Příspěvky

LEDEN 2019

➤KONTAKT     ➤Galerie Fantazie  ➤UNESENI➤Kdo má dnes svátek?  ➤➤Vzpomínka po desti letech-Anička        ➤ Deníček také na Facebook   ➤Seznam písní ➤MUZIKA   ➤Moje recepty  ➤Pony Express-VIDEO   ➤Texty texty   ➤Nalaď si kytaru ➤ Na pokračování Má cesta na západ ➤Seznam léků a jejich účinků ➤➤SEZNAM LET➤➤10. celosvětový potlach  ➤➤Pohádky, Romány, Povídky ➤➤Trampský MAGAZIN


➤Heute hat Annabella Geburtstag
Montag, 28. Januar 2019**obleva a zataženo
➤Liebe Annabella, Du hast Heute Geburtstag. Wir wünschen Dir von hier Alles Gute, viel Gesundheit  und Glück, und mögen alle Wünsche in Erfüllung gehen.
Das alles wünscht dir Dein Vati und Hanka
Koncert kleine pianistin


 
➤Večer v Čisovicích
neděle 27. ledna 2019**obleva i sluníčko
➤Zuzanka ve vlastně ušitých šatech

➤Včera jsme byli v Čisovicích u Jirky a Zuzany. Ten večer před tím byli všichni na maturitním plese malé Zuzany. No že by byla malá to se již říci nedá, již jí bylo osmnáct let. Zuzanka má tři sestry všechny jsou hezká děvčata, musel to být krásný večer. Zuzanka měla na sobě šaty, které si sama navrhla a ušila, což bylo daný školním úkolem. Bude z ní návrhářka módy. Zamozřejmě nebyla žádná doma. Kdy by se měly holky toulat, než teď, když jsou mladé. Měly doma hada kotě. Jeden z přítelů šel dělat na pohřební službu, tak to bylo také téma k hovoru. 

Dále jsme pak studovali ty kopřivy ze kterých  se dělalo vlákno a pak se tká krajka. Všechno je součástí školního projektu. Také se to zobrazí v maturitě. Zuzančin přítel v momentě studuje v Brně tak mají mladí problém odloučení. Všichni ho známe, kamaráda je to dlouhej Dartaňan. Byli jsme na představení v loni na podzim, ve Švandově divadle. Zuzana upekla a pak jsme koukali, který dům je ve vsi na prodej. Ne, že bychom něco kupovali.
➤čtyři sestry: Bára, Zuzanka, Markéta, Kateřina


➤Zuzana matka s hadem


➤Otec Jirka
➤Strejda Kája



➤Kdo ruší medvědí spánek?
sobota 26. ledna 2019**stále sněží a mrzne






➤Včera se zase zaplnila naše hospůdka: bylo totiž důležité jednání. Přijel dokonce i Jindra  Pišvejc aby zorganizoval vyvěšení pamětní desky na oslavu a na připomenutí 100 let republiky, Československého trampingu a Americko-Australského Ponny Expresu z let 2017-2018. Obou akcí se Jindra osobně zúčastnil a s velikým úspěchem reprezentoval české kamarády jak v USA tak i v Austrálii. Pamětní deska se bude věsit  a slavnostně odhalovat v pátek 22. Února, letošního roku. Takže se budou muset chlapci probudit ze zimního medvědího spánku a navštívit Stříbrnou Lhotu. Všichni přislíbili účast. Mimo zpěvu a hry na kytary se budou promítat zážitky těchto slavných dnů.



 

➤Není o čem psát? To by se jeden divil.
čtvrtek 24. ledna 2019**zase z černých mraků padá sníh


➤Jsou tací, co nevědí co napsat. Jednoduše se v jejich životě nic neděje. A zase jsou tací u nichž se toho děje hodně, ale nic nenapíší. A pak je tu ještě moje kamarádka, které jsem slíbil, že ji nikdy neprozradím, která ovšem stále o něčem píše, protože se v jejím životě právě furt něco děje. Určitou zásluhu na tom má její manžel, který svou pasivitou vyhání kolem žijící k výbuchům:
 Tady vám předkládám její poslední zážitek. Příběh by se mohl udát i v Mníšku pod Brdy, ale pro utajení hlavních postav ho přesuneme do Tramtárie!
Ahoj miláčkové moji,
odumírání mozku pokračuje pekelnou rychlostí, ale člověk si toho všimne pouze ve výjimečných situacích. Opět malý příklad ze života u Cenzura tajné: koupila jsem u Nováka extra párky. Není v tom glutaman a docela mi chutnají (samozřejmě že už to není co bývalo, ale co se dá dělat). Tak jsme se rozhodli s Cenzura tajné, že si je dáme v úterý k večeři. Párečky se ohřívaly, talíře a příbory byly připravené a já vzala do ruky láhev s hořčicí a koukla se na datum spotřeby. Jakmile jsem si ho přečetla, zatmělo se mi před očima a už jsem jela: Cenzura tajné to je fajn, že jsi přinesl tuhle hořčici, ale už je  prošlá, ta už to má dáááááááááááávno za sebou. To já jíst nebudu. Cenzura tajné s klidem sobě vlastním odpověděl: „hm“. Tak jsem dala na talíře jinou hořčici a On povídá: já jsem chtěl kremžskou. To jsem neslyšela, ale je prošlá. BYLA do června 2020. On na mě mlčky zíral a nevěřil svým uším a pak povídá. Tak to snad ještě není prošlý. A v tu chvíli mi to došlo. Vždyť on je teprve rok 2019 !!!! A takhle to mám teď pořád:):):)



➤A 3 ll. Patro
sobota, 19. ledna 2019**mrzne a svítí slunce


➤Jsem si jist, že nevíte co dnešní nadpis znamená. Také bych si
sám od sebe nevzpomněl i když to byl pojem, který jsme v jisté době a v jiném času používali skoro denně. Byla jsem v A 3 ll.patro, měli jsme zmatek, staniční říkala, že vás přijme, sdělila nám jednoho dávného dne matka, když jsem měl s bratrem rýmu a kašel. Ano mami, jůchůů, hlásil se malý bratr. Tak abych nenatahoval: A 3 ll.patro je jeden z pavilonů Thomaeyrovi nemocnice v Krči. Staniční byla představená naší maminky, která na tomto oddělení jako zdravotní sestra pracovala. A protože byla matka samoživitelka a já s bratrem dostali rýmu, přijala nás vrchní sestra na oddělení, aby nemusela máti zůstávat doma. To si jistě dovedete představit, jak jsme byli středem pozornosti mezi sestřičkami.   Tenkrát to bylo spálové, infekční, uzavřené oddělení, takže naše rodina přicházela denně, prostřednictvím máti do styku se spálou a byl paradox, že    jsme tu nemoc nikdy nedostali. A jak jsem se zrovna dnes dostal na toto téma? Byl jsem  na krčním v Příbrami. Pan doktor se mi podíval na ten můj chrapot a říká: je tam cista, zdáte Thomaeyrovu nemocnici? A 3 ll.Patro? Budete se divit, pane doktore znám. Moje maminka tam do roku 1966 pracovala na spálovém oddělení. Jo, jak ty roky letí….


➤Kam se pojede?
pátek 18. ledna 2019**čerstvý sníh a sluníčko
➤A zase se naskytuje otázka: kam na dovolenou. Není to jednoduché, když se nám k rozhodnutí staví tolik „ale“ Tak dlouho letět nechceme, tam obyčejní lidé mají bídu a tam jsou nepokoje nebo zemětřesení. V loni jsme si zahrávali s myšlenkou letět do Spojených Arabských Emirátů, do Dubai. Shodou okolností tam chtěli v loni na podzim  letět Dernerovi. Tak jsme si včera řekli, že se stavíme na Rovinách na oběd a zeptáme se, jaké to bylo. Když jsme se blížili k jejich restauraci, potkali jsme Dana. Byl tam na obědě a hlásil nám, že mají nával. Sedli jsme si, objednali a když kolem běžela paní Dernerová, hlásili jsme, že s ní chceme mluvit. Co budete chtít, ptala se ve fofru a tak jsme řekli, že mluvit o dovolené.  Pak když se nával utišil, přišla k nám a ptala se: tak už jste o naší dovolené také slyšeli? My ovšem o ničem nevěděli, a tak nám vyprávěla tu jejich anabázi. Když šel manžel do baru pro nějaký nápoj, upadl a zlomil si kloub u nohy. V tu ránu měli po dovolené, organizovala se doprava zpět do Čech, v letadle osm míst pro ležícího pacienta, operovat v Dubai nebo v Praze atd. Ještě že si udělali zdravotní pojištění. Dovolenou přerušili a tak jsme skoro zapomněli, co jsme chtěli vědět: je tam hezky? Ano, byli tam již podruhé, je tam příjemné klíma, teplo, Arabové se do obsluhy hostů nepletou, dělají to vše Indové. Koupat se můžou ženy i v plavkách, je tam čisto a světová kuchyň a i alkohol se tam běžně pije. A především: je to letecky pouhých šest hodin letu.  Tak jsme se dozvěděli nechtěně o trápení manželů z Rovin při dovolené v Emirátech. 



➤Opět jsou ukradeny mail adresy. zde se můžete přesvědčit, zda jsme postižen:

       ➤➤Vzpomínka po deseti letech-Anička 




➤Kdo seje vítr, zklízí bouři

úterý 15.1.2019**mrazivo a slunečno

➤Něco předstírat, oblbovat a manipulovat se nevyplácí. Česká media lžou obyvatelstvu o situaci utečenců v České ropublice. Přesto že tu skoro žádní nejsou, mají obyvatelé hrůzu a strach, že by mohli přijít. A proto může vzniknout tato šílená kauza: 
Pražské vrchní státní zastupitelství obžalovalo z teroristického útoku a z vyhrožování teroristickým trestným činem staršího muže, který podle kriminalistů pokácel dva stromy na železniční tratě. Jeho motivací bylo vyvolání strachu z muslimů. Obvinění se týká jednak nastražení vzrostlých stromů na koleje na Mladoboleslavsku, jednak šíření výhrůžných letáků, v nichž pachatel předstíral, že je vyznavač džihádu a plánuje útoky na české občany.V případě prokázání viny hrozí obžalovanému pět až patnáct let vězení. Server Lidovky.cz dříve napsal, že obviněnému je 70 let. Kauzou se bude zabývat středočeský krajský soud. Obviněný je rodilým českým občanem, jehož motivací byla snaha vyvolat mezi obyvatelstvem obavy z muslimské migrační vlny a z páchání teroristických útoků.






➤Slávek slavil narozeniny
sobota 12. ledna 2019**sněhu plno a sluníčko


➤Včera se v hospodě hrálo a Slávek slavil narozeniny. Udělal pohoštění a jak to u gastronomické profese bývá, nemohl
si vzít volno a tak pozval rodinu aby slavila s námi. Má dvě roztomilé dcery veselá vnoučata a jedna dcera ten večer obsluhovala, což podle toho jak se k tomu stavila, určitě nedělala prvně. A tak všichni měli požitek: my, že jsme viděli pěkná děvčata, a Slávek, že měl rodinu pohromadě. Udělal také přepychové občerstvení a
všichni se dobře bavili. Venku byla vánice a sněhu tolik, že kamarád Zdeněk nemohl opustit Písky pro závěje. Takže se oslavy nezúčastnil. Protože Slávkovi bylo 66 dostala oslava jméno  „Route 66  USA. Tady je podoba náhodná, skutečná Route 66 je devadesát let stará.


 Dodatečně přejeme Slávkovi, z tohoto místa, vše nejlepší k narozeninám.







➤Kalamita
čtvrtek 10. ledna 2019**je plno sněhu a slunce

Pohled z ložnice k Radkovi

➤Tak tu máme kalamitu. Sněhovou. Na Rakousko Bavorské hranici to stojí lidské životy. Dělají se laviny, které zasypávají lidi, neustále padá sníh, na střechách domů je i dvou metrová vrstva, musí se sklízet, jinak by se střechy propadly: toto vše zůstávalo zdejšími sdělovacími prostředky utajeno, až teprve teď kdy se kalamita dostavila i do Čech, se o tom mluví. A tak jsem si vzpomněl na příhodu, která se mi stala ještě v době, kdy jsme jezdili pravidelně do Rakouska lyžovat. Byli jsme celá parta a naše rodina tam byla také početně. Bylo krásně, lyžovali jsme běhali na běžkách a každý večer jsme byli v plavečáku. Pak přišel sníh a to tak vydatně, že jsme byli odříznuti  od světa. A to několik dní. V té době se ještě používaly šeky, platící karty ještě nebyly tolik v módě. Byl jsem také majitelem těchto šeků a po celou dovolenou jsem utrácel hotovost, protože jsem ten velký účet chtěl zaplatit šekem. Když tomu došlo, zjistil jsem, že jsem si ty šeky sebou nevzal. Matka, která byla také s námi si musela pootevřít okno, aby se jí dostalo vzduchu. Byli i tací, a jistě dost bohatí, kteří se nechali vyvést ze zajetí sněhu vrtulníkem. Co teď? Říkal jsem to bratrovi a ten povídá: Werner tu má kamaráda v bance, ten ti půjčí. Wernerovi tenkrát patřila ta horská bouda.  Werner byl shodou okolností v minule  s mým bratrem mým učedníkem ve Frankfurtském hotelu, co jsme kdysi  pracovali. A tak se stalo, že mi značnou částku půjčil pro  mne úplně neznámý člověk. Samozřejmě jsem mu hned z Frankfurtu, s díky, převedl vše na jeho konto.


Pumpa a studna pod sněhem






➤17 let mi sloužil
středa 9. ledna 2019**vydatně sněží

Milující pejsek


➤Sedmnáct let mi sloužil. Staral se abych dlouho nespal, abych šel spát, připomínal mi, že se jde do hospody a kdy jen na procházku, vždy se radoval, když jsem se vrátil a nikdy se neptal, kde jsem byl, byl to jednoduše zlatý pes. Pajda nítěnka, mu říkala Jana. Pak jsme tu zůstali bez něj. Ale vždy, když přiložím do kamen a chystám zase zaujmout ležící poloho, poškvrdlám polštář, proto že mi připomínal pejska. Po novém roce tu byl na návštěvě Tomáš, Hanky synovec a přines nám každému jedno zvířátko. A tak já teď nemusím škvrdlat za uchem polštář, ale plyšového pejska. Je to ovšem také polštář, když se chce.


Příběh ze života
                  ➤Loučení ptáčka miny povídka


➤Samička je zraněná a její stav je špatný. Srazilo ji auto, když chtěla přeletět silnici blízko nad zemí. 



➤Sameček jí nese potravu a láskyplně se o ni stará



➤Sameček nese opět potravu a je šokován, protože svoji samičku nachází mrtvou. Snaží se s ní hýbat, což je zřídka pozorovaná snaha. 

 ➤Smutný stojí vedle ní. Bezradně, smutně a sklíčeně se loučí.




➤Tři králové
6. ledna 2019**zima a nevlídně
➤Tak jsme tu dobu Vánoční přečkali a teď máme zase nový, nepopsaný rok 2019 plný prázdných dnů, které jsou třeba vyplnit. Tak se do toho hned dáme. Včera jsme měli na návštěvě Káju z Voznic a dnes přijede Tomáš. A také tu byli tři králové s písničkou.



➤Rodina
středa 2. ledna 2019



➤Na nový rok jsme se sešli na Voznici u Karla. Cestou tam jsme vyzvedli sestru Arnoštku. Pak jsme pořádali oběd a bylo vše vskutku jako doma. Monika měla nový telefon kam jí nájemník |Sir Otek přenesl účastníky jen do písmene „h“ a nebyl zrovna doma, Andreas dostal harmoniku a okamžitě ji schoval aby nemusel dávat koncert Arnoštka mlátila o stůl jedním vtipem za druhým a byly i sprosté Karel byl nervní, protože si musí zařídit internet banking a protože u toho musí přemýšlet nemluví o tom, sestra ačkoliv byla po obědě se cpala, no Pán Bůh jí to přej, zhubla tak jakoby nebyla z naší rodiny. No docela taková obyčejná rodinka….






➤Silvestr 2018
středa 2. ledna 2019**padá sníh


➤Jak šly dny bylo zcela jasné co se stane. Opět se dožíváme nového roku, neboť jsme si prošli dnem, jež nese na celém světě jméno Silvester. Nevím proč si český jazyk to písmenko „e“ ukradlo, ponecháme to na tomto místě jako tajemství, jehož má každý jazyk plno. Měli jsme dohodnutý takový jednoduchý plán: navečer jsme se chystali jít na guláš k hasičům a pak o sedmé hodině jsme se chtěli přesunout k rybníku (pár kroků), kde se měl konat ohňostroj. Po těchto aktivitách jsme se měli sejít v hospodě. Vše dopadlo podle plánu až na to, že guláš nebyl, někdo ho zapomněl vyndat z mrazáku. Zato bylo plno dobrot a sešlo se snad skoro 200 lidí a spoustu mládeže a dětí, byli jsme pyšni na naši Stříbrnou Lhotu. Koníček, mladík co si prodělal po celé léto těžkou nemoc se zotavil a vše zase jako jindy se svými kumpány hasiči pořádal. Dokonce měl krátkou řeč při které vylezl na vysoké, hasičské auto a přibral sebou naši novou starostku  Mgr. Magdaléna Davis, Ph.D. která svižně vylezla za Koníčkem a pochválila pilnou práci Lhoteckých hasičů, starajících se o sociální dění vesnice. Pak jsme se sešli v hospodě a poslední hodiny roku tam vše probrali. A tak jsme se opět octli v prázdném novém roce 2019 a počínáme ho plnit novými nepopsanými dny….