Příspěvky

ÚNOR 2021











►Dojetí, slzy a husí kůže.

středa 24. února 2021#venku je jaro

 

VIDEO: Encore collabro►►

 

►Bývalo to moje tajemství. Stávalo se mi to při krásných melodiích, při duetech a třeba když se daly do souzvuku velké pěvecké sbory. Najednou jsem měl oči plné slz a polykal jsem pláč. Pak jsem si uvědomil, že naše rodina, když byla v mém věku, neustále plakala. Dnes jsou již všichni po smrti a tak jsem na to sám. V písni co na rozloučenou zpívá Karel Gott se svou dcerkou se v textu nachází „hudba je jedna z těch krás, kdy po zádech běhá nám mráz“. Mně tedy po zádech neběhá ale zato mi vhání slzy do očí. Tato lítostivost přepadá starší lidi a také, to jsem se dočetl, se tímto projevem hlásí Alsheimer. Přesto že mně chvilky se slzami v očích nejsou nepříjemné, dokonce přináší vždy nějaký pocit úlevy, na veřejnosti s tím být nechci. To však přichází z nesprávné výchovy chlapců, protože ti přeci nepláčí. Nepláčí chlapci a nepláčí muži, prý je tato pověra zastaralá a plačící muži jsou zase v módě. Na věci je zajímavé, že přesně vím, co mne dojme a co ne. Na superstáru všech možných národů je to vždy úspěch na jevišti, u hudby je to asi, a tady jsem si jist, že to je vědou podložené“, jsou to určité akordy a jistá skladba melodie, která způsobí běhání mrazu po zádech. A tak se nechme opojit tímto druhem drogy, která je také docela návyková






►Kdo to dělá?

úterý 23. února 2021#pomalu se přibližuje jaro

 

►Mám před domem dlažbu z vymývaného betonu. Mezi touto dlažbou a stěnou domu, je asi taková pěti centimetrová škvíra, do které jsem nasypal takový malý štěrk, ale ano, dá se říci miniaturní. Chtěl jsem aby v té škvíře, která je v podstatě čistá zemina něco bylo. Aby se mi to líbilo. Ale někdo tu je, komu se to nelíbí. Tak jak jsem tam ten štěrk  nametl (a dělám to rok co rok znovu) tak ho zase někdo  vymete. Jestli jsou to nějaká malá zvířátka, která potřebují pěti centimetrový chodníček z hlíny a ne se štěrkem, tak prosím, ať se u mne přihlásí a řeknou mi to. Se mnou se dá mluvit. Ale abych já metl štěrk do škvíry a oni ho zase poctivě a úhledně vymetávali, no kde to jsme? Major Říha z Líní by řekl: nejsme tu u Bucků! Nebo to tu je u Bucků? A tak prosím, kdo to je ať se přihlásí a nebo je to něco jiného a někdo to ví?? Ať mi to prosím poví…….








►Že by jasnovidec?

sobota 20. února 2021#krásné jaro


VIDEO: Předběhla dobu►►

►často a v mnoha případech jsem si musel ověřit, že jsem jasnovidec. Neustále jsem si něco vymýšlel, ne že by z toho vznikl model, tak dalece mě mé denní sny nevedly. Asi tak když mi bylo deset, tedy roku 1955 jsem dospěl k nově nastíněné karoserii mého modelu: bylo to auto, které mělo přední sklo protaženo až skoro k přednímu nárazníku. Pár desetiletí později přišly do výrony auta, která dostala jméno vany. A teď zase něco dalšího: v blázinci kolem elektroaut, když vznikla debata, že auta mají malý akční rádius, napadla mě jednoduchá a rychlá výměna baterii. Nikdo se podle mých rad neřídí a to přesto, že to již tady dávno bylo. 




Dnes slaví své narozeniny kamarád ze Švýcarska, Ladislav
Z tohoto
Místa přejeme vše nejlepší
středa 17.2.2021










Tak tu máme Valetina 2021 14.února, zalitého celodenním sluncem

VIDEO Povídej si s tulipány







►Povídej si s tulipány

sobota 13. února 2021#stále pod bodem mrazu ale slunce hřeje

 

VIDEO: povídej si s tulipány►►

►Dnes je třináctého a to znamená, že je zítra Valentýna a to je důvod, dát někomu květiny či něco takového. Asi se příroda na to připravuje, protože je dnes od rána pěkně, slunečně a po kraji chodí spousty lidí, i dětí co táhnou za sebou sáně a různé tomu se podobající věcí a mnoho lidí se činí na běžkách. A slunce již hřeje. Kdyby na každém kroku nebyla zaparkovaná, odstavená a zašoupnutá auta většinou nejnovějšího modelu, byla by to idylka jako od Aleše. Jenomže on tenkrát ty mohutné SUV kreslit neuměl. Jo  necháme to takhle napsané, nebudeme to rozebírat. Nakonec se někdo přihlásí, že měl tenkrát SUV schované ve stodole. Pod senem. To mi připomíná, že když komunisti zabavili otci velkoobchod, ukradl si tenkrát vlastní náklaďák a ukryl ho ve Voznici pod senem ve stodole. Nic mu to nebylo platné, byl již zapsán v znárodňovacím seznamu a musel ho vrátit. Proč se na takové zla zapomíná a dnešní děti o tom nemají ani zdání? No nechme toho, ještě svítí slunce….

 




►Ten den nastala zima

pátek 12. února 2021#slunce a mráz a krása

 

VIDEO: nastala zima►►

►Chtěl jsem dát tomuto článku takový důležitý nátisk, aby každý, kdo si ho chce přečíst najisto věděl, že je to důležité. Ano, je to důležité a dlouho to tu nebylo: aby napadl sníh a potom dlouhé dny držel, to tu již dávno nebylo. Vždyť to známe: když náhodou nekoukneme na kalendář tak ani nevíme kde jsme. Jaro-léto-podzim-zima vše se to tvářilo jako stabilní čvachto-bláto-sucho a nedalo se před tím utéci. Ale ne letos. Letos máme ideální zimu se sněhem, (sáňkuje se i na Petříně) ale hory jsou uzavřené, hotely také takže se dá jet jen do …… Ale zase se bude něco řešit. Hlavně aby se vše co se dělá zdařilo. Česká republika je pro Němce hrozbou, uzavřela před námi hranice, jsme pro ni zdroj nákazy nejhorší. Tu mě napadá, jak se situace mění před kolika lety napadli Němci  nás? Ano skoro 100 let. Koukám, že počínám být mistr v psaní o ničem, také zábava. Jel jsme dnes po kraji a udělal pár fotek, přikládám.

 






VIDEO: lIDSKOST➤➤

Fotografická mezinárodní soutěž Portrait of Humanity 2021 zveřejnila 30 vítězných snímků letošního roku. Podívejte se na některé z nich.

Soutěž zaměřenou na portrétní fotografii pořádá The British Journal of Photography, což je nejstarší vydávaný fotografický časopis na světě zaměřený na současnou fotografii. Hlavním cílem soutěže je ukázat, že ať už lidé žijí na nejrůznějších místech a v nejrůznějších kulturách, je mnohem více věcí, které je spojují, než které je rozdělují.

 



►Co si dnes uvařím

úterý 9. února 2021#stále mráz a sněhu plno

 VIDEO: Co si dnes uvařím►►

►Dnes již od pozdního rána mám v hlavě, že je neděle. Venku je totiž vše v zajetí sněhu, který nemá tendenci roztát, jelikož mrzne. Aut asi jezdí málo, a ty co přesto opatrně projedou, jsou duchnami bílého prachu ztišené. Nepoužívám označení že je sníh bílý jen tak pro nic, protože Evropu a snad i kousek Čech, navštívil sníh barevný! Ze Sahary se totiž s písečnou bouří přihnal do našich šířek písek a obarvil ho. A tak jsem si řekl, že si dnes něco uvařím. Mám spokojeného strávníka, mého bratra Karla a ten málo kdy vyjadřuje s jídlem nespokojenost. Tak jsem uvařil WOK pánev, jídlo které jsem si sám vymyslel a pro které jsem byl v Clubu proslaven. Kuřecí prsa, všechna zelenina zčerstva ve WOK pánvi orestované a jemně bramborovým škroben zahuštěné, pochoutka.

A moučník? Skleněnou nádobu na pečení vymazat máslem,  vysypat kousky jablek oloupaných a oskořicovaných, zalít těžce tekoucím těstem: dvě vrchovaté pol. lžíce mouky a jednu s mletými mandlemi, prášek do pečiva, dvě vejce a 250gr tvarohu, podle chuti cukr, který se dá zcela nahradit umělým sladidlem. Jablka tímto těstem zalijeme a pečeme. Pohádka!!






►Již jsou to dva roky

úterý  9. února 2021*všude leží plno sněhu a mrzne

 

►17. tomu bude dva roky, co nás Hanka opustila. Tenkrát to byla neděle a svítilo sluníčko. Upadla jsi a ležela jsi hlavou v místě kam svítilo a byla jsi teplá přestože v tobě již nebyl život. Mnoho kamarádů mi řeklo, že jsi to udělala báječně. Jsi pryč a ani o tom nevíš. A nebo víš? Třeba to je jinak, kdo ví? A tak tady na tebe občas myslíme a přejeme ti klidný spánek.