Příspěvky

SRPEN 2016


Toulky po Brdech
středa 31. srpna 2016
Krásné léto


Již několik dní si užívále naše nová kola. Včera jsme nyli ny Malé Svaté, nemají tam dobré pivo, dnes jsme byli najit Černolické skály a skončili zase u Dernerů, kde nás dorazil manželský pár, který jsme čtyřikrát potkali. Upadlo mi světlo a pan Derner mi dal správné škoubky abych ho moho přišroubovat. Hezký výlet…



Robert měl narozeniny
neděle 28. srpna 2016
Pořád je krásné léto


Včera slavil Robert narozeniny. Irenka nás svévolně pozvala  a měli jsme v tom zmatek. „Myslíš, že jsou pozvaní také Hovorkovi?“ , ptala se Hanka. Přeci jim nebudu vola a vyzvídat, co večer dělají, hájil jsem se. Když šla Květa s pejskem kolem, ptal jsem se zda se večer uvidíme a ta mínila, že slaví a že pak přijde. Takže Irenka slaví u Květy a v osm přinesou zbytek jídla a bude se slavit v hospodě? Měli jsme totiž nařízeno, abychom nejedli. A tak jsme seděli před hospodou a čekali, co ze všeho vzejde. Pak přišli Hovorkovi s tácem chlebíčků co jim zbyly a přesně na čas dorazila Irenka s Robertem a oslava se rozjela. Byly smažené kotlety s kostí, to je pochoutka k nezapomenutí. Ještě jednou díky a vše nejlepší…

Na Rochotách
sobota 27. srpna 2016
Překrásné léto


Včera jsme zase vyrazili do lesů a měli jsme v úmyslu dojet na Rochoty. Nějak se nám to nepovedlo, ale to jsme zjistili až když jsme byli v Halounech. Takže jsme přejeli celé Brdy. Také mi upadl telefon a na štěstí to přežil. U Dernerů měli nové pivo, ani nevím jak se jmenovalo, měli ho stejnak jen jeden sud. Ale krásné sklenice s uchami jim k tomu dodali. Potkali jsme tam Čendu s jeho pní a vzpomínali jsme na Slovinsko a našeho vůdce Lišku, neboli Fuchsíka. 
Aby mu nebyla zima
pátek 26. srpna 2016
Dnes je překrásně


Tak jsme si oblíbili jízdu na kole, že neodoláme a necháme se zlákat hloubkou a majestátností lesních hvozdů. Cílů je tolik, že máme co dělat, abychom alespoň pár zvládli, než bude zima. Včera jsem naplánoval trasu přes Roviny dojet po hřebenovce do Voznic a pak přes Chouzavou domů. Jenže kousek před Voznoicema byla v lese odbočka a tak jsme byli na Chouzavé coby dup. Přívítaly nás tam dva krásné dřevěné sruby a nabyli jsme vědomí, že vesnice Chouzavá nemá hospodu. Tak jsme se opět octli na překrásné návsi v Kytíně. Tam je to kouzelné: lidé chodí se psy, důchodci s více či méně rafinovanými přístroji pomáhající v chůzi a pivo je v hospodě také dobré. Hanka chodila pro pivo, já hlídal kola. Jak šla Hanka pro pivo podruhé, potkala babičku v župánku, jak vyběhla z domova důchodců a přikryla sochu, která tam u kovárny stojí. Víte, aby jí nebyla v noci zima, vysvětlila Hance, kteráž přikývla řkouc: a máte recht, v noci je již chladno, asi v tom smyslu svatá Anna chladna z rána. Na návsi tam stojí plno dřevěných soch, které každoročně vytváří dřevosochaři, za všeobecného veselí diváků….

Tak jsem se zase ztratil 
čtvrtek 25. srpna 2016
Překrásné počasí

Musím trochu přemýšlet: naposledy jsem se v Brdských lesích ztratil, když mi bylo deset. Takže je to před šedesáti lety. Jak se to mohlo stát? No, jednak člověk zapomíná a jednak také, že se lesy mění. I když to zapomínání bude asi pravděpodobnější. Jeli jsme včera přes Kytín a to jsem již udělal chybu. Nestrefil jsem se na cestu kolem hájovny. Ale takový hodný a slušný pán nám poradil. Pak jsme se chtěli dostat na „hřebenovku“ a to jsme se dostali do lesa a pak dlouho nemohli najít pevnou cestu. Jednoduše jsme se ztratili. Nakonec nám poradil takový fousatý tramp, a my pak záhy dorazili k Dernerům na dobré pivo. Je tam vždy plno cyklistů  a docela dobrá pohoda. Paní Dernerová nám slíbila borůvkové knedlíky, tak si tam zase zajedeme.


Jak jsem ztratil rozum
neděle 21. srpna 2016
Dnes prší


Včera jsme se vypravili na cestu do Hřenska. Kdybych býval věděl, co nás čeká, asi bych nikam nejel. Nejprve si Robík zapomněl doklady. Tak Irenka vyběhla hbitě do schodů. Pak Irenka zjistila, že zapomněla něco, co jsem již zapomněl a pak jsme odvezli nějaké kýble do kraje Robertova mládí. Jeli jsme při tom kolem Labe přes Lovosice a Ústí a pak jsme vyjeli do ukrutné výšky kde se nacházela docela slušná restaurace a od které vedla ďábelská stezka, něco mezi svislou skálou dolů a  klouzavých schodů. Tady jsem se zamyslel a jda do sebe mi došlo, že jsem ztratil rozum. Nevím přesně na kterém schodu to bylo, ale určitě se tam někde válí. A kdyby ho někdo našel, ať si ho nechá. O takový rozum já nestojím.  Pak následovala cesta lodí, kterou kapitán odstrkoval okoukaným způsobem jako v Kanále Grande v Benátkách. Akorát nezpíval Gondoliéry. A pak, jsme se vraceli do té nebeské výšky, co jsme zdolali autem, pěšky!!!!!  No nepřejte si vědět, jak mám ošoupané boty. Při každém kroku jsem to chtěl vzdát, ale Irenka měla takové hlody, že jsem o ně nechtěl přijít. Nakonec jsme auto našli, Robík mě utěšil teplou Colou, kterou jsem jsa asi mimo smyslů vypil a pak jsme projeli tunelem Blankou a vyjeli do našich Stříbro Lhotských lesů. Uf byl to krásný výlet.


 Odkaz  Co týden dal



Už je to rok
čtvrtek 18. srpna 2016
Dnes je překrásně


Dnes jsem potkal Pepu Mášu. Povídal si s novými sousedy od Nerinky. Nevím přesně, jak se ta čubička jmenuje ale já jí tak říkám. Pepa si vzpomněl sám od sebe, že má Adam Baláš narozeniny, Gratulujeme!!! , a že přesně před rokem marodil. Měl silnou „chodit nejde“ a „do schodů nevylezu“ a ještě zrádnou „svět se točí“ nemoc. Moc si na to pamatuje. Vyprávěl jsem mu o našich nových kolech a to on Pepa, jak to má kola, tak je v sedmém nebi. Kdyby měly ženské kolečka, tak by byl hrozný proutník, ale že je, jak známo nemají, tak muže být Liduška v klidu. Dnes nám poštou došla taška na kolo pro Pajdu a tak jsme ji za asistence Mileny připevnili a trochu Pajdu povozili. Zatím o tom nemá moc dobré mínění…



Černé a bílé
16.08.2016
Dnes je hezky


Dnes konečně dorazila ta nová kola. Elektrická. Byli jsme hned v Kytíně na výletě . Dali jsme si tam pivo a poslouchali frmol, lidé chodili tam a sem, pejskové a sochaři budili velký zájem Pajdy a tak jsem mu to vše vyfotil. Potkali jsme i Moniku s těmi velkými psi a přežili jsme to. Já ale tajně našeptával Pajdovi, ať nevrčí.

Ponyexpress 2016
15.08.2016


Včera večer přijel celkem neoznámen a nečekaně Ponyexpress. Chvikku jsme poseděli a dobře se pobavili. Největší zážitek měl Pajda, byto tu plno psů.
Odpoledne ve Voznici
pondělí 15. srpna 2016
Dnes je slunce a pěkně


Včera odpoledne jsme byli pozváni na Voznici ke Kájovi na oběd. Bylo to pěkné, byl pozván i nájemník pan Sirotek který přinesl pálivé omáčky a stáčená vína. Řešili jsme internetové připojení, máme tam signálem pokrytý celý dvůr. 

Dixilend v Dobřichovicích
neděle 14. srpna 2016
Dnes je teplo a slunce svítí


Včera odpoledne jsme byli v Dobřichovicích, kde se konal dixi-festival. Bylo to pod lávkou, na překrásné louce u Berounky. Bylo to opravdu pěkné. Večer jsme pak seděli před hospodou, to bylo letos snad poprvé. Večer jsme si doma zase zatopili v Aztéckém krbu a dali si lahvičku. Přišel i mladý Míla, bylo to fajn. Hvězd co padaly jsme asi propásli. 

Pátek 12.8.2016
sobota 13. srpna 2016
Pod mraky ale již není taková zima


V salonu bylo včera plno. Hrálo tam šest kytar a tančil Tomáš vášnivý tanec v větrovkou, jinak řečeno s tlustou bundou, aby se lépe dostal k tělu. Byl to velice podařený večer. Absolutně bez závady. 

Kulinářský výlet do Frankfurtu
pátek 12. srpna 2016
Dnes je zima jako o vánocích 13⁰


Včera jsme podnikli kulinářský výlet do Frankfurtu. Je to již stará tradice. Velice nás potěšil i žid Abrahám, který přišel s velkou, prázdnou taškou. Jídla bylo tolik, že jsme nemohli pít. Podával se Wurstsalat, pak Tafelspitz s Grüne Sauce a nakonec meruňkový koláč. Pak byly dobroty jako třeba Handkäs mit Musik, vlašský salát, sýrový salát a nakládané olivy. Jablečné růžové šampaňské bylo dovezeno přímo z Frankfurtu. Soutěžilo se v karaoke což bylo kvitováno velkým potleskem, a poznámkami, jako: koukej Pajda utekl, ježí se mu chlupy a podobné. Celkem to byl podařený večer. Žid Abrahám byl tak spokojen, že odešel s prázdnou taškou.

Vše přichystané
čtvrtek 11. srpna 2016
Sem tam slunko, jinak ledový vzduch


Dnes večer bude jako tradičně Frankfurtský večer. Teď již máme vše přichystáno, ale co tu bude se neprozrazuje.

Karaoke ve Voznici
pondělí 8. srpna 2016
dnes je krásný den

Včera jsme byli u sestry ve Voznici. Snažil jsme se zpřístupnit Karlovi Internet, což se mi povedlo, ale nedokázal jsem instalovat SKYPE. I když jsem můj vymazal a snažil se nainstalovat nový, nějakým způsobem si laptop pamatoval ten původní a nechtěl mi dovolit přidat jiný. Asi je potřeba to trochu studovat. Ale pak jsme objevili se sestrou karaoke a to byla zábava. Ještě nikdy jsem se takhle nepobavil.  

Ranní chládek a bubliny
neděle 7. srpna 2016
Slunce svítí ale vzduch je chladný

Dnes ráno, při každodenní obchůzce bylo již docela chladno, přesto že se vyklubal pěkný den. Míla nás lákal na víno a jeho vnučka Martínka předváděla bubliny. Pak jsme se rozhodli, že vyčistíme rybičkám jezírko. Odsával jsem ze dna kalnou vodu a pak jsme vyčistili pumpu a doplnili vodu. Ryby se nakrkly a pro žrádlo si nešly (Nepřiplavaly). Asi trucovaly.


Hanka se lekla
sobota 6. srpna 2016
dnes je docela chladno


Včera se v hospodě sešlo pár lidí, dokonce se chvilku hrálo na kytary. Přijel i malý Venca s přítelkyní a Ungrovi přivezli Hanku Maršíkovou. Venca ale přivedl svého pejska a to bylo něco pro Pajdu. Neustále naň dorážel, no však to všichni známe. Pak Venca odešel domů a Pajda si vyskočil do rohu lavice, tam kde vždy sedává a vždy se tam nějak protlačí, což nevěděla Hanka M. která tam seděla a strašně lekla. Jenže jak, asi v sebeobraně, rozhodila rukama, vylila plnou sklenici piva Hance rovnou do klína. Hanka to komentovala slovy „teď již nemusím chodit na záchod!“

Pátek prší
pátek 5. srpna 2016
Od rána prší


Dnes je počasí tak akorát zůstat v posteli. Ale to nám nebylo dopřáno, protože jsem vezl panu doktorovi přístroj. Pak jsme se stavili v Hornbachu a koupili rybám žrádýlko a malý ventilátor, aby nám rozháněl teplý vzduch od krbu.


Ten čas letí

čtvrtek 4. srpna 2016
Dnes je krásný den


Ani se  člověk neotočí a již je čtvrtek. Ládík s Mařenkou zase přijedou. Dnes jsme byli již v sedm hodin ráno v Praze, Pajda si ani nevšiml, že jsme odjeli. Po deváté jsme byli zase doma a pejsek se koukal, cože tak brzo stáváme. Nad námi se staví, chaloupka u jezevčíka Bohouše má již pěknou terasu kolem dokola, ze dřeva, je to velice hezké, i když neobvyklé. Sousedé vyslovují takové otázky jako: a co až napadne sníh? A nebo: to asi brzo shnije? No, je to novinka tak se  každý v podstatě diví, že si to nepostavili jako každý jiný. Třeba já bych tam dal vymývaný beton. Nad Duškovými se již staví podesta na nový dům, pan Dušek se tomu již nediví, jen kroutí hlavou. A tak život běží…

Ládík a Mařenka dobře dojeli
pondělí 1. srpna 2016
Docela chladno, slunce a hrozivé mraky na obzoru


Ládík se ozval a velice stručně nám sdělil, že je doma:
Ahoj
Cesta hrozna skoro celou dobu prselo a hrozne zacpy na dalnici
Uz nikdy nepojedeme 31.cervence
Opatrujte se
Lada
Takže jsme informovaní. Včera lilo skoro celý den a v noci byly bouřky, že jsem byl rád, že máme něco nahráno, protože televize při zatažené obloze není funkční. Byli jsme také u Arnoštky, konečně jsem zastihl pana Sirotka, který mi dal heslo na jeho internet, takže jsem bratrovi zřídil přístup ke světu elektronickému. Jsem zvědav, zda si toho všimne.