Příspěvky

Srpen 2014







 

Chudoba venkovské chalupy

neděle, 31. srpna 2014

včera jsme šli kolem sousedů, jako ostatně každý den. Stříbrná Lhota je taková kouzelná, zapadlá vesnička. Nikam se tudy nedá projet a jsou tu samé venkovské chalupy…. No jo, jsou tu i chudí lidé…

 *************

 

Happy Birthday  VIDEO

neděle, 31. srpna 2014

Včera slavil Robert narozeniny. Zcela  nečekaně. Já se to například dozvěděl SMSkou: nevečeřela! Kdo přišel, a že bylo plno, dostal kus šunky s hořčicí a čerstvě nastrouhaným křenem. Ten jsem nejedl ani si nepamatuji. Normálně se křen čerstvý v obchodech nevidí. Slávek u strouhání proplakal celé odpoledne. Pak přišly na řadu veselé skleničky a ve finále se vyprávělo.  Květa například líčila, jak jim v Thajsku vykradli kufry, jak přistáli cestou za Mirkem na úplně jiném ostrově. Letos se chystají na Panenské ostrovy, což je jediná destinace, patřící USA, kde se jezdí vlevo. Tak příjemné výlety. Nakonec se podávaly čerstvé tyčinky, oříšky a brambůrky. Ještě jednou: vše nejlepší Robertovi. Hodně zdraví a sílu přejí kamarádi!!

 

******************

  Přeborník na SMS

neděle, 31. srpna 2014

Dnes prší a je 14°

Sedíme si s Hankou v hospodě a snažíme navázat řeč, ještě tam nikdo nebyl. Richard se mnou na téma podle vzoru „nůše“ nechtěl komunikovat, jen zakoulel očima a já hned věděl, co si o mně myslí. Pak přišla SMSka:

Irenka Nevečeřela

Já odpověděl Mám něco uvařit?

Irenka Ne, to jsem chtěla napsat

Nevečeřet a ono se to takto přepsalo, to je sranda

Irenka Čekáme vás

Já odpověděl Pajda hlídá

To jsme se pak zasmáli. Irenka je na zasílání SMSek přeborník. Hance do nemocnice napsala: Všechno ne, a pak v další SMS: Všechno nejlepší k svátku, přeje Irena a Robert. Jak tu píši. Přeborník na posílání SMSek.

*****************



 přečti si:  Záhada cestujících kamenů

***********

  Blázinec z Voznice  VIDEO

sobota, 30. srpna 2014

dnes se valí černé mraky, často  prokoukne jimi slunce a je vlhké teplo

 

Včera jsme měli dohodnuto, že přijedou Vozničtí na oběd. Čas byl stanoven na 14:00 hodin. Ovšem v půl druhé volala sestra, že se Monika prochází s Andym, (postižený syn Karla) po ulici, Karel že odjel pro dříví a že neví co má dělat. Tak jsem řekl, ať alespoň přijedou oni. No nakonec, v půl třetí, seděli všichni u stolu. Dopoledne bylo pěkné počasí, právě, když jsme seděli u oběda se spustil vydatný liják a nastalo vlhké teplo.

Večer v hospodě bylo málo lidí a tak jsme se nechali svést k debatě o politice, což je vždy velice ožehavé, a nevděčné. Takže ten večer vyškrtneme, jakoby nebyl.

 

 ***********************

Dementi

sobota, 30. srpna 2014

V našem článku „Hostina na Pískách" se dostala z redakce nesprávná informace. Jana neslavila narozeniny. Omlouváme se za tuto falešnou informaci.

 

**********************



Hostina Na Pískách  VIDEO

čtvrtek, 28. srpna 2014

Pod mraky zima, na sluníčku horko

Včera se konala na Pískách hostina. Kamarádi Jana a Zdeněk slavili lehce společné narozeniny. Ovšem lehce slavit se nedá nazvat hostina, kterou společnými silami  dali oba dohromady. Podávalo se grilované kuře, a brambory na rozmarýnu. Podával se ledový salát s Janiným vyhlášeným dressinkem, jednohubky obložené mísy a výborně upravené žampiony a kuřecí jatýrka. K tomu se popíjelo lahodné víno a vedly se moudré řeči. Počasí nám nepřálo a tak jsme seděli doma. Zdeněk posléze zatopil v kamnech, to aby nám bylo teplo a abychom viděli, jak nový komín táhne. Jana během hostiny vyšla ven krmit kočky. Ta jich má to jsme koukali. Večer se povedl a my dodatečně přejeme vše nejlepší. Děkujeme za pěkný večer.

Abychom nezapomněli: včera 27. Srpna slavil narozeniny náš Robert! Také vše nejlepší….

 

 ********************



Doba dešťů

středa, 27. srpna 2014

Dnes je zima ale počíná vylézat sluníčko

Včera bylo, jakoby nastala doba dešťů. Již od rána lilo a tím pádem bylo na Měříně v bazénu narváno. Tolik lidí jsme tam ještě neviděli. Hanka byla zase s námi, vířivka a bublinky v divoké řece jí dělalo dobře. Míla nepřestal a neustále Hance nabízel činky. Jelikož nezvedne vlastní silou ruku, k tomu si musí pomoci tou zdravou, je jeho nabídka, sice dobře míněná, ale absurdní. Takže se Míla rozhodl, že jí nepřinese pětikilovou ale jen kilovou, pro začátek. Jako vždy jsme byli na Marjáně na obědě, tentokrát se ale nevyznamenali. Jedině kdo si pochutnal byla Tereza, ta si ale dala smažák, který ani nebyl na kartě. Pak celý den lilo, dokonce jsme si zatopili v krbu. Aby se dánská krbová kamna stala kamny stáložárnými, používám triku, jež spočívá v tom, že na okraj spalovny přidám vždy jednu briketu. Ta udrží zápalnou jiskru třeba až do rána. Dnes jsem koupil dva pytle, aby byly v zásobě a ejhle, již vylezlo sluníčko. Takže, tak nám tu na Lhotě běží den ode dne! Dnes máme slet na Pískách, stavitel komínů zavolal…

******************



Neděle plná překvapení  VIDEO

pondělí, 25. srpna 2014

Dnes je oblačno, zima a teplo

Včera byla taková divoká neděle. Počasí nevědělo, zda má být hezky, či pod mrakem nebo pršet. Bylo toho od všeho něco. Brzo po ránu mě volal bratr Karel, jestli jsem doma. Že mi přiveze dříví. Jak jako dříví, divil jsem se, to je v metrech? Ne, je nařezané a naštípané. No, proč ne, souhlasil jsem. Pak přijel mým bývalým autíčkem co jsme měli ve Frankfurtu na Partyservice. Auto bylo plné dřeva, takové dva kubiky.  Co se děje, divil jsem se? ale, rozšiřuji garáž a všude kam se podívám mám složené dříví, tak jsem si vzpomněl na tebe! No, to jsi mně opravdu potěšil. Pak po obědě jsme šli s pejsky na procházku a zmokli jsme. Navečer jsme byli pozvaní u Jirky a Zuzany v Čisovicích na grilování. Udělal jsem nudlový salát se zeleným curry a s krevetami. Jirka měl moc pěkně udělanou zahradu, nový kurník na slepice, ale tak dobře vymyšlený, to jsem ještě neviděl. Za plotem mají totiž pole, které se ztrácí až někde na obzoru, kde se pěstuje obilí. Slípky měli tudíž stále co k zobání, a Jirka každý den pět vajec. Pak jsme probírali fotky, byli totiž všichni na dovolené na Sri Lanka a na Malediven. Ve finále pak jsme zhlédli společně film, který natočila Zuzanka s kamarádkou, byl to takový napodobený Charli Chaplin, němý film moc se jim to povedlo.  Doma nás čekal pes Andy u zatopeného krbu. Paráda…

****************************



Důvod k oslavě:

Mníšek získal první místo v soutěži

„O NEJLEPŠÍ OBECNÍ A MĚSTSKÝ ZPRAVODAJ 2013"

Soutěž vyhlašují KPES FF Univerzity Palackého v Olomouci, Civipolis
o.p.s., Unives.eu, Angelus Aureus o.p.s., u příležitosti svátku
slovanských věrozvěstů a již tradičních „Dnů lidí dobré vůle" na
Velehradě.
Mníšek získal první místo v soutěži „O NEJLEPŠÍ OBECNÍ A MĚSTSKÝ ZPRAVODAJ 2013"

Soutěž vyhlašují KPES FF Univerzity Palackého v Olomouci, Civipolis
o.p.s., Unives.eu, Angelus Aureus o.p.s., u příležitosti svátku
slovanských věrozvěstů a již tradičních „Dnů lidí dobré vůle" na
Velehradě.

ZPRAVODAJ MĚSTEČKA POD SKALKOU OBDRŽEL PRVNÍ MÍSTO.

Slavnostní předání ocenění proběhne v pátek dne 4.7.2014 na Velehradě. Brzy přineseme bližší informace.

Miloš Navrátil, OKS
www.arnov006.blogspot.cz    gratuluje!! 

*********************************

 ***************


The best of Olda and his wife
sobota, 23. srpna 2014
Dnes se honí černé mraky a je 19°C
Včera se večer s kytarami vydařil. Kytaristů bylo plno a ve finále přišel slavný Olda s manželkou. Ten, když vezme sladké dřevo do rukou a nechá rozezvučet jeho mocný hlas, to je balada. Obzvláště když zpíval anglicky. Byl ale velice neopatrný, dvořil se všem ženám v lokále, avšak jeho Woman byla shovívavá. Celý večer se usmívala. Hombré rozdával veselé skleničky a z úst vypouštěl slova, která se nedobře dotýkala Richardovy Seele, tedy duše. Hospoda byla narvaná, že by se dalo vybírat vstupné. Hanka se snažila mít dobrou náladu, přivezl jsem ji totiž teprve odpoledne z rehabilitace. Posléze vstoupila na scénu dívka jež byla oblečená do džínů s laclem, majíc na těle růžové obepnuté tričko, že to působilo, jako by jí vypadla prsa. Mařenka se ukrutně lekla a já již byl přichystán, že jí na tu nedbalost v oblečení  upozorním. Nakonec mě Hanka okřikla. Ládík ještě nebyl , po té nedávné „chřipce“ ve své kůži ! A tak večer utíkal jako  Pendolíno Praha - Brno,  když má zpoždění. Ve finále jsem s Tondou zpíval „Osadu u tří klád“ a pak jsme šli domů. 
***********************************   

Poslechni si: Holky z Jamrtálu
*******************
Markéta Mášová nám poslala

Každý tento zvláštní druh stromu má přezdívku.
Ne každý, ale tento strom získal přezdívku "Prezident". Tato obří sekvoje je vysoká 80 metrů a její stáří je odhadováno na více než 3200 let. Představte si že tento strom byl již 1200 let starý,když Ježíš chodil po zemi. Kmen Prezidenta měří 8,5m v průměru a od shora dolů má 2 biliony jehličí. Vzhledem ke své neuvěřitelné velikosti nebyl tento strom nikdy fotografován. Až do teď. Tým National Geographic vyfotografoval a zpracoval všechny poznatky spolu s vědci, aby se pokusili vytvořit první snímek, který ukazuje presidenta v plné své kráse.
Museli vylézt na strom s horolezeckém vybavením, a by mohli udělat téměř tisíc fotografií. Z těch které vybrali a dali dohromady tak, aby si každý udělal obrázek z tohoto neuvěřitelného stromu jménem "President"


Obří stromy Sequoia
***************************************
Dnes je to 46 let od napadení Československa
***************************

Na kolenech
čtvrtek, 21. srpna 2014
Dnes je větrno a zima 16°C
Včera přišel do hospody Ládík na kolenech. Vzal si na to dlaždičské nákolníky.  Nařídil jsem mu tu. V pondělí měl totiž abstenci, vlastní vinou. Měl totiž chřipku, kterou si pořád naléval až ho zmohla. Naštěstí byl již zcela zdravý. Z dalekých písků nás navštívil stavitel komínů a krotitelka divokých koček. Ve finále přišel i mladý míla s Radkem a veřejně se mi posmívali, protože mám na zahradě řádícího krtka. Je to krtek, zasloužilý stavitel a určitě mi ho poslala Milena, nebo sousedka. Jinak bych se chtěl zmínit o Pajdovi. Obyčejně dostávají oba psy žrádlo najednou, při čemž se musí dávat pozor, aby Andy, jež žere mnohem rychleji, nesežral Pajdovi žrádlo. Měl jsem včera pocit, že na hlídání nemám čas a tak jsem dal Andymu talíř s jeho dávkou v dílně. Pajdovi pak v kuchyni. On se však žrádla nevšímal a dokonce vyšel na zahradu. Teprve, když jsem Andyho pustil, měl se Pajda k žrádlu. A tak jsem se bez hlídání neobešel.


***************************************








Nový komín
středa, 20. srpna 2014
Dnes svítí sluníčko, ale je chladno 17°C
Na Lhotě se staví nový komín. Krásný, z červených cihel. Ale jak pěkných, červených.
Také máme novou lavičku u autobusu. Zde se nachází odpověď města. Srdečně děkujeme!

*************************

Zázračný dopis
úterý, 19. srpna 2014
Takový dopis odeslala Milena dnes ráno na radnici:
 Vážení radní,
velice se mě líbí lavičky na náměstí ale já bydlím ve Lhotě kde máme taky lavičku na stanici autobusu směrem od Prahy, ale tahle lavička není vůbec pěkná a dá se říct i nebezpečna protože je nahnuta a samá tříska lezou po ni děti a lidi co si chtějí odpočinout se ji raději vyhnou, snad by nebyl takový problém tu lavičku z roku raz dva buď vyměnit nebo nějak opravit aby to nedělalo ostudu, jako děla ta skládka již 15 let na návsi. Konvak sice půlku udržuje ale ta druhá půlka je smetiště. Prosím pouvažujte o mé prosbě děkuji Hanzlíková

A takový pohled na lavičku byl dnes večer: 
To byla ta stará!
****************************


Jak jsem zaspal
úterý, 19. srpna 2014
Dnes je oblačno, trochu větřík 19°C
Mám na telefonu neustále nařízené buzení, v 9:00 a pak hned 9:10 hodin. To vyjadřuje takové mlhavé přání, kdy bych chtěl vstávat. Protože jsem byl včera tu dobu u očního, buzení jsem si vypnul. Každé úterý vyjíždíme v 10:00 na plavání. Dnes jsem se vzbudil, zcela náhodou 9:50h To byl fofr: nesnídal jsem, nevypil si čaj. Míla s Evou byli již před vraty. Vpadl jsem do auta, před tím jsem vyhnal psy do zahrady doufaje, že nebude pršet. Také ještě spali. Protože jsem nemusel řídit, probral jsem se až na Měříně. Koupání bylo jako vždy pěkné, až na vířivku, ta byla dost studená. Pak jsem doma posekal zahradu a zalil kytky a dal nažrat psům.
 ******************


V sedm hodin ráno
pondělí, 18. srpna 2014
Dnes počalo svítit sluníčko a teď je fuč. 19° C
Nějak jsem špatně viděl a tak jsem se minulý týden objednal u očního na Dobříši. Paní sestřička mi řekla: jsme tu v pondělí od sedmi! Nejprve jsem myslel, že se přeřekla, ale ona to myslela docela vážně. Tak jsem v duchu vzdal návštěvu u lékaře s vědomím, že tak brzo se nebudu moci zbudit. Avšak dnes ráno jsem byl v půl sedmé vzhůru a tak jsem na oční vyrazil. Psy si toho ani nevšimli, ještě spali. Přišel jsem kupodivu hned na řadu. Musel jsem se dívat asi do pěti přístrojů a nakonec povídala paní oční, že mi napíše brýle na čtení a dá mi umělé slzy. Jinak bylo vše v pořádku. Umělé slzy? To budu muset na operaci? Ale ne uklidnila mně doktorka. Budete si kapat třikrát denně kapky. Ono má totiž oko tři vrstvy slz, které slouží jako ochrana a třetí je u mne pryč a dělá mi to rotyku. Tak pozor, dnes již píši s pomocí umělých slz…
*****************
Kuchyňská linka
pondělí, 18. srpna 2014
Dnes počalo svítit sluníčko a teď je fuč. 19° C
Hanka je na tom cvičení v Roztylech a já mám v kuchyni stále nepořádek. Kuchyňská linka ne a ne být tak čistá, jak to jindy bývá. Ne že by ji Hanka myla, já ji nikdy neviděl, že to dělá, ale když je doma, je stále čistá. Asi mě jen tak zlobí, potvora. Tedy ta kuchyňská linka.
***************************


Kéž lavičko, kéž bys promluvila..
neděle, 17. srpna 2014
Dnes je chladno většinou pod mrakem 17°
Máme tady ve Stříbrné Lhotě autobusovou linku. To je pěkná věc a všichni si této vymoženosti vážíme. Na konečné, tam kde lidi vystupují, neboť se autobus vrací do Prahy, stojí lavička. Je to stařenka, je skoro upadnutá a nebezpečně nakloněná. Škoda, že neumí vyprávět. Jistě tam již stála, když tu jezdil koňský dostavník. Avšak? Jezdil tu? Kdyby uměla lavička vyprávět, tak by nám to řekla.
Včera jsem přespával ve voze. Jezevčík Andy mě hřál záda. Viděli jsme projet parník Vyšehrad, jak si to plul na Slapy a vysoko nad námi šíleli ostří hoši na motorkách. Stáli jsme pod mostem. Pajda našel malého černého společníka, strašně nervního pejska. V Chýši se  ukázala  i Miládka, ale nebyla s ní řeč, měla ostrou pařbu za sebou. Tak jsme si s Jardou pokecali a zahráli písničku.
*************************


Jít příkladem
sobota, 16. srpna 2014
Dnes je zima, slunce mraky liják
Včera, když jsem se vracel z Prahy, kam jsem vezl Hanku, stavil jsem se u kamarádů, co pro mě měli dvě lopaty a hrábě. Již je nemohli potřebovat. Nevím sice k čemu mi budou, ale Anička říkávala, že když je to zadarmo, ať mě to aj roztrhá! Vrazil jsem k nim v okamžiku, kdy oba byli zabráni do náročné práce, jednoduše makali na zahradě.
Hodil jsem tedy lopaty do vozu a jel domů. Ta horlivost mne nakazila a já se pustil do toho dílu zahrady, který nikdo nezná a není odnikud vidět. Vyvozil jsem větve, posekal trávu (musel jsem vzít strunku, jak byla vysoká) a pak jsem to přejel sekačkou. Byl jsem nakažen pílí a tak jsem se tam vydováděl.
Včera v hospodě jsme byli sami. Náš emigrantský stůl, kde sedává Láďa a vždy nám vynadá. Tentokráte to odnesl Pajda. Teď to tu sbalím a pojedu k Jardovi.
*****************



Pony Express VIDEO
pátek, 15. srpna 2014
Dnes je chladno a pod mrakem 11°
Letos byl slavný pony Express velmi málo slavný. Odpoledne se tu objevil jeden kovboj bez koně. Po osmé večer se v prázdné hospodě zjevili tři maskovaní chlapci od koní, ve velice, vysokém věku. Jeden měl pušku, koně žádné. Předání pošty se mělo konat ve dvě v noci. Pak se to přeci trochu rozjelo. Ráno pak Hanka našla jednoho trvrďáka, jak spal pod širákem. Měl u sebe koně a ptal se, jak se dostane do Kamenného Újezdu. To by mne zajímalo, kudy tam jel: po dálnici asi ne. A tak zjišťuji, že svět se mění podle úhlu pohledu. Já dnes odvezl Hanku do rehabilitační kliniky v Praze autem, pomocí navigace. Jak bych tam měl jet na koni nemám zdání.
************ 
 Přečtěte si: Vzpomínka na myšáka
 ******************* 

Přišla zima
čtvrtek, 14. srpna 2014
Je pod mrakem a 16°
Včera jsme si zatopili v krbu. Klepali jsme u televize kosu. Koukali jsme na Klec bláznů, což jsem měl na flešce a pak ještě jeden film, který popisuje anglického bakteriologa jak bojuje se svou ženou v Číně proti moru. Nějak mi ušlo, že byli Angličané kdysi v Číně. Film to byl zajímavý. Nic nového se neděje. Hanka dostala od zítřka místo v Rehabilitační klinice v Záběhlicích, v Praze. Ujistili ji, že se tam bude hýbat ramenem i v sobotu a v neděli, tak jsme zvědaví. Navigace je již naprogramovaná, to aby ráno nebyly nervy.
Dnes by snad měl přijet ten slavný Ponnyexpress, ale nikde se nic, co by tomu naznačovalo, neděje. Prý si budou předávat poštu o půlnoci. Uvidíme.
 ****************
Miládka nám poslala: obdivuhodné květiny
https://www.youtube.com/watch?v=0UmA2E-vApI&feature=youtu.be

*******************

Karlovy narozeniny VIDEO
úterý, 12. srpna 2014
Dnes je oblačno a chladněji
Dnes oslavil můj švagr Karel 91. narozeniny. Seděli jsme na obědě na Marjánce a hodovali. Jako zlatý hřeb, přinesl číšník dort…. 
VIDEO GEMA cenzura
  **********************




Příspěvek naší čtenářky Lidušky Mášové
 

Dám si jedno pivo a jdu
************************************

Zahraniční zpravodaj VIDEO
pondělí, 11. srpna 2014
Dnes nám doručil záběry z cest, z dalekého Kytína náš dopisovatel Ládíček. Určitě to byly pro něj nezapomenutelné zážitky. Obzvláště pak, že mohl podržet prso dřevěné víly. 
***********************


Čekání na úplněk VIDEO

pondělí, 11. srpna 2014

Dnes od rána prší

Včera jsme prožili krásný večer. Bylo teplo a u stolu pohoda. Čekali jsme na super úplněk. Slávek neustále chodil po louce a vyhlížel. Pak  jsme se vsadili, že kdo zahlédne úplněk první, zaplatí rundu u stolu. Nakonec ho jako první spatřil Míla, který ale právě přišel a o sázce nevěděl. Měli jsme smůlu. Nakonec jsme dostali koňak od Ivana, který se vrátil z Ukrajiny a zapíjel 1. narozeniny své dcerušky. Doma jsme si s Hankou ještě sedli a pozorovali měsíc. Když jsem ho posléze viděl dvakrát, šli jsme spát.
*************** 
Přečtěte si: Vzpomínka na myšáka
************

V neděli večer uvidíme obří měsíc. Čeká nás superúplněk 

neděle 10. srpna 2014   

Větší a jasnější, takový bude v neděli večer měsíc. Nastane totiž superúplněk. Jev, kdy je měsíc v úplňku a navíc nejblíže Zemi. Měsíc se k Zemi nejvíce přiblíží v 19 hodin a 44 minut našeho času a jen o půl hodiny později nastane i úplněk (přesně ve 20 hodin a devět minut). Tou dobou bude náš kosmický soused od středu Země vzdálen „pouhých“ 356 896 kilometrů (pro srovnání, nejvíce se od nás letos Měsíc vzdálil 28. července na 406 568 km).


Čti dále   Převzato ze seznam.cz
*************
Ze Skalky až do Kytína VIDEO
neděle, 10. srpna 2014
Dnes je pěkně


V pátek a v sobotu bylo v Kytíně veselo. Celý týden se tu vyřezávaly sochy, projížděly tu starodávné vozy a stroje, bylo hodně jídla a pití a samozřejmě i opilců. I Mařenka se projela v americkém jeepu Sobotní hospoda se také vydařila, bylo krásně jak ve Středomoří. Nejvíce se rozparádila Květuška, když vyprávěla o nás pánech, stvořitelích, jak nám byl dán na cestu kyblíček, který jsme již vybryndali ….

 *****************


Kytary bez kytar VIDEO

sobota, 9. srpna 2014

dnes je teplo a vlhko, pod mraky


Včera jsme byli na kytarách, ty se ale nekonaly. Jednoduše ke stolu s kytarami nikdo nepřišel. Škoda, bývala to legrace, ale někdo nám ji kazí. Možností je plno, ale každá by byla jen spekulace. No nic, byla tu i Jana a náš stůl byl plný a nakonec jsme se dobře balili. Přijel i Tomáš s Dášou a ještě s jedním děvčetem, která mi hodně připomínala Ludmilu, se kterou pár měsíců stanoval Marek. Již s ní nestanuje, zase se vrátil do domečku u poolu. Jana se u nás stočila do klubíčka jako brouček, jak sama říká a ráno již byla pryč. Dnes jsme byli u Říčan na chatě u Tomáše. Strančice a pak v Údolí raků. Přivezli jsme si sekačku, co tam Hanka již léta měla. Na zpáteční cestě jsme se stavili v Kundraticích, tam co mývala Hančina rodina chatu. Pozemek je stále netknutý a stará chata tam ještě stojí.
 

****************
Již se to mele
pátek, 8. srpna 2014
dnes je pěkně
Stojí svět na pokraji války? Takřka z jednoho dne na druhý se zmocnila skupina teroristů jež se nazývá Islámský stát (IS),  a USA jde opět do války. IS zabíjí a vyhání lidi jiných vyznání, hlavně pak náboženské menšiny Jezidů, jichž 40 tisíc příslušníků uteklo do hor a trpí hlady. Amerika posílá balíky s potravinami, které budou v horách shazovat a zároveň vyšlou letadla a budou ozbrojené síly IS bombardovat. Takže, včera jsme si sedli k televizi a svět byl najednou zase někde jinde. Pak jsme sledovali pořad ve kterém se řešilo, zda se v Německu opět šíří antisemitismus. Nevím, Hamas  střílí na židy, ti se brání a Palestinci tím trpí. Rakety však přilétnou vždy od Gazastreifen, tedy od Palestiny. Jak se v tom má, historicky společným hříchem zatížené Německo, tedy jeho občané,  vyznat? Obzvláště pak proto že většina populace, válku již nezažila. Protože je společnost ve se Spolkové republice multi-kulti je to dost velký problém. Debaty se pomocí medií zúčastnilo i spousta diváků z domova, od obrazovek. Došlo se k závěru, že lidem chybí povšechná znalost Koránu, Tóry a Bible. V žádné z těchto knih se nenabádá k vraždám, k válkám k násilím. Tak jako ve středověku zneužívali křesťanští pohlaváři Bibli, tak  zneužívají ozbrojení Islamisté Korán. Kolik lidí v Arabském světě umí číst?
********************

Píseň pro Karla Gotta od jeho děvčat
*************

Louky, lesy, léto VIDEO
čtvrtek, 7. srpna 2014
Ráno bylo krásně, teď se žene bouřka
Dnes bylo překrásné ráno. Již několik dní spím při otevřeném okně a u Rysů se staví nový dům za pomoci nejnovější techniky. Každé ráno přijede vůz s betonem a obrovskou rourou, která se tyčí do výšky, tam pumpují tekoucí beton za nemožných, doprovodných zvuků. Dnes to bylo, jakoby někdo škrabal na okno. No, zavřel jsem okno a ještě jsem si přispal. Poprvé tento týden jsme nemuseli brzo vstávat a měli jsme domluveno, že si přispíme. Také nemusíme vařit oběd, jsme pozvaní na divočáka. Pojedeme radši autem, abychom ty knedlíky dostali domů…
******************


Dotykáč
středa, 6. srpna 2014
Dnes se honí mráčky 21°
Jak se takové nové systémy dokáží negativně vybarvit! Vezmeme si třeba tu plochou televizi. Je pěkná, úsporná, všude se vejde. A což to digitální vysílání, již jiné neexistuje. Ale jakmile přijde bouřka a nebo mezi satelitní talíř a družicí se vtěsná hustý mrak je po obraze. Rozpadne jako zeď s cihel. Ještě horší je dotykový telefon, nebo tablet. Je to jednoduše prasárna, člověk aby neustále myl a políroval ony černé plochy. Ale pokrok je na cestě: dotykáčů se již v budoucnu nebudeme muset dotýkat, bude prý stačit jen přiblížit prst. Jsem zvědav, jaké nedostatky se zase najdou.
Dnes jsme byli s Hankou u holiče, paní Dáša dvakrát práskla dveřmi a byli jsme hotovi. Vypadáme oba úchvatně, musíme si na sebe zvyknout.
******************
Přečti si: Obama byl vychován k nenávisti k Americe

***********************
Vcucnout dva kilogramy
úterý, 5. srpna 2014
Jaké je počasí nevím, je po půlnoci
Posezení v hospodě bývá poslední dobou velice smutné, i když se o dobrou náladu snažíme. Například Irenka vdechla své sladké tvářičky pod tlakem do plic a povídala: podívej, zhubnula jsem dva kilogramy. Ona je roztomilá holčička a ty dvě více či méně nehrají roli, je pořád hezká. Dnes ráno jde do háku, čímž přispívá na náš důchod. Robert si objednal špekové knedlíky a když je dostal na stůl zmizel jako vždy. Procházel své latyfůdie, jedno co to slovo znamená. Ačkoliv bylo ještě stále vedro, Slávek se klepal zimou a neustále zavíral dveře. Míla se přiklepal se světélkující berlí, vypil půl piva, zaplatil plnou cenu a šel domů. Hanka si míchala nealko se sodovkou, vypadalo to jako šampaňské. Láďu tlačil žaludek, protože snědl dvě vajíčka natvrdo, vyléčil to malou vodkou a Mařenka se objednala k holiči protože má zablokované rameno. Jirka odjel s Hankou na dovolenou, na jeho místě seděl Richard a nic neříkal. Já kecal blbé řeči a rozdával moudrosti z chytrého telefonu. Jak říkám, v naší hospodě je smutno… 
**********************

Jak jsme jeli do Motolské nemocnice.
pondělí, 4. srpna 2014
Dnes je chladn2ji, pod mrakem 17°
Tak, jak jsme našli cestu po dálnicích z nemocnice domů, tak jsme ji nenašli, když jsme dnes jeli na vytahování stehů. Jednoduše jsme sjeli z dálnice příliš pozdě. Nakonec jsme dorazili až k ZOO! Byli jsme tedy zcela na opačném  konci města. Hanka pomalu šílela. V podstatě vedle mně seděl člověk na pokraji zhroucení. Pak jsme se octli v Dejvicíh na Kuláťku. Nemohl jsem si nedloubnout do Hanky, co že si nezapnula svojí navigaci, když ji již ve voze má. Vyndala tedy navigaci, a já měl pocit, že ji držela v rukou prvně. Pak jsem již situaci počal ovládat, bylo potřeba projet Malostranským náměstím, ale pro Boha, octli jsme se pod Karlovým mostem. V protisměru jsem projel do Mostecké, a zase v protisměru jsme byli na náměstí a tady jsme objeli chrám sv. Mikuláše a teď bylo zapotřebí se strefit  na Plzeňskou. Nakonec jsme ji nepropásli a skutečně pět minut před devátou hodinou jsme byli v nemocnici. Pokud tam Hance ne vytáhli stehy, tak ji přijali na nervovém.
Já teď tady na ní čekám v Motole, kde se narodila Anička a kam jsme po celá léta často jezdili. Čekám tu na to až mě Hanka prozvoní abych ji v nemocnici vyzvedl. Mezitím jsem dal do provozu navigaci, takže mi teď vypráví, kam mám jet.
*******************************

Přečti si: Obama byl vychován k nenávisti k Americe

Nové schody
sobota, 2. srpna 2014
Dnes je pěkně dusno


****************************************
 Něco pro zábavu



Nic nového VIDEO
sobota, 2. srpna 2014
Dnes je pěkně dusno

Jedinou novinku mám z Německa. Marek byl s Verou u Východního moře. Jo a pak je tu senzace: Mařenka s Láďou lezou do chaloupky oknem. Nechali si totiž na vchodové schody udělat nové dlaždičky. Ano, dnes, včera a zítra lezou v tom vedru oknem. Internetové rádio jim hraje, tak asi mají pěknou zábavu.
*************************************


Srpen, internetové rádio a jiné věci
pátek, 1. srpna 2014
Dnes je krásný letní den  VIDEO
Tak se nám v kalendáři přehouplo imaginární kyvadlo, takže jsme v srpnu. Dnes je překrásný den, vzduch jako křišťálový potůček laská naše průdušky. Lidé se usmívají, navzájem se zdraví a olizují rozteklou zmrzlinu. Paní u jezevčíka Bohouše se podivovala nad Hančiným obalem, při čemž krmila vnoučátko. Hanka se nechala slyšet, že ona začíná s klouby od shora, protože paní začala vyměňovat klouby odzdola. Má nové koleno. Paní nato, že si natáhla zadní sval a musela na injekci, a že se oni, my, starý zlikvidujeme sami. Včera odpoledne jsme byli u Hovorků, Láďa si totiž již před měsícem koupil internetové rádio a ještě ho nerozbalil. To by se mi nemohlo stát. Já takovou nějakou novinu rozbaluji již za jízdy v autě. A opravdu: malé rádio s dobrým zvukem se připojí na domácí Wifinu a stihne sledovat rozhlasové pořady na celém světě. Jinak se všeobecně mluví o tom, že musím každý večer  píchat Hanku, což si Jana Ungerová vysvětlila zcela špatně. Dávám jí totiž do břicha injekci proti embolii, což je součástí pooperační péče. A protože je dnes pátek, jdeme do hospody, přijede i Jana ze  Spořilova. 
Přečti si: Obama byl vychován k nenávisti k Americe