo má dnes svátek?  Vzpomínka po eseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznampísní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich  účinků ⧭SEZNAM LETLET Pohádky,Romány,Povídky ⧭šáteček  ⧭všechna videa IT WAS MY LIVE





►Co jsem měl k obědu

sobota 21. listopadu 2020 již mrzne a slunce svítí

 

►Koupil jsem si tuhle pohanku. Za moji profesní kariéru a i jinak jsem tuhle rostlinu neznal a také ji nikdy nevařil. A tak jsem si řekl co jsem zmeškal, mohu dohonit. Nemálo zajímavé je i dozvědět se, odkud přichází název.

Pohanka obecná (Fagopyrum esculentum) je nenáročná rostlina z čeledi rdesnovité, která bývá pěstována jako pseudoobilovina. Pohanka obecná pochází z Číny a svůj název získala díky pohanským nájezdníkům: saracénům a tatarům, kteří rozšířili její semena do Evropy. V poslední době, tedy na počátku 21. století, znovu stoupá zájem o pohanku jako alternativní obilovinu, která má zajímavou dietetickou hodnotu a je vhodná pro pěstování v ekologickém zemědělství. Na internetu je plno receptů, já si vybral pohankové rizoto. Také jsem se pozastavil nad vznikem různých pojmenování. Například slovo němci: tak pojmenovali Slované hordu Germánců co na jejich západní hranici dělali neplechu, a jelikož jim nerozuměli, nazvali je: „nemající řeč-němci“. Různé skupiny, náboženských fanatiků označují vždy ty druhé za bezvěrce, neboť jen ta jejich víra je pravá a v různých obdobích byla každá víra fanatická, i ta křesťanská. No ale teď již dobrou chuť.





 

Nelehký odchod z Bílého domu. Po předání úřadu Trumpovi hrozí žaloby, v záloze má televizi

Přestože sám porážku ve volbách neuznal, je už téměř jisté, že Donald Trump v lednu Bílý dům opustí a předá úřad do rukou demokratů. Po čtyřech letech v čele Spojených států ale jeho odchod z Oválné pracovny nebude snadný. Čeká ho řada civilních žalob, vypořádat se musí i s obrovskými dluhy a na velké změny se musí připravit také členové jeho rodiny, které Trump do vysokých funkcí administrativy obsazoval ve velkém.

Trump opakuje, že volby vyhrál, a vše nasvědčuje tomu, že se křesla v Oválné pracovně jen tak nevzdá. Přesto je jednou nohou v Bílém domě už jeho demokratický protikandidát Joe Biden.

Americká média mezitím spekulují, co Trumpa po odchodu z úřadu vlastně čeká, v mnoha ohledech to ale nejsou zrovna příznivé vyhlídky.    čti dále



►Technologie optických vláken…

čtvrtek 12. listopadu 2020**zima a mlha

 

►Technologie optických vláken nás spojuje s budoucností. Množství dat, které přenášíme na Internetu každý rok rychle roste a naše požadavky se stále zvyšují. Zrychlení Internetu je klíčovým krokem a dozrává čas přejít na optické vlákno, připojit naše domácnosti a firmy na stabilní a spolehlivou síť s téměř neomezenou kapacitou a bezkonkurenční rychlostí. Optická síť nám otevírá svět nových možností jak pracovat, komunikovat, učit se a odpočívat.

Včera byla zavedena u mne a poměrně rychle a bez čekání jsem přejel na nový systém. Dělníci mi radostí zatancovali:

 


Moje kočka se u Sousedovic kocoura vytahovala, že máme „vlákna“ a pak se porvaly

A jaký je? výborný, čistý a rychlý...









 ►Svatý Martin na bílém koni a jeho příběh…

11. listopadu 2020**mlha a zima


VIDEO Přijel Martin…►►

➤Většina dětí zná příběh Martina, který sdílel svůj kabát se žebrákem. Na den svatého Martina 11. listopadu si tento příběh připomínáme. Jakkoli je příběh slavný, je úžasné, že mnozí neznají Martinovu rozhodující roli. Už v jeho době, ve čtvrtém století, byl Martin známý lidmi jako obětavý a velkorysý dobrodinec. Nenarodil se s křesťanskými hodnotami - šlo spíše o nekřesťanské jméno „Martinus“, které mu rodiče dali při jeho narození kolem 316/317 nl. Martinova kariéra byla ve skutečnosti předurčena: byla rodinnou záležitostí. Jeho otec pracoval jako tribun, jakýsi kapitán, pro armádu, a tak Martinus (název je odvozen od římského boha války Marse), což bylo další vojenské razítko - byl automaticky povinen sloužit v armádě. Během mnoha důstojnických cest Martin poprvé v Itálii přišel do styku s křesťanskou vírou. Byl tím nadšený, ale nadále se věnoval svému zamýšlenému úkolu: jako voják v císařově tělesné stráži. Svatý Martin měl životopisce, který velmi rád zdůrazňoval Martinův základní křesťanský postoj. Říká se, že jako voják Martin nikdy nezvedl meč, aby ublížil jiným lidem, ale jen jednou - a to nás přivádí na slavnou scénu. Protože ve Francii, přesněji ve městě Amiens, Martin potkal za chladného zimního dne žebráka. Pokud se tato scéna dnes odehrává znovu, je samozřejmě velmi dramatická. Martin na koni a oblečený v červeném plášti se sklonil k žebrákovi, rozdělil svůj plášť mečem a jednu polovinu dal muži.“Rozhodující pro Martinův budoucí život byl jeho sen. Stejně charitativní, jako bylo Martinovo sdílení kabátu, mu to poté způsobilo tolik problémů. „Musíte si to představit: Martin se vrátil ke svým lidem v armádě s potrhaným kabátem. Zničil vojenský majetek. Martin byl dokonce zatčen.  Pobyt ve vězení musel být osudem, protože právě tam byl nastaven směr pro Martinův budoucí život.A to je část jeho příběhu, na kterou mnozí často zapomínají: Ve vazební cele viděl Ježíše ve snu. Ježíš byl oblečen jako žebrák s polovičním pláštěm a řekl andělům: „Martinus, který ještě nebyl pokřtěn, mě oblékl tímto pláštěm.“ Poté byla Martinovi jasná další cesta života: Od této chvíle už nechtěl sloužit armádě, ale Ježíši.





►Co to bylo?

pondělí 9. listopadu 2020**vlhká zima a mlha

 

►Upadla na střechu větev? Nebo se po ní prohání kuna? Povzdechnu si a jdu projít dům, od krbu až do ložnice pro hosty. Je to cesta dlouhá dvacet pět metrů. Jestli někdo běhá po střeše tímto způsobem nezjistím. Musel bych vyjít ven a tam je tma, zima a mlha. Jakmile otevřu dveře tak se rozsvítí plno světýlek, které jsem tam nainstaloval ještě v létě, když bylo dlouho vidět. Útěk léta jsem tím neovlivnil. Takže ani nevyjdu ven, všichni by si toho všimli. Jo, ale kdo je to všichni? V létě je před domem nával: cyklisti  se opírají do pedálů, maminky do kočárků, lidé chodí na houby, na procházku, na toulky po kraji, nebo do hospody. Teď je tam jen tma a není nic vidět. To co bych viděl, vidět nechci a tak se zase vrátím z ložnice pro hosty ke krbu a usedám  na jiné polovině mé zadnice než jsem seděl před tím a koukám do bedny. Tramp se vzteká, chce ukončit sčítání hlasů, protože právě jich má dost. Je to trapné, jeho vystupování mně připomíná nalitého puberťáka, ba ne i ten by byl méně trapný. Mezitím byl zvolen Biden a Trump chodí třikrát denně hrát golf. Ani mu nezávidím. Nakonec jsem na tom lépe než on. Jestli vylezu na střechu abych zjistil zda tam spadla větev nebo se tam prohání kuny, můžu udělat a nemusím. Mezi tím jsem se položil na gauč do polohy Římanů, když na bílé pohovce ujídají hroznové víno. Říkám tomu římská poloha, mám ještě polohu jednu, té říkám plážová, a ležím na zádech a nohy mám položené na konferenčním stole. Tak se dá vydržet nejdéle. Ale zase se nepohodlně obsluhuje dálkové ovládání. Zato pohodlně vidím na krbová kamna, kde hoří tvrdé dřevo, které jsem zaplatil předloni. Peníze co jsem vydal předloni mě nemrzí a tak si dopřeji tepla. Byly jiné věci, kterým jsem dával přednost, nyní například mám rád když v krbu hučí a já jsem ozařován paprsky ohně za nehořlavým sklem. Teď zrovna nevím jak si mám lehnout a tak jsem se posadil. A vida, skoro jsem na tuhle pozici zapomněl.

Dnes máme druhou špičku pandemie Coronaviru, roku 2020 říkají, že tu ten šmejd bude napořád. Ten vir.  Někdy také umyji nádobí, protože jsem si uvařil a jako všichni kuchaři, jsem bordelář….




 


►Čas se vleče že by měl Coronu??

sobota 7. listopadu 2020**dopoledne slunce odpoledne hustá mlha

 

 

►opravdu se ten čas tak vleče, jakoby měl sám nákazu. Kdyby to šlo tak by musel jít do karantény. Byla by to podívaná: čas v karanténě. Nicméně se to asi nestane a my si budeme muset nadále vymýšlet ubíjení času. Není to zcela jednoduché a pokud sedíš v gigantickém paneláku, kde jsou okolní stěny plné takových zoufalců jako jsi ty, tak to asi nejde. Prostor je stěsnaný a ven nesmíš a tak tě teď mrzí, že již nemáš psa. Se psem se smí. A tak si vymýšlíš. Pozdní odpoledne a večer je televize, ale také se na ni nedá koukat furt. Dopoledne nějaké uklízení, praní a žehlení a mytí nádobí a tak se tu nabízí, si něco uvařit. Musím tady udělal reklamu LIDLu přestože z toho nemám žádný bakšiš, dovede to zahánět nudu. Navštivte kuchynelidlu.cz Je tam spoustu receptů a přesto že nabádají použít produkty které se na prodejně prodávají, klidně použijte ty co máte doma. Já si uvařil rolku z krůtího masa, mají ji již zarolovanou a okořeněnou petrželkou, tak jsem ji na zelenině upekl. Pak jsem si ještě dopřál irský Rumpsteak, pro jistotu jsem ho vyklepal na minutensteak a pak jsem ho jen krátce opekl po obou stranách, jak název nabádá: minutu po každé straně. Zeleninu mají všeho druhu, můj bratr tvrdí, že  výhodnější než čerstvá je mražená. No, méně práce s ní je na každý pád. Takže přeji dobrou chuť a příjemnou zábavu…


 





►Smutný pátek

pátek 6. listopadu 2020**ráno mráz, přes den slunce

 

►Dnešní den, ačkoliv byl pěkný a slunečný, se přesto stal černým pátkem. V noci zemřela naše milá kamarádka, sestra, maminka a pro mne věrná členka brdských Plavců, milovaná Jaruška. Z tohoto místa přejeme upřímnou soustrast všem členům rodiny. Vzpomínku na ni budeme vždy udržovat jako vzácnou květinu, měli jsme ji všichni rádi.



Zrovna tak se v minulém dni odebral na věčnost Standa, otec Roberta co žije v Malagá, Španělsko, Stáni z Kytína  a Honzíka z Denver, Colorado, USA. I tady budeme ve vzpomínkách spjati….






►Robertovy obrazy-podzim

čtvrtek 5. listopadu 2020**ranní mráz odpolední slunce

VIDEO: Robertovy obrazy- podzim►►

 

►Můj synovec Robert žije ve Španělsku, v Malagá. Povoláním je kuchař, dlouhou dobu žil a pracoval v Německu, pak byl několik let na Fuerteventura, což je jeden z Kanárských ostrovů, pak byl několik sezon na Mallorce a teď pracuje v Malagá ve městě na jihu Španělska, kde má se svou rodinou byt. Je to prima kluk a pochází z Novodvorské. Na svém Facebook má sbírku pěkných obrázků (fotek), které jsem si půjčil do mé prezentace. Robíku, zdravím…..








►No matter what i do

 

VIDEO: Jedno co druzí říkají►►

 

Kolikrát se člověk dostane do situace, kdy si musí rozhodnout sám a třeba i proti názoru okolních lidí. Tu nastává tísnivá situace a může se o ní napsat píseň a může se i zazpívat s panem Pavarotti…

 





 ►Dny, co se vlečou, troubím Trýbsál

pátek 30. října 2020**tma, zima, mokro, sychravo, vítr..

VIDEO: Dny co se vlečou►►

 

►Je to dnes taková blbá doba. Ani hezké počasí by ji moc neobveselilo, i když, lepší by to bylo. Nikam se nesmí, hospody a vše, kde se lidé setkávají je zakázáno a tak si sedí každý sám doma a troubí „Trýbsál“ . Chtěli by jste vědět co to je? No to je slovo co jsem si vymyslel. Je to asi pravý opak trumpety co hlásí budíček: tůů tu tu tůů tutu, a  mnohem horší než ta co troubí večerku: tů tůů tů tůů tů tůůů. Trůbsál zní asi takhle: tů tůůůů tů tůůů. Tak takhle to dnes večer vypadá a ještě k tomu je celý den tma. A tak se hodí každá jiskra, která osvětlí tenhle svět. Dostal se mi do rukou povedený muzikantský kousek, kde každý umělec sedí doma sám, ale přes internet dají dohromady pěknou písničku:

Zapal svíčku, pošli světlo naději a do celého světa, pohleď jak se rozzářila tmavá zákoutí…