Příspěvky

PROSINEC 2016



SILVESTR 2016-17




Rok se loučí
pátek 30. prosince 2016
Mráz a sluníčko


Dnešní den je předposlední ve starém roce. Je překrásné počasí, stromy se chlubí diamantovou pokrývkou svých větví, tráva se leskne ve svitu slunce, příroda se stává jakoby povýšena do královských ceremoniálů.  Jako pohádka  o krásném princi, co potkává ještě krásnější princeznu. Jako by chtěla napravit temné dny, které zanechávají v duši málo tepla. Ale dny se již, zatím zcela nenápadně ale přece, prodlužují. Vánoční stromeček v zahradě se již, jsouc nastaven automaticky, rozsvěcí za světla…

Co zbyde?
pátek 30. prosince 2016
Dnes je nádherné počasí


Občas si vzpomenu, když jdeme kolem jeho domu, na pana Duška. Byl tu a již tu není a svět se dále řítí svou kosmickou rychlostí, na cestě kolem slunce, na cestě vesmírem. Co po člověku zbude, když odejde? Jistě trocha popele a vzpomínky. Co to vlastně vzpomínky jsou? Je to něco jako software u počítače. Je to něco, co bez PC neexistuje a jenom tento přístroj je schopen nám různé složky se záznamy ukázat. Skončí-li svět elektřiny, a počítačových přístrojů, nezbude nám nic. Zrovna jako truchlící pozůstalý, když odejde, vzpomínky zmizí. Sledoval jsem na internetu blogg pana Krejčího. Je to velice dobrý fotograf, miluje květiny a dokáže obdivuhodně psát o krajinách. Spoustů krajů navštívil a spoustu článků napsal. Jsou to krásné vzpomínky


Prší
středa 28. prosince 2016
Je teplo a leje

Včera odpoledne jsme byli v Čisovicích u Zuzany. Je již skoro dva roky babičkou. Má vnučku Toničku. Je to zázračná holčička, člověk o ní ani neví. Ptali jsme se co dělají slepice, ale ty jim postupně sežral nějaký dravec, orel nebo co a zbyla jim jen jedna. Ta je ale  velice pilná, snese každý den jedno vajíčko. Nejraději by bydlela u nich v obýváku, ale Jirka tvrdí, že tam je již slepic dost. Díval se při tom dvousmyslně na Zuzanu, Zuzanku, Toničku, Báru, Markétu a Kateřinu. No nemá to ten můj synovec harém? 

Po štědrém večeru
pondělí 26. prosince 2016
Je teplo a nevlídně
Neděli po štědrém dnu jsme prožili u televize. V poledne dávali „Prinz Himelblau afee Lupine“ kde hraje kamarád mé dcery, večer pak „Winnetou“, nové zfilmování, kde se vše zcela změnilo, až na známé postavy. A ve finálu ještě na Helene Fischer, kde Helene zpívá duet s Elvisem.


Helene Fischer a Tom Jones Sexbomb





Úvahy nad předvánočním terorismem

Útok na vánoční trh v Berlíně nás nenechává na pochybách, že střet civilizací existuje a že dějiny opravdu neskončily. Byla jen otázka času, kdy dojde i v Německu k něčemu podobnému, k čemu došlo již dříve v Nizozemí, Belgii, Španělsku, Británii či Francii. Útok v Berlíně je „lepší“ v tom, že má méně obětí, než bylo např. ve francouzském Nice, ale naopak „horší“ v tom, že terorista, který s kamionem najel do lidí, utekl a může tedy zaútočit znovu.
Tento nový útok nějaké zásadně nové otázky nevyvolává – pouze podtrhuje závažnost těch již vyslovených.
Chceme, aby naše civilizace existovala dál?

Co víme o myšlení teroristů?  Čti dále:

Štědrý den
neděle 25. prosince 2016
Oteplilo se a je vichr



Vánoce, Vánoce, již jsou tady a již jsou za námi. Hosté byli spokojeni, navařeno na týden a v televizi samé pohádky. Venku je vítr ale teplý, je to taková nezdravá zima. Dnes jsme již prováleli první svátek a budeme se válet i druhý.

Má kruté bolesti
pátek 23. prosince 2016
Dnes mráz polevil je na nulou


Irena se mi svěřila: má kruté bolesti a celý se takhle pokrčí a otočí. Než jsem se stačil zeptat kdo, spatřil jsem to  na vlastní oči. Robík se předklonil, zatvářil se jako černokněžník, nadechl se přestal dýchat. No vidíš, to mám dnes celý den, souhlasně mi říkala Irena a byla ráda, že měla pravdu. Občas ji již muselo napadnout, že si vymýšlí při líčení různých mimických představeních svého manžela. Povídám: to nic to je jen skřípnutá krční obratel. Já mu dám obratel, skončila Irena odbornou konzultaci a přejela na jinou konverzaci. Byl to hezký večer, slavný večer řízků s gulášů. Dnes ráno jsme zase spatřili, za záře slunce, ojíněné vrcholky Brd. Zase se potvrdilo, že je země kulatá. Mařenka by nám ujasnila, co je to „vrcholky hor“.  Ale to co nemáme tady, to si přimyslíme. Ano, nejsou to Alpské velehory, ale jsou naše. A víte co? Ještě jednou spát a přijde Ježíšek!!  Jestli pak bude nadělovat?


Slavné příběhy se vrací
čtvrtek 22. prosince 2016
Mrzne

Mráz způsobil podivnou kulisu. Stromy na hřebenech Brd byly pocukrované zmrzlou jinovatkou zatím co ty v popředí ne. Hanka usoudila, že se nám tu nabízí důkaz, že je země kulatá. Chtěla vehementně svůj názor prosadit a vůbec ji nezajímalo, že za podobný názor dali jiní a dávno život. To bylo včera. Dnes byly i ty stromy v popředí bílé: vidíš, tady je důkaz, že je země placka, říkám jí. Co jinak nového?
Slavné postavy z románu Karla Maye se vrací. Na RTL o Vánocích dávají nově nafilmovaný Winnetou.


Pozdrav k Vánocům
pondělí 19. prosince 2016
Ráno svítilo slunce pak byla tma
Letošní svátky asi nebudou pocukrované Krásnou bílou vatou. Je neustále moc teplo. Včera, když jsme jeli od sestry z Voznice byla ledovka a dopoledne byla i na dálnici. Policie prosila  řidiče, aby raději nevyjížděli. A tak kámoš z Písků, ohledně těch bílých Vánoc, použil starou fotka a ejhle, máme bílé Vánoce!!



BOHATÉHO JEŽÍŠKA A SAMÉ DOBRÉ DO BŘÍŠKA
V NOVÉM ROCE JENOM PLUS, RADOST A ŽÁDNÝ SPĚCH ANI KLUS 
přejí Jana+  Zdeněk


 Večer v Chýši
neděle 18. prosince 2016
Dnes je mráz na silnicích a již sypou sůl

 

Včera jsme jeli do Davle za Jardou a Evou. Když jsme vystoupili před Chýší z auta,  šlo kolem pár podnapilých lidí a připadalo jim směšné, že jdeme do hospody a šli za námi. Já ty lidi nikdy nepotkal ale Jarda si myslel, že patří k nám. Chtěl nás usadit u jiného stolu, ale pak se vše vysvětlilo. Seděli jsme podle známého zasedacího pořádku. Eva se docela bavila a Zuzana hrála na kytaru, pak tam byl ještě jeden pán s manželkou a zřejmě u nich propukla hudební epidemie. Měli banjo, dvě kytary a ukulele. Neptejte se mně u jakého Kulele, to nevím! Byl to podařený večer. Akorát Miládka se nedostavila, něco na ni lezlo. Chudák, zůstala na chatě. 


Pátek 16.12.2016
sobota 17. prosince 2016

Tak jsme zase seděli pospolu a bylo nám dobře. Již večer udeřily mrazy, pouhých 2⁰ pod nulou, ale my již na mráz nejsme zvyklí. Chodili jsme poslední dobou lesem, protože byla cesta od Ládi Špáse tak rozježděná, že jsme měli bláto i za ušima. Dnes jsme tam tedy šli, protože mrzlo a zase jsme se o to vysoké bláto přerazili, teda mále, protože bylo zmrzlé. A tak zítra najíždíme na poslední Advent což podle Z.B. znamená příchod. Jo, je to pravda, ověřil jsem si to ve slovníku. Večer jedeme do Davle…


Milena nám poslala Vánoční perník





Venca Maršík z Písků by dnes oslavil narozeniny.
pátek 16.12. 2016




Zmatek důchodce a pocit beznaděje
15. prosince 2016
Dnes je zase vše ve vysoké mlze




Byl jsem včera u bankomatu v Mníšku. Stála tam paní a také takové auto. Paní stála opřená zády o bankomat. Vystoupil jsem a ptal jsem se, se zájmem, co tam jaksi dělá. Ona na to, že automat je mimo provoz, že doplňují peníze. Skutečně po chvilce vylezli z domečku co se za bankomatem nachází, dva černě oblečení chlapíci s kufry a s pistolemi. Nasedli do toho auta a odjeli. Pak, když jsem se dostal na řadu, řekl mi bankomat, že mi peníze nedá. Tak jsem to zkoušel ještě jednou a pak zase a za mnou již byla značná fronta a jeden pán mi pomáhal. Přepadal mě pocit beznaděje a pak jsem to vzdal a šel k paní Talůžkové do banky. Ta mi sdělila, že jsem dával špatný pin a že si můžu v internet Banking přečíst, jaký pin mám. Oni ho tam v bance neznají. Vyzvedl jsem si u ní peníze, a teprve při obědě u Číňana mi došlo, že jsem tam dával špatný pin. No není to ostuda?


Posezení u vínečka
středa 14. prosince 2016
Dnes je mlhavo a mírné teploty

Včera v úterý jsme se zase slezli. Vrátili jsme se z ciziny domů, nebo z domova se vydali do ciziny. Je to takový rituál a všichni dbáme, aby se na tom nic nezměnilo. Dnes jsme již staří a při loučení, když řekneme  „tak za měsíc!“, je v tom hlase slyšet trochu melancholie: budeme ten slib moci splnit? Nepřijde nějaká vyšší moc, která nám ten slib nedovolí splnit? A tak jsme si povídali a byli veselí a říkali si jen milé věci, aby se nám povrch života zdál lepší než ve vnitru je. Někdy se nám to sebe nalhávání podaří lépe, někdy hůře, ale stejnak se na věci nedá nic změnit. Robík byl velice rozšafný, Irenka mu snědla kus cmundy a tak si nechával stále nalívat pivo, říkal tomu „jen půlku“, nakonec byl velmi veselý. Pak byla hospoda prázdná, nikdo nám nic neřekl a všichni odešli. Ještě že na nás čekal Míla s Evou. Dnes jsme měli honičku, naplánovali jsme si nákup a to tak, abychom seděli v jednu u Číňana kde jsme byli domluvení s Kájou a Arnoštkou na oběd. Dopadlo to tak, že po nákupu jsme měli teprve 12:00 hodin a tak jsme si vymýšleli činnost, a nechali umýt auto v myčce, šli se podívat k Vietnacům a tak podobně. Ach jo a na parkovišti u Lidl stál Tiguan se švýcarskou značkou.


Podzimní návrat do Lhoty
úterý 13. prosince 2016
Pod mraky 2⁰ nad nulou

Přijeli jsme v neděli odpoledne, cesta byla rychlá, ale byl silný vítr a místy i pršelo. Měl jsem pocit, že mi auto plave a nevěděl jsem čím to je. Stromy kolem dálnice co jsou zbavené listí nesignalizovaly žádný vítr, ale pak, když jsme se stavili na čaj, málem jsem od auta odlítl. Všechna čest, Tiguan je dobrý společník, za každého počasí. Večer jsme seděli v hospůdce a včera jsme se zabývali internetem, protože Hance neběžel laptop a internet rádio také nehrálo, a tak jsem zavolal pana Biskupa a ten nám dal nový routek a vše nově nastavil a bylo. Jenže den utekl jako voda a nic jsme nestačili udělat. Dnes jsme byli letos naposledy v Měříně, pak již mají zavřeno. Včara jsme přesto stačili obejít vesnicí, naše zahrada je samý krtinec u Doležalů mají již hotový plot, takže žádný strach z prasat, za Duškovýma je hotová střecha, světlý plech moc hezky to nepůsobí a zahrada u Dušků je smutná, pan Dušek tu již s námi není.

Vše nejlepší k narozeninám a kapelle

Těm, na které se zapomnělo


Dostal jsem vynadáno
pátek 9. prosince 2016
Stále vysoká mlha

Hochnebel je německý výraz pro krajinu, jež není pod mraky, ale pro svůj vzhled to tak vypadá: vysoká mlha. Takže se nedá vše přeložit doslova, i když, jak stále pozoruji se čeština mění: počala spojovat slova, jak je obvyklé v němčině a ani se nezardí! Například automyčka. Jo a dostal jsem dnes vynadáno. Každý den dvakrát stojí Pajda u kola a chce ven. Jedu rychlostí tomu zvířátku a stáří přizpůsobenou a vzhledem telepatie, která mezi mnou a psem je na vysoké úrovni vím, kde si chce co očuchat. To pak zastavím. No a dnes ráno jela zcela neznámá dáma autem do našeho revíru. Na sedadle spolujezdce seděl nezajištěný  pes velikosti krávy. Dáma zastavila otevřela okýnko a počala mi nadávat, že toho psa uštvu! Mého Pajda uštvu? Broučka malého?! Jen jsem se kouknul a neřekl ani slovo. Moje rada: od tak špatně vyspalých dam ruce pryč…


Vítáme touto cestou našeho spolehlivého dopisovatele z nemocnice u nás, ve Stříbrné Lhotě a přidruženého
Zázrakova-Písky

Návrat z nemocnice
pátek 9. prosince 2016
Vše je v mlze
Ahoj  přátelé, hlásím návrat z nemocnice. Jana jako vždy vzorně vše připravila, a hlavně připravila moji postýlku. Kdo zná spánek v nemocnici na nemocniční posteli, ví o čem mluvím. Jsem rád že to mám za sebou a teď  si budu užívat domácí stravu a konečně si dám jedno orosené.
Čaj v jakékoliv podobě nechci nejméně rok ani vidět.Vánoce se blíží a tak  začnu adventem nasávat tu vánoční atmosféru.
Těším se na naše  společné posezení, a pokecání v našem Lhoteckém salonu.

Zdraví Vás Zdeněk+ Jana

Přečti si:Takový malý příběh

Mikuláš
středa 7. prosince 2016
Dnes je svět v mlze

Tak jo, a je to. Zase o rok starší. Ani to moc nebolelo. Všechno je v pořádku až na to, že se mi sem nastěhoval cizí chlap. Vy mi to nevěříte? Tak se přijďte podívat ke mně do zrcadla. Vždy, když se doň podívám, tak ho vidím. A ne a ne si na něj zvyknout. Nejhorší jsou přátelé a i děti. Vůbec mi to neřeknou, koukají na toho cizince jako bych to byl já a dělají, že se nic neděje. Je to prostě zrada! Kdyby řekli abych vypadl a ukázal se až zase budu doma, ne oni tomu chlapovi dokonce říkají mým jménem! No to jsem dopadl. Také se vám tak daří??

Je to v polovině, nebo?
pondělí 5. prosince 2016
Dnes mrzne a svítí sluníčko
Říkal jsem si tuhle, kolik znám lidí, co tu mezi námi již nejsou. Ať to otáčím jak chci, těch co zemřeli je již více, než těch co žijí. A to je asi v mém věku normální. To byla taková ta myšlenka, kterou známe, myšlenka po probuzení. Ano, ještě tu jsem, protože jsem se probudil. Pokud někdo ví, že umře, tedy, chtěl jsem říci brzo umře, je to hrozné pro umírajícího a i pro jeho blízké. Anička vždy říkala, že lepší je na tom ten co umře, ten totiž již po okamžiku velké „O“ nemá žádné starosti. Zatím co naši zemřelí se sluní na věčnosti, potýkají se pozůstalí se samotou. Moje kamarádka se nachází v takové situaci. Pečlivě plánuje den po dni, aby byla mezi lidmi ale samotě neuteče. Večer do postele leze sama. A pak jsou tu ty řeči, které lidé vedou, které by normálně přešly bez povšimnutí, ale ne v období samoty. V té době je každé slovíčko brané na zlatnickou váhu, a vždy bolí. Někdy méně někdy více a pak jsou ještě taková slova, co rvou duši do horoucích pekel. Recept na toto období asi nikdo nemá a lék si musí každý najít sám. Ach jo, dnes jsem se vydal do Bauhaus, koupit nový ubrus, říkala Hanka, že by bylo již načase. Učím se pracovat s mojí kamerou a tak jsem cestu nahrál. Cesta do Bauhasu a zpět. Kdyby se tak dal nahrát život našich blízkých a pak si to přehrát?



***VIDEO Krásné fotografie***


Přejeme touto cestou politrukovi Zděnkovi z písků brzké uzdravení.Redakce
Zpráva z nemocnice:
Ahoj kamarádi už se trochu belhám po nemocnici, a objevil jsem tady internet tak se Vám  hlásím.Je to tady samej lazar jako já, a potácíme se tady o berlích jeden přes druhého. Sestřičky nás vůbec nešetřej a na nás stařečky jsou ještě drškaté.Jinak se pomalu v potu a krvy vylízávám z ran ale je to opravdu hodně náročná léčba.Rána je silně oteklá-bolí  jako čert, a navíc měto celé zčervenalo až do modra. Dnes u mě byl pan profesor a říkal že je nutné vyčkat.Myslel jsem že mě pustí už příští týden, ale zatím nevím nevím. Jana je u Zdenka  ale to víš je také zvyklá na to naše doupě, a jatak vidím se mnou.Doufám že jste všichni  plný optimismu jak Vás znám, a zdraví  jako bejci.Těším se na naše setkání na našich kouzelných Brdech

Zdraví Vás  Zdeněk

Poslední měsíc
čtvrtek 1. prosince 2016
dnes je zima a tma
Dnes nám nastal poslední měsíc tohoto roku. Vždy je někdy něco poslední. Tak tu máme prosinec, přijde Mikuláš, a Ježíšek a spousty svátků a narozenin a pak ještě Silvestr. Jinak, abych vás na to upozornil, letos se Ježíšek zdráhá lítat nadělovat, chce do důchodu. Máme tu podrobný popis této nečekané situace, která byla potřeba řešit, protože je krátce před nadělováním. Jak to v nebi vyřešili si přečtěme v naší nové autorské Vánoční pohádce. **čti zde**  Jinak, jak jsem se již zmínil, Tiguan je v dílně, přestalo fungovat rádio a tak tam dají zítra nové. To jsem zvědav, jak to dopadne. Takže s chutí do toho a měsíc bude odsýpat…



Jak Ježíšek nepřestal nadělovat.

Vánoční pohádka
Arnošt Valeš


Ježíšek je batolátko, které v den svého narození musí roznést  dárky všem dětem tohoto světa. Dnes se již děti ptají, jak to zvládne? Mají na zřeteli rodiče, kteří si něco neustále objednávají u Amazon, Alza, nebo u jiných Online Shoppingů a vědí, že často hubují, že to trvá a nebo něco vůbec nedojde a něco se ztratí. To ony, děti když si objednají u Ježíška vždy to většinou dojde přesně a v termínu. A bylo to tak dávno před internetem. A to všechno funguje zrovna, když se Ježíšek narodí? čti dále...