Příspěvky

BŘEZEN 2023

  K ONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭UNESENI ⧭Kdo KDO má dnes svátek?  Vzpomínka po Deseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznam písní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich účinků  Pohádky,Romány,Povídky    IT WAS MY LIVE  Vánoční pohádka 2020    komunistický psi  ➽➽Deníček seznam let a měsíců      a.v. příběhy z emigrace  

Cestou do Zermat stavili se přátelé u Mařenky a Ládi
►April
Sobota 1.dubna 2023#zima bouřky
►Tak tu máme první duben, april v pravém slova smyslu, jaro tu není ani náznakem. Včera se strhla bouře a krupobití televizní signál zmizel i internet chvilkami nešel. Vidíte to co já? Takhle si dokáže stěžovat jen moderní člověk. Člověk v pravěku by možná v podobné situaci hledal nějakou ženskou a jeskyň na zahřátí a aby mu uschla kůže. A ten vyspělejší by se bál že mu déšť uhasí oheň. Jo a tak z hlediska toho neandrtálce mi vlastně nic nechybělo. Měl jsem teplo a hlad také ne a záhadná dubnová bouře zase zmizela. Zajímavé bylo, že ta bouře byla ve stejné době i ve Švýcarsku, Mařenka mi to psala.
Ale neztrácejme hlavu moje dobrá duše mi již udělala velikonoce, alespoň v květináčích a na stole. Já jsem zasadil do květináče trávu, jak to dělávala moje maminka. A také jsem koupil kuřátka. Čokoládová i ta ochlupená kýčově žlutá malinká k pomilování. No, tak se netvařte tak divně, ještě jsem se nezbláznil, i když k tomu nemám daleko. Můj mladší brácha si včera nemohl vzpomenout na jméno kováře, který mu skoro všechno na statku okoval a já v tom jeho stresu to jméno zapomněl také. Ano, stáří je tu. Chodím na rehabilitace i když vím, že s toho nic nebude. A tvářím se že spolupracuji. Když se mě paní masér ptá zde je to lepší, tak říkám že jo a mám klid. Ona se skutečně raduje.

Nově otevřená hospada ve Voznici se námm líbila

►April
Sobota 1.dubna 2023#zima bouřky

►Tak tu máme první duben, april v pravém slova smyslu, jaro tu není ani náznakem. Včera se strhla bouře a krupobití televizní signál zmizel i internet chvilkami nešel. Vidíte to co já? Takhle si dokáže stěžovat jen moderní člověk. Člověk v pravěku by možná v podobné situaci hledal nějakou ženskou a jeskyň na zahřátí a aby mu uschla kůže. A ten vyspělejší by se bál že mu déšť uhasí oheň. Jo a tak z hlediska toho neandrtálce mi vlastně nic nechybělo. Měl jsem teplo a hlad také ne a záhadná dubnová bouře zase zmizela. Zajímavé bylo, že ta bouře byla ve stejné době i ve Švýcarsku, Mařenka mi to psala.
Ale neztrácejme hlavu moje dobrá duše mi již udělala velikonoce, alespoň v květináčích a na stole. Já jsem zasadil do květináče trávu, jak to dělávala moje maminka. A také jsem koupil kuřátka. Čokoládová i ta ochlupená kýčově žlutá malinká k pomilování. No, tak se netvařte tak divně, ještě jsem se nezbláznil, i když k tomu nemám daleko. Můj mladší brácha si včera nemohl vzpomenout na jméno kováře, který mu skoro všechno na statku okoval a já v tom jeho stresu to jméno zapomněl také. Ano, stáří je tu. Chodím na rehabilitace i když vím, že s toho nic nebude. A tvářím se že spolupracuji. Když se mě paní masér ptá zde je to lepší, tak říkám že jo a mám klid. Ona se skutečně raduje.




    ►Mackanda

Pátek 2023#teplo ale pod mraky a vítr

 

VIDEO: Mackanda memorial►►►

►V pátek jsme měli hospodu zcela nabitou. Mackanda, oblíbený tremp měl memorium. Nikdo ale nevěděl jak dlouho to má posmrti a tak vlasně ani nezemřel byl tu neustále s námi. Anička ho měla obzvláště ráda a bezesporu býval nejlepší kytarista. Tak jsme si v pohodovém večírku připomněli dobrého kamaráda.

 


►Slzy
Pátek 24.3.2023#teplo a větrno
Pokud se vám někdy poštěstí sedět v sále na koncertu takového umělcce, to musí být pocit jakoby se všude rozlilo nebe:
Dinmukhamed („Dimash“) Kanatuly Qudaibergen se narodil 24. května 1994 v Aktobe. • Qudaibergen začal hrát na klavír a zpívat již v útlém věku.
Hlasový obor: rozsah 6 oktáv a 5 půltónů ...
Rodiče: Kanat Aitbayev a Svetlana Aitbayeva
Ocenění: Zasloužilý umělec Kazachstánu
Narození: 24. května 1994
V přiloženém videu je vidět jak porota USA superstar jeden po druém pláčí dojetím .

Jaro

Pondělí 20.3.2023#trochu slunce trochu mraků a teplo

 Najednou tu bylo. Jiná léta občas vykoukne ještě v době co tu nemá co hledat. Jako malé dítě si s námi zahrává, dělajíc si z naší nedočkavosti legraci, ale tento rok se objevilo až kalendářem danou dobu. To je dnes. Tak žádné úsměvy dnes to nebylo nic neobyčejného, protože dnes je jaro a my na to máme dokument. V  každém kalendáři to stojí. A co se vše stalo? No dnes jsem spadl z kola. Jedno děvče šlo se psem a druhé jelo autem, musel jsem zastavit a prohodit pár slov a pak jsem se při rozjíždění svalil na zem do pankejtu. Ta ostuda. No nebudu to nikomu říkat mohli by se mi smát. V sobotu jsme byli s bratrem na Marjaně na obědě, auto tam povalilo cyklistu asi to bylo vážné, protože na nádraží přistál vrtulník.  Tak tu budeme pozorovat to jaro a ať se letos vydaří..

 


Zase se hrálo v hospodě

Pátek 10.3.2023#zima déšť a strašně deprimující

 Video Náštěva z Chouzavé►►►


►►Tento pátek se se►šla plná hospoda. Kluci hráli jako o život a přesto že jsme již tou zubatou dost oslabeni, bylo to moc hezké





►Když se hlavní aktér nedostaví. 

Neděle 5.3.2023#sluníčko je málo je skoro na nule

Tak jsem dnes ráno pozoroval kalendář při čemž  mi došlo, že je to nějak známé datum. Pátého  března, to něco bylo. Jako první jsem si vzpomněl na stařenku paní Wimmer, co u mně v klubu každý rok   slavila své narozeniny. Když platila za svou rodinu útratu, řekla mi: dnes jsem u vás slavila naposledy, dozvěděla jsem se, že s paní Annou žijete na hromádce, to já zase budu slavit až budete manželé. No paní byla věřící a proti tomu jsem nemohl nic namítat i když mě, jako rozvedeného žijícího z ženou v nezákonném spojení, diskriminovala. Ale již jsme se tenkrát s Aničkou o možnosti se oženit bavili. Tenkrát nás napadlo letět do Las Vegas. Tomu nápadu jsme se zasmáli a pak to zapomněli. Jenže já jsem to řekl bratrovi, když mi volal z Mnichova. O několik dní později telefonoval, že poletí s Monikou   s námi, že se také chtějí vzít v Las Vegas. A tak se celá ta věc rozjela. Letěli jsme do USA se oženit a vdát. My letěli z Frankfurtu a oni z Mnichova cíl byl v New Yorku, kde jsme se na letišti hned kupodivu  našli a dále jsme letěli do Los Angeles, kde jsme měli pronajaté auto. Cestou do Denveru jsme v Las Vegas  uspořádali dvojitou svatbu a pak jeli za Honzíkem. A teď to přijde: když jsme seděli v řetězcové restauraci „Dennis“ najednou říká Anička: tady píší, že má Dennis dnes narozeniny. A co jako? Byli jsme zrovna po obřadu ve Wedding Chapel, zrovna v tom co se  vdávala kdysi Elizabeth Tyler a měli jsme hlad. No píší, že ten kdo má dnes narozeni dostane vše zadarmo.  Neříkej, podivil jsem se lehce a toužebně vyhlížel servírku co nám konečně ponese jídlo. No a já, pokračovala v tomto okamžiku již moje žena, mám dnes narozeniny. Ty máš narozeniny? Hleděl jsem ohromený poznáním, ano ty máš narozeni a já na to zapomněl. Ano, pátého března se Anička vdávala a zároveň měla narozeniny. Dnes by jsme měli třicetileté výročí svatby a Anička by slavila sedmdesáté narozeniny.   Dennys splnil co sliboval a jídlo bylo zadarmo. I paní Wimmer se radovala  z našeho sňatku  a hned objednala další oslavu. No tak tu dnes sedím a jen si vzpomínám, neslavím protože tu chybí hlavní aktér. Anička se již dávno odebrala na věčnou cestu. Tak holka posílám pozdrav tam kam jsi zmizela a tentokrát vypiji lahvičku na tebe.. ach jo ty nemáš peníze? Co říkáš že to máte all inclusive?





►Už vylezly tulipány,

Čtvrtek 2.3.2023#v noci pod nulou, přes den slunce a hezky

 ►Hlásila mi Eva, když přišla do hospody. Byl jsem vyděšený, protože já si je zasazoval bylo kolem toho lítání a ted si nevšinu, že již jsou venku? Tak jsem utíkal se dnes podívat a skutečně: z jednoho dne na druhý tu máme jaro. Za domky na severní straně ještě leží sníh, ale příroda se již chystá na ten zázrak JARO JARO!! Také jsem již dnes jel na kole  tu kratší štreku  bylo pěkně. Z nedostatku vitamínu D jsem pak skoro do čtyř hodin seděl před domem a tankoval. Sluníčko nám ještě nezakázali ale ani bych se nedivil, kdyby nám za hodiny slunce počítali  nějakou sumu, ale ono až někdo vymyslí jak to počítat hned  to zavedou. 





 




►Zase na kole

Úterý 28.2.2023#je lehce nad nulou a sluníčko již hřeje

 

►zase se přelomí měsíc s měsícem. Opozice bojuje o práva penzistů na valorizaci důchodů, sami si přidali a lidem chtějí dát méně. Je to lumpárna ale co dělali komunisti? Přidali kdy se jim chtělo, a lidé museli koukat jak na to. Penzisti. Na nic jiného tu nejsou jen aby šli k volbám, nebo pohlídali vnoučata. Jinak se pletou kde se dá a nikdo o ně nestojí. Tak jsem se dnes vydal na kolo. Jezdil jsem sem a tam, nejlepší to bylo když jsem jen na západ. Lehký ale ledový vítr fouká od východu a tak jízdou západním směrem se člověk dostane do bezvětří a může si libovat teplem slunce. A ono dnes opravdu krásně hřeje. A tak jsem tomu pronásledování důchodců na pár chvil utekl. Tedy abych to uvedl na správnou míru, mně pronásleduje moc málo lidí, řekl bych že snad žádný a vše se odehrává v mé hlavě. Když k tomu přidáme ošklivé počasí, je  zaděláno na chmury, no jo, něco se v té hlavě musí dít. Včera jsem do sebe nacpal všechny díly „My děti ze stanice ZOO“ a to je tedy opravdová beznaděj. Drogy v období dospívání, osamocené stárnutí, opuštěnost v hradbách velkoměsta, vášně všeho druhu a zisku chtivost. Film popisuje sedmdesátá léta, teda období, kdy jsme v Německu začínali. No, máme to za námi.