Příspěvky

BŘEZEN 2019


➤KONTAKT     ➤Galerie Fantazie  ➤UNESENI➤Kdo má dnes svátek?  ➤➤Vzpomínka po desti letech-Anička        ➤ Deníček také na Facebook   ➤Seznam písní ➤MUZIKA   ➤Moje recepty  ➤Pony Express-VIDEO   ➤Texty texty   ➤Nalaď si kytaru ➤ Na pokračování Má cesta na západ ➤Seznam léků a jejich účinků ➤➤SEZNAM LET➤➤10. celosvětový potlach  ➤➤Pohádky, Romány, Povídky ➤➤Trampský MAGAZI 





➤Vlasta a Jarda
neděle 31. března 2019**jaro pokračuje
  • ➤Včera jsme se sešli v Davli ve vodácké Chýši. Nebylo to nic plánované a jak to bývá, když se nic nenaplánuje, tak se to povede. Když je Vlastička a Jarda pospolu, vyjde to vždy na staré písně. No není divu, dědek a babka, jo jo. Já mám na tuhle věkovou kategorii jiný názor: pro mne jsou to chlapci a děvčata ale co zmůžu proti celému světu? Takže když mě někdo osolí „dědo“ ani mu již nejedu po krku. Spal jsem v Kodiaq, udělal jsem si v něm postýlku, no jo to bylo v plánu. Jenže byla včera krutá zima a navíc jsem neudělal „zkušební ležení“ a tak jsem byl pořád vzhůru a nakonec jsem to ve 4 ráno vzdal a jel domů. Musel jsem jet přes Zbraslav, protože mezi Čisovicema a Bojanovicema byla uzavřená silnice. Tak tam tudy nejezděta…
  •  




➤Co až odejde ten poslední?
sobota 30. března 2019**krásné jaro
  • VIDEO vzpomínka na Makandu

  • ➤Včera se konal večer zpěvu a kytar v hospodě. Kdo měl nohy, ten přišel. Všichni vzpomínali na Makandu a byl to věru báječný člověk. Za každou cenu a v každé době tichý, usměvavý no jednoduše prima chlap. Mají tady trampové ve zvyku, že když jeden z nich odejde do věčných lovišť, pořádají naň vzpomínkový večer. Je to hezký obyčej a mne to nutí k zamyšlení, co bude, až odejde ten poslední? Dobře víme, že trampové a jejich hnutí je odkázáno k zaniknutí. Mladí kluci, trampíci, jsou velice vzácní, skoro tu není dorost. Tak co bude s tím posledním? Kdo se proň sleze a zazpívá píseň? No, máme ještě pár let ale dřevo v našem lese se kácí čím dál tím více. Tak tady přejeme Fandovi Makandovi krásný věčný spánek..

Vzpomínka na Makandu
➤Zase v krásné Stříbrné Lhotě
pátek 29. března 2019**celý den je jaro

  • ➤Dnes jsem se vrátil domů. Jel jsem prvně s novým Kodiaqem a byl jsem nadmíru spokojen. Má mnohem menší spotřebu a člape jako by byl na kolejích. Má úžasné mediální zařízení, rádio, USB i ještě pamnětovou kartu. Telefon, vše funguje, akorát je to trochu jiné, než u Tiguana. Jsem rád, že vše dopadlo jak to dopadlo a že jsem tím vypůjčeným autem nenadělal žádnou škodu já bych s takovým povozem mohl jezdit v Americe na nějakém ranči a to bych ve všen novinách spustil reklamu, že jedu. Dnes mě předjeli dvě taková auta. Tam si sedí řidič jako na rozhledně a má přehled. Dnes večer se sedí v hospodě a vzpomíná se na Makandu. 
  • ➤Mund gerechte Stücken
  • středa 27. března 2019**zataženo sluníčko jako v aprílu
  • ➤Připravoval jsem dnes v kuchyni salát a hlavou mi šly myšlenky. Jako mladý člověk po vyučení se nemůžeš chlubit tím, že vše víš. Teprve s výučním listem v kapse se staneš odpovědným za svá rozhodnutí a bývá to často jedno z nejtěžších období v životě. U mně byla tato skutečnost nadsazená tím, že jsem zůstal ve Frankfurtu v době, kdy jsem ještě nemluvil německy. To mi ale nebránilo v tom, abych nechodil od prvního dne v emigraci do práce. Jako český kuchař jsem pokulhával v přípravě salátů, česká kuchyně se  tímto směrem moc neproslavovala, alespoň ne v roce 1968. Tak jsem v přípravě salátů opisoval od německých  kolegů, když v tom mě oslovil šéf: tak pane kolego, trháme salát v Mund gerechte Stücken. Teprve slovník, který jsem měl doma, mi toto  šéfovo napomenutí objasnil: listový salát trháme na pro ústa stravitelné  kousky.
  •  
  • ➤Krátký sen
úterý 26. března 2019**zamračeno a chladno

  • Tak jsem si koupil Skoda Kodiaq. Můj miláček Tiguan již se mnou jezdí deset let. A jak to uběhlo a kde všude jsme spolu byli. Na Kodiaq jsme měli s Hankou namířeno již od loňska, chtěli jsme si ho koupit dohromady a dopadlo to jinak. No a teď se bude odhlašovat a na to potřebuji přechodně jiné auto! To co mi paní pokladní přivezla, to se mi ani nechtělo věřit. Všechno je automatické i sedadla nahoru a dolu a dozadu i dopředu. Sotva jsem se vešel do ulice. Jak je to auto pěkné a určitě jsou situace, kdy je takový model nutný, tak já bych s ním nejezdil. Ale dovedu si představit, že je to pěkný vejtaha. Nebo jinými slovy: lovec ženskejch….



➤Setkání v lese
pondělí 25. března 2019**bláznivé počasí zima




  •       ➤Jel jsem včera na kole do lesa. Sotva jsem se přiblížil ke stromům, spatřil jsem ji. Byla to vzpomínka na časy jež dávno skončily. Tenkrát, když přišla, hrála v klubu tenis a trénovala i jiné. Blondýnka štíhlá a pohledná a přesto stála věčně před prosklenou vitrínou s koláči a dorty a teatrálně vzdychala, že je tlustá. V podstatě vyžadovala pozornost a pochvalu. Pak přes jednoho klienta získala šlechtický titul, zůstala však skromná a počala vést vlastní kosmetickou firmu. Dlouho jsme si povídali a byli bychom tam stáli ještě teď, kdyby nebyla taková zima. Moudře jsme řekli, že ty časy, kdy se stávaly jen dobré věci, již minuly. Tak mi to tuhle napsala Vlastička. A tak jsem po dlouhé době zase vidět Evu von R.






➤Brigitte slavila narozeniny
➽VIDEO Brigitte slavila





Smutná zpráva z Brd
sobota 23. března 2019**krásné jaro

V pátek 22. Března po těžké nemoci zemřel kamarád Fanda Makanda civilním jménem František Lehký. Budeme naň vzpomínat čest jeho památce

➤KAMARÁDI,
➤DNES RÁNO JSEM BYL PROBUZEN TELEFONEM A DOSTALO SE MI INFORMACE, ŽE VČERA ODEŠEL DO VĚČNÝCH LOVIŠT NÁŠ KAMARÁD A LEGENDA NEJEN TRAMPSKÉHO HUDEBNÍHO SVĚTA
FRANTA LEHKÝ ALIAS MAKANDA. 
NA TOMTO UVEDENÉM SNÍMKU VIDÍME MAKANDU NAPOSLEDY MEZI NÁMI. CHTĚL BYCH PODĚKOVAT TOMÁŠI TALŮŽKOVI, ŽE SE POSTARAL O TO, ABY FRANTA MOHL BÝT V TENTO DEN S NÁMI A PROŽÍT JEDNU Z JEHO POSLEDNÍCH TRAMSKÝCH AKCÍ, VE LHOTCE V LEGENDÁRNÍ TAVERNĚ. ZDE SPOLU S KAMARÁDY PROŽÍVAL FRANTA KRÁSNÉ A VZÁCNÉ CHVÍLE V KRUHU KAMARÁDŮ.
MAKANDO, NAŠE TRAMPSKÁ AKCE VE SPOLUPRÁCI S KAMARÁDY Z AUSTRÁLIE A USA BUDE STÁLE PŘIPOMÍNAT TVOJI ÚČAST A SPOLUPRÁCI. DĚKUJEME TI !
JINDRA BÍLEK ALIAS PIŠVEJC.



➤V zahradách se žlutí
čtvrtek 21. března 2019**krásné jaro



➤Dnes jsem osedlal drátěného oře, (kolo) a vyrazil do Maintálské prérie. Slunce polilo kraj medovými paprsky a na špičce jazyka jsem cítil starý vánek, jež ve mně vždy probouzel touhu. Bolest po dálkách, pocit že něco velkého mě čeká, že se ještě nenaplnila má doba. Tolik velkých činů a tolik chrabrých skutků a tolik dobrodružství mě tam někde čeká, tam někde.. v dálce! Každého jara se tento pocit dostaví a udeří tak zprudka do mé hrudi, že se až potácím. Kdy jindy žít, než v době kde se v zahradách žlutí zlatými květy, petrklíči i jinými posly jara, kdy jindy žít? Koloběh života se tu roztočí naplno a je třeba se pevně držet abychom z kolotoče nevypadli. Ještě jednou najít cestu do léta, ještě dlouho žít se nám chce, i když z vlaku času již vystoupilo tolik známých a milých, chceme se dále vést. Ještě jednou tam a zpět, tam a zpět a ještě znovu! A to vždy, když v zahradách se žlutí…


➤Jiný svět
středa 20. března 2019**počasí jarní, sluníčko

➤Odjel jsem ze Lhoty a octnul jsem se v jiném světě. Po ukrutném lijáku, který mě potkal když jsem jel kotlem Norinberku, jsem přijel do Frankfurtu, jež již nesl stopu pondělního, předjarního vzduchu. Projížděl jsem kolem Pauluskirche, jež se tvářila tak důvěrně známá a ačkoliv na Berlinestrasse přibylo tolik nového, nezahnalo to vzpomínku na první noc ve Frankfurtu roku 1968. Tolik jsme toho v tom městě prožili až teprve děti které přibyly do rodiny nás přivedli na myšlenku, vystěhovat se na periferii. A tak jsem vlastně vyměnil vzpomínky mladé a bolavé za ty staré a dávno skoro zapomenuté. Tenkrát toho roku 1968 byl Frankfurt ještě vesnička. Za války byly dvě třetiny města  vybombardované a po válce bylo potřeba rychle nové byty a na architekturu neměl nikdo čas. Pak přišel blahobyt a opravily se staré památky jako je Römer, opera, Paulus Kitche a počalo se stavět jinak, tak jak jsme to znali z USA. Ano ve Frankfurtu nám vznikla Skiline jako  v New Yorku.  Postavila se monumentální Evropská Centrální banka, při jejíž stavbě se musela zachovat stará tržnice, protože v ní byli deportováni židé. Frankfurt, moje město…




➤Zasedací pořádek
pondělí 18. března 2019

➤V před mým odjezdem do Frankfurtu jsme měli sezení, na kterém jsme mohli pozorovat u vedlejšího stolu rozkošnou holčičku. Vzpomněl jsem si na Ládíka a jeho přání, aby viděl kde kdo sedí. Nazval jsem tedy video: zasedací pořádek. Ládíku, uvidíš , jak je tvé a Mařenčino místo obsazené. Ovšem to se okamžitě změní, až tam zase vejdete. Již se těšíme na shledání před Velikonocemi.




➤Kamarádi a přátelé
Pondělí 18.3.2019
➤posílám touto cestou pozdrav z Frankfurtu. Dojel jsem dobře, půl cesty  svítilo slunce a půl lilo jako z konve. Těším se na shledání...



➤Miluška slaví narozeniny
čtvrtek 14. března 2019**fouká a je pod mraky
➤Zítra slaví moje nejstarší kamarádka narozeniny. Nálada na oslavy moc není. Míla žije již nějaká léta ovdovělá a já se tím ovdověním asi proslavím. Jsem zase sám. Jsem zase sám a ten život kolem mě běží jako zpomalený film, bez důvodů a plný pochyb. Bez cílů, nadějí a bez radosti. Jenže se tím hořkým údolím musí projít a nikde není kočár s kočím, který by hnal koně úprkem. Musíme se proplížit, přeplout tu slzavou řeku a nikomu nelézt na nervy. No Miluško, nejsem moc dobrý gratulant, ale přesto ti přeji vše nejlepší….




➤Noc bez proudu za 800milonů eur
úterý 12. března 2019**zase svítí slunce



➤Tu noc z neděle na pondělí jsme zažili chvilky hrůzy. Lilo, voda a kroupy byly a hnal se prudký vítr, byla bouře s hromobitím. Asi kolem deváté vypnuli proud. Snažili se záhy o nahození ale vždy to jen krátce zapnuli  a zase to zhaslo. A když nejde proud, nehřeje topení, přesto, že je plynové, protože pumpa se netočí. Nehraje televize to je logické, ale nejde ani počítač, protože tenhle všeuměl ten proud potřebuje také. Laptop jak by se zdálo, ten pracuje, ale jen na oko, zase jede Wiffina takže je také na nic. Kdybychom měli pevný telefon, ten by také nešel, protože ten běží přes internet, i když to pošta tají. Takže aby Milena zavolala, že je celý kraj potmě, na to stačí obyčejný mobil. Pohybová světla na zahradě jsou napájeny solárem a tak ty také fungovaly.
Tak jsem si pustil rádio, protože to mám na baterky. Záhy jsem pozhasínal vše, na co jsem si vzpomněl a šel jsem spát. Když pak ve tři v noci, nebo k ránu, jak se to vezme, spustili proud zapnul se počítač a ten nastartoval tiskárnu, však to znáte, ta je hlučná a já se krčil pod peřinou v domnění, že se někdo prochází po bytě. Vichřice Herwart nadělal po Německu škody za 800 milionu Eur.




➤Sláva v chýši
neděle 10. března 2019**celý den jsou přeháňky

➤Včera slavila Miládka v Chýši narozeniny. Byl jsem tam zavčas a pak před osmou jsem je domů. Je to takoví divné: všichni jsou veselí a je to v pořádku, ale já se necítím dobře. Jako by tam nepatřil. A tak tady  z tohoto místa přeji Miládce vše nejlepší, zdraví a dlouhá léta, k těm narozeninám…. 




➤Kočka má hlad, Kája griluje a nový gauč


➤Mám také mladšího bratra. Přesto, že je mladší je již také v penzi. A tak má teď větší fofr než měl, když chodil do práce. Protože má doma u Mnichova mladou ženu a dítě, nemůže tady u nás na Brdech být pořád. Takže občas přijede a dělá, že je ve fofru. Včera přijel s kamarádem René. Přivezl si nový gauč, aby mohl spát u televize až dorána v naprostém pohodlí. Koupil také vepřové koleno a pozval mě na oběd. Griloval venku a kočka lítala jako pominutá, protože měla hlad. Musel jsem ji hlídat, aby neskočila na vařič. René při tom všem stříhal za domem stromy. René má černou kamarádku ze Zambezi se kterou pořádá Vánoční prodeje té jejich kultury ve vinicích na Rýnu. Teď se ale ze kšeftu stáhla a René má novou dámu, co by si přála, aby ji provezl Kanadou. To jsou ti penzisti: když teda zrovna neumřou, tak dělají jiné blbosti. 



➤8. březen
čtvrtek 7. března 2019**sem tam sluníčko


➤Naše generace to ví. 8. Březen je MDŽ, tedy mezinárodní den žen. V Davelském okruhu známých máme děvče, co má tento den narozeniny a tak si na ni vždy vzpomeneme. Miládko, všechno nejlepší do dalších životních roků. Určitě nám zase zatančíš na stole „botičky do Špičky“. Za komunistů to byl den veřejného, společenského a podnikového ožralství. V dnešní době již nikdo neví, že takový svátek existuje. Snad ani komerce nezjistila že se tu nachází důvod k nakupování, jako to bylo u svátku matek a svatého Valentýna. Ale co není, to se ještě může stát. Tak pakliže předcházíme dobu, přejeme všem ženám hezkého mezinárodního dne žen.



➤Blíží se vichr
pondělí 4. března 2019**dopoledne krásně odpoledne vichr


➤Již od včerejška hlásí silný vítr, nebezpečí na silnicích a tak dále. Měl přijít již v noci, ale trochu se zpozdil a přichází až dnes odpoledne. Proto jsem projel na kole rajonem co se dalo, stavil jsem se u Arnoštky, a u Hovorků abych zjistil, že doposud je vše v pořádku. Konečně jsem objevil zkratku kolem zámku, to jak ještě nemají stromy listy, je všude dobře vidět. Tak jsem narazil na lávku, o které jsem nevěděl. Včera v neděli jsem byl u Jany na obědě, moc jsem si pochutnal Knedlíky kynuté, paráda a vepřová krkovice pečená a prokládaná špekem a cibulí!! Jano moc dobré. Díky za pozvání….







Dnes bychom měli s Aničkou výročí svatby
Bylo to roku 1993 v měsíci březnu dne třetího.
Bylo to v Las Vegas
Bylo by to 26 let.
Bylo to krásné




➤Myslela jsi to vážně?
➤Kolikrát mě napadne myšlenka, zda si ze mě Hanko neděláš legraci. Kdybys alespoň lísteček napsala, nebo SMS posla, měla jsi takový nový pěkný telefon. Zavolat jsi nemohla? Ne, asi ne. Nevzala jsi si ani spodní kalhotky a odešla jsi. Kamarádi mi říkají, že jsi měla krásnou smrt, ji stě ti ji přeji, ale vroucně bych ti ji přál tak za deset let. Dnes jsme byli u Káji na obědě, skypovali jsme s Annabellou, přišel na oběd i Jirka. Arnoštka, ačkoliv byla po obědě z domova, ládovala se jako by dlouho nejedla.  Nakonec si pak napakovala co se dalo. A kde jsi byla ty? Nedá se tomu uvěřit, že již o ničem nevíš, vždyť jsi tak ráda žila? Měla jsi zde vše nepovel a byli jsme tu rádi. Již to leze na třetí týden to jak jsi zmizela po anglicku. Občas si vzpomenu na něco jiného, chvilkami to tolik nebolí…