Příspěvky

LEDEN 2017

Socha svobody pláče



pondělí 30. ledna 2017
Dnes svítí sluníčko a je -9⁰

President Donald Trump se opravdu činí. V každém případě je v mediích západního světa o čem psát. Je v celku jasné, že my tenhle kolotoč neovlivníme. Americký prezident Donald Trump stojí za svým zákazem vstupu pro občany několika muslimských zemí. Jeho dekret, který v pátek vydal, není mířen proti muslimům. To že tento dojem vznikl, je chyba médií. Trump také poukázal na to, že jeho předchůdce Barack Obama v roce 2011 jednal podobně když uprchlíkům z Iráku udělil šest měsíců zákazu vydávání víz. Země s muslimskou většinou, které jsou v dekretu uvedeny, byly označeny již za Obamovy administrativy jako zdroje terorismu. Nějak se to dá chápat, ovšem pro jedinou zemi na světě, která stojí pod ochranou sochy svobody a je zároveň symbolem svobody pro mnoho generací, je to opravdu pořádná ostuda. A již se šíří zprávy z Francie, ve kterých vláda země požaduje navrácení této kamenné, plačící dámy…


****



Hamburg a jeho mezník čili znak

Elbphilharmonie a její skleněné vlny



Labská filharmonie (německy Elbphilharmonie, zkráceně Elphi) je 110 metrů vysoká víceúčelová reprezentační budova v Hamburku ve čtvrti Hafencity. Obsahuje tři koncertní sály, Velký (2100 míst k sezení), Malý (550 míst) a Kaistudio (170 míst), kromě toho se v budově nachází hotel, obytné jednotky a další prostory. Výraznou architekturu v podobě prosklené nástavby na stávajícím památkově chráněném skladišti navrhla basilejská kancelář Herzog & de Meuron. Stavbu započala v dubnu 2007 firma Hochtief a plánovalo se otevření v roce 2010. Během stavby došlo k mnohonásobnému navýšení plánovaných nákladů a řadě odkladů dokončení. Budova byla slavnostně otevřena 11. ledna 2017 za účasti německého prezidenta Joachima Gaucka a kancléřky Angely Merkelové

****



**** 

Annabella má dnes narozeniny
sobota 28. Ledna 2017
Přejeme touto cestou vše nejlepší

****

Zimní přechod Brd
sobota 28. ledna 2017
Dnes je vlhký mráz
Od rána se valí jedna skupina dětí za druhou. Trampové dospělého věku je doprovází, jeden měl přes rameno přehozenou i valchu, která, jak je známo, je zneužívaná pro rytmický doprovod kytar a zpěvu. Kytary však žádné neměli. Na můj dotaz kde je nechali mi sdělili známou pravdu- v mrazu se na kytary hrát nedá. Na rybníku se bruslilo, měli jsme nejprve dojem že skautíci přišli na bruslení, ale ne, oni si to hnali dále. Zastávka prý bude u studánky a pak až na rovinách. Tam prý stojí guláškanón a bude se tam jíst, hlásila dětem jedna paní z doprovodu dospělých. Zdar přechodu!



****


Vymyslet lež
čtvrtek 26. ledna 2017
Dnes je krásně

Dnešní propaganda je mnohem chytřejší!
Propaganda v dnešním „svobodným světě“ je mnohem rafinovanější, než to bylo za totalitních režimů. Dá se tím pádem těžko odhalit. Jak vlády a jejich tajné služby dnes pracují? Šíří vymyšlené a nepravdivé zprávy a znemožní světu poznat, co se opravdu děje. Vezměme si jako příklad sestřelení letadla nad Ukrajinou MH17: tehdy Ruská propaganda vymyslela několik příběhů, instalovala tyto lži na internetu tak, že nikdo nevěděl odkud přišly a nechali tak lidi v nejistotě. Všichni se zabývali čtením nesmyslů a nebyl čas přemýšlet, jak to mohlo skutečně být. A tento čas, který čtenáři ztrácí je důležitý pro propagandu. Jestli ho sestřelili Ukrajinci, či byla závada na stroji, či na palubě vybouchla bomba, nebo letadlo sestříleli Američané, bylo toho napsáno tolik že veřejnost ztratila zájem. Cílem propagandistů je čtenáře zmást a přivést ho do situace, kdy po pravém viníkovi přestává pátrat. Snadnému šíření nepravdivých i zcela zfalšovaných zpráv významně pomáhají digitální média. Dnes si může webovou stránku otevřít každý aniž by musel něco platit, nebo opravdu jen minimum. Na webech se v době Amerických voleb počaly šířit negativní články: Hillari Clintonová prý dělala nepřístojnosti na veřejnosti a spoustu jiných zvěstí až po tu, že jsou volby zfalšované. Jenomže tady se nejednalo o to, aby zvítězil Tramp, ale o to, aby občané USA počali pochybovat o americké demokracii a o státní ústavě. Jak se tomuto nátlaku bránit? Jedině vzdělání a znalost institucí ve vlastní zemi by  mohlo pomoci. Na vedlejší kolej jsou odstaveni občané, kteří mluví pouze svojí mateřtinou. Nemají možnost čerpat z jiných, zahraničních zdrojů. Je také důležité číst ty články které vás štvou, aby jste měli v merku, co se děje u konkurence. Měli by se také zlepšit vztahy mezi experty, novináři a čtenáři. Lidé by měli novinářům do jisté míry věřit, protože od nich se například doví, zda se takové letadlo, za daných okolností vůbec sestřelit dá nebo ne! Je to o kritickém myšlení a zkušenosti čtenářů a aby se nenechali mást „šokujícími“ zprávami.
Jakmile přijde chvíle, kdy novinář který o kauze informuje musí říci: „teď nemáte pravdu a nechci o tom diskutovat“. Protože když to neudělá bude pravdou vše a když je pravdou vše, není pravdou nic!
Podle Thomase Nicholse


Večer mezi přáteli
středa 25. ledna 2017
Dnes je ošklivo, ale stále mrzne
Včera jsme poseděli u vína a je to v tomhle neútulném počasí a v té pošmourné době balzám na nervy. Mám tady mail, jak se jedné kamarádce šlo dnes pěkně do práce. A to jsme opravdu nefetovali.


…přátelé to byl včera krásný večer co ? Nevím, jestli je to stáří nebo co, ale mně se zdá všechno tak úžasné a i to víno je čím dál tím lepší. Právě jsem dorazila do práce a musím Vám to hned napsat. I cesta do toho kopce byla nádherná, sotva jsem funěla, ale bylo mi tak krásně, že se to nedá popsat. Asi skončím v blázinci, kde se budu s každým objímat a říkat: "miluji tě sestro, miluji tě bratře" a ani nebudu potřebovat marjánu. Tak se jdu zamyslet, jestli budu dnes něco dělat, nebo budu milovat celý svět:):):)

Sídlo Donald Trump v New York
pondělí 23. ledna 2017
Stále mrzne a svítí slunce



Bíle modrý svět
sobota 21. ledna 2017
Mrzne a je překrásně


Kdybych byl básník tak bych napsal ódu na modrou oblohu a bílý sníh. Ale že nejsem, tak to tu napíši do deníčku. Je překrásný den a člověk by rval skály, ale jen co se nacpe do kabátu a svetru a vykročí do sněhu a šourá nohama po ledu, aby neuklouzl, protože nemá záruky že by se nerozsypal, kdyby upadl, lámání skal ho přejde. Tak to alespoň vnímám já. A tak se vrací vzpomínky na dobu, kdy jsem na vrcholku Alp měl na vybranou: sjet do Rakouska, nebo do Německa a nebo do Francie? Ani nevím jak jsem se tenkrát rozhodl, ale jisté bylo: tenkrát mi patřil svět….

Milá Evo, vše nejlepší k narozeninám
pátek 20. ledna 2017
Mráz, slunce a sníh
Náš deníček toho ví málo, ale že slaví Evička Kořínková narozeniny, to jsme se dozvěděli. Takže touto cestou vše nejlepší, zdraví a štěstí a dlouhá léta a kytičku k tomu

Přejí Hana a Arno




YMCA
čtvrtek 19. ledna 2017
Dnes mrzne je -9⁰ ale je krásně
Dnes jsme počali s výukou angličtiny. Dostal jsem začáteční kurs od Annabelly k narozeninám. Máme hodinu týdně a vyučování s koná via SKYPE. Mimo jiné jsme měli hláskování po anglicku a na to já moc nejsem. A tak jsem dostal příklad: ten nadpis se čte vaj-em-cí-ej, a je to písnička 

Krásný den
středa 18. ledna 2017
Je krásně a kolem nuly
Dnes je překrásný den. Slunce svítí a sníh jiskří, je to jako na horách…








Evropská unie – je dobrá nebo ne?
Neděle 15. Ledna 2017
Včera jsme seděli v hospůdce. Byl tam takový malý zbyteček kamarádů co se zúčastnili sleziny Pony Expresu. A jeden z nich byl pán, co žil dlouhá léta v Kanadě. Je již nadobro vrácen, ztrhal tam všechny mosty. Pobírá důchod a mluvili jsme o takových věcech, co v severní Americe nejsou samozřejmostí. Třeba povinné zdravotní pojištění, jak to známe z Evropy, důchod, litr je litr a metrická soustava je tam samozřejmostí. Optali jsme se, zda pobírá důchod v Česku a on že ještě, že je to komplikované, impuls musí přijít ze sociálního zabezpečení z Kanady. A tam o tom nemají zdání. To nám vše vyřídili, aniž bychom o to žádali, no jednoduše EU. Pak jsem ukazoval Robertovi fotky z otevřených dveří pivovaru v Kytíně. On to komentoval, že tam určitě vězí peníze od Unie, že dostal dotaci. Tak tomu moc nerozumím, nevím zda je to pravda a zda je to dobré…


Na bruslích – stříbrný svět
neděle 15. ledna 2017
Dnes mrzne a svítí sluníčko


Dnešní den se nechal vidět. Celý kraj je přikrytý bílou duchnou sněhu a tisíce krystalů se na jejím povrchu odráží. Náš hasičský rybník je zamrzlý a děti na něm řádí. Je to jako obrázek od Lady. Děti opustily své počítače aby ozkusily kousek pravého života. Kdy že byl rybník naposledy zamrzlý? Pan Kretschmar nám hlásil: před šesti lety, a zase 
v ladné piruetě odjel na ledovou plochu….



Již osmý rok
sobota 14. ledna 2017
stále vzpomínáme…

15.Ledna 2009- zápis z deníčku ze 17.1.2009
Jakoby všichni tušili, že Anička již nežije, přišlo na kytary neobyčejně mnoho lidí. Byl jsem obklopen přáteli a bylo mi dobře. Tam, kde vždy Anička dominovala a kde jsme pokaždé dostali sólo, pro ty naše tři písničky. Zpívalo se povídalo a vzpomínalo. Každý si našel pro mne dobré slovo. Dal jsem si, jako vždy lahvičku červeného. Pajda se na mne lepil, od té doby, co nemá paničku, je zcela vyměněn. Připili jsme na Aničku a já pak říkám Janě: asi bych tu neměl být a sedět doma?
Strčila do mne a povídá: víš co mi Anička kladla na srdce? Abys mezi nás chodil, zpíval a bavil se, až umře! Zuzana mi stále dolívala víno a když jsem se ptal proč to dělá řekla: Anička mi to nařídila. Přátelé, děkuji za vaši pomoc a za doprovod při těch prvních krocích v tom životě po Aničce!


A zase znějí kytary
sobota 14. Ledna 2017


Zase zazněly kytary ve staré hospodě. Přišli skoro všichni, akorát Fanda zůstal v posteli. Má po infarktu. Hombré se choval slušně, což bylo asi tím, že byla přítomna Jana. Na sále se konala schůze Pony Expressu a občas někdo přiběhl s kytarou a zahrál si s našima. Zasedání Pony Expressu se protáhlo na celou sobotu…


Kytínský pivovar
sobota 14. ledna 2017
Je kolen nuly a všude leží sníh


Dnes jsme byli v Kytíně, kde se konal den otevřených dveří ještě nedokončeného pivovaru. Bude to pivovar se dvěma restauracemi, kde se návštěvníci, při pití piva nebo při jídle mohou dívat, jak se vaří pivo. Je to velice pěkně a do detailů promyšlené. Bude se otvírat asi březnu. Určitě tam vždy zavítáme, až se budeme vracet na kolech z Brdů…..


Fake news neboli Hoax
pátek 13. ledna 2017
Dnes je vichr a obleva
V současné době se svět zabývá poplašnými a falešnými hlášeními. Obzvláště poslední Americké volby presidenta byl tento způsob internetového viru často používán a to hlavně vysokými vládními úřady, tajné služby a jiných. Soudy již tuto podvodnou činnost označily za trestné a skutečně jsou vypsány vysoké tresty odnětí svobody. Nevšímajíc si té to skutečnosti, posílají si kamarádi mezi sebou bezmyšlenkovitě takovéto zprávy a dopouští se tím trestného činu. Je zcela jisté, že se nikdo nebyl v Chebu podívat aby zjistil, že je fotografie podvod a pouhý grafický trik, trik, který si na počítači dnes každý penzista umí zkonstruovat:



Předmět:  Posílej to dál !!!!!!!!To je Cheb tento týden. ČT i další TV o tom mlčí.To jsou migranti co vyhostili z Německa k nám. Chebské nádraží. To je výsledek střežení hranic naší republiky. O tom se ale tiše mlčí a ČT a další tv to nezajímá. Hlavně, že ve zprávách melou nesmysly kterým snad věří jen pan premiér.


Na této fotce, která je k dispozici na Internetu se utečenci najednou ztratili! Jak je to možné? Jedno je jisté: šířit nepravdivé zprávy je ubohost a neslučuje se to se smýšlením čestného člověka
Podívej se tady!


Míla domovník
čtvrtek 12. ledna 2017
Měli jsme pračku v letní kuchyni, což bylo výhodné ale jen v létě. V zimě a hlavně teď když mrzne ne. Koupil jsem vše potřebné, protože přípoj v koupelně nebyl v době stavby zapotřebí a tudíš nebyl instalovaný. Vše šlo jako na drátku, odpad pračky byl již hotov, odbočka vody pro tu novou mašinu také ale jedna věc mi nešla, protože jsem neměl sílu. A tak jsem požádal mladého Mílu, zda by mi nepomohl. Dnes po obědě přišel a po počátečních potížích práci zvládl. Pak se otočil a povídá: když jsem tu byl v prosinci zapínat topení, všiml jsem si že tu drhnou vchodové dveře a tyhle do ložnice také drhnou, je tam potřeba podložka a ten zámek ve vstupních  dveřích se musí vyměnit. Nic jsem neříkal, ale byl jsem rád. Míla je šikovný kluk, vypil pivo a řekl: paráda, vše je v pořádku, alespoň jsem se nenudil. Ještě jednou díky!!


Od věrné čtenářky
čtvrtek 12. ledna 2017
Dnes nastala obleva
Co by se mohlo stát každému:
Ahoj přátelé,
srdečně Vás zdravím a musím se s Vámi podělit o své zážitky ze včerejška. Každou středu chodím cvičit. Ještě ráno jsem si dávala do sportovní tašky čisté věci. Tašku jsem pěkně položila na židli. Do igelitky jsem si nandala jídlo, vzala jí a šla jsem do auta. Sedím si v metru a přemýšlím a najednou mě polilo horko. Cvičební taška zůstala doma. Tak to byl první moment, kdy jsem si řekla, že jsem asi mimo. Celý den pak probíhal normálně a díky mé zapomnětlivosti jsme byli doma docela brzy a já jsem se mohla pustit do oplatek. Mám na ně recept od mojí trenérky, jsou to takové ty zdravé, ale jsou moc dobré, protože se do nich dávají datle, mandle, trochu vloček (což jsem samozřejmě přehnala) a vajíčka. Vyndala jsem mixér (musím upozornit, že je to ten multifunkčí, kde se dají použít různá struhadla a ještě i nůž), dala na něj tu nádobu, do ní jsem vložila všechny ingredience a mixér dala do zásuvky. Ale on se ani nehnul ! Tak jsem celé to zařízení přenesla do pokoje na zem, kde je další zásuvka a jak jsem to nesla, nějak jsem s tím hnula a ta nádoba se zacvakla do pojistky. Bez toho to ani neškytne. No samozřejmě já jsem to na to jen tak posadila a myslela jsem si, že to bude fachat !!!! To byl druhý moment a ten třetí - tomu neuvěříte. Já jsem do toho mixéru nedala ten sekací nůž a tupě jsem čuměla, jak v té nádobě rotuje jenom ta malá hřídelka a materiál se ani nehnul !!! Musela jsem to všechno vylejt do mísy, nasadit nůž a pak už vše proběhlo dobře. Ale protože jsem si přestala věřit, raději jsem si nařídila troubu, abysme nevyhořeli. A to se bude zhoršovat. Chudák můj R..... 

To je dnes vše.
Kdyby to pokračovalo, budu Vás informovat. Pokud si vzpomenu:):):)


Mateřská školka
středa 11. ledna 2017
Dnes svítilo sluníčko a odpoledne je pod mraky 7-C⁰

Včera jsme se mohli počůrat smíchy. Robert si kýchnul a Míla, se zcela vážným obličejem prohlásil, že takový smrk letí rychlostí 250 metrů za vteřinu. Irenka si vybavila jak Robertovi vylétávají tou rychlostí z toho nosu ty jehličnaté smrky a já nemohl smíchy sdělit, že jsem se takhle naposledy nasmál v mateřské školce. Prostě byl to večer plný smíchu a blbých řečiček, zcela za obzorem našeho věku. Ano, na chvilku zapomenout jak jsme staří, jak vypadáme a kde jsme! Na okamžik se stát dětmi. 


La La Land

Malý zázrak se přehnal Hollywoodem. Muzikální film La La Land se vyšplhal do závratné výše se sedmi Golden Globes. Jeho story je jako denní sen, který přeruší jen nedokonalost života. Takové filmy se točily za války ve fašistickém Německu a i v Hollywoodu - má nám to něco napovědět?
Moderní pojetí klasického hollywoodského milostného románu umocněné skvělými písničkami doprovázenými velkolepými tanečními čísly líčí vášnivý milostný vztah od něžného vzrušení rozvíjející se lásky až po trpké zklamání z velkých ambicí



Tramvají kolem světa
neděle 8. ledna 2017
Dnes je plno sněhu a padá

Včera mi volal syn Marek. Nic se nedělo a tak jsem se ptal, 
co bude večer dělat. Ale, říká, jdeme s Karolínou do muzik kavárny Batschkapp ve Frankfurtu. Věra příští týden jede na cestu kolem světa a tak to budeme oslavovat. Věra je dlouholetá přítelkyně, platonická láska, která prožívala s Markem všechny výšky a hloubky jeho života. Donedávna studovala, myslím že je jí již dávno třicet a ještě nikdy nepracovala. Že prý chce nejprve poznat svět a pak bude dbát o kariéru a děti. Povídám: Marku, ale tramvají se nejezdí kolem světa! Musím na tomto místě podotknout, že se syn narodil ve Frankfurtu a česky se naučil doma. Ale mluví velice dobře, jen sem tam si vypomůže německým slovem. Tak jsme se zase zastavili u té tramvaje: myslíš že né, divil se. Ne povídám tramvaj je Straßenbahn - pouliční dráha. Ach jo, to by asi nešlo. Myslím že to byla Transsibirische Eisenbahn. No tak to je již lepší. Pojede tedy rusky psáno Транссибирская магистраль






Tři králové
sobota 7. ledna 2017
Dnes mrzne a sníh zůstává ležet

Dnes nás navštívili Tři králové. Hanka na to myslela již při nákupu, aby měla dvoustovku na jejich sbírku. Děti dostaly čokoládičku a maminka, co je doprovázela nám pak připsala k číslu nad dveřmi krásnou sedmičku. Samozřejmě tu šestku před tím smazala. A abch nezapomněl: děti krásně zpívali.


Tvrdá srdce
Často s nimi sedávám, často se scházíme a já nechápu, proč mají tvrdá srdce. Nerozumím tomu. Je tomu již řadu let, kdy jsem poznal tu samotu, opuštěnost bez rodiny, kamarádů, bez známých. A navíc, když jsem tenkrát překročil tu pomyslnou čáru, čáru co mohla být nakreslená i křídou na silnici, změnil se celý svět. Lidé tu byli, byli i vstřícní a snažili se mi něco říci a já viděl jak otvírají ústa, ale ta slova, která je opouštěla mě byla cizí. Nerozuměl jsem jim. Bylo tu i písmo, všude kam jsem se podíval bylo něco napsáno, ale já těm slovům nerozuměl! Ano, písmena jsem znal ale když jsem je složil ve slova, jak jsem byl z domova zvyklý, nic mi neříkala, nedávala žádný smysl. Měl jsem strach. Bál jsem se. Cítil jsem úzkost. Měl jsem pocit, že stojím nad propastí a lidé, kterým jsem nerozuměl na mne volali, mávali a staré ženy si držely dlaně na tvářích, oči vykulené hrůzou, ústa byla němá. Hrůza? Takhle vypadá hrůza? Poslali ke mně psa. Přiskočil ke mně, vrtěl ocasem, dopadal na přesní tlapky a pak se ve skoku otočil a odběhl ode mne a pak dělal to samé. Pořád dělal to samé a já pochopil! Ten pes mluví jako náš, co zůstal doma. Tam za tou čárou. Já tomu psu rozuměl. Pes mi říkal, abych se vrátil, abych nespadl do té propasti, abych se přidal k těm lidem, co neuměli mluvit, jen se mezi jejich rty proháněl hukot neznámého instrumentu. Vrátil jsem se. Pak jsem pomalu počal poznávat slova. Jejich začátek a jejich konec. Několika slovům jsem rozuměl. Bylo to nesmírné bohatství a já pochopil, že se těm lidem líbí, jak se učím jejich řeč. Když ve větě o třech slovech jeden výraz chyběl, ochotně mi ho přidali. Učil jsem se každý den, byl jsem mezi nimi od rána do večera, pracoval jsem a bylo nás více, co přes tu čáru přešli. Opustili jsme naši vlast, to krásné město, kde po jeho náměstích jezdili ruské tanky. Přinesli jsme si naši řeč sebou a proto jsme se scházeli, abychom se mohli bavit. Nikomu to nevadilo. Někteří z nás se učili rychle, jiní pomalu, ale všichni byli hodní. Tenkrát, říkali, když se naší vlasti zmocnil Hitler, vy jste nám pomohli, vy jste nás schovávali. Nemohl jsem si to pamatovat. Narodil jsem se do hlubokého míru roku 1945. Pak se dějiny točili podle scénáře na který jsem neměl vliv. Až toho roku 1968 jsem okusil co to je samota v cizině, být opuštěn a stát se během vteřiny negramotným. Pak v Berlíně padla zeď. Přicházeli mladí i staří, hledali jen práci a lepší bydlo, chtěli jen pochopení. Chápal jsem je, moc, moc dobře jsem je chápal. To jsem již uměl řeč země a pomáhal jsem jim. Nacházel jsem se i v pozici, že jsem jim mohl dát práci. Nikdy jsem se v nich nezklamal.
Teď zase chodí. Přichází, aby mohli žít v míru, mohli dát dětem teplo a střechu nad hlavou. Jejich domovy jsou proměněné v suť a prach. Jejich matky nesou bolest mnohem horší, než jsme kdy my zažili. Jenže jsou trochu jiní. Ano, schází se. Chtějí spolu mluvit, protože řeči země nerozumí. Jenže lidem ztvrdla srdce. Chtějí je vyhnat zpět! Chtěli by lidé se ztvrdlými srdci žít v prachu a suti?  Lidé s tvrdými srdci se bojí. Ti, co přišli ve velkém bezpráví o vše, co jim bylo v životě důležité, přinesli také zlo. Ne oni, ale ti, co se mezi nimi skrývají. Bojím se, že kvůli těm ďáblům, co se skrývají, nedostanou ti, co o vše přišli a nic nezavinili, žádnou pomoc. Žádná vlídná slova, že lidem, kteří můžou pomoci ztvrdnou srdce ještě více. Ano, je pro ně pohodlné hodit všechny do jednoho pytle, naházet do vagónů, do lodí a nebo do letadel a poslat je tam odkud přišli. Mezi suť a prach.
Lidé se ztvrdlými srdci nikdy  tuto imaginární čáru nepřekročili, a nebo na ten strach a hrůzu, negramotnost a samotu  již zapomněli.
Ztvrdla jim srdce.








Narozeniny
pátek 6. ledna 2017
Dnes mrzne, sníh drží a občas svítí slunce

Dnes slaví narozeniny Eva. Přejeme jí k tomuto významnému dni vše nejlepší, hodně zdraví a štěstí a hlavně méně starostí s Mílou. Tady bych se chtěl zamyslet nad jistou slovní hříčkou, kterou kněží drmolí při svatebním obřadu přes rty, aniž by přemýšleli nad jejím významem. …v dobách dobrých i zlých! Je to jakási pojistka, kterou se jistilo někdejší panstvo aby si byli jisti, že se o nemocného partnera musí postarat ten partner zdravý? Jo, když je člověk mladý, nemá zdání že zestárne a že také někdy může být na obtíž celé rodině. Je zaláskován a upsal by se i čertu, jen aby nastala ta vytoužená svatební noc. Protože před ní ani ťuk. A tak je pak člověk ponechán svědomí: slíbil jsem to, tak to musím vydržet. Samozřejmě to není tak jednoduché, ta věc, abychom to nazvali správným jménem, postarat se o staré a nemocné je věc, která se řeší a řešila za každé doby, kdy lidstvo žilo. Sparťané házeli nemocné ze skály do moře, jinde tam staří, když již byli na obtíž skákali sami a jinde se odstěhovali ze stavení na vejměnek a byli vydaní na pospas hospodáři. Dlouhodobě se to nevyřešilo nikdy. Dnes máme LDN a starobinec, ale obě zařízení nás neuvádí do stavu spokojenosti a tak o tom radši nemluvíme. Jedno je jisté: mládí patří svět! Jenže že jim ten svět patří (patřil) se dovědí až ve stáří…



Jízda autem specielně pro Milenu
čtvrtek 5. ledna 2017
Padá sníh
ťukni si:***VIDEO  Tak Mileno, nasedat a jedeme***



Kouzlo zimy?









Pozor, kdo to sedí na střeše?
čtvrtek 5. ledna 2017
Dnes svítí sluníčko a mrzne

Dnes jsme šli jako obvykle se psem a protože svítilo sluníčko rozhodl jsem se že tu nádheru vyfotím. Hanka pak dostala nápad, abych vyfotil něco z okna a tu jsem zcela  náhodou přistihl Milenu na střeše. Nemyslím, že chtěla někam odletět, spíše si opravovala přistávající dráhu. No, duben se blíží…


Afričan tmavé pleti
čtvrtek 5. ledna 2017
Dnes svítí sluníčko a mrzne

Pobouření kolem černého manekýna na letáku od Lidl ještě nekončí. Zatím si ještě nikdo neuvědomil hrubou chybu. Přesně tak jak zněla odpověď Lidlu: „Jsme v Evropě 21. století, kde spolu soužijí různé rasy. A protože Lidl najdete také po celé Evropě, nevidíme rozdíly. Čím více ze světa totiž poznáte, tím větší toleranci vůči jiným máte. Proto jsou naši modelové ze všech koutů světa,“ vysvětlil mluvčí manekýna tmavé pleti v kampani.
A tady jsme u toho. Všichni, co se nad takovou hloupostí rozčilují, nevědí, že ve světě se mužům tmavé pleti neříká negr – černoch, protože je to urážka, zrovna taková jako v Česku nežijí cigáni, ale Romové. Tady se opravdu projevila neznalost národa, který ač je na celém světě 
závislý, řeže si větev, na které sedí.



Eldorado, zlato Inků

Eldorádo je tajuplná země zlata, region ležící v severovýchodním Peru. Tento záhadný kout země se také jmenuje Manoa, nebo Omoa. Mluvíme o údolí Lambayeque, sídlu indiánského národa, který již dávno zanikl, přestože vlastnil nepopsatelné množství zlata a měl i vyspělou kulturu. Počneme dobou Inků a Evropou roku 1532. Během sedmi let přepravily španělské galeóny (koráby) přes oceán 181 tun zlata a ztrojnásobily tím evropský poklad. čti dále



Přišlo od Ládi

A to tak dávno před Tiguanem
úterý 3. ledna 2017
Dnes je ledový vítr, sníh zůstává ležet

No vida, to jsem si myslel, že mám novinku. Že moje auto umí samo zaparkovat. Musím ale říci, že systém, který má můj Tiguan je nedokonalý. Někdy nenajde volné parkoviště, obzvláště pak, když se jeden chce pochlubit, tak jako natruc nezaparkuje. Ty přední kola, co se otočí je lepší myšlenka, jenže taková auta, na můřích nohách, se dnes již nestaví. Chtělo by to čtyři přídavná kolečka, která by vyjela z podvozku a šoupla by auto do strany- rozumíte tomu? Ne, Tak to již mám přihlášeno na patentním úřadě, nemusíte spěchat….

ZÁKONY MURPHY



Luděk Frýbort
pondělí 2. Ledna 2017

Irena, naše nejvěrnější čtenářka nám poslala něco k zamyšlení. Jakou bude hrát úlohu v Evropě Islám. Zásadně se má za jisté, že se Islám rozpadá. V takovém stavu, v jakém stavu se nachází všechny Islámské státy, se nedá říci, že se dostává na výši, nebo se na výši nachází, ne je zřejmé, že se rozpadá. Srovnejme to s pádem Římské říše. Do té doby je však potřeba se Islámem zabývat. Zásadní nedostatek hlavně ve státech východní Evropy je, že se o této skutečnosti nemluví, vlády neříkají svým občanům pravdu a občané odmítají o tom mluvit. V přiloženém rozhovoru s panem Frýbortem se touto skutečností zabýváme.

Luděk Frýbort: V islámu člověk nemá svou vlastní vůli, svou zodpovědnost, tím pádem ani svědomí






Tak máme opět Nový rok
pondělí 2. ledna 2017
Dnes je studený vítr a máme poprašek sněhu

Seznámil jsem se s jednou návštěvnicí mých stránek, milou mladou paní. Před Silvestrem a krátce na Silvestru. Potěšilo mě, že se kladně zmínila o mém deníčku. Je škoda, že tak je stránka postavena, nedá se něco komentovat. Zavedl jsem dnes odkaz, na který se dá ťuknout a pak se může napsat komentář. Zkušebně! 






Vše nejlepší do nového roku 2017