Příspěvky

ŘÍJEN 2023

   K ONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭KdoVzpomínka po Deseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznam písní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich účinků  Pohádky,Romány,Povídky    IbabiččinaT WAS MY LIVE      i  ➽➽Deníček seznam let a měsíců   příběhy z exilu 



Nikdo tu nebude

VIDEO: Kytary 27.10.23

Tento pátek neměl nikdo na kytarový večer přijít. Já jsem přišel když v hospodě byl jen Radek s přítelkyní a hned jsem dostal nahlášeno, že všichni již odešli a jestli tedy si dám víno. Sotva Jirka stačil láhev otevřít, byla hospoda plná. Ale jak tu píši: úplně plná. takže se večer vydařil






An dem Hungertuch nageln.

úterý 24.10.2023*venku se vrátil podzim 

Již  několik dnů chodím kolem toho jako kolem horké kaše. Již dlouho jsem nic nenapsal. Přestože vím, že když si sednu k tastatuře, něco napsat přijde samo od sebe. Takže si k tastatuře vůbec nesedám a to mě štve. Námětu by tu bylo plno, ale já mám zablokováno. Ještě že se tím neživím. To bych olizoval hladovou utěrku.

To je výraz co. Mně se od samého počátku, když jsem ten text  slyšel poprvé, líbil.  A to jsem si ho musel přeložit z němčiny: an dem Hungertuch nageln. Míní se tím někdo, kdo se staví že je chudák a přitom mu není tak zle.

A tohle je přesně to psaní o ničem. To se mi stává často. Koupil jsem si knížku a nešlo se do ní začíst. Spousta osob vedla nesmyslný rozhovor a po několika stránkách  si spisovatel popletl osoby a byl z toho guláš, ale připouštím, že sem také mohl být prostě jen nechápavý. A jak to teď vidím, asi z toho článku nic nebude. Také politici jsou mistři v dlouhých proslovech, ve kterých  nic neřeknou. Jenže oni se tím živí. To bych asi také dlouho psal. Neživím se tím a nikdy jsem si nemyslel,že se tím chci živit, ale vynadáno jsem dostal již často. No kdo nic nedělá, ten nic nezkazí. Včera nám tu utekl trestanec, který pracoval ve skupině vězňů, kteří byli nehlídaní,  na pracích kolem kostela. Tak se jeden z nich vzdálil a je fuč. Dostali jsme od policie prosbu, abychom se nesnažili ho násilím chytit, neboť prý je násilník. No, být násilný a být přidělený na práci u kostela  bez dozoru, také bych vzal roha.  Jinak nic nevíme, zda byl chycen nebo ne to nám již postiženému a bojícímu se obyvatelstvu Mníšku pod Brdy, nikdo neohlásil.






►Ve vlastní věci► Oslovil mě kamarád

Čtvrtek 19.10.2023*venku je zima, vlhko a nevlídně,




►Oslovil mě kamarád, hned po tom, co jsem vešel ve středu do hospody. Ve vzduchu bylo cítit napětí a oslovení  počal slovy: tak jsme se tady pohádali. Nechceme, vlastně pak se opravil: Nechci, abych byl vidět na tvém Deníčku. Vím, že jsem se zarazil a vlastně očekával, že někdo něco dodá, ale nic nepřišlo. Proto jsem přikývl, protože jeho právo je, to požadovat. Budu v budoucnu dbát na to, aby na mých videích nebyl onen kamarád vidět. Co ovšem nemohu ovlivnit je to, že když si někdo moje video v minulosti stáhnul, putuje po Internetu což nemohu  ovlivnit. V budoucnu budu dbát abych při natáčení kamarádů, tohoto kamaráda nefotil a nefilmoval. Zdůrazňuji: v budoucnu, tak jsem náš pohovor pochopil.

 



Zámek Plazy  360ka  od Ireny






➤Pátek se hrálo

VIDEO Kluci hráli 13.10.23➤➤➤

Dnes  počalo zima*za velkého větru přišel déšť

➤Včera večer se zase slezli trampové aby v hospůdce ve Stříbrné Lhotě opět pěli písně věčně mladé. Venku bylo neobyčejné teplo, vlastně nám nevěřícím napovídalo, že se počasí obrátí. A tak jo, ráno tu byla již změna. A tak jsme s nelehkým srdcem vykročili do další zimy našeho života. Dojdeme až do jara??

 




►Hostinec u Březí kozy

Pondělí 9.10-2023*zima a déšť

VIDEO:Hospoda u Březí kozy►►►

►Stalo se to přes noc. Z krásného letního období, které se nechtělo vzdát vlády Nad krajem se rozbřesklo deštivo a zima. Tak jako Hamas napadl Izrael tak napadla krutá zima náš krásný kraj. Takže to do Vánoc již není daleko a tak se budeme muset naučit se těšit na něco jiného. Irebka s Robertem byli zase na Šumavě, narazili tam na horské louce na kapelu, která tam vyhrávala, bylo to v hostinci U březí kozy.





➤Pošta v lahvi  ze zdi

Když můj bratr koupil statek ve Voznici, našel při renovovaci lahev s poštou. Zde jsem to přesně opsal:

Toto stavení stavěli my

Jsme František a Božena

Kacovských oba majitelé

Této usedlosti číslo 13

Ve Voznici u Dobříše

Dej Bůh štěstí domu

Tomu vystavěli jsme

Nevíme komu Bůh

Je pánem domu toho

Hospodář je vladař jeho

Vše s Bohem.

Kdo bude tyto moje řádky

Číst a bude majitelem této

Usedlosti měj ji rád jako my

Ji měli rádi. Hospodář je

Z Čisovic 74 já jeho manželka

Rozená z Petrova č. 1 Gruntovníka

Dcera starosty který působil 27 let.

Budiž čest jeho památce

 

 





►Nechce se rozloučit léto 2023

Pondělí 2.10.2023*stále teplé letní počasí

 ►Tak to již v momentě vypadá, že se léto nechce rozloučit. Stále svítí slunce a i když je teplota příjemná, přesto je neobvyklá. Ale co je v poslední době normální? Ne, nemusíte mi odpovídat, to byla pouze řečnická otázka. Na můj deníček je také neobvyklé, že píši málo článku k zamyšlení, na to mne upozornila Irena. Ono ale není o čem psát. Jinak řečeno, já nemám o čem psát. Ještě že se psaním neživím, to bych měl blokádu psaní a přišel bych na mizinu. Ale poraďte mi co moudrého psát o tom, že se léto nechce rozloučit. Je mi jasné, že sotva to napíši a uveřejním  to, s obrovským hromem vylije nebe kýble vody a zase nám bude zima a bude topit v kamnech a bude si stěžovat „cože je to za počasí“ takže co? Mohli bychom hlasovat zda ten článek mám nechat v šuplíku, či ho po dálnici dat vyslat do světa. Nebo mohu veškerou zodpovědnost přenést na Irenu, protože chtěla jsi fejeton? Chtěla, tak si obuj gumovky. No nebudu tu pokoušet co se může stát, když…. To sluníčko je přece příjemné tak ať nám vydrží.