Příspěvky

Únor 2013


 

Ploténky  ODKAZ

úterý, 26. února 2013

dnes je vlídnější počasí více světla i bez slunce +5°C

Jak bolí ploténky to z nás asi každý ví. Nejhorší je se tu bolest naučit, když tě postihne v mládí. Pamatuji si, že jsem před mnoha lety pomáhal matce v Čisovicích se dřevem. Dřina paráda. Měl jsem takové práce rád. Ve finále jsme odjeli s Aničkou do Frankfurtu, protože jsme šli na ples. Asi v polovině plesu mě počal bolet nárt u pravé nohy a to tak hrozně, že jsem nemohl tancovat. Samozřejmě jsem byl přejmenován na simulanta a flákače a já nevím co vše tenkrát létalo vzduchem. Když jsem šel k doktorovi, který mi chodidlo zrentgenoval a nic nenašel, poslal mě do tunelu a ejhle, ploténky byly na světě. Ploténky bolí vždy jinde, než se nacházejí. Mně poslední dobou berou až běduji. Dnes jsem šel na masáže ke kamarádce Kim, praktikuje thajské a je to špičková procedura, vyhlášená osobnost. Říkám jí Frau doktor, protože si nikdy nezapamatuji to její jméno. Dnes mi dávala do těla. Nejvíce bolelo pravé stehno a lýtko. Masáž trvá hodinu a když byla hotová, říkám: paní doktor, vy se na mne zlobíte, že? Ale kdepak pane otče, (tak mi říká), to ty vaše ploténky vám nechaly ztuhnout ty svaly na pravé noze. A hopla, slezl jsem ze stolu a vykročil, jako mladík….

 

Pozdrav a dík přátelům VIDEO

25. února 2013

Dnes je obleva a nepříjemně vlhko +5°C

Můj deníček má určité množství čtenářů. O některých vím a jiné mohu jen tušit. A tak je dobré mít, mimo anonymního počtu návštěvníků, které nám stránky registrují také nějaký ohlas. To dává stránkám jejich barvitost. Dostal jsem tento víkend fotky ze zasněžené Stříbrné Lhoty zároveň zoufalé volání mého dopisovatele, protože se nemohl vydat v pátek do hospody, jelikož zapadl na Pískách a ani Janin zlatý můstek nepomohl, protože vypadl. Ještě že máme ten internet a tím pádem můžeme komunikovat. A bude hůře kamarádi. Musíme se na to připravit. Máme ve Lhotě nového, mladého ajťáka, takže bychom si mohli nechat zařídit konferenční spojení přes SKYPE. Mělo by to tu výhodu, že bychom byli pohromadě, mohli bychom se napít a při tom neopustit teplo domova. Ano, to se mi velice líbí, budu o tom uvažovat. Takže ještě jednou díky za pozdravy…

 

 

Bakterie jogurtu..

24. února 2013

Dnes napadl v noci sníh, ale pomalu taje je kolem 0°

..jsou různé. Streptokokken, laktobazillen, ale také vpravo- či v vlevo točivé mléčné kyseliny neboli enzymy. Když vyjdeme s Pajdou ze dvora, mám tendenci vzít obchůzku městem doprava. Síla zvyku! Pajda ten si vybírá a často chce doleva a bejčí jak třistakilový býk. Tak jsem ho dnes poslechl. A opravdu, svět vypadá zcela jinak, když se člověk vydá jiným směrem, než normálně chce. Stejná cesta a zcela jiné pohledy. Ty co vedou vpřed, ty jsou nejčastěji evidovaný v harddisku lidského centrálního systému. Ta vpravo a vlevo méně a ty vzadu skoro vůbec ne. A tak je docela doporučeně hodné, vydat se stejnou cestou ale druhým směrem. A najednou se otvírají zcela jiné světy, jiné kouty a jiná zákoutí. Je to, jako když jeden život žiješ vícekrát. Jdeš stejnou cestou, ale máš pocit, že je vše jiné. Jiné a přesto důvěrně známé. A právě ta důvěra je člověku blízká. Je elementárně důležitá… k životu….

 

Sobota

23. února 2013

Dnes je kolem nuly padá sníh a vane ledový vítr

Někdy se toho po ránu jeden doví více než za celý týden. První bylo, že volala Jiřina od Plzně, že je Tomáš doma. Tomáš je ten Trucker Fahrer, co je celé týdny po cestách Evropy. Sebrali mu tady v Německu na měsíc řidičák, tak mu šéf dá trasy po Španělsku a Francii. Pak jsem dostal Mail od Hanky, že jsem si dal inzerát že hledám LÁSKU a popis do detailu na mně sedí. Akorát mne zaráží, že je tam jméno, to se přeci normálně do inzerátů nepíše. INZERAT Pak jsem šel kolem paní Jackel a vidím, že se tam někdo stěhuje. Jo, paní Jackel již nežije. Zemřela již v loni na podzim, mi hlásila pekařka, když mi podávala housku. Pak mi ještě volala Miluška a že se hlásí na ten inzerát co jsem si podal. Akorát si spletla  telefon.

Při té příležitosti jsem se dozvěděl že neumí jezdit na kole. Že neumí psát česky na německém počítači to vím již od minulého týdne. Jo a Ruda letí s celou rodinou do Anglie, ale to vím již od paní Dany. Uvažoval, že by tam jel autem že by  vyšlo levněji, což si nemyslím. Na jeden vrz by to neujel, musel by se ubytovat a nezapomenout si objednat féru…již se těším na jeho anglické hlody.

 

 

U-Bahn

22. února 2013

Dnes je na nule ale je velice ostrý severák

Toto slovo je zkratka pro  Untergrundbahn. Doslova tedy podzemní dráha. Takže jsem včera tu cestu do divadla zvládl. Frankfurtský U-Bahn je v podstatě tramvaj, jezdící v centru města pod zemí. Na periferii vyjede na povrch a tváří se zcela nevinně. Je technicky docela na výši, čekáš-li na třeba „4“ tak na návěstí vidíš, za kolik minut přijede, ve finále i kolik má vagonů. Vystupuje/nastupuje se v každé stanici na jiné straně, to je ale předem hlášeno. Ani nevím, kdy jsem byl naposledy v nočním „Mainhattan“ tak se přezdívá frankfurtská Skyline podle New Yorks Manhattan Skyline. ODKAZ

 

Fledermaus neboli Netopýr

21. února 2013

Dnes je slunečně +2,5°C ledový severní vítr

Dnes večer jdeme s Hankou do činoherního divadla na Netopýra. Je to taková skleněná kostka nedaleko Mainu. Pamatuji si ještě dobu, kdy se tomu říkalo Frankfurtská opera. Bylo to proto, že stará opera stála v troskách. Čtyři zdi a v nich plno divoce rostlých stromů. Asi tak před třiceti lety počali obyvatelé města Frankfurtu dělat sbírku na její obnovu. Teď tam stojí skvostná jako dříve. Ten pradávný zjev se v útrobách této budovy již nenajde: zde je vše moderní, hlavní sál je z ořechového dřeva, (byl jsem tam s Aničkou na Paul Anka a zároveň spousta cigánů. To mi teprve došlo, že muž jež dal světu tolik krásných melodií, které mimo mála skládal jiným, je cigán!) Pak jsem tam byl ještě na klavírním koncertě, to když Anička chtěla v dceři opět vzbudit zájem ke klavíru, což se povedlo a já tam usnul! To byl malý sál a podle mých odhadů se nacházel pod velkým sálem. Také tu převládalo dřevo. Takže po znovuotevření se tato nádherná budova stala zase operou a ta skleněná kostka divadlem. Ach jo, mám premiéru: pojedu prvně v životě frankfurtským metrem! Tady se to jmenuje U-bahn. P.S. Potkal jsem pana Ewalda, kterého jsem neviděl třicet let a on mne poznal!! Já si vzpomněl, jak se jmenuje!!!! ODKAZ

 

 

 

Angličtina

středa, 20. února 2013

dnes je mrazivo ale slunečně +2,5°C

Dnes jsme byli s Hankou plavat, ale tentokrát u nás ve vsi. Je to tam také pěkné a je to deset minut autem. Pak jsme obědvali, Hanka uvařila a pak jsme se konečně pustili do té angličtiny. Jelikož máme v úmyslu cestovat a to ne jenom po EU, zdá se nám to vhodné. Je to šikovná učebnice, kterou vydala Evropská Unie a pokud bychom vše věděli, domluvili bychom se. Učebnici jsem koupil u LIDL v Dobříši. Jak jsme tak papouškovali co nám v Anglii rození předčítači, předčítali, povídám: víš Hanko budeme jen tak mluvit, slovíčka se učit nebudeme, já si již nic nezapamatuji. Čaj co měla Hanka v puse tak, tak že nezasáhl  laptop..ha,ha ha

 

Harlem Shake VIDEO

19. února 2013

je zamračeno, padá sníh ale taje +2,5°C

Dnes nás vzbudilo počasí jako v zimě. Nevlídné, škaredé takže by tam ani psa člověk nevyhnal. Jinak je to s Pajdou. Ten je počasoodolný a chce ven i kdyby trakaři létaly. Dostal se mi do ruky nový tanec: Harlem Shake. Asi na zahřátí…

 

Válka krtků VIDEO

18. února 2013

je slunečná obloha +8°C

Dnes nás vylákalo sluníčko a teplo na dlouhou procházku. Pajda je neskonalý býk, neustále mne tahá, všude chce být první a nejlepší na všech místech najednou. Vždy, když fotím cukne vodítkem a je mu jedno, že nadávám. Neustále se zamotává do křoví, je prostě blázen. Nevím, nejsem pes, ale když najde nějaké správné místečko na zdi, či v trávě nebo na stromu, počne ho s rozkoší olizovat a já bych ho přerazil. Jak říkám, nejsem pes a tak o tom jeho nemravném počínání nemluvím. Ani si nepamatuji, že bych slyšel o nějaké pranostice když je hodně krtin. Že třeba bude hezké/ošklivé léto, válka/mír a nebo něco jiného: hlad/mor, úroda/neúroda, třeba mi to někdo objasní. Jisté je, že se místy ani nedá loukou projít. Vzpomínám, co asi dělají mí krtkové ve Stříbrné Lhotě. Milena je tam půjde asi rozhrabat, ale tam asi ještě leží sníh. Takže: krtci celého světa spojte se….

 

 

Švýcarský car VIDEO

17.2.2013 23:36

Ahoj care ze Švýcarska,

milý Láďo,

vše nejlepší a hodně zdraví k tvým významným narozeninám ti přeje z Frankfurtu Arno a Pajda.

Nechal jsem ve všech švýcarských novinách vytisknout celostránkový inzerát, aby to všichni ti hloupý horalé věděli: mají již léta ve své zemi odchovance z Královských Vinohrad!!

Tak se nediv až před domem zaparkují televizní vysílače z celé Evropy

Arno a Pajda

 

 

Komentář do zahraničí ODKAZ

16.2.2013 17:22

Můj kamarád, který se webu nyní hlásí Zdeněk z Brd, mi posílá často komentáře, jak to vypadalo v pátek v hospodě. Má pěkný postřehy a vždy ho napadne napsat něco nového do toho pátku. Ono je tam totiž pořád vše stejné. Občas někdo někam odjede na pár týdnů či měsíců, někdo se vrátí a někdo umře. Jinak se v pohádce „Pátku, přenes mě písničkou k mládí“ nic moc neděje. O to lepší, když se o tom píše. Tady se všechno dovíš, tady najdeš útěchu u kamarádů, politicky se tu vše vyřeší a ve finále se vše zapomene. Takže je dobře, že je teď Zděnda abstinent, alespoň se dovíme, to, co zažíváme.

 

Mníšek, divoký západ ODKAZ

16.2.2013 13:30

Máme to zase událostí v tomto týdnu! Nad Uralem explodoval meteorit a zranil pouze výbuchem a tlakovou vlnou více jak 1200 lidí, poblíž Země proletěla planetka, která, kdyby Zem zasáhla, by dokázala zničit velkoměsto a v Mníšku u tenisových kurtů našli stojící mrtvolu.

Ještě jsem neslyšel, že by mrtvola stála, ale asi byla zmrzlá a tak ji někdo postavil. Že prý byla velká pitka v místní hospodě. To mě však napadá nová, noblesní hospoda u kurtů, že by? Zdálo se nám, že byla spíše pro honoraci i když, když je ve hře alkohol, může se stát vše…

 

 

Pozdrav z Frankfurtu

15.2.2013 16:43

Od té doby co si lidé posílají maily již tolik papírových pozdravů nechodí. Jsou ale takoví kamarádi, kteří na jednoho nezapomenou nikdy. Když jsem se vrátil z Čech, ležel tu dopis pro Marka. Jako odesilatel tam stálo: městská správa hlavní primátor města Mnichov. Nedělal jsem si iluzi, že by měl syn známosti v tak vysokých kruzích, hned jsem věděl kdo mu píše. Byl totiž před Silvestrem na tři dny s Lu navštívit toto město. A dostal tam pokutu. Dopis tu od města přijde i z fotkou. Dnes jsem navštívil schránku na dopisy a měl jsem pozdrav z města Frankfurtu. Také od primátora. A také s fotkou… mám psát dále?

Když jsem stěhoval Hanku do penze, v místě, kde se buduje nová Evropská banka, se podivně zablesklo. Bylo to staveniště a já jel 36 km v hodině. Povoleno bylo ale jen 30 km. ODKAZ

 

Valentin ODKAZ

13.2.2013 15:38

Zase se bude slavit svátek Valentina. Co to je? Je to svátek zamilovaných, přátel a i jinak si sympatických lidí. Vznikl pravděpodobně v dílnách obchodních center, protože doba mezi Novým rokem a Velikonocemi je dlouhá a lidé neutráceli. Hodil se jim k tomu kněz Valentin, který naštval Claudiuse ll. A ten ho nechal 14. Února popravit. Většinou si lidé píší pozdravy, ale také se, třeba v Indii fackují. Přikládám tady odkaz s přáním laskavého a zamilovaného a hodného Valentina.

 

Kindle

12.2.2013 13:27

Kindle je čtečka. Elektronická. Člověk může mít v kapse více jak mnoho knihoven. Romány, pojednání, učebnice i časopisy. Pokud ovšem ve formátu Kindle jsou. Včera jsem zjistil, že na Salonu.cz vydali knihu v tomto formátu. Hned jsem si ho stáhl do PC a pak do KINDLE. K mému překvapení v mém, německém přístroji dobře fungoval. Román se jmenuje SMRT V TRIAL REŽIMU,  je to sci-fi. A tak jsem nešetřil chválou a měl jsem opravdu radost. Paní Dana měla také radost a Klárka mi převedla všechny mé romány  na laterálním salónu do tohoto formátu. No není to pěkné, že si lidi pomáhají a dělají si radost?

 

Mám nového budíka

12.2.2013 13:14

Je to budík značkový a jmenuje se Hanka. To se stalo takto: minulou neděli, když již stála Hanka s autem před vraty, leště jsem ležel v posteli a spal. O tom jsem se zmínil. Dnes se mi stalo to samé: měl jsem být v devět v opravně s autem, aby mi přelakovali škrábance. Hanka mě měla vyzvednout, protože jsem se vracel bez auta. No a kdo byl v opravně první? No Hanka! Já spal v posteli. Tak mě opět zbudila a když jsem odevzdal auto odvezla  mne domů. Řekla slušně: jdi se dospat. Takže jsme ani nic nepodnikli. Ale zítra. Haní, jeď si zaplavat a až budeš mít zajištěného Andyho tak přijeď pojedeme na nákup. Mezi tím mi volali z autodílny, že by netřeli i škrábance na straně a že na to bude muset přijít Sachverständiger (to jsem zvědav, kdo mi to napíše česky) od pojišťovny a že si auto neachají asi až do příštího týdne. No ještě že mám bohatou kamarádku s autem….

 

Nová choroba POPIS CHOROBY

11.2.2013 16:11

Tak mi poslal švarný junák z Písků, jak se nově hlásí „Zdeněk z Brd“, otřesnou zprávu. Byla mu diagnostikována nová choroba. Chudák a ještě tvrdí, že to na nás také čeká. No jsme v takovém podivném věku. Například kamarádka Miluška. Byl jsem vyhlášen, že neumím vařit kávu. No já ji nepiji, tak co bych ji měl umět. Avšak mám mašinku a jednou, když Radka u mne vařila kávu jsem dával pozor. Takže ji umím. A již se o tom mezi přáteli ví! Včera u mě byla Míla s Martinem. Uvařil jsem jim kávu a optal jsem se ze slušnosti jak jim chutná. Tu povídá Míla: je horká…. Já si také neztěžuji, že hrachová polévka, co mi přinesla byla bez masa! Ale byla dobrá, to  jí ovšem na nos nebudu věšet…

 

Dveře nikam ODKAZ

11.2.2013 12:55

Dnes jsme šli jako vždy s Pajdou na procházku. Bylo pod nulou ale vzduch byl příjemný, suchý. Chodím si krajem a přemýšlím si a tu najednou spatřím věc, která nedávala smysl. Dvířka. Stará pěkná, dřevěná dvířka. Asi někdy někam otvírala vstup do někoho světa, který již není. Tedy, on tam je, ale tím že není ohraničen už nepatří za dvířka a ty dvířka tam stojí na nic. Ale stojí! Možná, že kdysi někam cestička za nimi vedla, že otvírala něčí svět, něčí život. Těžko mohu říci, kdo je kdysi postavil a zrovna tak nevím, komu se nechce je zbourat. Vždyť taková dvířka na nic mohou připomínat někomu celý život, spoustu příhod, setkání, lásky a bolesti. Ano, jsou to většinou němé věci které nám přiblíží vzdálené události a příhody. A jelikož jsou ty věci schované v paměti, jsou stále s námi, nejsou pryč a nejsou ztracené. Jsou to vzpomínky, malé elektronkové impulzy rozsypané v šedé kůře mozkové, které dokáží vyvolat velké obrazy sytých barev. A taková dvířka na nic tu právě proto stojí, aby impulzy spojily, dostaly „odkaz“ a vrátily to co je již dávno pryč! Vlastně není, je to tu stále…

 

Dnes je fašink VIDEO

9.2.2013 14:17

Právě se Kim vypravila na fašink. Někde na Moravě tomu říkají fašunk. Jinak je celá bláznivá akce masopust či karneval. Dnes jsou ve městě, vlastně ve všech městech v Německu bláznivé procesí. Naštěstí svítí sluníčko, ale je jinak docela zima. Byli jsme s Pajdou na dlouhé procházce. A ještě jednou půjdeme. Jen co se dovaří polévka. Adrian se tu stavil, byl s kamarádem lyžovat na Wasserkuppe, prý tam je sněhu a samozřejmě spousty lidí.

 

Vynález VIDEO

7.2.2013 14:13

Dnes jsem dostal dopis. Na obálce stálo: Monsieur Vales. Věděl jsem že jde do tuhého. Láďa mě usvědčil, dokázal, že má pravdu. Dokumenty psané většinou ve francouzštině jsem pozorně pročetl. Bylo to z Raiffeisen banky. Přesně u té samé banky, sto metrů od vchodu do mého dvoru, konto a  dá se u ní měnit pin jako v té švýcarské. Ne, já musel jít nejprve do frankfurtské spořitelny a tam to nejde! Láďo, chceš se vsadit?

No bude to drahé až, dáli pán Bůh, a my se zase sejdeme ve Stříbrné Lhotě. Abys neměl špatnou náladu, tak ti tu posílám vynález. Podle rafinovanosti by to mohl vynalézt Ruda. Kdo ví? Jo, a včera mě chlapi u jezera přesvědčili, že již existují skenery, co rozpoznají psané slovo a otevřou diplomované práce ve WORD. Takže to je snadné…

 

Hon na čarodějnice

6.2.2013 17:39

Už zase jednu chytli. Ministryně spolkového vzdělání paní Schavan prý opisovala při své doktorské práci. Když vezmeme v potaz,  že tenkrát před více jak třiceti lety vše psala rukou a posléze na psacím stroji, je to sakra práce celé dílo přepsat do digitální podoby a pak už pracuje počítač sám od sebe. Ale to si musí někdo dát tu práci! Univerzita v Düsseldorf jí doktorský titul nyní upřela. Já osobně bych odepřel universitě právo vzdělávat studenty, protože to nepoznala tenkrát. V oné době seděli studenti hodiny v knihovnách, opisovali, což můžou, ale musí udat zdroj, myšlenkové pochody musí být vlastní a myslím že se nedá zjistit, zda je někdo neukradl teprve nyní od paní Schavan! Jakmile je ta myšlenka na internetu již se veze!  Já kdybych teď psal disertační práci, tak bych hledal ve zdrojích, které ještě nejsou digitalizovaný! Je zcela jasné, že žádná práce není stoprocentní. A pokud někdo chce aby nějaký politik odstoupil, je to nejsnadnější cesta. Mělo by se pátrat, kdo a proč se o to snaží. V případě paní Schavan trvalo devět měsíců od nařknutí do podání důkazů. Od té doby byla však již politická mrtvola. Mám pocit, že to je novodobá honba na čarodějnice a je docela možné že bychom mohli dospět k situaci, kdy bude vyřazená celá vláda. Ano je to kybernetický útok muslimské Al…

 

A přece se točí

6.2.2013 14:39

Dnes ráno mi volala sestra, že umřela Olga, jinak řečená Bucinka. Byla to má první láska, ještě dříve než jsem udělal výběrový řízení do 1. třídy základní školy v Čisovicích. Je tomu již dávno co jsme se přestali stýkat, několik desetiletí, ale přes několik spřátelených agentů jsme o sobě věděli. Hlavně to bude líto mému bratrovci,  ten se s ní stýkal. Bratr se nachází zrovna v Costa Rica česky Kostarika a bude pro tuto zprávu asi nedostupný. Ruda mi psal, že Google Chrome nemá rád můj deníček a neotvírá ho. A svět se stále točí. Navíc Láďa vyhrál sázku. Pin na  bank kartách  si skutečně člověk může kdykoliv změnit jenom u mé banky, tady doma, ne. Přišlo mi, že ačkoliv se stále zmiňuji, že jedu domů a je mi jedno kterým směrem to zrovna je, přiložit tu pár obrázků: DOMA  Jezdit krásnou líbeznou krajinou, kde se pasou krávy a kozy a z ničeho nic se zcela znenadání dostat do finančního srdce  Evropy by mohlo být zajímavé.

 

Smutná zpráva

5.2.2013 0:29

Jako první mi to napsal Petr. Syn pana Mandáka. Tatínek mu zemřel. Ještě v prosinci jsem potkal manžele Mandákovy na procházce. Snad po novém roce byl odvezen do nemocnice, ze které se již nevrátil. Pouhé tři neděle si poležel a opustil nás. Přeji touto cestou upřímnou soustrast celé rodině a paní Mandákové, mé sousedce,  přeji brzké jaro, aby ji sluníčko trochu potěšilo…..

 

Jak si Láďa ze mne udělal legraci

4.2.2013 14:06

Povídal mi Láďa, že má Bankkard se šestimístným pinem. Říkám, že to je asi divné, jak by si mohl vybrat peníze v Německu nebo v Čechách kde se udávají pouze čtyři místa. Pak mi sdělil, že si může pin kdykoliv změnit. Řekl jsem si, že to je dobrý nápad, že si na všech kartách udělám stejný pin. Když jsem se o tom zmínil v bance, (jelikož jsem v automatu nenašel žádné opce pro tuto činnost), koukali na mně jako na nějakého blbce. Ne, to nejde, to bychom museli objednat novou kartu a o nový pin zažádat a stejně by nebyl podle vás, vybírá ho mašina a nikdo mimo vás ho nezná. . Pin, který jste obdržel před lety, zůstává stále stejný, jen platnost karty občas vyprší. To jsem zvědav, co mi Láďa odpoví. Kdybychom byli ve Lhotě, tak bychom to šli zapít….

 

Jak mě nezbudil budík

4.2.2013 13:57

V sobotu slavila Annabella narozeniny. Byl jsem tam odpoledne. Umí dobře péci. Před setměním jsem se odhodlal odejít, abych mohl za světla s Pajdou. Pak už jsem byl u sebe a v noci jsem nemohl usnout. Když se zdálo, že budu spát počaly děvčata nahoře uklízet po mejdanu. Stěhovaly stůj a židle, no prostě jak se po mejdanu uklízí. A tak jsem se zase vzbudil. Ráno jsme jeli s Hankou do Spessart a tak jsem neslyšel budíka. Mám ho na mobilu. Když pak zvonil, myslel jsem si že je devět, ale budík se nedal vypnout a pak počal dokonce mluvit: Arno, já jsem již tady… Ano, Hanka stála před domem. Během pěti minut jsem seděl v autě. Probudil jsem se až v bazénu…

 

A je to!

1.2.2013 13:29

Včera byla Hanka naposledy v práci. Jeli jsme spolu do Frankfurtu vozem, abych počkal dole u budovy nakladatelství, aby si mohla vyklidit kancelář. Už nikdy nezaslechnu v telefonním sluchátku: Guten Tag, Büchergilde Gutenberg, mein Name ist Frau P. was kann ich für sie tun? ODKAZ

Ne, již se tam v recepci neozve. Nastala pro ni nová, životní  éra: penzistka. Přesně před vchodem do budovy staví bus dopravce Student Agency co jezdí do Prahy a zpět.

Tak jsem naložil do auta novopečenou důchodkyni, při čemž jsem objevil novou vychytávku Tiguanu: dokud sedí šofér za volantem a motor běží a dveře jsou zavřené,  nedá se kufr auta otevřít. To je dobré když jeden stojí na červené a mezi zácpou aut se procházejí snědí mladíci. Jo, a pak jsme jeli na oběd, Marek říkal, že v Hessen Centru mají teď shushi restauraci, je to tu poslední dobou móda. Člověk si sedne a kolem něj jezdí na pásu studené kousky včelijakých ryb s rýží a nahoře je ještě jeden pás s teplými pokrmy. Vše je samozřejmě hygienicky za sklen a člověk si může brát kolik chce. Za 11 € neomezené množství což nikdo nekontroluje, jinak stojí každý talířek 1 € . Tak tam jsme oslavili 1. den Hančiny penze. Jinak to suši je v podstatě jen rýže, už tam nemůjdem. Takže tě Hanko vítáme mezi námi, penzisty!