Příspěvky

LEDEN 2020

➤KONTAKT     ➤Galerie Fantazie  ➤UNESENI➤Kdo má dnes svátek?  ➤➤Vzpomínka po deseti letech-Anička        ➤ Deníček také na Facebook   ➤Seznam písní ➤MUZIKA     ➤Nalaď si kytaru ➤Seznam léků a 
  jejich účinků ➤➤SEZNAM LET➤  ➤➤Pohádky, Romány, Povídky 

Dnes 28.1.2020 slaví 
Annabella 
Narozeniny. Z tohoto místa vše nejlepší






Když je hezky
úterý 28. ledna 2020**prší



Když je na Lhotě hezky tak si vyrazím na kole. Ono je na Lhotě pořád stříbrně, proto se jmenuje Lhota Stříbrná a někdy holt, k tomu svítí i slunce. Vezmu si kolo a jedu. Vezmu si i foťák a když potkám něco pěkného tak to vyfotím. Včera to byl takový pěkný domek u lesa. A tak se  o něj s vámi podělím. Vlastním ho jen digitálně a vám také nic jiného nenabídnu, je to podívání….










➤Kněžna mezi domy
pondělí 27. ledna 2020**slunečno a teplo
➤Je jako kněžna mezi jinými domy. Nevím kdo ho postavil, domnívám se, že patří ke statku, který se v jejím pozadí nachází. Svoje poslání nesčetné budovy stájí a chlévů již  ztratily, ukrývají se v jeho prostorách stará auta, je to velká sbírka. Tak se domnívám, že ve vile bydleli majitelé, kterým statek patřil. Jinak se za minulého režimu v domě nacházel domov pro důchodce. Asi tak před dvěma lety ho počal někdo renovovat a tu se ukázala pravá krása, která se v něm skrývala  již tenkrát,  když byl oprýskaný, šedý a churavý. Nyní je konečně hotov a dají se v něm koupit byty. Jeho krásná štuka je ještě krásněji a mocněji zdůrazněna barvou. Něžnou bílou a jemnou šedivou. Sklepní prostory odkopali, takže se z domu stala tří podlažní skvost, jehož sklepní okna se stala přízemní. Kolem byl zasetý trávník a pozadí byly vybudované úložné prostory pro budoucí majitele. Dům stojí na opačném konci Zámeckého Rybníku, odráží se v jeho hladině zrovna tak majestátně jako Mníšecký zámek. Opravdu krásný kout.





















Mám hospodu a co dál?
aneb Jak může dopadnout nový majitel hospody na rohu co nedává správnou míru
Jistě tě přepadne bezradnost, neboť se ptáš dost pozdě. Nyní jsi majitelem hospody. Právě proto, že jsi byl v hospodě dnes a denně, že to byl tvůj druhý domov, tvá denní zábava, zatoužil jsi ji vlastnit. Nyní přestala sranda.
Pokud jsi ty sám svůj nejlepší host, tak jsi udělal kozla zahradníkem - radši se seber a uteč.


Klidně tam nech všechny investované peníze, protože jakmile tam zůstaneš, bude tě to stát mnohem více.
Budeš denně hostit své kamarády, budeš pít více než dříve, budeš-li mít čas, a nakonec ztratíš i ten tvůj první domov. Pokud v něm máš nějaký živý či mrtvý inventář, tak na to zapomeň, vše bude pryč.  Čti dál➤



Narozeniny
V těchto dnes slavil narozeniny náš kamarád a přítel 
Miloš
Přejeme z tohoto místa vše nejlepší, hlavně zdraví





➤Jak na Sázavě klapalo okénko
24.1.2020
➤Tu příhodu s tím okénkem vám musím napsat, neb se stala celoživotním milníkem, znamením a tajnou výzvou k neutuchajícímu smíchu. Kdo tu historku neznal, byl prostě mimo.
Na konci devítky jsme se rozutekli všemi směry. Tony se šel učil k poště věšet telefonní vedení, plešoun George na průmyslovku, Jery se učil zedníkem a bručoun Gianni také něco dělal ale co, to jsem zapomněl. No, a já jsem šel do učení na kuchaře. Všichni měli přezdívku a na mne zapomněli. Horečně jsem přemýšlel, jak bych se mohl jmenovat. Mé trýznění ukončil přítel mé mámy, když jednoho dne, jsa u nás na návštěvě, položil na stůl Ameriky z tuzexu: Winstonky. Od té doby jsem se jmenoval Winston.
Jistěže jsme se časem rozpadli, zapomněli na sebe, ale těch prvních pár měsíců po posledních prázdninách jsme se stále scházeli na známém místě: u hospody na náměstí. Truchlili jsme po starých dobách.
Jednoho odpoledne, byl to tenkrát takový krásný podzim, povídá Tony: "Winstone, říkal bručoun Gianni, jestli bychom nejeli tento víkend k nim na chatu?" Podlomily se mi kolena: "Rodiče bručouna Gianniho nás ještě nikdy nenechali jet na chatu!!"
V našich očích to byli fajnoví reakcionáři, kteří měli doma v obýváku sekretář plný věcí z Unry, včetně Chesterfields cigaret, i nouzových balíčků železné zásoby, kde nechyběl, mimo jiných pochoutek našemu tehdejšímu světu nedostupných, i toaletní papír. Navíc měli honosný dům, dvojdomek a ne jako rodiče Tonyho či plešouna George, pouze řadový. Vrcholem všeho byla chata na Sázavě, o jejíchž kapitalistických krásách jsme zatím neměli zdání. Čti dál




➤Vzpomínka na Myšáka
23.01.2020
➤Jistě jste již o něm slyšeli a já zajisté nejsem první, kdo o něm píše. Když jsem ho viděl prvně, stál jsem na střeše chalupy a házel staré tašky do valníku, který mi tu přistavil sedlák.
Jsa člověk šetrný, všiml jsem si, že je rozhazuje po polních cestách, když i jeho traktor počne zapadat až po nápravu do bláta.
„Sousede,“ oslovil mne starý muž, odhadoval jsem ho tak na dost přes sedmdesát, „co děláte s těmi taškami?“ Chlapík to byl statný, s mohutným knírem a vlasy mu vlály v jarním vánku.
„Házím je do valníku, sedlákovi se hodí,“ řekl jsem slušně. Chalupu jsme měli teprve dva roky a tuhle postavu jsem tu ve vsi ještě nepotkal.
„Mně by se hodily také, mám na střeše ty samé, ale některé jsou již dost špatné!“
„A ty moje jsou dobré?“
„No to bych řekl, vy myši všechno vyhodíte, takový krásný tašky…“ Měl jsem slitování se starým mužem, a tak jsem svolil: „Tak si je, dědo, vezměte!“
„Říkejte mi Myšák, a co za to budete chtít?“ Zapnul jsem svého obchodnického ducha a povídám: „No… nic!“
„Tak to jo, to je slušná cena,“ souhlasil děda a odešel. Za chvíli se vrátil s trakařem a já počal házet tašky, které jsem uznal za dobré, dědovi, který je chytal rukama. Rychle materiál ohodnotil, buď uložil na trakař, a nebo hodil do valníku.



➤Láďa popelnici nezaplatil
středa 22. ledna 2020**slunečně a teplo
➤Dnes jsem si našel čas jít na radnici a zaplatit popelnici. Když jsem tam dorazil řekly mi dvě ochotné dámy, že slečna co popelnice zpracovává má polední přestávku a že přijde až v půl. Koukl jsem se na hodinky a do půl chybělo půl hodiny. Řekl jsem si, že radši počkám, protože by se klidně mohlo stát, že bych si letos na popelnici již nevzpomněl. Tak jsem jel do altánku pro vodu na čaj, do uhelných skladů pro brikety a k pumpě natankovat. Pak mi zbyla ještě čtvrt hodina a tu jsem trávil tím, že jsem si uklízel palubní deku v Kodiaqu. Asi za pět minut půl jsem již čekal před příslušnými dveřmi. Klíče trčely v zámku kanceláře a vevnitř nikdo nebyl. Byli jsme v tu dobu již tři penzisto a rozhořčeně jsme komentovali situaci, že slečna ještě nepřišla a to bylo již tři minuty po půl. Pak dorazily dvě slečny ze sousední kanceláře a tak jsme na chodbě byli již v pěti. Tři penzisti a dvě zaměstnankyně městského úřadu. Kde asi je slečna od popelnic, když má klíče z venku?? Ve dveřích do chodby. Třetí penzista hlásil tomu druhému, že nebude předbíhat, že si to tu jen prohlíží. Řekl jsem mu s úsměvem, že si to hlídám, byl jsem ten druhý. Pak najedenou slečna přišla a nemohla najít klíče, protože ty jedna z těch dvou úřednic ztopila.  Když se klíče konečně našly a ten první penzista byl odbytý, stál jsem konečně v kanceláři a pozoroval slečnu jak bojuje s počítačem. Konečně pojmenovala  věc, která ji trápila: vy jste tu včera již zaplatil?! Ale nezaplatil, bránil jsem se. Včera jsem chtěl platit, ale protože jsme byli plavat, nechal jsem to na dnešek. Ale Láďa byl zaplatit popelnici. Mezitím jsme se přesunuli do pokladny, která byla na druhé straně chodby. Paní pokladní na mne vyvalila oči pravíc, že tu včera byl pán a ten platil třikrát popelnici. Jmenoval se pan Novotný, ostře se mně dívala, jakoby mne přistihla při čůrání na školku. Já žádného pana Novotného neznám, bránil jsem se popravdě. Byl jsem však tak zmatený, že jsem pro jistotu zavolal Láďovi, zda snad proboha tu popelnici za mě nezaplatil. Nezaplatil. Pak se dámy rozhodly, že si tu záhadnou zaplacenou popelnici poznamenají na papírek a pak to někdy vyřeší a konečně si ten roční poplatek ve výši 700 KC ode mne vzali. Známku jsem dostal a stvrzenku také….




➤Smrdící slovo?
čtvrtek 16. ledna 2020
➤Chtěl bych se tu zamyslet nad mozkem. Lidským mozkem. V době když jsem počal žít v Česku na stálo jsem se s tím slovem prvně potkal. Bylo to v okolí internetu a při nákupech přes internet. Bylo to slovo, které mi připadalo v souvislosti s českým jazykem podivné. Manuál. Je to jméno pro označení návodu k použití, neboli německy Gebrauchsanweisung, instructions for use, v angličtině.  Nemohl jsem si na to nové slovo zvyknout, jako by bylo smradlavé a na dálku páchlo. A tak jsem ho vždy zapomněl. Stále si však naň nemohu vzpomenout, jako by ho mozek neustále vyhazoval do koše. Hledal jsem tedy tak zvaný oslí můstek. To je pojmenování pomocného slova na upamatování si slova manuál. Dal jsme si do paměti slovo manuálně že to mě přivede k slovu manuál. Byl jsem v tom okamžiku hrdý na mojí chytrost, jenže jsem se dost zmýlil. Druhý den jsem si ani na manuálně nevzpomněl, jakoby můj mozek systematicky mazal stopy, které by mě přivedly k slovu Manuál. Docela by mě zajímalo, zda jsem v tom na světě sám…





➤Kalendář na 18.února 2019
čtvrtek 16. ledna 2020** je nad nulou a klidně
➤Dnes mi u stolu při ranním čaji padl pohled na zeď za židlí, kde sedávala Hanka. Měla tam vyset kalendář a každý týden obracela list. 18. února 2019 bylo pondělí. Den před tím, tedy 17.2. jsem ji našel ráno v kuchyni na podlaze již studenou. Musela tudíž ještě stačit odháknout týden! Proč to neudělala až večer, nebo teprve v pondělí?? To se asi již nedovíme. Každý máme na vše nějaký systém.  





Aničko
Dnes. 15.1.2020 to bylo 11 let, co jsi se rozhodla odejít z tohoto světa. stále vzpomínáme







Na výstavišti
středa 15. ledna 2020**je slunečně ale mrazivo


Dnešní ráno bylo pikantní od samého počátku. Po dvou hodinách spánku mě přišla zbudit Anička. Nechtěl jsem dělat vlny, jak to dělá Jana když jí Toník schová bramborový salát, a řekl jsem: „já už stávám!“ neřekla ani slovo a přelud zmizel. To jsem ještě netušil co bude dál. Do zastávky autobusu jsem dorazil o hodinu dříve, Miloš kolem mne běhal, neboť asi dobře věděl, že autobus nepřijede a tak mně chlácholil: „ono něco přijede“ Sandy, fenka si z toho nic nedělala dělala si její kšeft. Pak přišel Dan a poradil mi abych zavolal Láďovi abych věděl co a jak. Vezl totiž Honzíka do školy. No, měl jsem přijít o hodinu později. A kam jsme jeli? S Mařenkou a Láďou na výstaviště v julděfuldě,  na výstavu, která právě přicestovala z Dubai. Bylo v ní vše o letech do vesmíru. pak jsme byli na kachně u Číňanů. Byla dobrá…



 

Sranda musí být






➤Co souží naše město
Mníšek pod Brdy



➤Rok začíná slibně
neděle 12. ledna 2020**dnes svítí slunce

➤Pátek se konal, ne že ne. Dokonce se sešli i kamarádí ze sobotního hraní. Včera se konalo rozjímání o turnaji stolního tenisu, neboli ping pongu. Trochu jsem byl nesmělý, protože máme jen jeden stůl, ale Zuzana řekla že to nevadí, alespoň to bude trvat déle. Oproti bývalému vedení, které se staralo o to aby  do lokálu nikdo nechodil, má to nové úplně opačný zájem. Tak to je dobré, je to v našem zájmu. Dnes jsem zase vyndal kolo a jel jsem na Skalku a poprvé se mi povedlo, že jsem vybyl  baterii. Takže to je pak šlapání dřina, protože je to kolo dost těžké a navíc tam nějaká elektronika brání k totálnímu vypnutí motoru, který má, mimo to že podporuje jízdu, ještě jednu vlastnost kterou, nařídila legislativa: nejezdit rychleji než 25KM za hodinu. To by se pak nesmělo do lesa a byla by to motorka! No dobře, tak elektrická. Měl jsem se setkat s Danem a jeho rodinou, ale nenašel jsem je. A kolem stánku s pivem bylo plno. Kluci tam nehráli, byla taková kosa, že by jim umrzly prsty. Teď nevím, jestli jsou prsty živého či mrtvého rodu…







      




➤Mše pro Arnoštku
úterý 7. ledna 2020**svítí slunce
➤V úterý 7. Ledna se konala v domově důchodců mše za Arnoštku. Vzpomínalo se též na Květoslavu. Všichni se přišli rozloučit a pan farář celebroval velmi hezkou mši svatou. Říkal, že je teď Arnoštka v království nebeském. No kde by mohla jinde být. Je v tom království kam odešli všichni a i my tam odejdeme, je tam odkud se nikdo nevrací a pozemská útěcha není funkční, musí být nebeská. Mně je vždy nejvíce líto toho, co se vždy ztratí, toho bohatství co není hmatatelné. Vědomosti, dovednosti se musí lidé vždy zase učit od počátku, mluvit mnoha jazyky zrovna tak. Tak se tam v nebi mějte dobře, je vás tam již dost…..



Dejte mu čas!!
slovo obyčejného penzisty

My, obyčejní lidé, bychom se měli naopak snažit Babiše udržet v politice co nejdéle, protože zatím je jediný, kdo zachraňuje naše miliardy pro obyčejné občany tohoto státu. On sám je nepotřebuje. ...






➤Nový začátek
neděle 5. ledna 2020**krásné slunce a mrazík
➤Včera večer se počalo hrát v hospodě ve větším počtu. Přišli kluci, co se schází na Skalce. Že prý za současné přívětivé hospodské by chodili dvakrát do měsíce. Tak to by nám vyhovovalo. Naši kluci to již každý týden nezvládnou. Takže by se hrálo jednou v pátek a jednou v sobotu. Je to Zuzanin první velký úspěch jak nalákat zákazníky. Je to dobré, hospoda zase žije. Samozřejmě držíme palce, aby to neustále vzkvétalo. ➤V pátek se konala zádušní mše v kostele v Mníšku. Byla věnovaná vzpomínce na Arnoštku. Pak jsme šli do restaurace u Káji Maříka, kdy jsem zažil příjemné překvapení. Jídlo si každý obědval sám, vše bylo rychle servírované a bylo moc chutné. I talíře měly světovou úpravu. Všichni byli spokojeni. Lze doporučit dále.


 



Dnes opět přišli roztomilí tří králové
Neděle 5.1.2020**je mrazík a svítí slunéčko