Příspěvky

ŘÍJEN 2019

➤KONTAKT     ➤Galerie Fantazie  ➤UNESENI➤Kdo má dnes svátek?  ➤➤Vzpomínka po deseti letech-Anička        ➤ Deníček také na Facebook   ➤Seznam písní ➤MUZIKA     ➤Nalaď si kytaru ➤Seznam léků a jejich účinků ➤➤SEZNAM LET➤  ➤➤Pohádky, Romány, Povídky 




úterý 29. října 2019**dnes je již skoro mrazivo
➤Měl jsem strýce, jež se ke konci svého života velice často dojímal. Dojímal se takovou silou, že mu tekly i slzy. Moje maminka ta byla na dojímání úplná expertka. Jenže ta se dojala a pak  vzápětí se počala smát. Nebo se smála až se jí orosily oči a po té se provalily slzy  proudem divoké řeky, to byly pro mne okamžiky kdy jsem nevěděl jak se mám tvářit. Až ponenáhlu mne počaly dojímat různé scénky ve filmech a posléze i písně, obzvláště však ne melodie spíše hlasy interpretů a zcela mne dokázaly zdolat duety. Někdy to jsou i texty jako tady v údajně poslední písni Karla Gotta. Dost dlouho jsem   se snažil své city skrývat. No řekněte, co je komu do toho, co se mi líbí a nad čím se mi chce brečet.  Až mne tuhle dojal kamarád Ládík, když jen tak mimochodem ve společnosti řekl, že se rád dívá na „Růžovou zahradu“ a s potěšením při ní pláče. Pak jsem se jednou dočetl, že alsheimerova nemoc se může ohlašovat s lítostivými záchvaty a všeobecně se tak hlásí i stáří. To se mi zdálo docela moudré, protože obojí u mne souhlasilo. A tak jsem se jednoho dne rozhodl, že uvolním stavidla a nechám slzám volný průtok. Tak mě například dojal v „Amerika hledá superstar“ kluk, proti kterému bylo od počátku vše: byl nevzhledný, tlustý, neznámý a dozpíval se až k zlatému bzučáku. No kdo by neuronil slzu?
https://www.youtube.com/watch?v=kuonfz6oyng&feature=youtu.be






¨
➤Velká houbařka




➤Kdo byl Máří Magdaléna
pondělí 28. října 2019**ještě  je slunko horké

➤Kostel Máří Magdalény v Brně

➤Podle Nového zákona patřila Máří k ženám, které doprovázely Ježíše, a to hlavně v závěru jeho života. Máří Magdaléna svými slzami údajně omyla Ježíšovy nohy a osušila je svými vlasy. Během ukřižování klečela u Ježíšova kříže a dodávala mu sílu. Nebylo to ale jejich poslední setkání, Ježíš se jí zjevil ještě po smrti. Podle Matoušova evangelia šla Máří k Ježíšovu hrobu, aby pomazala jeho mrtvé tělo vonným olejem.Když ale vstoupila dovnitř, tělo tam již nebylo. Hned nato se jí zjevil sám Ježíš a pověděl jí, aby informovala ostatní o tom, co se stalo. Běžela to tedy říct ostatním apoštolům, nikdo jí ale nevěřil.
➤U nás ve Stříbrné Lhotě byla Máří spanilá lípa, která poskytovala mnoho let stín svatému Křížku. Teprve v loni padlo rozhodnutí, že se lípa musí porazit, protože byla celá prohnilá a hrozilo nebezpečí že někoho při pádu zraní. Dlouho se bojovalo až se přišlo na to, že ze zdravé části kmenu  se nechá vytesat socha a ta pak bude moci ve vsi zůstat. A tak vznikla Máří Magdalény, která je celá zachoulená do dlouhých vlasů, kterými osušila Ježíše Krista při jeho poslední pouti.




➤Den, kdy zavřela hospoda
pátek 25. října 2019**je stále slunečně

➤Hospoda byla pravděpodobně zavřená již od neděle. Jenže všeobecně se o tom ví až od čtvrtka. Byli jsme s Vlastičkou na výletě, u Svatého Jana pod skalou, u lomu Amerika a pak na Svaté Hoře. Když jsme se vrátili, byla již hospoda zavřená. Nikdo nic neví až na to co vědí všichni a to již dávno. Nájemce se nechoval tak, jak to majitel vyžadoval a trvalo velmi, velmi dlouho, až dopadla ona pověstná kapka. To je jistě problém, který bylo třeba vyřešit, horší ovšem je, že je zcela narušena sociální stránka věci- lidé z vesnice se nemají kde scházet.



➤Nakládá se zelí
středa 23. října 2019**chladno a pod mraky

➤Dnes jsme se vypravili na to zelí, co Kája měl v úmyslů již několik dnů. Vlastičce jsem musel přeložit výlet na zítřek, dali jsme si sraz na Marjánce. Jak jsme myslel na Karla tak jsem vjel v Mníšku na dálnici a tak jsem se musel z Malé Svaté vracet, ale Bratr si dal mezi tím polévku. Zelí dopadlo moc dobře… aby chutnalo!!!


➤Kousla mně divoká včela.
středa 23. října 2019**chladno a pod mraky


➤Abych začal od začátku. Kdysi, když jsem se zabýval problémem  jak odstranit vlhkost z kamenného domu jehož majitelem jsem, oklepal jsem takový asi půl  metru vysoký sokl tak, že byly vidět kameny. Bude to dýchat, chlácholil jsem se. Dnes takové věci již neřeším, zjistil jsem totiž,  že si dům žije svým životem a mně jen trpí. Trpěl tak generace přede mnou a bude trpět i generace po mně. Takže v soklu jsou vidět kameny, kamínky i balvany, jednoduše tak jak je tu ten dávný stavitel poskládal. Ničím jsem ty kameny neucpal a tak se stalo, že se do těch škvír nastěhovaly divoké včely. Přesně taková místa mají rády. A protože již  bývá večer již chladno, přivezl jsem kolečko se dřevem a postavil je před to jejich obydlí, ve kterém bydlí načerno a ani nájem neplatí. To místo je strategicky výhodné, je blízko krbu. Včely to komentují  vždy vzteklým bzučením. No a, abych se dostal k jádru věci, dneska mě jedna kousla do ucha. Je zvláštní, že když si člověk mačká ucho, necítí žádnou bolest, ale když jednoho kousne divoká včela, o jééé to je bolest….






➤Klepeto
neděle 20. října 2019**mlha a zima


➤Včera to v hospodě klapalo. Hrála musika, tedy jen reprodukovaná, a sál byl plný lidí a tančilo se. Byl to zájmový kroužek z Mníšku který se věnuje Square Dance. Tančily se různé formace a ve finále přišla zastepovat a zatančit „taneční skupina KLAPETO“,což byl velice výstižný název, protože měli na zvláštních botách připevněny taková želízka, že to znělo jako rolničky. Trochu nás to udivilo, vědouc, že step tanečníci mají jen kování. Ale vysvětlení bylo prosté: když se američtí farmáři scházeli za zábavou a tancem, konaly se tyto radovánky většinou ve stodolách, kde byla jen udusaná hlína a tudíž by to neznělo. A tak jsme strávili večer za účasti mladých lidí a to je vždy pěkné…



➤Chtěl bych něco psát, ale nemám o čem
čtvrtek 17. října 2019**je teplo a slunečně



➤To jsem si říkal poslední dobou. Ale nic se nezměnilo. A tak jsem si řekl, že si dnes sednu a napíši o tom, jak nemám o čem psát. Léto se totiž loučí a občas nám ukáže takové kouzelné obrazy, že je jen na nás, abychom si jich všimli. Kdyby se dalo říci, že má kraj v tuto dobu debku, to se nedá. A protože v přírodě musí být vše vyvážené, tak tu debku mají lidé a myslím i zvířata. Teda alespoň Pajda, můj pes ji mýval. Ale  stačí si všimnout jakou nádherou naše krajina dýchá, do jakých barev se obléká a jak posvítí večerní slunce na známé a všední kouty naší zahrady, to nám někdy nechá stanout v úžasu. Jak se dá totálně změnit pohled nad střechou auta, jak je modrá obloha nad domem jak krásně voní jablko co spadlo ze stromu. Objevil jsem na internetu straší seriál, jež nese jméno „Vyprávěj“. Nechci  tu popisovat jeho kvalitu ano či ne, pro mne je to návrat do dob, kdy jsem tu nežil. Přesto se mnohé maličkosti shodovaly s těmi, co jsem prožíval ve Frankfurtu. Jedno zda to byl těhotenský střih dámských šatů, nebo kalhoty do zvonů a nebo třeba „céčka“, všechno se přes hermeticky uzavřené hranice odehrávalo na obou stranách. Na západě možná o pár dní dříve. Vzpomínám si na kolegu, co směl ve Frankfurtu pracovat oficielně, že nevěděl, zda má koupit manželce seprané džíny, tenkrát vysoce moderní, nebo ty obyčejné, neseprané. Nakonec dostal vynadáno, že jí, podle jejich slov, přivezl staré hadry. Po pár týdnech se mu musela omluvit. Zrůdný výmysl západních módních producentů dorazil až do Prahy. Takže je celkem jedno, kdy člověk konečně oblékne ty seprané džíny, na vše přijde v životě řada. Nic člověk nezmění na tom, zda je má o den dříve, protože život je hra, kterou každý jednoho dne prohraje. A jak říkala babi ve „Vyprávěj“: v demokracii musí být lidé poctivý a denně ji znovu a znovu budovat….




➤Jak se pozná dobrý člověk
čtvrtek 10. října 2019**prší a je zima
➤Můj bratr se má. Má hodnou ženu a postižené dítě a dobrého kamaráda.  Když se jim narodilo postižené dítě, zdálo se, že pro ně končí svět. Cestu otevřeným světem ukončili s námi v Las Vegas, kde jsme slavili dvojitou svatbu. Já a Anička a Monika a Karel. Do té doby procestoval můj Bratr s Monikou celý svět. Po narození Andrease pochopili, že různé věci pro ně končí. Karel přestal lyžovat, neboť tady bylo riziko úrazu dost velké a nechtěli, aby na výchovu syna zůstal jen jeden z nich. Takže dlouhá léta nikam nejezdili, dovolenou neznali. Jejich problém byl, že museli najít pro syna nějaký útulek.  Dokud ještě pracoval bratr ve starobinci, mohl tam kluka na pár dní nechat a bylo tu o něj dobře postaráno. Nyní je v penzi a tu se nabídl Werner, že mu kluka se svojí přítelkyní pohlídá. A tak se ubytoval ve Voznoici a stará se což zahrnuje obstarat ho na toaletě, vykoupat a nakrmit, no není to dobrý člověk? Ano je, já ho znám již padesát let, byl kdysi ve Frankfurtu v hotelu Steingenberger můj učedník, je to skoro zázrak, že takoví lidé na světě žijí….



➤Černý den
neděle 6. října 2019**slunce ale zima

➤Říkala mi včera v hospodě kamarádka Ir. krásnou básničku!  to jsi složila? divil jsem se. Ne to jsem si stáhla: 
Předčti si:
Já často teď mám svůj černej den
Lepí jak smůla a klíh a zoufale zní i můj smích
Chtěl jsem to říct někomu z vás
Každý však pouze se kouk'
A nářek můj z ramene sfouk'
Žaluju ptákům na nebesích
Že žádný známý víc už nechce mě znát
Žaluju ptákům doma i v dáli
Že mám teď stále jen svůj černej den
Já bejvával dřív jen samej šprým
Tisíce přátel měl a sám se dnes, žel, konejším
Chtěl jsem to říct někomu z vás
Každý však pouze se kouk
A nářek můj z ramene sfouk
Žaluju ptákům na nebesích
Že žádný známý víc už nechce mě znát
Žaluju ptákům doma i v dáli
Že mám teď stále jen svůj černej den

Žaluju ptákům doma i v dáli
Že mám teď stále jen
Na kraji pláč
Poslechni si:






➤Jak kamarádi čistí kočičí záchod
pátek 4. října 2019

➤Můj bratr se rozhodl strávit týden dovolené se svou ženou bez jejich syna. Protože je Andreas postižený a nemůže byt tu dobu sám, bude ho hlídat jeho kamarád Werner. Ve videu je vidět část z příprav, v toto případě čistění kočičího záchodu.


➤Výstava miniatur
pátek 4. října 2019**vítr déšť a zima


➤e čtvrtek jsme se vypravili s Janou do Benátek nad Jizerou, kde se v tamním zámku pořádá výstava miniatur. Jsou pokojíčky, jídelny, školní třídy, lékárny, pekárny, caféés, domky, vilky, nádobí a hrnce kuchyně a mnoho, mnoho více. Po prohlídce jsme se stavěli na jídle a pak u Janiných známých. Byl to krásný den.



 
➤Co má společného Gott a Wojtyla
středa 2. října 2019**zamračeno a mokro, chladno


➤To první je, že jsou oba mrtví. Gott zemřel včera, 1. Října 2019 a Wojtyla 2. Dubna 2005. ➤Oba dokázali fascinovat davy lidí a oba měli stejné jméno: Karel. ➤Oba také dlouho umírali. Jenže neumírali tak, jak se stává nám většině, osamoceni a v tichosti, přinejlepším v kruhu rodiny. Ne, oni umírali veřejně. Lidé si tak říkajíc zkušebně nacvičovali doprovod umírajícího. Sdíleli s nimi všechny úspěchy i neúspěchy lékařů, všechny hloubky a výšky nadějí a beznaděje. ➤ Oba byli slavní ne jen ve vlastní zemi, ale i v cizině. ➤Oba se zapsali do paměti velkého okruhu lidí. ➤Oba propagovali Boha: Karel Gott svým jménem a Wojtyla svým působením jako papež, ve Vatikánu. ➤Oba byli slavní a zůstanou v lidských duších navždy…
Předčti si: Růže




➤Den kdy přišel říjen

úterý 1. října 2019**hezky a ošklivo









➤Dnes byl krásný den. Dnes bylo ošklivo. Tak jak to vlastně bylo?? Bylo hezky i ošklivo. Ráno se probudilo do krásně zabarvených koutů, kraj připomínal rajskou zahradu. Bylo příjemně, vzduch jiskřil a voněl steskem – ano, loučíme se s létem. Dopoledne léto po obědě vichr a déšť, prostě podzim, jak o něm píší básníci. Louky jsou sytě zelené a všechna jezírka v lese plná vody. Kraj je jako umytý, jakoby se zrovna probudil a lákal nás vyrazit za ním, jít cestou podzimu, pak zimou a pak? A pak? Jestli bude mít tato zem sílu, zase probudí do krásného jara. Teď se ukládá k spánku a půjdeme po špičkách, aby si odpočinula, ano moc ji zneužíváme, budeme tiší aby se prospala….

➤V Kytíně v areálu „Pod vsí“ přibyla nová socha. Jmenuje se kniho-budka a je z dubu. Je to docela dobrá myšlenka, zároveň však nový pohled na knihy: přečtu ten román a dám ho k dispozici jiným...




➤Na louce mezi Písky a Kytínem se na obrovské louce objevily hluboké díry,vypadalo to jakoby se tu měly instalovat ploty a pořádat tu trh s dobytkem. Libor, kterého jsem hned potkal mě přivedl na pravou míru. Ten pán, co mu louka patří, tam bude sázen stromy a má tam také již haldu dřeva s kamenem a tam bude pěstovat hady. Tak tu budou vznikat nové plíce planety…