Příspěvky

BŘEZEN 2020


KONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭UNESENI ⧭Kdo má dnes svátek?  Vzpomínka po deseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznam písní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich účinků ⧭SEZNAM LET  Prevence Koronavir  Pohádky,Romány,Povídky ⧭šáteček ⧭všechna videa  Projev premiéra





➤Dnes napadl sníh
úterý 31. března 2020**obloha jarní, sníh jako v zimě


➤Stále se ještě vnitřně nacházím v zimním čase. To se pozná na tom, že pozdě stávám. No jednoduše v devět ráno se ještě jednou obrátím na bok a spím ještě hodinu. Dnes ráno navíc napadl sníh. Tedy napadnout musel již v noci, protože ráno, když jsem, jako ostatně každý den, vyhlédl z okna abych se podíval směrem k Hanzlíkům, již tam ležel. Byl bílý, no takový poprašek jako na čerstvě pečených buchtách. Jelikož bylo 3⁰ nad nulou, usoudil jsem, že bylo v noci pod nulou.  Já jsem teplomilný a tak mě opravdu sníh nepotěšil. A zase musím udělat novou šablonu pro měsíc DUBEN 2020 a jelikož to dělám a je to potřeba jednou za měsíc, vždy to zapomenu. Poslední dobou jsem zjistil, že často něco zapomenu, ne to jsem zjistil již dávno, to co jsem zjistil je to, že když něco zapomenu a chvilku se tím trápím, je moudré nechat to do druhého dne a pak na to hned přijdu. Jako v té písni ráno budem moudřejší➤➤“. Tak a mezitím sníh trochu zmizel a to je jediné, co bych mu radil. Na kole to klouže tak budu prát. Pozdrav z karantény posílám všem                                                                                      BlogerArny

                                                









➤Dnes jsem vařil
pondělí 30.3.2020**Slunečno ale zima v noci mráz



➤Kuřecí stehna pečené na záhonu ze zeleniny, s hřebíčkem a bramborovou kaši

 

➤Červené víno
neděle 29. března 2020**ještě svítí slunce ale studeno ze severu již ovládá kraj

➤Tak nám dnes v noci přehodili čas a prý to bude naposled. Mám po domě plno hodin ale na ty já se nedívám, ty všechny již léta stojí. No a hodinky v počítači a na mém zápěstí se přehazují sami. Takže problém vyřešen. Jako další problém v pořadí je červené víno. Chodíval jsem ještě v nedávných časech třikrát v týdnu do hospody a vždy tu v klidu vypil sedmičku Habánského. Doma mě pití nebavilo a tak jsme se počal obávat, co s tou armádou Habánských,  Australských a Kalifornských pochoutek budu dělat!!! A vyřešil to Koronavir.  Přestože do hospody již nechodím nenapadlo mě si jednu lahvičku otevřít. Jen jsem měl pocit, že je něco jinak. Ale žádný strach, již jsem to napravil. Ne že by mi to chutnalo, ale alespoň to zažene samotu! Takže problém vyřešen….







➤DNES jsem vařil   
 Udělal masové kuličky na podstavcích ze cukety, a k tomu paprikový salát s cibulí a lolo rosa. Pochutnal jsem si….










➤Dnes propuklo jaro
sobota 28. března 2020**celý den slunce a teplo

➤Byl to dnes vskutku krásný den. Od samého rána svítilo slunce, ptáci švitořili a člověk se nadýmal krásnými pocity. Teda alespoň chvilkami, když jsem prošel kuchyní, kde neustále hraje rádio, tu skoro pokaždé jsem zaslechl slovo korona vir a bylo po náladě a po dmutí. Ale přesto, ta korona  se nás bude držet ještě dlouho a je lepší o ní poslouchat za krásného počasí, než za hromů a blesků.  Naší výpadovkou co přes Stříbrnou Lhotu do lesa vede, byl od rána provoz. Nakonec jsem všechny ty průvody aut nachytal zaparkované u lesa. V lese však se všichni ti lidé rozprskli a nebo nebyli pro samé stromy vidět. Krásný den a všichni chtěli na vzduch. Jo, a zítra to zase končí, dostaneme severní vítr a mráz….



➤Karanténa roku 2020
čtvrtek 26. března 2020**je studený vítr

➤Když projíždím na kole naší vesnicí, je zdánlivě vše jako dříve. Jenže to je jen klam. Osamělé domky zejí prázdnotou a sotva se najde, mimo nějaké té kočky nebo psa nějaká živá duše v domech. Tak to bývá za normálních časů. Jenže teď jsou ty normální časy daleko a asi se těžko vrátí. Tak abych došel na konec myšlenky: domky nejsou opuštěné, obyvatelé jsou doma a schovávají se před jedovatým světem. Na pozemcích nebo v garážích jsou zaparkovaná auta, která jsou normálně se svými majiteli v zaměstnání. Jsou v karanténě. Jsou doma všichni, děti, rodiče i babičky a dědečkové. To vše nám nadělil rok 2020 a je jisté, že bude i hůř. Všechny zákazy a nařízení, která naše vláda vydala, jsou zajisté důležitá, ale dokud se nenadejde nějaké síto, které ty viry z roztržených pytlů s nákazou nezachytí,  bude to stále stejné. Zatím se ještě obejdeme bez továren a úřadů i restaurací, bez letadel a vlaků! Ale jak dlouho? Jednou se stane že tato nákaza Korona virem bude patřit k životu a dokud se nenajde lék, budou tato spící městečka, jako je naše, tak jako dnes opuštěná.  

            

Karanténa

➤Lidé hledají blízkost a pravě to se jim zakazuje. Každá maličkost je povzbudí. Přikládám píseň Karla Gotta s překrásným textem:




➤Břichomluvec Saša Gremmel rozkošná  moudrost:



➤Pejsek se neošidí:









Projev premiéra České Republiky A.Babiše
➤Vážení spoluobčané,
➤právě teď se nalézáme v jednom z nejtěžších období novodobé historie naší země. Společně. My všichni. Zítra to budou dva týdny, kdy zkoušíme žít v nové, velice náročné, mimořádné situaci. Nouzovém stavu. Když se podívám zpět na zásadní okamžiky v historii naší země, tak jsme je vždy překonali odvahou, ohleduplností a vzájemnou pomocí. A to přes veškerou bolest, utrpení a křivdy. Vždy odvahou! Odvaha nás provázela v těžkých dobách a posilovala naše národní sebevědomí. Našeho ducha.


➤Zamyšlení- skoro božské
pondělí 23.3.2020**slunce svítí ale je zima

➤Lidstvo dostalo přesně tu nemoc, jakou potřebovalo..
➤Přestali jsme si vážit zdraví, a proto jsme dostali takovou nemoc,
abychom si uvědomili, na čem nejvíc záleží..
➤Přestali jsme si vážit přírody, a proto jsme dostali takovou nemoc,
aby nám pobyt v ní byl vzácný..
➤Přestali jsme fungovat v rodině, a proto nás tato nemoc zamkla do našich domovů, abychom se mohli znovu naučit fungovat jako rodina..
➤Přestali jsme si vážit starých a nemocných a proto nám byla dána tato nemoc, abychom si připomněli, jak jsou zranitelní..
➤Přestali jsme si vážit zdravotníků a lékárníků, abychom zjistili, jak jsou nepostradatelní..
➤Přestali jsme mít respekt k učitelům, a proto tato nemoc uzavřela naše školy, aby si rodiče mohli vyzkoušet sami roli učitelů....
➤Mysleli jsme si, že si můžeme všechno koupit, být kdekoliv a s kýmkoli
a proto jsme dostali tento druh nemoci, abychom si uvědomili, že to není samozřejmost..
➤Mamon nám zamotal hlavu, volný čas jsme trávili v nákupních centrech, proto nám je tato nemoc zavřela, abychom pochopili, že si štěstí koupit nemůžeme..
➤Zaměřili jsme velkou pozornost na náš vzhled a  porovnávání se navzájem, proto nám tato nemoc zakryla tváře, abychom pochopili, že tam naše krása není.....
➤Mysleli jsme si, že jsme vládci této země a proto jsme dostali tuto nemoc, aby nás něco miniaturního, co ani není vidět, mohlo zkrotit, dát nám ponaučení a trochu pokory..
➤Tato nemoc nám bere hodně, ale zároveň nám dává možnost se toho tolik naučit a pochopit, co je v životě nejdůležitější.
Dostali jsme nemoc na míru.. asi jsme ji jako lidstvo opravdu potřebovali
zdroj Internet






➤Zdravotní sestra Pavla Kovaříková  píše:
sobota 21.3.2020**napadl sníh
➤Už nemůžeme. Nespíme, nejíme, na záchodě jsem nebyla ani nepamatuji. Telefon zvoní prakticky nepřetržitě.
Jasně, jako lékaři jsme se upsali náročné práci, věděli jsme do čeho jdeme. Ale tohle je jiné. Tohle je sprint i maraton v jednom - je to hrozně intenzivní zápřah, ale zároveň to trvá dlouho a konec je zatím v nedohlednu.
I přes věčné opakování různými médii, aby a-symptomatičtí nechodili na výtěry, je jich tu pořád odhadem asi miliarda. Takže znovu - pokud nemáte žádné nebo pouze lehké příznaky, zůstaňte doma, pijte dost tekutin, při teplotě si berte Paralen a vyležte se z toho. Nechápu logiku toho, když lidi, kteří se bojí že by koronavirus mohli mít, přijdou na jediné místo, kde je stoprocentně jasné, že se tam koronavirus vyskytuje.
Lidi lžou sanitkám i nám o svých symptomech, abychom je vyšetřili a mají pocit, jak strašně vyzráli na systém. Za prvé - my ani přes spánkový deficit nejsme úplně blbý a poznáme, jestli je někomu špatně nebo ne a dost mě uráží, když ze mě někdo dělá debila a hraje ki tu divadlo. A za druhé plýtvají našim časem a energií (a zdravotnickým materiálem, protože i to je komodita, kterou musíme brát v úvahu), který bychom mohli využít pro někoho, kdo naši péči opravdu potřebuje. Ve zdravotnictví sice už chvilku pracuju, ale když nám lidi ukradli roušky, tak to i mě překvapilo.
A taky bych teda ocenila, kdyby na mě lidi přestali křičet - do telefonu i osobně. Já chápu, že je to pro vás stresová situace, pro mě taky, ale řevem moji efektivitu práce opravdu nezvýšíte. Jasně, jste naštvaní na vládu, považujete jejich opatření za příliš drsná/ nedostatečná / špatně komunikovaná, já to beru, ale uvědomte si, že tady křičíte na chudáka, který se už nevím jak dlouho nevyspal a který má na rozhodnutí premiéra zhruba stejný vliv jako na zítřejší počasí na Srí Lance.
Prostě pojďme se chovat rozumně a navzájem k sobě jako lidi.
(P.S.: když prohlašujete, že koronavirus je v pohodě, protože to odnesou jen staří a/nebo nemocní, tak vlastně říkáte, že na těchto lidech nezáleží a že jsou postradatelní. To není úplně fajn názor.)



 ►Jsme ve válce
pátek 20. března 2020**slunce i mraky

➤President Emmanuel Macron při svém projevu k grande nation nejméně dvakrát zdůraznil, že jsou Francie a její obyvatelé ve válce, že všude je nepřítel který není vidět. Angela Merkel ve svém projevu „řeč k Německému národu“ obdobně a také dvakrát řekla: milí spoluobčané, nacházíme se ve válce proti neviditelnému nepříteli.“ Její projev byl dlouhý a velice věcný. V Bavorsku se nachází tři vesnice, které jsou tak postižené virem, že byl vydán zákaz vycházení. Kancléřka kritizovala německou nedůslednost v dodržování daných směrnic. „Berte věc velice vážně, já ji také beru vážně, naše situace je vážná.“ Řekla celkem klidně a věcně, že pakli se chování lidí do dvou dnů nezmění, bude muset vyhlásit „zákaz vycházení.“
Mezitím se rojí konspirační teorie, odkud a kde se vzal vir, který je doposud znám jako neškodný. Corona po léta znamená rýma, nebo kašel jednoduše bacil na každém kroku. Ten nynější, tak zvaný nový Korona je nepochopitelně nevyzpytatelný. Hluboce v myslích věřících se mluví o Božím trestu. Bůh řekl: dal jsem vám atomové zbraně a vy jste se usměrnili a dál se rodili a zaneřádili tuto planetu. Tak to zkusím s bacilem….

                                                          



Jde do tuhého
úterý 17. března 2020**pod mrakem a teplo

▶Tak dny běží a případů nakažení tím hajzlem je stále více. Všechny státy EU se předhání kdo více a lépe ochrání své obyvatele. O tom, že by měli nějakým způsobem táhnout jako unie za jeden provaz o tem ať se ti zdá. Hranice jsou opět zavřené  tvoří se dlouhé kolony. Jsem zvědavý, jak se dostanu domů.
Jedu novým, vyměněným autem. Strašně jsem stonal po řídícím asistentovi a tak se mi podařilo auta jednoduše vyměnit. Kdo by byl býval řekl, že budou česká auta tak hodnotná, že budou mít takovou cenu! Jsem rád, že tomu tak je. Náš národ si zasloužil být jedním z prvních na světě. Když si odmyslíme ty blbý keci co se vedou v hospodách takové ty alá Švejk, tak jsme národ inteligentů, vynálezců a prvotřídních vědců. Prý se první lék proti Coronaviru již podává: firma jedné Americké laboratoře pod vedením Českého vědce ho prý s úspěchem vyzkoušela. No, ono se v této době nedá všemu věřit. V telce hlásili, že Trump chtěl odkoupit Německou firmu, která je prý již tak daleko, ale Německá vláda mu na  to přišla. Hned  dala firmě několik miliard na výzkum. Tak se necháme překvapit co bude dále….







➤Lodžie a  Teneriffa

➤Musím se vrátit hodně do minulosti. Tenkrát jsme měli ještě děti malé a hospodu s letním sezónním provozem. Bylo to velice jednoduché: v době, kdy měly děti prázdniny jsme museli makat. Tenis se holt hraje v létě a my měli u kurtů restauraci. Pokud se nenašli nějací známí, co o prázdninách vzali naše děti sebou, musely být doma. Ne, že by to neměly pěkné, klub se nacházel v pohádkové krajině mezi loukami a poli, nedaleko lesa.

Jednoho dne jsem si postěžoval na správném místě: u baru seděl pan Kalisch a já, aby řeč nestála, říkám, že by bylo docela dobré jet také na dovolenou s dětmi. To je zcela jednoduché, povídá pan Kalisch, moji rodiče se na důchod přestěhovali na Teneriffu, mají tam apartmán a ještě jeden pronajímají. Teď skončí sezóna a o podzimních prázdninách tam můžete letět. Tady máte již zavřeno, řekl pan Kalisch a ukázal okny do krásného kraje. A tak jsme letěli. Vzali jsme sebou i babičku.    
čti dále➤➤










Vláda vyhlásila nouzový stav






Nespím
pátek 13. března 2020**vítr a slunce

Dnes v noci jsem nemohl usnout. Díval jsem se na čtyři díly „Údolí ticha“. Byla to Rumunská série a docela dobrá. Ke konci se mi neustále vypínal internet, přestože to bylo jen zdánlivé. Neustále jsem se tím trápil, až jsem najednou obdržel text na běžícím pásmu, kde mi psali, že se nemohu dívat na filmy ze dvou IP adresy. Tady jsem tedy konečně pochopil, proč to nefungovalo. IP adresa se vztahuje na mého poskytovatele v lokalitě a ne na můj laptop který si převezu a zapnu a již se dívám. Jeden  nebo dva filmy jim ujdou ale na konci čtvrtého se bouří. Píši tu o www.přehraj.me.cz. Když jsem pak nakonec usnul vzbudil mě ráno telefon a bylo všude slunce které mně vylákalo ven, ale je silný vítr. A ten telefon? Miluška volala a oslavu odřekla. Kvůli tomu Coronaviru. Na oslavě měli být čtyři mladý lidi pět dětí a jinak vše samý penzista ve vysokém věku 60+ A to za to nestojí. Dva hosté by se sem nedostali, vláda uzavřela hranice.

  


➤Stal jsem se psancem
čtvrtek 12. března 2020

➤Zrovna před chvilkou mi volala milá sousedka Milena. Už se domů nevrátím, zvěstovala mi, protože vláda zavřela hranice. Ne, není žádný komunistický puč, alespoň doufám že ne. Vlády se po celým světě ujal Coronavirus.
A právě proto vyhlásila Česká vláda nouzový stav a žádní cizinci nesmějí vstoupit do výsazného prostoru republiky. Corona  je nový bacil, je tak nový, že ho ani pravopis programu WORD ještě nezná a přepisuje mi to slovo na Dodona a tak se dívám co to znamená: googel mi prozradil, že je to Hotel na pobřeží v Řecku.






Hotel Dodona Řecko






Markův nový byt


Už se to stalo
čtvrtek 12. března 2020**slunce a déšť

➤Tak jsem včera ztratil rozum. Zase a jako tenkrát, když jsem se s Irenou a Robertem vláčil neschůdnou cestou v Českém Švýcarsku. To s námi ještě běžel Pajda, kterého vedla Hanka. Jak jsem mohl v tak vysokém věku a o holi zdolávat takovou nevlídnou krajinu se dalo vyložit tím, že jsem právě ztratil ten rozum. Ne že bych ho zase našel, to ne, ale ztratil jsem včera můj harddisk který byl, dalo by se říci o něco chytřejší než já. Jednoduše jsem ho strhl ze stolu na zem. Pak již ani nepípl a ani nešel opravit. Byl to přenosný harddisk a podle jména se měl nechat přenášet a mohl upadnout na zem a premávat dále ale ne on si prostě odešel na věky.
Dnes jsme s Markem dělali zkušební jízdu s novým Tiguanem, vyzkoušel jsem si line asistenta, je to fajnová věc. Při zpáteční cestě jsme se stavili v klubu, kde celá manšaft pracovala na novém velebení kurtů, pánové značně zestárli! Co člověk nadělá? Ještě že stárnu také, jinak bych jim záviděl….



Pohled z obýváku do koupelny 







Za doby dešťů
úterý 10. března 2020**prší prší prší
 Jsem tady ve Frankfurtu chycený jako trosečník na pustém ostrově. Jenže nejsem držený neznámým oceánem, ale vytrvalou palbou dešťových kapek. Včera v pondělí jsem měl plno běhání a ještě jsem stačil osedlat drátěného koně a vyjet do kraje. Jakési křoví, které po celý rok oplývá pouze zelenými listy je teď v plném květu. Bylo to vždy tak: teď z jara připomíná návrat tepla a v létě pak nic z jeho slibů nesplní. Jako ostatně zlatý déšť, který teď křičí daleko do kraje svou žlutou barvu, později pak přenechá obdiv jiným, jabloním, třešním, švestkám… Nějaké sadby na polích již světle zeleně oblizují kraj a v kdejaké prohlubni stojí voda. Zima, která tu letos nebyla se ani neloučí a jaro, které normálně bojuje o své právo ještě nevyslalo své zvědy. Ani  sněženky pod sněhem se letos nekonaly. Vše se chová jinak, než jsme byli naučeni, než staré pranostiky hlásají jako třena že suchý březen, studený duben, mokrý máj - bude v stodole ráj. A ještě Skřivan si v březnu musí vrznout, i kdyby mněl zmrznout, tomu jsem jako dítě nerozuměl. Zdá se, že ani to již nesouhlasí. Proč vlastně nevymýšlet nové pranostiky? Jako třeba: studený březen uprchlý Turek  ve stodole nalezen. Nebo: Turek ve stodole vzadu , Turkyně s dětmi v sadu…








►Dojezd
neděle 8. března 2020**slunce a mraky

►Cesta do  Frankfurtu byla výborná, po celém Česku až k hranicím svítilo slunce a od Německých hranic bylo pod mraky. V českém i v německém rádiu se slavilo MDŽ tedy mezinárodní den žen. Na českém rádiu to byla taková odvázaná hlasatelka, která jistě vypila nějakou sklenku a v německém to byly samé bojovnice za ženské quoty v politice, ve firemních vedení a veškerou hudbu obstarávaly jen ženy, říkali jim starke Frauen.  Dálnice jsou dost postavené, nadělali tu spoustu práce, co jsem tu nebyl. Doma jsem si hned  vyndal kolo z auta a byl se projet. Staré stezky ještě vedou ale nejsou již tak často používané. Tak z tohoto místa, posílám všem pozdravy z Frankfurtu ….




Pátek před odjezdem
sobota 7. března 2020**prší, pod mraky a zima

➤Zase se přesouvám na pár dní do Frankfurtu. Nebyl jsem tam skoro rok. Takže se věnuji pakování auta, abych zítra neměl fofr. Včerejší večer s kytarami se povedl, domlouvali jsme se mimo jiní na Řitku podpořit Hanku, mají tam sto let Sokola. Chudák holka si myslela, že sto let to je až příští rok a ono je to letos. A to již koncem března. Ale již dala dohromady divadelní představení, dětský ples s maskami a jiné věci. Jsem rád, že to takhle dopadlo.




 

 Aničko Dnes 5.3. 2020 je tomu 67 let, co jsi se narodila, lásko má.  A předevčírem 3.3. 1993 jsi si mě v Las Vegas vzala. bylo tomu 27 let.


➤Kůň je jednou hříbětem…
středa 4. března 2020**hezky slunce
➤…člověk dvakrát dítětem. Dále se říká, že je člověk ve stáří lítostivý, nemá problém uronit slzu. Nehodlám se tu vyptávat jak je to u vás, jestliže člověk roní slzy je to velice intimní činnost, pokud to chce. Může je také ronit na veřejnosti aby třeba něčeho docílil někomu se zalíbil, nebo někoho vydíral. Já například roním slzy při „zlatém bzučáku“.  Ptáte se co to je? Je to když někdo vyhraje, je první, ale to vítězství je tak silné, že „standing owation“ nestačí, pak přichází zlatý bzučák. 




➤Máme tu jaro
úterý 3. března 2020**vytrvale prší

➤Dnes jsme byli s Jaruškou plavat. Je jediná holka, co se mnou statečně drží tradici , která jakoby chtěla zaniknout. V bazénu bylo dost dětí s rodičem, prý jsou zrovna prázdniny. Ačkoliv je dnes třetího, měli v plavečáku čtvrtého. A i jinak hodiny nesouhlasily. Službu měl zase Slávek a nezklamal. Přesně za minutu 11:30 šel natahovat plavecké lana a tím pádem pustil divokou řeku a tři minuty později. Mám rád věci na které se můžu spolehnout a plavčík Slávek zpustí vodní atrakce vždy se zpožděním.







Podvečer v Davli

neděle 1. března 2020**vítr, slunce, teplo




➤Byl jsem v podvečer 29. Února v Davli. Docela pěkně tam hráli a také se tam předly dobré řeči:

Fando, jak si přijel? 

Vlakem, tam byla baba!!

Ženská?

Jo, to bys koukal!!

Proč jsi ji nepřivedl?

Bylo jí 102, co bych s ní dělal??  Pokrčení ramen

Já bych ti poradil, proč jsi neřekl??

No to mě nenapadlo, tak příště….