Příspěvky

Spessartherme

neděle, 31. března 2013

sluníčko, zima, sníh, brrrr

Dnes jsme se opět vypravili do Spessartu. Buď to bylo změnou času, nebo protože jsou Velikonoce, bylo tam nádherně prázdno! Hanka mě celou dobu ponoukala, že je zítra 1. apríl a že mám někoho napálit. Tak nevím zda mě něco napadne.  Apríl apríl….

Nejen zima,

sobota, 30. března 2013

je mrazivo, polétává snížek a je to otrava

..ale ještě nám přehodí čas. To abychom o hodinu déle viděli na odhazování sněhu! Jana již počala krmit ptáky a Zdenek jí vydatně pomáhá. Ptáci jsou tak znavení, že jen chodí sněhem v polích a již nemají sílu lítat….

Velký pátek

pátek, 29. března 2013

dnes je kolem 0° a zamračeno a sem tam padá snížek

máme všichni asociaci s Velikonocemi, že je jaro. Letos však jaro není ale přesto nezoufejme. Naopak loni 8. Dubna v podvečer Velikonočního Pondělí naměřili na Jizerce -20,5° A tak se zase potvrzuje přísloví, že není tak špatně, aby nemohlo být hůř. Naopak na Wasserkuppe je plno sněhu a moje děti jeli spontánně lyžovat. A nevyužít toho: Wasserkuppe je za rohem, jinak se musí až do Rakouska. Největší radost má Adrian. Minulý týden se válel u moře na Kanárech a teď jezdí lyžovat. Byl jsem včera nakoupit a tak jsem je pozval zítra na oběd.

stupně

Zase doma VIDEO  VIDEO  VIDEO

27. března 2013

Dnes je  modrá obloha, slunce ale pouze 2 nad nulou

Jak to vše uteče. A jsme zase doma. Marek nás vyzvedl na letišti, náš systém funguje stále lépe. Po přistání si ten, co odněkud přiletí, zavolá domů a než se vyzvednou kufry, stačí ten co byl doma dojet na letiště a naložit výletníky v místě, kde se smí jen zastavit pro nastoupení/vystoupení. Když nastane nějaké zdržení u kufrů, ten co sedí v autě objíždí okruh na letišti tak dlouho, dokud se všichni nenajdou. Možná, že bychom si to mohli nechat patentovat.

Dovolená 2013                   Hotel Iberostar

Dnes 16.3. v sobotu odlétáme z Frankfurtu na Kanárské ostrovy. Letíme na Fuerteventura do hotelu Iberostar, kde pracuje Robert.

NEDĚLĚ 17.

Počasí: dnes  je, slunečně 31 º větrno

Let na ostrov Fuerteventura byl velice klidný, až na velice nepříjemnou věc v okamžiku, kdy pilot počal přistávat. Zajímavé je, že, v letadle vycítíš zda klesá, či stoupá. Takže

stroj se sklonil ku přistání, pak ale počaly motory řvát na plné pecky, mašina počala prudce stoupat. Když se po chvíli vše uklidnilo, hlásil nám copilot že museli durchstarten, že jsme znenadání dostali silný vítr do zad. Při takové situaci by se letadlo mohlo propadnout, protože letoun by neletěl oproti okolnímu vzduchu rychleji jak 300 km. Již jsem toho nalítal v životě hodně, tohle jsem ještě nezažil.

Odpoledne:

Stále se  řeší problém s ubytováním Diana. Jelikož si vzpomněl o dva dny později, že poletí s námi, ubytovali ho, při dodatečné reservaci, v jiné budově stejného hotelu.  Máme vše inklusive, jenže my máme na zápěstí žlutou pásku a on červenou. Takže když Adrian obědvá u nás, je to trochu na černo. Slíbili nám, že ho převedou k nám, ale je neděle  a tak se v kancelářích nedělá.

PONDĚLÍ  18.

Odedneška má Robert dovolenou a tak jdou s Adrianem do sousední vesničky do Robertova bytu. Večer dávají Mama Mia, v hořejším hotelu. Tak se tam chystáme.

Večer

Mama mia byl moc pěkný zážitek. Mladí animátoři se velice snažili, ale protože byli asi tři nemocní, vystupovali dva hoteloví hosti. Tu story, že se dcera chce vdávat trochu pozměnili ale tři možní otcové dorazili a matka se nakonec oddala.

UTERÝ 19.

Dokázal jsem se za první den tak spálit, že vypadám jak grilované prase. To se mi dříve nestávalo. Tak jsme dnes šli do nákupního centra pro nějaký krém a hlavně pro prostředek proti moskitos. To jsem ještě nezažil, aby byli komáři u moře. Robert dnes zašel za ředitelem hotelu a vylíčil mu náš problém. Adrian měl pásku na zápěstí červenou a my žlutou. Takže jsme mohli využívat ol inclusive v různých resortech, ale každý jinde. Dnes jsme dostali všichni pásky zlaté a můžeme všichni všude. Jsme prakticky VIP hosté. Pásky s adresou hotelu a různou barvou umožňují zaměstnancům kotrolu bez jakéhokoli průkazu. Pásky vydrží opalování, koupání, saunu po dobu dovolené a déle.  Zlatá páska musí být dost neobvyklá, protože se nás každá recepční zeptala, kde jsme  ty zlaté pásky vzali. Adrian to vyřešil po svém a říkal, že to nesmí říci.

Večer jsme byli v hotelovém divadle na Lets Boogie. Byla   to sranda.

STŘEDA 20.

dnes je silný vítr a horké slunce.

Adrian vyhrál 1. cenu ve stolním tenisu a před včerejším div. představením měl dostat listinu a samozřejmě byl někde s Robertem v trapu. Když ho již vedoucí animátor po druhý vyvolával, dodal jsem si odvahy a vešel na jeviště. Po krátkém výslechu jsem diplom obdržel. Robert má již druhy den auto. Včera měl VW a dnes Citroen. Byli jsme se včera podívat u něj v Morro de Jable, má tam byt s čistícím kanálem a bylo tam nepříjemné klíma. Ale co bys chtěl za 100 € inclusive? Má v hotelu mnoho kamarádů, kolegů a je vidět, že je oblíbený. Adrian je také velice komunikativní, má tu již známých, že valím oči. Večer jdeme do hořejšího hotelu, kde Robert působí, jeho kolegové z kuchyně nám vaří něco EXTRA, pro nás. Neustale nás tady oslovuji, zda jsme jeho rodina, což je pro Španěly důležité a jsme zasypáváni různými pozornostmi, nebo lepe řečeno, přísliby! Nějaké dobropisy jsme již dostali a jak jsem již psal, ty zlaté pásky. Neustále tu sledujeme něm. Televizi (8 programů) a sledujeme záplavy sněhu na sevru. Tady je vedro, ale vítr je tu studeny. Tak si říkám, zda to nemá spojitost s tím ledovým jarem v Evropě. Právě jsme se vrátili z procházky kolem moře. Docela dobře jsem pochodoval i když jsem si vzal vycházkovou hůl. Nějaké mušky nás otravovaly, zalezly mi do nosu. Já musel kýchnout a opět mi luplo v zádech. Teď jsme již v hotelu a po večeři jdeme na flamengo do teather.

ČTVRTEK 21.

Dnes je obloha bez mráčku, je 30 stupňů a bezvětří.

Byli jsme naproti Robinson klubu na Africkém trhu. V našem věku tam neměli žádné překvapení, ale od doby, kdy jsem tam byl s Janou vím, že tam prodávají bíle lněné košile. Koupil

jsem si dvě, Hanka si koupila kalhoty s vestičkou, Helena nějaká trička a Robertovi jsme koupili také jednu. U oběda jsme měli premiéru. Adrian se cely den neozval, jen jsme ho zahledli jak hraje pink ponk. Teď právě volal, že se tu staví a přinese ten zeug! Tím mysleli ty láhve kořalky a kartony cigaret, které nakoupil a nemůže vést sám, jelikož se vrací o den dříve, což souvisí s tou dodatečnou rezervaci.

PÁTEK 22.

Dnes je 30stp. slunce a vítr.

Včera Adrian neustále opakoval, že jde dnes na pláž cvičit jógu. Bylo mu důležité, aby ho někdo nafilmoval. Robert mu to slíbil a skutečně se oba ráno při snídani objevili. Oba byli ospalí a tak z nich vylezlo jako z chlupaté deky, ze dorazili do hotelu až v pět ráno. Tak jsme po snídani táhli na pláž, abychom filmovali, přičemž Robert zjistil, že je Dianův foťák vybity. My jsme šli po zaplavání v bazénu na oběd a již jsme kluky do pozdního odpoledne neviděli. Odpoledne se udělal silný vítr a tak jsme šli do poolbaru na kafíčko, čajíček. ANIMÁTOŘI jsou zvláštní služba těchto hotelů. Maji za úkol, bavit hosty. Obyčejně zvou hosty, kteří se válejí u poolu na nějakou aktivitu, většinou sportovní. Dělají to nenápadně, nevnucují se. Pohybují se ve veřejných prostorách hotelu, roznášejí úsměvy a dobrou náladu. Jsou to mladí lidé, většinou ve věku, kdy po maturitě ještě nevědí co dál. Všichni ovládají plynně minimálně tři světové jazyky. Jsou sportovně zdatní, umí tančit a hrát divadlo. Ve dvou hotelových divadlech dávají každý večer představení. Jsou ze všech koutů světa a jsou mezi nimi všechny lidské rasy. Tato ideje velkých hotelů, ve kterých bývá pravidlem že je vše v ceně, se prosadila po úspěšném, minimálně 30ti letým předstihu německy mluvícího Robinson Clubu a francouzy mluvící  Aldiana. Mladí lidé vnáší do společenství hostů, kteří si poměrně drahou dovolenou mohou dovolit, mladistvý vtip a náladu. Navíc jsou vedeny přísnou procedurou k slušnému a uctivému chování vůči starším a pro dobrý pocit těchto si všichni tykají. (Aby si všichni hosté mezi sebou vzájemně tykali je jen doporučeni vedeni hotelu). Pozorovateli neujde, že je tu uměle vytvořena mládež, jaká se ve volném světě nenajde, což však neškodí dobrému pocitu starých, kteří se pro podobnou dovolenou opětovně rozhodnou. Kšeft je kšeft a hotel musí být plný. Nebo jinak: hudba musí hrát i kdybys chtěl plakat.

SOBOTA 23.

Dnes je poměrně chladno 28 stupňů mírný vánek

Dnes jsme se konečně dostali do welnis. Měli jsme ještě dobropisy za špatnou reservaci. Je to takové malé koupaliště jako ve Spessartu. Vířivky podvodní trysky. Takže se to na dnešní počasí úplně hodilo. Adrian šel s Robertem do Morro de Jable, aby si konečně vyfotil moře z kopce, na kterém vesnička leží.

NEDĚLE 24.

dnes je zima. No dobře, je 25stp ale na nás je již zima. Pod okny našich pokojů jsou takové polokruhy z kamenných zíděk, a v každé jsou před větrem postavené dvě lehátka. A slunečník! Dnes jsme se rozhodli si tam lehnout. Přinesli jsme si z jiného kruhu lehátko a sluneční, aby jsme měli po třech a ulehli. T ěch polokruhu tam bylo 38 a všechny prázdné. Netrvalo  25 vteřin a byl u nás německy děda. Poznali jsme to podle toho, že mluvil německy. A že jsme obsadili jeho slunečník a lehátko že si vše v NĚMECKU zaplatil a že ON není žádny zloděj. Namítl jsem, ze má ještě 35 míst volných, ale ty prý nejsou jeho! Jelikož nám bylo chladno, šli jsme na pokoj, kde nám po pěti minutách byl předán kýbl s ledem a s lahví Freixenet, tedy šampus. Možná je dědek tajně sledován, a když napadne nějaké hosty, tak to napravují! Pravděpodobně to však konečně došla ona slíbená pozornost!

PONDĚLÍ 25.

Dnes je zase krásně, slunečně a teplo.

Je to poslední celý den v hotelu Iberostar Galvitos. Na recepci jsme objevili Tomáše z Litvínova, jehož rodiče chodili nakupovat ke Kořínkům, což byl strýček Hanky. Je mladý mluví čtyřmi jazyky a nejprve nechápal, že naň mluvíme česky.

Adrian již odletěl. Asi sedí v letadle a bubnuje do sedadla.

Včera jsme došli s Hankou až do Robinson Klubu a prošli jsme se po jeho pozemku. Cestou jsme vlezli do třetího Iberostar, který s našíma není propojen. Jezdí tam snad jen Angličané.

Dnešní, poslední den jsme trávili u poolu. Pak jsme se prošli dlouhou štreku po pláži a Atlantik nám mlsně olizoval nohy. Na mně by si smlsl na Hance méně ona je jako ohryzané kuře. Po dlouhé chůzi jsme se natáhli na lehátka, která nepatří hotelu, avšak podnikaví Kanáři nechají poutníka pět minut v klidu než požadují poplatek!. Pak se šlo morem zase zpět.

Robert dnes již pracuje a večer nás uvede do tajů kuchyně co uvařil. Maji být plody moře a Kanárské Cili Con Carni. Mezi tím se ozval Adrian, sedel již v autě u Marka a byl na cestě z letiště domů. Říkal, že je tam zima a ošklivo a že tu měl zůstat.

ÚTERY 26.

dnes je překrásný den 30 stp

a je to den našeho odjezdu. Dovolená  v ráji končí. Kufry jsou zapakované a ještě si dojdeme popovídat s Robertem do Iberostar GAVIOTAS  Park. My bydlíme, tedy do dneska jsme bydleli v Iberostar Gaviotas. On totiž musel nečekaně do služby. Cely týden nás tu provázel a hlavně s Dianem si užíval.

Včera večer jsme byli opět v divadle, animátoři byli v plném počtu a tak Mama Mia perlila až do honosné, hotelové haly. Hlavni postava (Pierce Brosnan ho hraje ve slavném filmu ) toho, co se nakonec ožení s maminkou Silvie, výborně tančil a ve finále se s námi loučil pěti jazyky. Česky ale zapomněl nebo jsme se měli přihlásit? Sedím na balkoně našeho pokoje, čerstvá slaná vlnka je cítit od oceánu a slunce pálí, jakoby bylo za to placené....

V 15:55 zdejšího času (je tu o hodinu méně) odstartuje letadlo severovýchodním směrem do zimy, sněhu a nepohody!

Konečně sedíme v letadlu. Kabina se postupně zaplňuje. Chlazení jede na plné pecky a dává nám pocit ledové Evropy! Přijde letos jaro?

Již máme pět minut zpožděni. Vše je v klidu. Budu muset přestat s pouzívaním této elektronické hračky typu Kindel Fier HD. Někteří piloti zakazuji i Flug modus (letový modus). Takže si přejeme klidný let do Frankfurtu..    ich hab die Haare schön.... ich hab die Haare schön....

Sedíme u záchodu. Máme to asi hodinu letu do Frankfurtu a močové měchýře cestujících se dosti naplnily a tak je kolem nás rušno. Na palubním počítači je vidět, že jsme právě vlétli do vzdušného prostoru BRD. Letíme deset kilometru vysoko, skoro 9 tisíc v hodině a okolo stroje je minus šedesát stupňů. Co to je minus dvě ve Frankfurtu?

Čekání na jaro VIDEO

15. března 2013

Dnes svítí sluníčko a hřeje, ale sněhu je  ještě plno

Při dnešní procházce jsem si vzpomněl, že má moje kámoška narozeniny. Tak Miluško, celý internet se na tento den těšil a ze všech stran se řídí pozdravy. V Bildu psali, že se očekává přetížení sítě kolem Maintal. Tak ještě jednou vše nejlepší a ať ti život ještě dlouho přeje!!

Wetterempfindlichkeit

14. března 2013

Poslední dobou jsem odpoledne zcela najednou ospalý a na chvíli usnu, což, jak je všeobecně známo, není zapříčiněno nedostatkem spánku. Vždy, když se zbudím padá sníh, nebo lije jako z konve. Příčinou je to dlouhé slovo nahoře, které se dá přeložit na „citlivý na počasí“. Druhá variante této citlivosti je zase nespavost. Jenomže čeho jsem si všiml, pes mě poslední dobou neustále hlídá a různými pokyny, kterými se, se mnou domlouvá mne napomíná. Jako ve smyslu: co děláš? Pojď již! vstávej! A tak dále. Také se pokouší určité zákazy o kterých jsme se již dávno dohodly, překračovat. Jako by se snažil náš vztah nově definovat. No počkej ty býku malý, teď ti na deset dní odjedu a ty budeš pacičkou hrabat a dolézat…

Spakovaný kufr

Mrazivo, slunečně a sněží

Není jednoduché si zapakovat kufr na dovolenou. To jako by byl člověk jasnovidec a věděl, co vše bude potřebovat. Jedno je jisté: většinu si vždy vezu zbytečně a určitě na něco zapomenu. Naštěstí letíme jen na Kanárské ostrovy, které politicky patří k Evropské unii, geologicky však k Africe. Bezespornou výhodou je, že tam snad bude teplo, nevýhodou je, že letadlo po čtyř a půl tisíce kilometrů neopustí výsostní území EU a tudíž neproletí bezcelní území a tím pádem nekoupíš levné cigarety. Ale ono je to vlastně jedno, když již dávno nekouřím….

Habemus Papam – máme papeže VIDEO

13. března 2013

Slunečně a mrazivo a spousty sněhu

Tak máme nového papeže. Vždycky to vidím z takového praktického hlediska: zvolili papeže fakticky z konce světa! Jak se s námi domluví? A ono to kupodivu dopadne vždy dobře: narodil se italským imigrantům v Argentině! Jeho domácí řeč byla italština. Studoval v Německu, takže bude moci v němčině zakázat sňatky a adoptaci dětí párů stejného pohlaví a jinak se asi nic nezmění….

Hlášení brdského zpravodaje ODKAZ

13. března 2013

Dnes se válí hromady sněhu, je dost chladno a náledí a zároveň obleva

Došel Mail od Zdeňka  z Brd a podrobné zpravodajství o dění v naší krásné Stříbrné Lhotě. Včera zasáhla Hessensko sněhová kalamita. A45 byla postižena hromadnou bouračkou, které se aktivně zúčastnilo asi 100 aut. 60 lidí bylo zraněno, některé vážně. Naštěstí nebyl nikdo mrtvý. A45 (Autobahn 45) je dálnice kterou jezdíme do Bad Soden- Salmünster, když se jezdíme s Hankou koupat do Spessartu.

Dálnice byla celou noc uzavřená, odtahové firmy to neměly jednoduché, nešlo jednoduše o to rozmlácená auta odvést! Nejprve se musela vyprostit z jiných aut. Letiště ve Frankfurtu bylo skoro celý den uzavřené, anulovalo se stovky letů. Doufáme, že se to soboty zlepší, abychom mohli v klidu odletět…

A máme tu zase zimu VIDEO

12. března 2013

Napadlo skoro 20 cm sněhu, absolutní kalamita letiště škrtá spoustu letů máme kolem nuly

Jenom doufám, že ten sníh do soboty roztaje, jinak na tu dovolenou neodletíme. Pan Krok mi tu byl opravit počítač, Pajda se radoval, že máme návštěvu. Konečně jsem si instaloval novou tastaturu, kterou mám již nejméně pět let na skříni. Je bílá a písmenka jsou posvícená. Je to jednoduše luxus. Tak a jdu se psem do závějí, beru si sněžnice…..

Štěchovický poklad ODKAZ

12. března 2013

Dnes již od noci padá sníh, krajina leží pod jeho ucelenou pokrývkou je 0°C

Tak tento článek se mi dostal do ruky po mnoha letech, kdy, jako dobrodružství chtivé dítě či mladík jsem do sebe nasával povídky a pověsti o pokladu, který v okolí soutoku Vltavy se Sázavou měli Němci ukrýt. Údajně ho stále někdo hledá. Článek, který mi přiletěl internetem a který napsal mně neznámý James V. Jakoubek je po dlouhé době jakési objasnění. Jsem trochu na rozpacích, co si mám myslet o tom, že uschované doklady, které zákonně patřily Čechům, vyvezli ze zemně Američané a jakou roli v celé Štěchovické misi měl Jan Masaryk. Nepochybuji, že o komunistických rozvědkách měl již na podzim roku 1945 svůj názor ale nechat vyvést dokumenty nacistů ze země mně připadá divné. Dodatečně přišel jiný zdroj, ve kterém se tato událost odehrála o rok později, tedy v roce 1946, čehož jsem se také domníval ODKAZ

Nervozita stoupá

11. března 2013

Je zima a padá sníh

Právě tu by  Adrian, byl si koupit trička a kalhoty. V sobotu letíme. Hanka tu byla ještě dříve, byla si naproti v bance pro peníze. V sobotu letíme. Byl jsem u holiče, nakoupit Pajdovi, aby tu měl co k jídlu. V sobotu letíme. Byl tu Marek, vzal si z poolhausu in line brusle, že má službu evangelickém středisku mládeže. Ještě se zeptal u kterého holiče jsem byl, že ho jde odstřelit. Jinak se již druhý den potýkám a sčítačem, najednou a zcela bezdůvodně mi nechce přeskočit na českou klávesnici. Tento text vysílám pomocí laptopu. Již jsem volal panu Krokovi, doufám, že se mi na to podívá. Venku je jak před štědrým večerem, sněží a my si

Balíme kufry do teplých krajů! Tak s chutí do toho a půl je hotovo….

Kufry se nekradou ale cestují

9. března 2013

Je pošmourno chybí sluníčko +15°C

Jak jsem psal, těším se na Rudovy hlody o letecké cestě do Londýna. A už je to tady. Nepochybuji že on přesně ví, proč letadla létají. Já to vím také, jenomže bych to nikomu neobjasnil. Ruda by o tam mohl dáti přednášku. Létání samotné zná z filmů a proto se nedivím tomu zklamání, když byl nucen vlésti do dvouturbínového A-Bus, který statečně, již léta a prakticky bez přestávky oblétá nedaleké cíle v Evropě. Na Kanáry ještě smí a tím to ale končí. Letět do New York můžou pouze víceturbínová letadla, od tří turbín počítaje. Ruda je štíhlý mladík a přesto měl pocit, že leze do ponorky, kam se však vejde na 300 cestujících. Ještě horšího mínění by nabyl, kdyby vlatnil břicho, což nemá ani v náznaku. Poznal by, co to je, vtěsnat se do křesílek se stolky odnaproti, které  se nedají sklopit, zato tančí na břichách. Mně u letadel ohromila poměrně malá akcelerace při startu. Na tom je můj Tiguan lepší. Jenže při 240 km/h se on nevznese, ta ponorka s posádkou a pasažéry a nákladem je v tu chvíli již v oblacích. Co však Rudu ohromilo, že na konci cesty neseděla bába, která vydává zavazadla. Byl tam jen takový kolotoč na jehož pásech jezdily kufry kolem dokola a které si majitelé vybírají zcela samovolně. Přestože to vypadá nekontrolované, není tomu tak. Před opuštěním tohoto terminálu se namátkově ověřují kufry s letenkami, zda tedy každý má ten svůj. Jinak se sem nikdo jiný než ten, co právě přiletěl, nedostane. Větší hrůzu mám ale vždy z toho, zda můj kufr poslaný pozemním personálem do podzemního bludiště pásů, křižovatek a kolotočů k letadlu, zda to správné letadlo najde. A to se stává často. Přistaneš v Londýně a kufr máš v Madridu. Tuto informaci píši až teprve teď, když je Ruda zase doma a kufry také. Ony ty letecké společnosti ty kufru vždy najdou a dopraví zvláštním autem až do hotelu kde se ubytuješ, ale trvá to třeba dva dny. Po tuto dobu létají tvé kufry horoucími pekly a ty si, v zimním oblečení kupuješ na pláži při 32° plavky a kraťasy…

Organen Spende

7. března 2013

Darovat orgány po smrti je tady v Německu nějaký nepochopitelný problém. Já osobně jsem toho názoru, že když již nejsem mezi živými, ať si ze mne vezmou lékaři co chtějí, pokud nebudou ty orgány příliš starý. Pokud jsem správně informovaný tak v Čechách a v Rakousku je každý automaticky dárce. Pakliže si to jeden nepřeje, musí to mít u sebe písemně. V Německu je dárce jen ten, kdo u sebe nosí průkaz, na kterém stojí, že si to přeje. A tak pokladny posílají každých čtvrt roku upomínku s příslušným průkazem, který je třeba jen vyplnit a nosit u sebe. Proč ten zmatek? Kuriózní je, že když se Němci stane smrtelný úraz v Čechách, nebo v Rakousku, spadá pod tamní zákony a je dárcem i bez průkazu. Dnes jsem takový průkaz obdržel, vyplnil a uložil ho do peněženky….

Počasí

Sluníčka je poskrovnu, ale +12°C mládež již jezdí se taženou střechou u aut

Dnes hlásí na Seznamu, že budeme mít pád teplot o 30°. Tomu tak bylo z roku 1978-79. Také na Seznamu píší, že si to lidé pamatují, i ti, co si nepamatují nic. Já si to pamatuji, protože jsme pořádali Silvestrovský bál. Bylo poslední dva dny v prosinci roku 1978 tak teplo, že lide chodili jen v saku, či v lehké bundě. Na oslavu mi přišli hosté nalehko, pánové jen v oblecích a dámy měly přehozenou jen lehkou šálu přes ramena. Nikdo nedbal šílenství televizních a rozhlasových hlasatelů. Přímo řvali do mikrofonů studii, že ze severu, ze Skandinávie se směrem k jihu, v pásu, který zasahoval celou Evropu blížil 30° schod teploty. Někdy v době, kdy jsem otvíral dveře sálu, aby mohli hosté obsadit  místa ve vyprodané restauraci, zasáhla tato studená vlna Hamburg. To znamená, že to měla k nám do Frankfurtu ještě 600 km. Pak jsem ztratil přehled, měli jsme 80 hostů a plno práce. Po půlnoci, kdy se normálně chodilo na terasu pozorovat ohňostroj nad Frankfurtem, tam nikdo dlouho nepobyl.  Pravý zmatek ale nastal o tři hodiny později. Všechna  auta na parkovišti se během chvilky ocitla v situaci, kdy z +15° nejednou bylo -15° C a nebyla žádná možnost auta odemknout, natož otevřít dveře. Všem bylo zima a ačkoliv jsme měli u restaurace služební byt, kabáty pro 80 lidí jsme stejnak nevlastnili. Jak se tenkrát hosté dostali domů, na to si již nevzpomínám, ale zcela jistě ano, jinak by tam byli ještě teď..

Všichni to věděli a každý mlčel

5. března 2013

Dnes je slunečně s ranním mrazíkem a oblohou bez jediného mráčku +8°C

Poslední dobou se v Německu probírají surové prohřešky v dětských útulcích z roků 1955-1972. Většinou to byly útulky katolických, nebo evangelických řádových sester. Včera byl na to téma celovečerní film, kde se tato zvěrstva „zpracovávají“. Tenkrát sebraly úřady matce dceru, jen proto, že musela do nemocnice, nebo že byla načapaná večer v parku a již se vezla, protože nebyla plnoletá. Plnoletost byla teprve v jednadvaceti. To vím přesně, protože když jsem si v roce 68 ve Frankfurtu bral první ženu, byla zrovna 21 let. Jinak bychom museli žádat o zplnomocnění a já nevím jak bych to provedl. Ty „děti“ byli v útulcích ponecháni do svých 21. narozenin, nechodily tam do školy a byly nuceni pracovat pro různé firmy. To vše pod patronátem církevních institucí. Byly mláceni, ponižovány, zavírány do samotek, jednoduše jako v koncentrákách a to na území západního Německa.  Tenkrát jsme utíkali za svobodou a dnes se dovídáme, v jaké zemi jsme to vlastně žili. Po filmu bylo představeno spousty pamětníků, všichni kolem šedesátky, a do nejdelší smrti na to mládí nezapomenou. Nevěří v Boha a církvím již vůbec ne. A pak se na něco spolehni….

Vzpomínka na Aničku VIDEO

úterý, 5. března 2013

Dnes by slavila narozeniny. Bylo by jí teprve 60 let. To přece není žádný věk. Přesto si myslím, že žila tak intezivně, tedy alespoň do jejího onemocnění, že všeho prožila více, než my. V době, kdy chodila na chemoterapii, zastávala v nemocnici jisté funkce zdravotnich sester, tedy zapojila se do zoufalství ostaních pacientů, nosila jim pití a útěchu. Stala se prakticky členkou jejich kolektivu. Dva dny v týdnu. Ano, dokázala z toho nejhoršího udělat to nejlepší. Jsem rád, že jsem s ní směl jít kousek cesty a nejsem sám. Vzpomínáme na tebe, všichni, všude, stále....

Navigace a odsouzená hospoda

3. března 2013

Dnes je docela příjemně ale sluníčko šetří svitem máme kolem +6°C

Tak jsme dnes ráno nastavili, co to tu píši, Hanka si sama nastavila navigaci a jeli jsme do Bad Soden -Salmünster. Navigace jednoduchá a její grafika je velice vtipná. Je to Tom Tom, zvolili jsme ženský hlas, protože se s chlapským hlasem nemá cenu hádat. Všude nás zavedla a Hanka prohlásila, že se teď již nebojí, že by se mohla ztratit. Pak jsme jeli do Hochstadt do znovu otevřené hospody. Snaží se tam vařit po Alsasku, ale moc jim to nedaří. Nejlepší byly ty dvě dámy, co tam obsluhují. Znáte takové ty kavárny, kterým již dávno odjel vlak, které zůstaly stát v čase, ty dámy co v nich sedají, nejlepší ještě s cigaretou v dlouhém náhubku. Jo tak ty se docela pomalu zvedly, když jsme se rozhodli tam poobědvat….

Sluníčko

2. března 2013

Dnes svítí slunce, je modrá obloha a máme +9°C

Je to jako s vírou. Dlouhé dny jsme slunce neviděli a přeci věřili, že tam někde na obloze  je. Ještě lépe to vyjádřil ten pán ze „slunce seno jahody“: milá paní, neviděl jsem ju a přesto věřím že ju máte. Hanka si pořídila navigaci a tak jsme ji právě byli projet. Funguje výborně, jediná nevýhoda je, že jí ještě nerozumíme. Ale to se časem poddá. Stavili jsme se v „Café Eden“, měli již stolky venku a dalo se na sluníčku sedět. Kafíčko a zákusek!  Kim již také vylezla na zahradu a v doprovodu s francouzskou holí zahradničí. Ještě jí stále bolí koleno. Lhotecký dopisovatel se ozval, byl již v hospodě, a cesta byla náročná. Nejprve sníh a teď těžké nánosy bláta. Říkal tu někdo, že je romantika pohodlná? Ne, tak to je dobře. Romantika je totiž 95% utrpení, strádání, nedostatku, bídy a trampot a 5% nádherného krásna!!

Tma

pátek, 1. března 2013

Hlásili tuhle, že jsme měli nejtemnější měsíc, já nevím za kolik let. Měsíc myslím jako únor. Dnes již máme březen a je stále stejně. Jak prý říkají Angličané: počasí na dělání dětí. Já to s těmi dětmi již nevytrhnu a tak se mazlím s červeným vínem. No to je přece jasné: v něm je schované letní slunce celého ročníku! Tuhle mi Hanka vyprávěla na co je vše zdravé. Po dlouhé chvíli jsem odešel, ani si toho nevšimla a vypočítávala zdravotní přednosti tohoto moku dále! A kde jsem byl? Já se tak lekl, zdali mi nedošlo červené, že jsem se musel jít podívat. A teď se vžijte do situace, že v hospodě ve Lhotě nedávno červené došlo…

Pes Mouřenín, hlídač stránek. VIDEO

Dnes je pod mrakem, ale čistý, svěží vzduch, není vítr je 5°

Poslala mi kamarádka Jana pejska Mouřenína, že prý má hlad. Dal jsem mu nažrat. Byl tak hladový, že sežral několik virů a když se chtěl postit do programů, tak jsem ho zavřel v kleci. Takže ho můžete chodit navštěvovat, viz video! Kamarádka Jana je tak zaneprázdněná, že nemá čas mi napsat, tak aspoň toho pejska. Vím, že to nemá jednoduchá: každý večer vaří zeťovi teplou stravu. Jakpak by mohla ještě hlídat Mouřenína? Tak ho máme na starosti my. Prosím všechny čtenáře, aby za ním občas zašli….