Příspěvky

 BŘEZEN󠀢 ⧣2022

   K ONTAKT ⧭Galerie Fantazie  ⧭UNESENI ⧭Kdo KDO má dnes svátek?  Vzpomínka po Deseti letech-Anička   ⧭ Deníček také na Facebook  ⧭Seznampísní ⧭MUZIKA ⧭Nalaď si kytaru ⧭Seznam léků a jejich účinků  Pohádky,Romány,Povídky    IT WAS MY LIVE  Vánoční pohádka 2020    komunistický psi 

                                                         ➽➽Deníček seznam let a měsíců

VIDEO:Madeleine Albright - Show Jana Krause➤➤


►Jak poznáš stáří

úterý 29. března 2022#poslední den krásného počasí

VIDEO:Kůň jménem Titanik

 ►V okamžiku kdy jsme se doploužili k místu, kde měl čekat minibus, co nás měl dopravit na vzdálené parkoviště C4, nám jeden pláchnul před nosem. Bylo chladno, krádce před půlnocí. Bratr křičel ať již jdu, že tam čeká taxík. Proč bychom měli jet taxíkem, když máme v ceně minibus jsem nechápal a bratrovi to více méně hulvátsky sdělil ale on mne odbyl, že tomu nerozumím. Tak jsme stáli pod cedulí kde bylo napsáno: když tu nejsme, zavolejte. Bratr tedy volal a pravil, že tam je nějaký automatický hlas. Mezi tím přišli čtyři mladíci a ty nabádali bratra, ať jim tam do toho telefonu řekne, že je nás šest. A to již minibus dorazil. Kam jedete, ptali se mladíci. Na C4, odpověděl jsem a hnal se do vozidla. S kulhající nohou a s holí v ruce to jistě nebyl vábný pohled. Když jsem konečně seděl úplně v zadu, prohlásil jeden mladík, že oni jedou na C10 a tudíž budeme my první na řadě při vystupování a ať si zase vylezu. Takže s taškou na doklady, taškou na Laptop a s holí, zase jsem se valil ven z vozu. Já vám pomůžu, mínil jeden z mladíků. Nechte ho, on si vyleze sám, podával bratr informaci. A ne cela neelegantně jsem si vylezl a zas nalezl na přední sedadlo, kde byly mimo šoféra ještě dvě místa. Moc velká místa to nebyla, šofér mi kvedlal řadící pákou po mém levém stehně. Když jsme konečně dorazili k zaparkovanému bratrova vozu, hůl a laptop a na krku zavěšenou taštičkou na doklady jsem zase vylezl a nasunul k bráchovi do vozu. Když jsme se rozjeli, měl jsem pocit, že nejsou dostatečně zavřené dveře a sdělil to bratrovi. Ale máš je zavřené, řekl, mám otevřené okno, tady není vzduch. A přesně v tom okamžiku mi došlo, že jsem starý….



►V hospodě se hrálo- mámo, nemám ani korunu

sobota 19. března 2022#mrazivo, ale sluníčko

VIDEO V hospodě se hrálo►►

►to byla častá slova Aniny  maminky: Mámo, nemám ani korunu,ale ty hráli! Přiznávám že dodnes nemám přesně zdání, co tím chtěla říci. Asi syn co se vrací domů ze zábavy, hlásí, že vše utratil ale že to stálo zato. Ano, je na světě mnoho co se nedá penězi vyčíslit a taková skutečně podařená zábavy by se k tomu dala počítat. Ve skutečnosti vše něco stojí. Je možné že to v okamžiku nic nestojí, ale nakonec ta faktura přijde. Takže v pátek se hrálo ať to stálo co to stálo…


 



 Jak měla Květa žízeň

čtvrtek 17. března 2022#je docela teplo jaro ve vzduchu

 Video:v zahradě a v hospodě      

►Včera bylo po dešti. Já vím, není to žádná novinka, ale přesto se o tom musím zmínit, protože tu dlouhou dobu nepršelo. Takže po dnech suchých a trochu přimrzlých cest nastalo bláto a na kole to klouzalo. Ale jak říkám: ve vzduchu bylo jaro. Robert a Irena teď chotí do hospody s pejskem, který jim zbyl po mamince. Pes je z té skutečnosti celý mimo a klepe se jako by byl drahý pes. Protože měl Robík jednání, svěřil psa Ireně a to neměl. Pes se domáhal páníčkovi náruče, klepal se a chvilkami vydatně štěkal. Naštěstí přišla Květa a ta se pejska ujala. A jelikož pes vyžadoval od Květy plné soustředění, musela Eva dávat Květě napít. No měla žízeň.






Píseň jež dojala více jak 25 milionů lidí, poselství za mír




►Postávali v hloučcích

pátek 11. března 2022#Studenému větru dominuje horké slunce

►Dnes jsem byl v Praze. Měl jsem věci k vyřízení, pana doktora, nějaký svetr jsem vyhlížel, když tu mi padlo něco do oka, na co jsem v hloubi duše znal odpověď. Jenže ještě mi do duše nešplíchla  vlna poznání: mladé lidi postávali na chodnících a diskutovali, vypadali jako všechny mladí vypadají a přesto nějak jinak. Jak jsem projížděl ulice, najednou jsem pochopil, že jsem se vrátil o padesát dva let zpět, do roku 1968. Tenkrát to bylo také město ale ne Praha. Byl to Frankfurt nad Mohanem. Byli to první uprchlíci, kteří utíkali z Čech do celého světa, utíkali před Rusem. Tenkrát v době kdy nikdo nevěděl kam a proč a kdy a v kolik a jak dlouho. Jako by ta  zaschlá vzpomínka zvlhla,  dokázala pomazat celé mé tělo, jako by to byl krém na opalování. A přestože ti mladí co postávali netušili, já věděl jak se cítí. Z jednoho dne na druhý přišli o vše, o svou vlast a i o možnost komunikovat. Emigrant ve většině případech přijde i o svou mateřčinu, tedy že se nedomluví. Takové pocity jsme měli ve Frankfurtu v roce 1968 snad jedině s tím rozdílem, že jsme byli mladí a obojího pohlaví. Ukrajinské ženy s dětmi budou mít možná větší potíže, protože se nebudou moci kam vrátit. Do rozbombardovaných měst to asi nepůjde. My v šedesátém osmém jsme zato věděli, že se domů nikdy nevrátíme. Se Sovětským svazem na věčné časy. Jo, jo tak to bylo, nevěřte na věčnost….

 




►Co se nemusí, to se nosí

čtvrtek 10. března 2022#vzduch je studený ale slunce svítí jako na Kanárech..

►Včera jsme slavili v hospodě MDŽ. A co je na tom? No za komoušů to bylo vinné ale časem se přišlo na to, že se ten den může krásně prochlastat. Pak, když totalita padla, přišel starý a do té doby utajovaný svátek matek. Jenže pří matkách se tolik nedalo chlastat a tak se všichni vrátili k MDŽ. K tomu se ještě prošvihlo, že MDŽ se slaví na počet New York-ských švadlenek, které bojovaly za lidský přístup k pracovní době. Mezinárodní den žen (ve zkratce MDŽ), připadající každoročně na 8. března,[1] je mezinárodně uznávaný svátek stanovený Organizací spojených národů k výročí stávky newyorských švadlen v roce 1908.[1] V České republice je svátek od roku 2004 významným dnem.[2]Tedy, že je to svátek z kapitalistického světa. No my se sešli v hospodě, koupil jsem tulipány a pralinky a Evička náhodou bez dohadování koupila ty samé. Přišel i Míla, a pak se dostavil i Radek. Dan má abstenci ani se neomluvil. Ať tedy žijí všechny ženy…



 






►Anička

sobota 5. března 2022#po dnech plných slunce, napadl sníh

Dnes je den, kdy by slavila Anička narozeniny. Bylo by jí 69 let. No, mladá holka. Vzpomínáme s láskou





►Ukrajina

pondělí 28. února 2022je kolem nuly a svítí slunce

 

►Sedím tu v kuchyni a píši tu to psaní. V Evropě již čtvrtým dnem řádí válka. Patřil jsem do generace co nezažila válku. Takže dnes se tímto titulem chlubit nemohu. Pan Putin se necítil dosti důležitě snad měl pocit že ho svět nebere vážně tak poslal armádu do Ukrajiny. Nechci tu říci že měl pravdu ale chápu ho. Celý svět znal jeho problém. Však pan president Kennedy si nenechal na Kubě instalovat atomové rakety, pamatujete si na ten průšvih? Ani Ukrajinci nebyli a nejsou dost soudní, když chtěli do Nata, měli usilovat o neutralitu. To je jediná možnost která se nabízí pokud není již pozdě. Amerika kdysi dávno také obsadila chceme-li zabavila  Kalifornii a Mexiko, nakonec Mexiko požádalo o neutralitu a jsou kamarádi dodnes, to by šlo, já bych s tím žil.